Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 123 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Hvorfor ikke prøve med en god sub? Hadde Triangle Celius ESW tidligere, og de spillte nydelig,men de manglet en god del i bassen. Jeg bruker en XTZ sammen med min MA forsterker og det fungerer ypperlig.
    Ja,der har du en mulighet også. 8) Xtz funker upperlig also? passer Triangle?

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst vil jeg si at det var trist å lese at Kjell nå har gitt seg. Han var uvurderlig å ha som støttespiller på dette forumet.
    Så til det neste..... Alle verdens måleduppeditter kan ikke måle seg med det menneskelige øret. Det er i DINE ører det skal låte bra. IKKE andre sine. Det er DU som skal nyte musikken/filmen. Det er DINE preferanser som teller. IKKE andre sine.
    Et anlegg til 100K kan låte dritbra i mine ører, men rævva i andre sine. Vice verca... Det samme gjelder et anlegg til 2K. Lytt gjerne til andres erfaringer, men ikke blindt. I dagens AV-verden blir vi bombardert med tester der "eksperter" forteller oss hvilke produkter som er best. Slike "eksperter" finnes også på forumer som disse (her peker jeg ikke fingeren på noen, men NOEN føler seg sikkert truffet). Gjør deg selv opp en mening og gi **** i hva andre mener. Det er DU som bestemmer hva som er bra for DINE ører og DIN lommebok.... IKKE andre.
    En siste ting.... "Flaming" av andre produkter enn det en selv sitter med bør en holde seg for god til.
    Just my opinion :evil:

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Først og fremst vil jeg si at det var trist å lese at Kjell nå har gitt seg. Han var uvurderlig å ha som støttespiller på dette forumet.
    Så til det neste..... Alle verdens måleduppeditter kan ikke måle seg med det menneskelige øret. Det er i DINE ører det skal låte bra. IKKE andre sine. Det er DU som skal nyte musikken/filmen. Det er DINE preferanser som teller. IKKE andre sine.
    Et anlegg til 100K kan låte dritbra i mine ører, men rævva i andre sine. Vice verca... Det samme gjelder et anlegg til 2K. Lytt gjerne til andres erfaringer, men ikke blindt. I dagens AV-verden blir vi bombardert med tester der "eksperter" forteller oss hvilke produkter som er best. Slike "eksperter" finnes også på forumer som disse (her peker jeg ikke fingeren på noen, men NOEN føler seg sikkert truffet). Gjør deg selv opp en mening og gi **** i hva andre mener. Det er DU som bestemmer hva som er bra for DINE ører og DIN lommebok.... IKKE andre.
    En siste ting.... "Flaming" av andre produkter enn det en selv sitter med bør en holde seg for god til.
    Just my opinion :evil:

Nei det er heldigvis øret til hver enkelt som bestemmer!

og trommehinne skinnet er sikkert ikke like stramt på alle, ei heller antall hår i øra, da blir det heldigvis litt forskjellige meninger....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Nei det er heldigvis øret til hver enkelt som bestemmer!

og trommehinne skinnet er sikkert ikke like stramt på alle, ei heller antall hår i øra, da blir det heldigvis litt forskjellige meninger....
    Meget bra sagt

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er ikke berre MA som kan skje noe med..selv om det stort sett kun er røra det er noe gale med.

Rørforsterker - Resident Evil

Mc rørforsterker :-D men som dere kan se er det smårøra som ofte er problemet.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ser det er ikke berre MA som kan skje noe med..selv om det stort sett kun er røra det er noe gale med.

Ja se her ja... MC275 med problemer også....

men det endte jo heldigvis bra, etter 3 turer på verksted...

er jo mer kvialt med hobbymekk på så kostbare saker......

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Ja se her ja... MC275 med problemer også....

men det endte jo heldigvis bra, etter 3 turer på verksted...

er jo mer kvialt med hobbymekk på så kostbare saker......
    Hehe ja en tør ordne det selv da..hehe men ikke med en MC275 og 3 ganger på verksted blir som med bil..svindyrt...

Så da er det vel totalt sett billigere med MA

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjenner Audiomix siden det er han som fikk liv i ST-70'en min...
    Utrolig stor fagtyngde der! Og han kjenner til de fleste rørdesign. Iallefall hvis man leser lenger ned så måtte det en finjustering av 275.. Og da låt den bedre enn noen gang.

Archdevil At K slutta på forumet får han stå for selv...
    Har stor respekt for hans kunnskap, men om man braser rundt på forumet som en elefant i glasshus. Og tråkker folk med tung faglig kompetanse og audiofile på tærne. Så bør man heller bite det i seg og forstå at det ikke nødvendigvis var de andre det var noe feil med... Men muligens enn selv? Har jo sett på trådene, og han har utelukkende skrevet positive ting om MA og negativt om andre design. Noe han til og med prøvde seg på i "rørforsterker vs. rørforsterker" tråden. Og slikt påvirker en persons "objektivitet".

Høres nesten ut som de 10 bud:
    1. Du skal ikke ha noen andre forsterkere enn meg.
    9. Du skal ikke begjære en annen forsterker.

At MA-menigheten mister sin gud er uheldig.. Men, kanskje det kan være med på å utvide horisonten?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Og tråkker folk med tung faglig kompetanse og audiofile på tærne"

At han våger!!!

Har lest mye i disse trådene uten å være aktiv, og ser fra et objektivt ståsted at det må være den tråden som har blitt kapret mest av alle tråder.
    Hvis folk er så uenige med K, hvorfor skrive i en tråd som omhandler Ma og som er laget av nettop K?

Ser for meg ut som om det ikke bare er et stort tap for Ma eierene, men også Avforum at K tok kvelden for godt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant
    "Og tråkker folk med tung faglig kompetanse og audiofile på tærne"

At han våger!!!

Har lest mye i disse trådene uten å være aktiv, og ser fra et objektivt ståsted at det må være den tråden som har blitt kapret mest av alle tråder.
    Hvis folk er så uenige med K, hvorfor skrive i en tråd som omhandler Ma og som er laget av nettop K?

Ser for meg ut som om det ikke bare er et stort tap for Ma eierene, men også Avforum at K tok kvelden for godt.
    Ja for dei som har så mye i mot Kjell burde holdt seg vekke å ikke hødelagt for alle oss andre.. dei er helt aleine i hodene sine og da er ikkje kødd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja en tør ordne det selv da..hehe men ikke med en MC275 og 3 ganger på verksted blir som med bil..svindyrt...

Så da er det vel totalt sett billigere med MA
    Vel at rørene ikke er i orden har vel ikke så mye med forsterkeren å gjøre. Har selv fått deffekt rør fra Motron. Men mine Svetlana C Winged funker helt ypperlig. Var for kuriositens skyld et Mullard rør som var gåent. Ellers har vel aldri noen sagt at en MC ikke kan gå i stykker eller trenge service. Tvert imot er det mange til salgs som har blitt servet feks i USA.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel at rørene ikke er i orden har vel ikke så mye med forsterkeren å gjøre. Har selv fått deffekt rør fra Motron. Men mine Svetlana C Winged funker helt ypperlig. Var for kuriositens skyld et Mullard rør som var gåent. Ellers har vel aldri noen sagt at en MC ikke kan gå i stykker eller trenge service. Tvert imot er det mange til salgs som har blitt servet feks i USA.
    Nei er nok med forsterkere som biler..dyrt hjelper ikke stort.

Fekk meg og en lærepenge, da eg fikset MAen.. strammet og justerte rørsokkelene med et lite skrujern, en ting at da virka no. men dynamikken vart voldsomt bra..trur ikkje den har spilt så bra før..var nesten som å kjøpe en Ayon el noe slikt.. At dette med kontakt kunne ha så mye å sei..
    Tydelig vis ikke kun nok med kontakt, men 100% kontakt er tingen 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er nok med forsterkere som biler..dyrt hjelper ikke stort.

Fekk meg og en lærepenge, da eg fikset MAen.. strammet og justerte rørsokkelene med et lite skrujern, en ting at da virka no. men dynamikken vart voldsomt bra..trur ikkje den har spilt så bra før..var nesten som å kjøpe en Ayon el noe slikt.. At dette med kontakt kunne ha så mye å sei..
    Tydelig vis ikke kun nok med kontakt, men 100% kontakt er tingen 8)
    Vel uten samenligning forøverig regner jeg med. Kontakt er bra ja. Godt du fikk fikset det.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel uten samenligning forøverig regner jeg med. Kontakt er bra ja. Godt du fikk fikset det.
    Ja uten å samenligne 8)

Ja, takk var kjekt å få fiksa det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydgren/BGF

Har noen av dere "ork" til å rydde denne tråden? Dvs. fjerne alt som ikke har relevans.
    Tråden har stor nytte og verdi, men så mange sider, der omtrent 2/3 er "vås" og ytterligere 50 % av det resterende ofte er gjentakelser (som ikke nødvendigvis bør stå flere ganger), så er det vanskelig å orientere seg i tråden.

Tror nok det er et "ønske" fra flere her inne, som kanskje har behov for "verktøyet" fra tid til annen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi skal se hva vi rekker... Husk også at du kan bruke søkefunksjonen internt i tråden "Søk i denne tråden"...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi skal se hva vi rekker... Husk også at du kan bruke søkefunksjonen internt i tråden "Søk i denne tråden"...
    Ja, kjenner søkefunksjonen, men du skjønner.....
    Beklager "d'n" forresten > ly"D"gren. Det gikk litt "hurtig"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da har jeg ryddet opp litt igjen - er dette så vanskelig da - dette er altså en TEKNISK tråd rundt MA...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har skiftet KT 88 rørene og fått noe forbedring i lyden ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel rapportert om et begrenset potensiale der, sett opp mot kostnaden. De medfølgende rørene sies å være ganske gode i forhold til annet på markedet.

Side 123 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •