Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 120 av 176 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 2,381 til 2,400 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ja for meg. Som jeg har sagt hele tiden på mitt anlegg, mine høytalere osv. Der er look kvalitet og styrke mye bedre med den forsterkeren jeg har nå. Dette har jeg jo sagt hele tiden. Har også sagt at min erfaring strekker seg til MA og MC 275. Det er jo derfor jeg synes det hadde vært meget intr med litt mer ydmyk holdning fra trådstarter om hva man har. Tenk om jeg hadde sagt at MC 275 var verdens beste forsterker. Det har jeg ingen ambisjoner om å si. Kan godt være et kinaprodukt til halve prisen er bedre, eiergleden er kanskje ikke den samme men har da flere anlegg og planlegger et rent stereoppsett så hvorfor ikke, det finnes jo hundre om ikke tusenvis av rørkonstruksjoner. Se bare på hifipresentasjonen til Jane her på forumet så ser man bare hva ett menneske har fått til av en enorm samlig, produksjon.

Jeg har også takket Kjell B ved flere anledninger for å ha denne tråden. Uten hadde ikke jeg begynt med rør. Men problemet mitt er den fremtoningen om at MA er best og forget the rest. Den tror jeg de fleste her ser. Og ja helt supert at de som har denne forsterkeren har funnet sin match. Men mange bruker argumentet om at vi med dyrere forsterkere bare er missunnelige osv. Jeg tror faktisk det er motsatt noen ganger. Man holder fast ved det man har. Kjell B Sier jo den er så bra så da er den vel det. Da er jo noe av gleden ved hobbyen borte, man går glipp av å teste andre ting matche osv. Hva når man en dag skifter høytalere og MA en står der og ikke funker like bra lenger.

Og for mitt vedkommende har jeg ingen ønske om at Kjell B hvem han nå en gang er skal forlate oss, at han velger offerrollen får stå for hans regning.

Lars.
    Du nevner fremtoningen..vis meg en rørforsterker til en så lav pris, under 20.000 som spiller like bra. Min spiller bedre en noen eldre EC monoblokker eg fikk låne (seff ikke samme kraften) men bedre som f.eks ingen tedenser til skrikende diskant og bedre dynamikk og mellomtone. Men men, tja og nja..skjønner hva du meiner men kvifor gnæle på det heile tia? Det er barnselig.
    Eg må berre sei, at MC er oppskrytt i vertfall innen transistor. EC intrigrert en til ca 24.000 spiller ringer rundt MC 7000 som koster 60.000,- :-D
    Så en mer ydmyk holdning fra deg og burde jo vert på sin plass.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........ da har det kommet en ny tråd her på avforum
    he he...

Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere

tydelig at uansett så må MA blandes inn, det må jo MA eiere se positivt på !
    den har nok blitt en målestokk på god lyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    he he...

Ja er ikke det greit da. Så får man ting i riktig kontekst osv. MA eller andre HIFI Komponenter er vel ikke en målestokk på god lyd. God lyd er vel som de fleste er enige i subjektivt.

Lars.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Du nevner fremtoningen..vis meg en rørforsterker til en så lav pris, under 20.000 som spiller like bra. Min spiller bedre en noen eldre EC monoblokker eg fikk låne (seff ikke samme kraften) men bedre som f.eks ingen tedenser til skrikende diskant og bedre dynamikk og mellomtone. Men men, tja og nja..skjønner hva du meiner men kvifor gnæle på det heile tia? Det er barnselig.
    Eg må berre sei, at MC er oppskrytt i vertfall innen transistor. EC intrigrert en til ca 24.000 spiller ringer rundt MC 7000 som koster 60.000,- :-D
    Jeg synes du gnåler hele tiden om den éne Electrocompaniet forsterkeren du har hørt (og ikke likte) og én Macintosh forsterker. Synes ikke det er allverdens sammenligningsgrunnlag heller...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eico hf 81,The fisher,Scott 222. Eico blir regnet som den beste som noen gang er laget. Under 10 lapper ferdig resturert.

Når det gjelder kraft er det bare og la disse oldingene få gode arbeidsforhold.

Når det gjelder god mellomtone er de Tyske rørforsterkerne fra 60 tallet bare helt i toppen. Særlig de med el 95.

Har Ma disse egenskapene som disse har er den et must.

Mvh Roar

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Eico hf 81,The fisher,Scott 222. Eico blir regnet som den beste som noen gang er laget. Under 10 lapper ferdig resturert.

Når det gjelder god mellomtone er de Tyske rørforsterkerne fra 60 tallet bare helt i toppen. Særlig de med el 95.

Mvh Roar
    Hei Roar!

Da er den et must!:-D
    Ma er den av forsterkere som låter nærmest de gode klassiske konstruksjonene, i mine ører.(av det jeg har hørt da,...)

Hilsen Lasse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel matching er vel relativt viktig. Du er i hvertfall ikke særlig ydmyk i ditt inlegg.

Jeg har ikke hørt hverken Electrocompaniet eller MCintoschforsterkeren du viser til, derfor kan jeg ikke si noe.

Hvilke høytalere testet du på annet utstyr og rommet du brukte. Bare for intresant å vite, ser det ligger noe EC på finn osv som kanskje kunne vært intr å teste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite utdrag fra testen hos vår kjære lyd og bilde. Gjorde også et lite googlesøk og var ikke mye negatvit å spore på denne forsterkeren men den er jo stor da.

"
    Vellydende monster
    Man føler ikke bare at man hører på levende musikk. Man føler seg mer levende når man spiller på McIntosh MA7000. Noen vil sikkert ønske seg enda mer kraft, for det finnes større rom enn mitt, og høyttalere som krever enda mer effekt, men få vil savne en mer åpen og troverdig presentasjon av musikk. Forsterkeren er noe av det mest musikalsk levende jeg har hørt blant forsterkere, og den desidert (hittil) mest involverende og avhengighetsskapende integrerte jeg til dags dato har testet."

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les det jeg skrier. Skriver jo at jeg ikke har noe problem med det.
    Men problemet mitt er den fremtoningen om at MA er best og forget the rest.
    Lars.
    Vel, du skriver jo rett ut at du har problem med det. Om du mener det motsatte er du ikke helt klar i det du skriver. Du har jo etterhvert skrevet så mye i denne tråden at jeg kan se det går litt i surr.
    Ser forøvrig at med å komentere det du skriver bare fører til mere av det som ikke er tema i denne tråden. Dette blir derfor mitt siste svar til både deg og andre som har torpedert tråden. Tror muligens det eneste som kan nytte er å tie disse i hjel. Fra nå vil jeg holde meg til trådens tema.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    he he...

Hehe.. helt klart og det er ikkje verst

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det ikke er noen offesiell importør av Music Angel til Norge, vil den nok heller aldri bli testet av noe fagpresse... En hver negativ kritikk og uttalelser ville nok uansett blitt slaktet rått og brutalt av MA-menigheten og avvist som sludder og oppspinn. Det vil bli fremskutt påstander om at hifi-pressen er kjøpt og betalt av onde bakmenn fra transistormafiaen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite utdrag fra testen hos vår kjære lyd og bilde. Gjorde også et lite googlesøk og var ikke mye negatvit å spore på denne forsterkeren men den er jo stor da.

"
    Vellydende monster
    Man føler ikke bare at man hører på levende musikk. Man føler seg mer levende når man spiller på McIntosh MA7000. Noen vil sikkert ønske seg enda mer kraft, for det finnes større rom enn mitt, og høyttalere som krever enda mer effekt, men få vil savne en mer åpen og troverdig presentasjon av musikk. Forsterkeren er noe av det mest musikalsk levende jeg har hørt blant forsterkere, og den desidert (hittil) mest involverende og avhengighetsskapende integrerte jeg til dags dato har testet."

Hva ville du med dette innlegget egentlig?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg synes du gnåler hele tiden om den éne Electrocompaniet forsterkeren du har hørt (og ikke likte) og én Macintosh forsterker. Synes ikke det er allverdens sammenligningsgrunnlag heller...
    Og dere andre gnåler vel om di samme rørforsterkerene, men der kan ikke eg samenligne med, da eg ikke har hørt så mye. Men kan og gnåle på Classe som og er oppskrytt..MA spiller bedre der og, et søskenbarn av meg ville bytte sin Classe i min MA :-D (da spilte vi på Audiovictor høttalere)
    Hørt flere EC forsterkere eg :-D
    Hørt mange transistor forsterkere og, men INGEN er så god som MA (ikke hørt andre rørforsterkere)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dazzler
    Kanskje påpeke at det går an å like og ikke minst få god lyd fra andre merker også :-?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus

Mvh Roar
    Gode arbeidsforhold? Eg vil ikke ha en bil som kun går lett i nedoverbakke, den må og gå i oppover uten å slite for mye. Den må kunne drive høyttalere noelunde selv om dei ligge på 90db.
    Om MA har det kan ikke eg svare på, da eg ikke har hørt disse, men kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Vel, du skriver jo rett ut at du har problem med det. Om du mener det motsatte er du ikke helt klar i det du skriver. Du har jo etterhvert skrevet så mye i denne tråden at jeg kan se det går litt i surr.
    Ser forøvrig at med å komentere det du skriver bare fører til mere av det som ikke er tema i denne tråden. Dette blir derfor mitt siste svar til både deg og andre som har torpedert tråden. Tror muligens det eneste som kan nytte er å tie disse i hjel. Fra nå vil jeg holde meg til trådens tema.

Skriver også

Den tror jeg de fleste her ser. Og ja helt supert at de som har denne forsterkeren har funnet sin match.

Så altså for å poengtere. Hvis alle her har testet alt som finnes av rørforsterkere og med hånden på hjertet kan si at MA er verdens beste rørforsterker så er dette helt i orden for meg. Dette regner jeg med selv du ser umuligheten i.

Derfor synes jeg Kjell Bs fremtoning til en viss grad er feilaktig og inkonsistent.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dazzler
    Nja egentlig bare vise til at andre synes den forsterkeren han mente var oppskrytt, ble veldig skrytt av stort sett overalt.

Var jo en fryktelig positiv test da, men det gjelder vel kanskje ikke her inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dere andre gnåler vel om di samme rørforsterkerene, men der kan ikke eg samenligne med, da eg ikke har hørt så mye. Men kan og gnåle på Classe som og er oppskrytt..MA spiller bedre der og, et søskenbarn av meg ville bytte sin Classe i min MA :-D (da spilte vi på Audiovictor høttalere)
    Hørt flere EC forsterkere eg :-D
    Hørt mange transistor forsterkere og, men INGEN er så god som MA (ikke hørt andre rørforsterkere)
    Hvorfor byttet du ikke. Du kunne solg Classe sterkeren og kjøpt deg en MA til. Sittet igjen med mange 10 tusner i fortjeneste.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"
    Vellydende monster
    MC er sikkert bra greier,..riktig matchet. Har bare hørt MC på demo.
    Det er vel heller tilfeldig at MC har fått pepper i denne tråden. Den var nevnt som eksempel fra trådstarter på hva moderne komponenter kan prestere mht.dårlig lyd i en demo hvor han deltok. Det kunne sikkert like gjerne vært en annen velkjent forsterker som endte opp som eksempel.

Ikke ta det så personlig.
    For meg kan forsterkeren hete "Roy Harry"eller"Hilde-Gunn-Gerd"bare den spiller bra.

Hilsen Lasse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode arbeidsforhold? Eg vil ikke ha en bil som kun går lett i nedoverbakke, den må og gå i oppover uten å slite for mye. Den må kunne drive høyttalere noelunde selv om dei ligge på 90db.
    Om MA har det kan ikke eg svare på, da eg ikke har hørt disse, men kanskje?
    Nei det kan den ikke hos meg. Mine RF 82, 62 og 52 som jeg har testet på kunne den ikke spille rent og høyt samtidig. Men den spilte bra opp til et vist nivå.

Side 120 av 176 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •