Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 3515
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har en Music Angel M7 liggende i bilen, den er ikke til meg men en i familen skal teste den, er det noen som vet om det må være matched rør i dem?
    -er ikke rør-mann, noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva slags rør som en må ha i denne, tester den nå, men tror at det finnes STORE forbedringer med å bytte rørene som orginalt med...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -er ikke rør-mann, noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva slags rør som en må ha i denne, tester den nå, men tror at det finnes STORE forbedringer med å bytte rørene som orginalt med...

Åpent opp lokket og det viser seg at det slett ikke er en M7, men en Music Angel Ref Hetian Maoshi..

Music Angel Ref Hetian Maoshi 6N4 Class A Valve Tube Pre-Amplifier

Kan noen forklarer meg hva slags rør som må byttes for å få en bedre lyd.
    Vacuum Tube : 6z4 x1. Amplify tube 12AX7 / 6N4x2, 12AU7x2 - navn på rør jeg ikke har hørt om..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpent opp lokket og det viser seg at det slett ikke er en M7, men en Music Angel Ref Hetian Maoshi..

Music Angel Ref Hetian Maoshi 6N4 Class A Valve Tube Pre-Amplifier

Kan noen forklarer meg hva slags rør som må byttes for å få en bedre lyd.
    Vacuum Tube : 6z4 x1. Amplify tube 12AX7 / 6N4x2, 12AU7x2 - navn på rør jeg ikke har hørt om..
    6N4 ville byttet med ECC83 Amperex made in holland(bugleboy)
    De er garanter en oppgradering mot de "klemte" 6N4 rørene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c2h5oh
    Jeg finner stadig nye ord og vendinger .

Hva er " Linear model " og hva er " Triode Mode " ??

Hvilken model er best ?

Eller kun " Music Angel XDSE KT88 "XD-800MKII" Integrated Amplifier
    KT88 x 4pcs Class A Tube Amplifier

Venligst
    c2h5oh
    Det er, forenklet forklart, 3 forskjellige måter å styre strømmen gjennom effekt-rørene på:
    - PushPull. Man kjører "vanlig" kobling gjennom pentode-rørene (som KT88 er).
    - Triode. Man kjører strømmen gjennom KT88-rørene slik man gjør på triode-rør.
    - Linjær/ultralinjær. På en måte en kombinasjon av de to nevnt over.

Det er "vanlig" på en del rørforsterkere at de har en vendebryter som gjør at man kan veksle mellom PushPull og Triode (som på Music Angel), eller mellom Linjær/Ultralinjær og Triode som på enkelte andre merker.

Når man benytter Triodemodus, så leverer ikke rørene like stor effekt ut (ca halvlparten av PushPull effekt er "normalt"). Det man får igjen er en varmere, mykere og ofte mer detaljert lyd med mer holografi.
    Man kan da oppleve at bassen kan bli litt udefinert. Dette kan skyldes at høyttalerne i utgangspunktet "trekker" litt mye strøm i lavere frekvensområder.

Det blir da å velge hva man synes låter best selv - på ulik type musikk. På rolig akustisk musikk, jazz, blues mv så synes jeg personlig at Triodemodus ofte er "best", mens musikk med litt mer "trøkk" klart er "bedre" i PushPull.

Det er MA XDSE MkIII m/KT88 som "gjelder", alternativt 845-varianten dersom man har "effeltive" høyttalere > dvs. høyttalere med høy følsomhet 92db+

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    6N4 ville byttet med ECC83 Amperex made in holland(bugleboy)
    De er garanter en oppgradering mot de "klemte" 6N4 rørene
    12AX7 = ECC83, 12AU7 = ECC82 ?
    Hva er 6z4?

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er 6z4?
    Ja du kan prøve GE5814 trippel mica der (Ecc82/12au7)
    det blir nok også en oppgradering

6Z4 er jeg ikke sikker på, er nok er "driver" rør for de andre kanskje.. påvirker sikkert ikke lyden like mye...

men jeg hadde nok forhørt meg med Kjell B. som kan dette mye bedre en meg!

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er 6z4?
    Her finner man ofte rørekvilanter..:Tube Data Sheet Locator

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cornwall III tam bass

Hei, har hatt MA nå rundt 6 måneder og er/var meget fornøyd. Kjøpte nylig Klipsch Cornwall III, deretter byttet jeg ut smårørene som foreslått i denne tråden til Mullard ECC82 samt Telefunken ECC85 for å få strammere bass. Cornwall III var nye og har nå spilt kun rundt 40 timer, og da for det meste med volumen på klokken 9 til 10 så rundt normalt høyt.

Sammenlignet med mine tidligere "billige" Yamaha høytalere, så mangler jeg bass. På iTunes kan jeg kompansere med "Bass Booster" med Equalizer, men når jeg bruker Spotify så er det ingen opsjoner. Oppsettet mitt er Cornwall III, siste utgave av MA, Cambridge Audio DacMagic (veldig bra upgrade fra min forrige DAC) og jeg streamer enten fra Spotify eller iTunes (apple lossless).

Har noen ideer om hvordan jeg kan fikse mangelen på bass?

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av camiri
    Hei, har hatt MA nå rundt 6 måneder og er/var meget fornøyd. Kjøpte nylig Klipsch Cornwall III, deretter byttet jeg ut smårørene som foreslått i denne tråden til Mullard ECC82 samt Telefunken ECC85 for å få strammere bass. Cornwall III var nye og har nå spilt kun rundt 40 timer, og da for det meste med volumen på klokken 9 til 10 så rundt normalt høyt.

Sammenlignet med mine tidligere "billige" Yamaha høytalere, så mangler jeg bass. På iTunes kan jeg kompansere med "Bass Booster" med Equalizer, men når jeg bruker Spotify så er det ingen opsjoner. Oppsettet mitt er Cornwall III, siste utgave av MA, Cambridge Audio DacMagic (veldig bra upgrade fra min forrige DAC) og jeg streamer enten fra Spotify eller iTunes (apple lossless).

La Cornwallene få mange timer. de trenger tid for å låte optimalt. Med 40t på de er de ikke i nærheten av å være innspilte... MA og Cornwall III ga en gulv og veggristende bass hos meg, men manglet definisjon. MA klarer ikke helt å holde grepet på basselementet... Det blir noe feil med impedansen der... Men tynnt eller bassfattig blir det ikke

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av camiri

Kommer nok når høyttalerne er innspilt etter mange timer..kjem an på merke til merke.
    Mine vart det sagt 700 timer..ja faktisk.. var bassfattig i et halvt år før dei no er kanon bra :-) (Triangle Altea EX)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestil min MA nr 2

Skal på sikt parres med Vienna Acoustic Mozart Grand eller et hakk større, vis eg får dilla meg til byn i veka å høre dei selv.. er eg fornøyd blir det kjøp til skattepengene kjem.
    Men kva gjer eg med mine nåverende Triangle? hmm.. dei er jo knallgode.. Har ingen hytte å ha dei på heller..
    jaja vi får se, men no får eg heller vente på min nr 2 Music Angel som er på vei :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    La Cornwallene få mange timer. de trenger tid for å låte optimalt. Med 40t på de er de ikke i nærheten av å være innspilte... MA og Cornwall III ga en gulv og veggristende bass hos meg, men manglet definisjon. MA klarer ikke helt å holde grepet på basselementet... Det blir noe feil med impedansen der... Men tynnt eller bassfattig blir det ikke
    Håkon Rognlien(Skribent i High Fidelety, tidligere eier av Fryd HiFi og Klipsch entusiast) har vel sagt noe om at man bør regne med 1000w/t før de er på plass. På Cornwall III med sine 102dB/W/m blir det endel timer... Det er nok ikke så ofte du bruker mange watt8) Jeg har selv brukt en 2A3 forsterker med 2x3,5W på mine og det spilte mer enn høyt nok, og med full kontrol. Og jeg er kjent i nabolaget for å spille høyt:-?

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Får si takk for noen kjempeinteressante år her på forumet.
    Men nå er jeg ute av AV-forum. Har bedt Lygren ordne det.
    Vil jo bruke tiden på noe mer fruktbart og meningsfullt for å si det sånn.
    Og jobben er gjort - det gode budskapet er spredt ute blant hifi-vennene - nå går det videre av seg selv.

Har ikke vært på forumet på en stund.

TUSEN TAKK Kjell for alt du har bidratt med her:-)
    Det er trasig at du ikke er med lenger, og at tråden ikke ble slik som du ønsket.
    Denne tråden er jo full av utenomsaklig tullprat, det synes jeg er trist.
    Jeg har brukt denne og smårørstråden flittig, men det er trasig at alle skal kritisere MA. La MA få være i fred for oss MA eiere, så kan alle de andre holde sg til andre tråder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Har ikke vært på forumet på en stund.

TUSEN TAKK Kjell for alt du har bidratt med her:-)
    Det er trasig at du ikke er med lenger, og at tråden ikke ble slik som du ønsket.
    Denne tråden er jo full av utenomsaklig tullprat, det synes jeg er trist.
    Jeg har brukt denne og smårørstråden flittig, men det er trasig at alle skal kritisere MA. La MA få være i fred for oss MA eiere, så kan alle de andre holde sg til andre tråder.
    Tror ikke jeg har hørt noen kritisere MA jeg bare at noen ting høres bedre ut.

Ellers kan du treffe Kjell på det nye MA forumet de har opprettet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Noen foreløpige lytteinntrykk av Music Angel KT88:

Her er det (overaskende) mye krefter til å være rør. Har spilt på et relativt høyt volum uten at det virket som forsterkeren hadde noen nevneverdige problemer med XTZ 99.26 høytalerene mine. Meget positivt må jeg si. (Nå får den i mitt tilfelle hjelp av 2x XTZ 99W10.16) :-D

Bass er det iallefall mye av, alt for mye. Her må det nok til en del justering av subbene hører jeg, i forhold til hvordan jeg har hatt det (og liker det)
    Mellomtonen er virkelig fantastisk, det er nok her Music Angel scorer høyt hos de fleste, særlig øvre mellomtone.
    Diskanten synes jeg er litt for tilbakelent, men nå er jeg vant med Hegel :-D
    Egentlig så blir hele lydbildet litt tilbakelent og med mye fokus på bass og nedre mellomtone. I partier med mye informasjon kommer særlig vokal litt for langt bak i lydbilden enn hva jeg normalt foretrekker. I rolige partier med akkustiske instrumenter, særlig gitar og piano, låter denne forsterkeren helt fortreffelig.

Så min foreløpige konklusjon at dette er en forsterker med utrolig potensiale, men det må jobbes med tilpassning av subber og smårørene.

Benyttet utstyr:

Forsterker: Music Angel XDSE KT88 med Siemens & Halske E81CC 3-MICA 6201 12AT7A og RCA Clear Top 12AU7A smårør.
    Kilde: Hegel CDP4A cd-spiller
    Høytalere: XTZ 99.26 + XTZ 99W10.16 (x2)
    Signal kabel: Eagle Cable MC70
    Høytalerkabel: Kimber 8VS + Nordost Flatline Gold Mk II til subber

Hva med å teste med Hegelen som forforsterker? Om den har preout da. Burde kanskje kunne stramme MAen opp litt.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekko23
    Hva med å teste med Hegelen som forforsterker? Om den har preout da. Burde kanskje kunne stramme MAen opp litt.
    Har tenkt samme tanken. Får se om jeg får testet det ut senere i neste uke :-D

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare plugg and play om jeg vill bruke MA KT88 som ren effekt , eller er det noe modifikasjoner inni bildet ?

Altså komble den til enn dedikert preamp .

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Er det bare plugg and play om jeg vill bruke MA KT88 som ren effekt , eller er det noe modifikasjoner inni bildet ?

Altså komble den til enn dedikert preamp .
    Det er jo en intrigrert forsterker så bare å koble til cd-spilleren eller noe annet.
    Mange kobler til en for-forsterker for å få fjernkontroll på volumet og slikt, men da er det best med en nøytral en som ikke farger lyden.
    Men du trenger ikke nei.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker MA'en min som ett rent effekttrinn etter Pioneer VSX-1018. I mine ører så låter dette bra, men lurer på om ikke pioneeren "ødelegger" litt av go lyden. Må få prøvd Ma'en uten pioneeren som forforsterker en dag å se om jeg hører noen stor forskjell.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Yamaha RX-V 765 receiver som forforsterker til min MA. Fungerer som bare det, hører ikke forskjell i det hele tatt i pure direct. I tillegg kan jeg benytte meg av romkorreksjon, tonekontroller og mye annet snadder om jeg vil. Det er voldsomt kjekt med fjernkontroll :-D

Side 126 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •