Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 121 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hej

Jeg er blevet anbefalet en Music Angel rørforstærker. Jeg er ny på siden, og jeg har ikke læst alle 121 sider i denne tråd, så jeg er lidt på bare bund.

Jeg vil gerne kigge lidt nærmere på en Music Angel forstærker, men hvilken model skal man vælge? Jeg har kigget på "Online Mart", og der er MANGE modeller at vælge i mellem.

Kan I anbefale 1 eller 2 modeller, som jeg burde kigge på?

Jeg har et par JBL Studio Monitor 4410.

Mange tak!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel matching er vel relativt viktig. Du er i hvertfall ikke særlig ydmyk i ditt inlegg.

Jeg har ikke hørt hverken Electrocompaniet eller MCintoschforsterkeren du viser til, derfor kan jeg ikke si noe.

Hvilke høytalere testet du på annet utstyr og rommet du brukte. Bare for intresant å vite, ser det ligger noe EC på finn osv som kanskje kunne vært intr å teste.
    Testet på butikk, Musikkmagazinet i Bergen på samme høyttalere eg har, Triangle Altea EX.
    Rommet ja..ikke så stort, mer passe for å teste litt på en butikk. Kan tenke megene veggen er murvegg med hvindu.
    Matching kommer en nok ikke bort i fra, men i min hjerne spiller en god forsterker godt på alle høyttalere selv om det ikke er sånn i virkeligheten.
    MC til 60 spilte greit under kl 10 på volumet, men er no sånn amrikansk lyd, bass og diskant.
    EC spilte mer trøkk og mye bedre over alt, men litt mørkere lydbilde. (mulig en kunne forandret det med andre signalkabler f.eks Cord)
    Vincent spilte altfor lyst.
    Skal forøvrig inn der igjen å sjekke ut Klipsch med min MA en gang, da det tydeligvis er tøft ser eg her på forumet.
    Triangle Altea EX som eg har vart kjøpt uhørt, men den funker på MA, mellomtonen er RÅ på disse høyttalerne, spesielt på gitar og slikt.
    Trøkket i høyttalerne er for lite med MA men må sikkert kjøpe en til å brokoble eller kjøpe en transistor på masse watt til bassene, for med EC monoblokkene trøkket det i brystet med minimale utslag på elementa..var gøy. Men MA blir da på mellomtone og diskant uten tvil.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite utdrag fra testen hos vår kjære lyd og bilde. Gjorde også et lite googlesøk og var ikke mye negatvit å spore på denne forsterkeren men den er jo stor da.

"
    Vellydende monster
    Man føler ikke bare at man hører på levende musikk. Man føler seg mer levende når man spiller på McIntosh MA7000. Noen vil sikkert ønske seg enda mer kraft, for det finnes større rom enn mitt, og høyttalere som krever enda mer effekt, men få vil savne en mer åpen og troverdig presentasjon av musikk. Forsterkeren er noe av det mest musikalsk levende jeg har hørt blant forsterkere, og den desidert (hittil) mest involverende og avhengighetsskapende integrerte jeg til dags dato har testet."
    Lyd å svindel som ha skrevet det? hehe..lyd og bilde sorry..
    På Triangle mistet den kontrollen over kl 10 på volumet, sorry med 2x250 watt, hvor er dei watta? mistenker for liten strømforsyning eller noe. Skulle vert god plass til det i den boksen.
    Men er no typisk amrikansk med fokus på diskant og bass syns eg..og uansett dei dreiv ikke høyttalerne mine. Det gjorde EC nemlig til dei grader.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel

Sitat Opprinnelig postet av Pita
    Hej

Jeg er blevet anbefalet en Music Angel rørforstærker. Jeg er ny på siden, og jeg har ikke læst alle 121 sider i denne tråd, så jeg er lidt på bare bund.

Jeg vil gerne kigge lidt nærmere på en Music Angel forstærker, men hvilken model skal man vælge? Jeg har kigget på "Online Mart", og der er MANGE modeller at vælge i mellem.

Mange tak!

Det er vel music angel xd-800mk3 som er omtalt som den beste fra Kjell B her

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Men er no typisk amrikansk med fokus på diskant og bass syns eg..
    Hva med Klipsch da? Sist jeg sjekket så var det et amerikansk merke, eller gjelder det kun forsterkere?

Det blir som å si at alle europeiske forsterkere låter likt, eller alle asiatiske...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor byttet du ikke. Du kunne solg Classe sterkeren og kjøpt deg en MA til. Sittet igjen med mange 10 tusner i fortjeneste.
    Er det noe marked da? :-D
    Nei den er for god til å bytte bort.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det kan den ikke hos meg. Mine RF 82, 62 og 52 som jeg har testet på kunne den ikke spille rent og høyt samtidig. Men den spilte bra opp til et vist nivå.
    Opplevde du det og? det er en rørforsterker da.
    Skjønt at en rørforsterker må ha lettdrevne høttalere. Men min MA spiller klart og bra ivertfall til kl 12 på volumet.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej

Mange tak!

Kun en modell egentlig: Music Angel EX-800MKIII med Kt-88 rør (4stk, og 4 stk små-rør)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Hva med Klipsch da? Sist jeg sjekket så var det et amerikansk merke, eller gjelder det kun forsterkere?

Det blir som å si at alle europeiske forsterkere låter likt, eller alle asiatiske...
    Forsterkere, det er vel noe vi alle har hørt opp gjennom åra.. Men seff finnes det sikkert bra ting der og :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis eg er litt kvass i uttalelsene om merker så ikke tenk så hardt på det, bare engaskjert og skuffet over noen merker. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej

Mange tak!
    Hei
    Vil på det varmeste anbefale deg å se nærmere på Music Angel.
    Som du muligens har fått med deg, har den store "guruen" på Music Angel" desverre meldt seg ut av dette forum, men jeg skal prøve å gi et svar.
    Den forsterkeren som tråden omhandler er Musis Angel XD800 Link
    For å få best mulig lyd ut av den, er det anbefalt å bytte smårørenne. De som følger med forsterkeren er som regel ok, men det kan gjøre forsterkeren vesentlig bedre om du bytter de. du finner en egen tråd om dette på forumet. Link
    Har selv et par JBL (av nyere dato-LS80) som lyder kjempebra med MA. Dette er mine kinohøytalere som jeg til daglig bruker toppmodellen til NAD (M25, transistor) men må jo si at MA lyder bedre.
    Music Angel koster deg ca 5000 kr hjem. (Regn et par tusen i tillegg til smårørs-opptimalisering)
    Se også første innlegg i tråden for informasjon.

Edit: Ser at linken min til On9mart ikke fører direkte til forsterkeren, men du finner den til høyre på siden under navnet XDSE KT88 SV

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vis eg er litt kvass i uttalelsene om merker så ikke tenk så hardt på det, bare engaskjert og skuffet over noen merker. :-D
    Engasjement er viktig det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hei Roar!

Da er den et must!:-D
    Ma er den av forsterkere som låter nærmest de gode klassiske konstruksjonene, i mine ører.(av det jeg har hørt da,...)

Hilsen Lasse

Er den så god som din 202 Lasse? Det er noe spesielt med disse klassiske konstruksjonene.

Min x1000 er veldig lik min Luxman og jeg trur pokker jeg skulle ha litt problemer med en blindtest.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode arbeidsforhold? Eg vil ikke ha en bil som kun går lett i nedoverbakke, den må og gå i oppover uten å slite for mye. Den må kunne drive høyttalere noelunde selv om dei ligge på 90db.
    Om MA har det kan ikke eg svare på, da eg ikke har hørt disse, men kanskje?
    Veldig viktig at disse får gode arbeidsforhold vet du. Gjelder vel allt.

Begge mine oa har 89 db. Ene paret kan du drive med 2x10 uten problemer. Andre må jeg ha litt mere power,her har jeg 2x40w.

Manleyen kan spille på full guffe på oa 52 og det spiller helt rent og med en bass som det er full kontroll på. Gode arbeidsforhold.

Mvh Roar

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Er den så god som din 202 Lasse? Det er noe spesielt med disse klassiske konstruksjonene.

Min x1000 er veldig lik min Luxman og jeg trur pokker jeg skulle ha litt problemer med en blindtest.

Mvh Roar
    Selv om jeg har stor forkjærlighet for min Fisher x-202 ville jeg fint kunne ta med MAén som den eneste til en øde øy...:-D

ps.Tror en MA xd-845 hadde vært noe å prøve for deg!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Veldig viktig at disse får gode arbeidsforhold vet du. Gjelder vel allt.

Begge mine oa har 89 db. Ene paret kan du drive med 2x10 uten problemer. Andre må jeg ha litt mere power,her har jeg 2x40w.

Manleyen kan spille på full guffe på oa 52 og det spiller helt rent og med en bass som det er full kontroll på. Gode arbeidsforhold.

Mvh Roar
    Ja sant, men kjem vel litt an på høyttalerne og at en ikke kan se seg blint på db dei er oppgitt til, for noken går vel kraftig ned i ohm og under spilling mener eg?
    Så da må det vel krefter til og ikkje minst strøm til for å holde kontroll.
    KT-88 rør er vel dei som en kan bruke på MA som gir mest krefter?
    Kunne tenkt meg å fått sjekket bias berre for å vite om den er ok..Kjell ha skrevet at en må justere på dei dingsane utenom dei to i mitten, men hvordan gjer en det og hvor måler en og hva skal dei måle når det er bra?? Mange spørsmåle men må ha det inn med teskje for å vere sikker 8)

Mvh
    Frank

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sant, men kjem vel litt an på høyttalerne og at en ikke kan se seg blint på db dei er oppgitt til, for noken går vel kraftig ned i ohm og under spilling mener eg?
    Kunne tenkt meg å fått sjekket bias berre for å vite om den er ok..Kjell ha skrevet at en må justere på dei dingsane utenom dei to i mitten, men hvordan gjer en det og hvor måler en og hva skal dei måle når det er bra?? Mange spørsmåle men må ha det inn med teskje for å vere sikker 8)

Mvh
    Frank
    Dette m.mere vil det i fremtiden dessverre bli vanskligere å få svar på,hvis Kjell B.forblir borte herfra.
    Uttrolig at en slik (gratis)ressurs som Kjell B.skal bli "tynet"så mye at han ikke gidder mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    Frank
    Det har jo blitt forklart noen ganger, og du finner sikkert om du bruker søkefunksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Selv om jeg har stor forkjærlighet for min Fisher x-202 ville jeg fint kunne ta med MAén som den eneste til en øde øy...:-D

ps.Tror en MA xd-845 hadde vært noe å prøve for deg!

Den har jeg hørt litt om og at den er god.

Regner med at Ma kt 88 er ganske lik de gamle gode og da er det liten vits og kjøpe en. Skal legge denne 845 i minnet.

Mvh Roar

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke tenkt å blande meg inn i denne tråden - har holdt meg til å være passiv leser (noe som har vært rett så fornøyelig til tider - jeg skal derimot ikke bidra til det). Synes rør virker ganske så spennende, men har pr dags dato ikke mulighet til å benytte/teste rørustyr - det passer ikke inn vår stue. Det med tanke på små barn og en allerede vellfylt stue med etter min smak er gode utplukkede hjemmekino komponenter som passer sammen. Duger godt til mitt bruk og familiesituasjon.

Det jeg derimot reagerer på, er følgende:
    Du nevner fremtoningen..vis meg en rørforsterker til en så lav pris, under 20.000 som spiller like bra. Min spiller bedre en noen eldre EC monoblokker eg fikk låne (seff ikke samme kraften) men bedre som f.eks ingen tedenser til skrikende diskant og bedre dynamikk og mellomtone. Men men, tja og nja..skjønner hva du meiner men kvifor gnæle på det heile tia? Det er barnselig.
    Eg må berre sei, at MC er oppskrytt i vertfall innen transistor. EC intrigrert en til ca 24.000 spiller ringer rundt MC 7000 som koster 60.000,- :-D
    Så en mer ydmyk holdning fra deg og burde jo vert på sin plass.
    Og dere andre gnåler vel om di samme rørforsterkerene, men der kan ikke eg samenligne med, da eg ikke har hørt så mye. Men kan og gnåle på Classe som og er oppskrytt..MA spiller bedre der og, et søskenbarn av meg ville bytte sin Classe i min MA :-D (da spilte vi på Audiovictor høttalere)
    Hørt flere EC forsterkere eg :-D
    Hørt mange transistor forsterkere og, men INGEN er så god som MA (ikke hørt andre rørforsterkere)
    Er det disse tre du har testet? Har aldri fått inntrykk av at du har testet noe spesielt ut over disse tre. Og du har aldri forsøkt å matche dem med noe annet? Allikevel uttaler du deg så bombastisk at dette er forsterkere som ikke er noe å samle på. Du synes ikke at det er ett veldig tynt grunnlag å uttale seg så bombastisk som det du gjør? Beklager å være litt brysk, men det er fordummende for diskusjonen. Du tillegger deg selv ganske så mye erfaring og ponduss i diskusjonen. Normalt sett bidrar du positivt i disse rørtrådene, men disse påstandene er så syltynne når du ikke har prøvd noe matching ut over dette.

Jeg har ikke prøvd mye utstyr selv og tar konsekvensen av det - jeg uttaler meg ikk som om jeg sitter på det uniersale svaret! Det er denne trådens svakhet - alt for mange kommer med påstander om at MA er det eneste korrekte, noe jeg betviler.

Merk en ting - jeg har intet vondt å si om MA. Helt sikkert gode saker, men neppe det universale svaret for alt og alle. God diskusjon

Side 121 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •