Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 128 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Skrev vel noe om at Mc spilte høyere men MA bedre.. men etter som eg forstod var det lite forskjell. No er vel disse to bygget på amerikansk bakgrunn begge så..
    Sikker på at det ikke er an MA2275 mot MC275 du lest test av da.

Har søkt men finner ingen ting.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

Nei finner ikke eg heller.. gidde ikkje leite heller. Men er ikkje så nøye da det var mer private tester.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    men den MA forsterkeren til KjellB var vel både moddet og med andre NOS rør i inngangen osv også. MC kan vel også påvirkes med rørbytte og bør vel matches til høytalerene som brukes osv, så jeg må inrømme jeg ikke helt klarer å følge slike MA/MC tester.

Synes ellers det er litt interessant at du synes MA 2010 spiller bedre enn 2007 modellen din lovemusikk. Det er kanskje litt spesiellt siden jeg hadde det intrykket at den forrige 2007 modellen var den beste rør forsterkeren som eksisterte.....
    Ja sånn kan det gå..er vel litt an på høytalere tenker eg.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongarne : Jeg solgte høyttalerene mine her i uka , men får inn eit par Avantgarde Acustic Duo , så da skal jeg få teste MC275 , MA KT88 og VTL ST85 . Jeg har ikke fått brukt MAen så mye enda , da den trenger nye ECC81 rør . Jeg er bare litt nervøs med tanke på støy . VTL og Mcintosh er stille som natta , men det finnes kansje noen tips til hvordan dette kan forbedres på MA også ?

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Kongarne : Jeg solgte høyttalerene mine her i uka , men får inn eit par Avantgarde Acustic Duo , så da skal jeg få teste MC275 , MA KT88 og VTL ST85 . Jeg har ikke fått brukt MAen så mye enda , da den trenger nye ECC81 rør . Jeg er bare litt nervøs med tanke på støy . VTL og Mcintosh er stille som natta , men det finnes kansje noen tips til hvordan dette kan forbedres på MA også ?
    .
    Hooi, det var seriøse saker! Nydelig… kan tenke meg dette spiller flott
    Og de er sikkert veldig følsomme? Du har jo den gamle MA som nok kan støye mer enn de nye ja, men jeg foretrekker lyden/musikaliteten i den gamle(bassen litt svakere)
    Det finnes noen med mer støy en andre av denne typen, forskjellig feedback etc.. noen hadde litt annen inngang som var veldig følsom og bla. Støyet mer,, men dette er lett og rette opp!
    Rørene spiller selvsagt også stor rolle om hvor mye støyer! Men dette blir jo kjempe spennende, du poster sikkert noen erfaringer etter hvert..
    Og av egen interesse så kunne du gjerne sende meg PM eller mail på hva slikt ca ligger på? (høytalerene)

Mvh
    AOS

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei finner ikke eg heller.. gidde ikkje leite heller. Men er ikkje så nøye da det var mer private tester.
    Herregud du drar frem en test mellom Mcintosh og en kinaforsterker også kan du ikke backe det med mer en at testen er borte.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud du drar frem en test mellom Mcintosh og en kinaforsterker også kan du ikke backe det med mer en at testen er borte.
    Herreguuud kor jevla sur vi er for at den kan vere bedre?!

Men det som eg er sikker på er at den MAen spiller ringer rundt AV7000 når det gjelder lydkvalitet
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herreguuud kor jevla sur vi er for at den kan vere bedre?!

Men det som eg er sikker på er at den MAen spiller ringer rundt AV7000 når det gjelder lydkvalitet
    Finnes ikke sur, livet er altfor kort. Desuten vet jeg hvem som var best hos meg. Men hva er av7000

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en TEKNISK tråd rundt MA, IKKE en tråd rundt et gitt tidligere medlem! Nå er jeg rett og slett LEI dette barnslige tullet, det er jo rene barnehagen her jo!?! Når i tillegg Kjell B ikke lenger er et medlem her inne og kan forsvare seg er det desto viktigere å forhold diskusjonen UTELUKKENDE til tema!

Fra nå av SLETTES alle innlegg som har NOE SOM HELST med Kjell B å gjøre, denne tråden skal KUN diskutere MA TEKNISK.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mottat

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til temaet, MA

Den nye kan virke som den har lydkvaliteten til 2007 modellen, har eg hørt (som eg har hørt kolapset litt med pådrag) + med mye mer kraft,trøkk og kontroll. I forhold til den "gamle nye" 2008 modellen er forskjellen ernorm.
    Vi snakker om en helt ny forsterker, som spiller med kraft,dynamikk og full kontroll.
    Den er jo på 2x65watt, men vis den gamle "nye" har det så yter den nye 2x 170watt føles det som.
    Så her dere Mc og ayon folk, sjekk denne ut med noen av dei vandlige gode smårøra og dere vil få hakeslepp.
    Denne kan ikkje ligge langt unna disse dyrere kjente merka no, for så god trur eg ikkje Mc er. :-)
    Noen spørte om hva er 7000 forsterker.. Det er en transistor forsterker som heter McIntosh MA7000 og koster 60.000 som er oppgitt til 2x250watt. Denne nye MA 2010 modellen spiller bedre. Spesielt da klarere.

Og det skal litt til å innponere meg. Veldig kresen på lyd eg sånn at det er ikkje mye eg vil ha i mitt hus, men denne skal eg aldrig selge.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikker kan en vel aldrig vere, men 99.99% sikker. Trur det var i forbindelse med en utenlandsk tråd eg fann disse to linkene.
    Men men.. er ikkje så nøye.

Tenkte eg heller selv sku sjekke det ut vis det er noen plasser i Bergen som selger MC, for det vet eg ikke enda om. Elller jo men dei har transistor og ikke sett rør.
    Kanskje eg burde spørre dei?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe er du ute på "juge" runden din igjen!!!
    Hehe..kanskje? eller ikke.. det får du selv avgjøre. Men hos meg og andre, er forskjellen stor.
    Som sakt, ikkje hørt Mc og Ayon enda, men vil tru den no aldrig har vert så nærmt. Og prisforskjellen no blir nok vanskelig å forsvare.
    Høyttalere:

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at den siste versjonene kanskje er et hakk bedre, men måten du fremstiller den på så er jo den "orginale" rimelig dårlig i forhold. Du undergraver den tidligere hallelujah stemningen til endel euforiske hifi entusiaster etter min mening... inkludert din egen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Greit nok at den siste versjonene kanskje er et hakk bedre, men måten du fremstiller den på så er jo den "orginale" rimelig dårlig i forhold. Du undergraver den tidligere hallelujah stemningen til endel euforiske hifi entusiaster etter min mening... inkludert din egen.
    +1.

Greit det kanskje er noen forbedringer, men måten du fremstiller det på virker litt vel overdrevet for meg. Men skal aldri si aldri før jeg har hørt den selv.

Synes vel også det blir litt dumt å dra MC og Ayon inn i bildet når du som du selv sier ikke har hørt de. Er ikke noe vits å få noen ny diskusjon på dette.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    +1.

Greit det kanskje er noen forbedringer, men måten du fremstiller det på virker litt vel overdrevet for meg. Men skal aldri si aldri før jeg har hørt den selv.

Synes vel også det blir litt dumt å dra MC og Ayon inn i bildet når du som du selv sier ikke har hørt de. Er ikke noe vits å få noen ny diskusjon på dette.

Neivel, så er den pitte litt bedre..bare pitte litt..NOT!
    Det er jammen bra forskjell. Dere får heller prøve før dere kjem med sånn svada.
    Høyttalere:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neivel, så er den pitte litt bedre..bare pitte litt..NOT!
    Det er jammen bra forskjell. Dere får heller prøve før dere kjem med sånn svada.
    Hvis den gamle ma spiller opp mot 50000.- hva vil du sette den ny i prisklasse med da? den er jo mye bedre og vil jo da sikkert ikke ha konkurranse under 60-70000.- !!!!! ta inn 100 stk selg de for 25000.- pr stk noe som er billig for en slik drømme forsterker så vips du er millionær...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne vært interessant med et eller flere bra høyoppløselig bilder av undersiden av den nye (2010) versjonen slik av vi kunne se om det er komponentendringer som kan sannsynliggjøre forbedringen.

Om det er trafoer som er endret vil det naturligvis være umulig å se med det blotte øye. Da må må vi evt. måle litt.

Svein.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    mottat
    .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til temaet, MA

Den nye kan virke som den har lydkvaliteten til 2007 modellen, har eg hørt (som eg har hørt kolapset litt med pådrag) + med mye mer kraft,trøkk og kontroll. I forhold til den "gamle nye" 2008 modellen er forskjellen ernorm.
    Vi snakker om en helt ny forsterker, som spiller med kraft,dynamikk og full kontroll.
    Den er jo på 2x65watt, men vis den gamle "nye" har det så yter den nye 2x 170watt føles det som.
    Så her dere Mc og ayon folk, sjekk denne ut med noen av dei vandlige gode smårøra og dere vil få hakeslepp.
    Denne kan ikkje ligge langt unna disse dyrere kjente merka no, for så god trur eg ikkje Mc er. :-)
    Noen spørte om hva er 7000 forsterker.. Det er en transistor forsterker som heter McIntosh MA7000 og koster 60.000 som er oppgitt til 2x250watt. Denne nye MA 2010 modellen spiller bedre. Spesielt da klarere.

Og det skal litt til å innponere meg. Veldig kresen på lyd eg sånn at det er ikkje mye eg vil ha i mitt hus, men denne skal eg aldrig selge.
    Du skrev AV 7000. Jeg vet meget godt hva en MA 7000 er.
    Fint at den spiller ringer rundt denne. Har du en MA 7000 i oppsettet ditt.

Side 128 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •