Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 122 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg hadde ikke tenkt å blande meg inn i denne tråden - har holdt meg til å være passiv leser (noe som har vært rett så fornøyelig til tider - jeg skal derimot ikke bidra til det). Synes rør virker ganske så spennende, men har pr dags dato ikke mulighet til å benytte/teste rørustyr - det passer ikke inn vår stue. Det med tanke på små barn og en allerede vellfylt stue med etter min smak er gode utplukkede hjemmekino komponenter som passer sammen. Duger godt til mitt bruk og familiesituasjon.

Det jeg derimot reagerer på, er følgende:

Er det disse tre du har testet? Har aldri fått inntrykk av at du har testet noe spesielt ut over disse tre. Og du har aldri forsøkt å matche dem med noe annet? Allikevel uttaler du deg så bombastisk at dette er forsterkere som ikke er noe å samle på. Du synes ikke at det er ett veldig tynt grunnlag å uttale seg så bombastisk som det du gjør? Beklager å være litt brysk, men det er fordummende for diskusjonen. Du tillegger deg selv ganske så mye erfaring og ponduss i diskusjonen. Normalt sett bidrar du positivt i disse rørtrådene, men disse påstandene er så syltynne når du ikke har prøvd noe matching ut over dette.

Jeg har ikke prøvd mye utstyr selv og tar konsekvensen av det - jeg uttaler meg ikk som om jeg sitter på det uniersale svaret! Det er denne trådens svakhet - alt for mange kommer med påstander om at MA er det eneste korrekte, noe jeg betviler.

Merk en ting - jeg har intet vondt å si om MA. Helt sikkert gode saker, men neppe det universale svaret for alt og alle. God diskusjon
    Disse har eg testet mer grundig på mine (samme) høyttalere, syns det blir mer riktig da eg ikke gidder kjøpe nye høyttalere når mine er so god som dei er.
    Bombastisk seier du...tja.. Du får prøve en MA hjemme hos deg selv en stund så trur eg du blir taus. Er vel ikke mer å si om den saken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Disse har eg testet mer grundig på mine (samme) høyttalere, syns det blir mer riktig da eg ikke gidder kjøpe nye høyttalere når mine er so god som dei er.
    Bombastisk seier du...tja.. Du får prøve en MA hjemme hos deg selv en stund så trur eg du blir taus. Er vel ikke mer å si om den saken.
    Dette kan du vel ikke mene - seriøst?:-?
    Du har flere ganger nevnt denne "testen" din av McIntosh MA7000 og en EC, som du aldri har angitt modellbetegnelsen på.
    Så vidt jeg kan erindre så foregikk denne "testen" ved litt lytting i butikk - var det ikke?
    Og utfra dette har du dannet deg en "absolutt" mening om f.eks. McIntosh og Electrocompaniet?
    Kaller du det for grundig testing?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror neppe vi deler samme lydideal... Og hvis du hadde lest innlegget mitt, ville du sett at jeg faktisk begrunner at dette er ikke noe for meg på dette tidspunktet av forskjellige grunner. Jeg kan helt sikkert lete frem innlegg der du beskriver hvor grundig du har "testet" det utstyret du slakter i ditt hvert tiende eller tyvende innlegg. Så vidt jeg husker er det noen lytteseanser i butikk og hos ett familiemedlem på andre høyttalere enn de du selv har.

Skal man først slakte ett produkt, bør man skaffe seg litt bredere erfaring enn det du selv har fått. Skal man skryte ett produkt opp i skyene (skamros er kanskje korrekt ord) og utnevne det til det universale svaret for alt og alle - da bør man gjerne ha testet det på litt mer enn du åpenbart ha gjort. Bare ett par tips for ikke å tillegge seg selv mer pondus enn det man egentlig har.

Er ett par inne her som burde tenke litt på ydmykhet, åpenhet i forhold til andres erfaring og at en persons lydideal ikke er universalt - det varierer fra person til person. Kanskje diskusjonen ville sklidd lettere og hatt en annen tone?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Dette kan du vel ikke mene - seriøst?:-?
    Du har flere ganger nevnt denne "testen" din av McIntosh MA7000 og en EC, som du aldri har angitt modellbetegnelsen på.
    Så vidt jeg kan erindre så foregikk denne "testen" ved litt lytting i butikk - var det ikke?
    Og utfra dette har du dannet deg en "absolutt" mening om f.eks. McIntosh og Electrocompaniet?
    Kaller du det for grundig testing?
    Grundig nok til å skjønne at MC 7000 ikke spiller bedre en en rørforsterker.
    Når eg brukte samme høyttalere og cdèr eg tok med meg som eg kjente med bedre signalkilde som cd-spiller og balanserte kabler, da bør det ikke spiller dårligere, er no min meining.. Berre prøv o forsvare den MC så mye du vil, eg syns det berre var skuff. Ec mener eg var den intregrerte forsterkeren ECI 5 og den gjorde en mye bedre jobb på disse høyttalerne. Vincent var en for og effekt til ca 10.000 hver, gidde ikke lete fram modell, da det blir bare tipping da eg ikke hugser modell på den.
    Og grunnen til eg har nemt det flere ganger er min store skuffelse over MC 7000, det sårer egentlig for alltid hørt merket er skrytt opp i skyene, mulig det er bedre på andre høyttalere, men mine funka da ikkje på.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror neppe vi deler samme lydideal... Og hvis du hadde lest innlegget mitt, ville du sett at jeg faktisk begrunner at dette er ikke noe for meg på dette tidspunktet av forskjellige grunner. Jeg kan helt sikkert lete frem innlegg der du beskriver hvor grundig du har "testet" det utstyret du slakter i ditt hvert tiende eller tyvende innlegg. Så vidt jeg husker er det noen lytteseanser i butikk og hos ett familiemedlem på andre høyttalere enn de du selv har.

Skal man først slakte ett produkt, bør man skaffe seg litt bredere erfaring enn det du selv har fått. Skal man skryte ett produkt opp i skyene (skamros er kanskje korrekt ord) og utnevne det til det universale svaret for alt og alle - da bør man gjerne ha testet det på litt mer enn du åpenbart ha gjort. Bare ett par tips for ikke å tillegge seg selv mer pondus enn det man egentlig har.

Er ett par inne her som burde tenke litt på ydmykhet, åpenhet i forhold til andres erfaring og at en persons lydideal ikke er universalt - det varierer fra person til person. Kanskje diskusjonen ville sklidd lettere og hatt en annen tone?
    Grundig nok..er å oppfatte at dette er bra/mindre bra på det meste av musikk.
    At ikke eg vil sitte å teste i flere dager for stå for min sak, men ser ingen grunn for å sitte med en forsterker å høre på når den ikke gir meg noe.
    I tillegg så er eg lydmessig mye nærmere EC som du sikkert har skjønt, dei spiller bedre syns eg, men er nok med smak og behag.
    Men når enkelte vil påstå at eg tar feil så får dei berre prøve den på Triangle kontra EC ECI 5.
    Butikken i Bergen, Musikkmagasinet har dette inne.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundig nok til å skjønne at MC 7000 ikke spiller bedre en en rørforsterker.
    Når eg brukte samme høyttalere og cdèr eg tok med meg som eg kjente med bedre signalkilde som cd-spiller og balanserte kabler, da bør det ikke spiller dårligere, er no min meining..
    På den ene høyttaleren ja. Hvor mange andre høyttalere er det da igjen å teste som kan være en bedre match? Det å teste den på andre høyttalere er selvsagt ikke noe vits. Man går heller inn i det med forutbestemte meninger om at dette slår ikke min "gud". Da er det selvfølgelig ikke vanskelig å få det til å låte ræva og være "skuff"....
    At ikke eg vil sitte å teste i flere dager for stå for min sak, men ser ingen grunn for å sitte med en forsterker å høre på når den ikke gir meg noe.
    I tillegg så er eg lydmessig mye nærmere EC som du sikkert har skjønt, dei spiller bedre syns eg, men er nok med smak og behag.
    Men når enkelte vil påstå at eg tar feil så får dei berre prøve den på Triangle kontra EC ECI 5.
    Problemet er at du legger din test frem som en universal sannhet som du har klart å komme frem til og gjelder for alle. Og du har ikke akkuratt lagt sjela i det heller... Du har testet i en butikk og sammenliknet med noe du har hjemme. Det er en relativt stor forskjell. Hva som er forskjellen regner jeg med at du vet.

Beklager min avsporing i denne tråden, men nå har jeg lest så mye i denne tråden om forutbestemte meninger og at "du skal ikke ha andre guder enn MA" enn at jeg bare måtte kommentere det. Det er så mye viss vass i denne tråden at man kan bli dårlig av mindre. Heldigvis klarer jeg selv å skille ut det værste viss vasset og lese veloverveide innlegg med substans fra virkligheten. Igjen, beklager min deltakelse med noe som kan være Off-topic i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende den ikke passet dine høytalere Lovemusikk. Det er jo ikke alle Ma passer til heller i følge Kjell. Blir vel litt feil og dømme den som dårlig. Vet at gamle MC får god omtale når det gjelder lyd. Nå kjenner ikke jeg Mc,men jeg har en nyere fra Usa her. Den er ikke kald eller steril i lyden.

Kansje bedre og bruke mere penger på musikk i stedet for og hige etter bedre lyd.

Mvh Roar

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Kansje bedre og bruke mere penger på musikk i stedet for og hige etter bedre lyd.

Mvh Roar
    Jeg lytter for det meste til musikk, ikke anlegget. Så ny musikk er viktig

(Eller jeg hører for det meste på musikk, men noen ganger setter jeg meg også ned å lytter som jeg pleier å si det)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lytter for det meste til musikk, ikke anlegget. Så ny musikk er viktig

(Eller jeg hører for det meste på musikk, men noen ganger setter jeg meg også ned å lytter som jeg pleier å si det)
    Hvor mange trur du lytter til musikken og ikke anlegget. Trur det er få som virklig koser seg med musikken. Husker godt på 70 tallet hvor en leste tekniske data og sammenlignet. Morro og bytte ut ting og tang innimellom. Om det blir så bedre lyd er jeg ikke sikker på.

Mye cd om dagen,skal ha det meste på cd som jeg på vinyl.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den ene høyttaleren ja. Hvor mange andre høyttalere er det da igjen å teste som kan være en bedre match? Det å teste den på andre høyttalere er selvsagt ikke noe vits. Man går heller inn i det med forutbestemte meninger om at dette slår ikke min "gud". Da er det selvfølgelig ikke vanskelig å få det til å låte ræva og være "skuff"....

Problemet er at du legger din test frem som en universal sannhet som du har klart å komme frem til og gjelder for alle. Og du har ikke akkuratt lagt sjela i det heller... Du har testet i en butikk og sammenliknet med noe du har hjemme. Det er en relativt stor forskjell. Hva som er forskjellen regner jeg med at du vet.

Beklager min avsporing i denne tråden, men nå har jeg lest så mye i denne tråden om forutbestemte meninger og at "du skal ikke ha andre guder enn MA" enn at jeg bare måtte kommentere det. Det er så mye viss vass i denne tråden at man kan bli dårlig av mindre. Heldigvis klarer jeg selv å skille ut det værste viss vasset og lese veloverveide innlegg med substans fra virkligheten. Igjen, beklager min deltakelse med noe som kan være Off-topic i denne tråden.
    På disse høyttalerne..er det så forbasket vanskelig å lese det?
    Kan og skrive det med store bokstaver vis det er bedre?
    På disse spilte den reva etter min og dei tre andres mening.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende den ikke passet dine høytalere Lovemusikk. Det er jo ikke alle Ma passer til heller i følge Kjell. Blir vel litt feil og dømme den som dårlig. Vet at gamle MC får god omtale når det gjelder lyd. Nå kjenner ikke jeg Mc,men jeg har en nyere fra Usa her. Den er ikke kald eller steril i lyden.

Mvh Roar
    Ikke annen erfaring med MC utenom denne på samme høyttalere som eg har. Kanskje den ikke var innspilt og slikt, for det vet ikke eg. Ja har nemt den kan spille bedre på andre høyttalere. Den må jo det :-D håper eg.
    Hige etter bedre lyd vil vel alltid ligge der
    Men du har et poeng når lydkvaliteten er komt opp på et vist nivå som sikkert dei fleste har her.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er som eg håper dere har synspungter på:

Vil ha mer trøkk uten å skifte høyttalere.
    Vil ikke bytte vekk rørforsterkeren, men kanskje kjøpe en til og så brokoble?
    Eller kjøpe en transistor f.eks
    Fra sval bris til full storm - Lyd og Bilde

Hva vil funke best tro, og evnt vis en velger transistor til å drive bassene hva merke her, må hugse på at den må følge kvaliteten til MA

Prøvde nemlig EC monoblokker så høyttalerne har masse å gå på trøkkmessig.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange trur du lytter til musikken og ikke anlegget. Trur det er få som virklig koser seg med musikken. Husker godt på 70 tallet hvor en leste tekniske data og sammenlignet. Morro og bytte ut ting og tang innimellom. Om det blir så bedre lyd er jeg ikke sikker på.

Mye cd om dagen,skal ha det meste på cd som jeg på vinyl.

Mvh Roar
    Jeg har gått så hardt til verks at jeg har bygd meg server for digital lagring av all musikken i tapsfritt format og benytter Squeezebox Duet. Mye av praktiske årsaker som at utstyret står i stua med små barn med små ,fettete klåfingre og i forhold til plassen covere tar. Har begrenset med plass i stua hvor alt utstyret er. Men.... Men.... Jeg har fått opp ei glasshylle på veggen med vinyl snurreren på og ei stor hylle med alle skivene i. De setter jeg på når jeg og kona skal kose oss med ei flaske rødvin og fyr på peisen. Da koser jeg meg!

Med tiden når vi har kommet så langt at barna er så store at vi må ta i bruk leiligheten i kjelleren selv, da blir det nok ei kjeller stue/rom til far hvor han kan kose seg med forskjellig utstyr og rør helt sikkert blir testet ut! Alt til sin tid!

Og ja, jeg bytter ut med jevne mellomrom noen ting i stua den dag i dag. Men det må være tilpasset til å klare en hverdag med små barn i hus. Oftest tar jeg relativt sikre valg jeg vet skal fungere etter min filosofi og smak. Kjedelig, men jeg koser meg med det.

På disse høyttalerne..er det så forbasket vanskelig å lese det?
    Kan og skrive det med store bokstaver vis det er bedre?
    På disse spilte den reva etter min og dei tre andres mening.
    Problemet er at du legger det frem som en universal sannhet! Du legger det frem som en universal sannhet uansett matching! Jeg snakker ikke om ditt siste innlegg, men alle de andre innleggene du har skrevet tidligere som fremstiller Classe og Classe (samt noe om EC) som reneste svindelproduktene som kun er "reva". Har Caps Lock på min maskin jeg også...

Og de tre andre - syne dem det spilte "reva" fordi du synes det eller fordi dem faktisk syntes det selv? Spilte det "reva" fordi du hadde bestemt deg for det på forhånd? Det kan nemlig virke slik.... Og man behøver ikke å ha lest mye markedsføring og psykologi før man vet at dette er viktige faktorer som spiller inn på inntrykket. Man blir lett påvirket når man ser produktene og flere snakker sammen + at en kanskje er litt mer frempå og har eller tillegger seg selv mer pondus enn de andre. Tror du vet hvor jeg vil hen. Vet selv at jeg har blitt påvirket av andre og mine forhånds/andres meninger har påvirket mine inntrykk. Det er også en kjent teknikk for å tillegge sine meninger mer pondus å påstå at andre er enige med en - sier ikke at du gjør det, men en annen profilert bruker i denne tråden har brukt det som tunge argumenter i denne tråden og andre tråder.

Men nå tror jeg at man skal gå tilbake til å diskutere det som er mest innteresant i denne tråden - nemlig MA. Beklager at jeg sporet av litt (tror andre startet før meg - jeg gir ingen skylda for det ), men jeg klarte ikke å la være kommentere det jeg syntes har vært en uting i denne tråden relativt lenge.

Fortsatt god jul og diskusjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett denne tråden: Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere

Ikke umulig at de fleste av dagens poster hadde passet perfekt inn der.
    Denne tråden er jo allerede såpass lang, at det er vanskelig å bla seg fram til informasjon vedr. trådtittel.
    Litt trådkultur alle sammen?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva vil funke best tro, og evnt vis en velger transistor til å drive bassene hva merke her, må hugse på at den må følge kvaliteten til MA

Vil du ikke få problemer med forskjellige lydsignaturer og arbeidsforhold? Hvis du kjører MA på diskant/mellomtone og EC på bass? Da ville jeg heller satset på to stk MA. Det høres mye tryggere ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Noen som har sett denne tråden: Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere

Denne tråden er jo allerede såpass lang, at det er vanskelig å bla seg fram til informasjon vedr. trådtittel.
    Støtter den, men det er nok bare en håndfull andre sjeler som er enig med oss i det, desverre :evil:

Ellers fikk jeg prøvd min MA på Klipsch LaScala rett før jul. Må si det var en meget spesiell høytaler som jeg likte veldig godt. Fikk ikke prøvd ut så mye rør, men spilte bra med GE 5814A og Siemens E81CC "ECC801S" 3-mica. Fantastisk mellomtone.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke prøve med en god sub? Hadde Triangle Celius ESW tidligere, og de spillte nydelig,men de manglet en god del i bassen. Jeg bruker en XTZ sammen med min MA forsterker og det fungerer ypperlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett flere kjøre store Classe forsterkersett sammen med B&W 800 serien som forøverig er et høytalersett jeg gjerne kunne hatt hvis jeg hadde hatt nok penger, det blir med drømmen men den skal realiseres en vakker dag. Selv om jeg liker Klipsch og MC og Parasound, avskriver jeg ikke andre løsninger. De har alle sine styrker og noen svakheter, det er snakk om matching. Helt enig når det blir sagt at man tror man har den endelige sannhet, her har man hørt en butikkdemo på rimelige høytalere uten å tenke matching, rom og musikk. Forøverig tar det lang tid for meg å bli vandt til sounden av ting og så kunne sette meg ned og bare høre.

Derfor kan det være smart å lese litt hva andre mener noen ganger og være ydmyk ovenfor andres erfaringer. Passer ikke løsningen, lyden eller budsjettet. Drit i det og finn noe annet.

Det er jo det som gjør det gøy å drive med hifi.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig

Jepp skal prøve å følge det.

Tråden der sier vel litt om kor bra MA er!?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ikke få problemer med forskjellige lydsignaturer og arbeidsforhold? Hvis du kjører MA på diskant/mellomtone og EC på bass? Da ville jeg heller satset på to stk MA. Det høres mye tryggere ut.
    Ja føler det litt sånn eg og..får se til våren :-D

Side 122 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •