Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 176 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 3515
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var det bare justering av bias som skulle til?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var nok en ubalanse i bias mellom de to rørene som ga brum - pluss faktisk for lav bias. Så i slike tilfeller, sjekk bias.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er blitt utrolig nysgjerrig på denne forsterkeren! Virker jo som en utrolig "bang for the bucks".
    Er helt ukjent med rør og lurer på alt dette pratet med Bias etc. Er det spenning inn på rørene eller noe annet? Hvordan måler/stiller man inn dette?
    Kommer snart til å kjøre med Open Baffle høytalere og vurderer sterkt rørforsterker til musikk! Hva bruker dere av kilde? Har sett at det annbefales en vintage pre fra Kjell B....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utfra hvordan Kjell beskriver forsterkeren burde den passe godt til hawthorne, som kan være litt sytete i nedre diskant.
    kanskje det funker enda bedre med el34 i den comboen, om det er mulig.. fyldigere nedover, bløtere oppover(?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pre-amp

hvordan er muligheten for og bruke en vanlig pre-amp forran denne?? tenkte på litt flere innganger og fjernkontroll på volum....????

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi Smurfen
    hvordan er muligheten for og bruke en vanlig pre-amp forran denne?? tenkte på litt flere innganger og fjernkontroll på volum....????

Det er helt perfekt. Jeg har beskrevet det flere steder - helt enkelt. Tror jeg skla lage en egen tråd om dette.

Det greieste er å stille volum MA fast på kl. 11-12 og så benytte pre'en. Men det er andre løsninger også (trafo-kobling).

Selv benytter jeg en gammel vintage Pioneer SA-900 som pre på MA - har 3 stk. av den til mine 3 hifi-anlegg, to med rør i utgangen. HJE her i Tromsø, han med de kjempestore JBL-monitorene (L-300) bruker også SA-900 som pre til MA.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX

Er helt ukjent med rør og lurer på alt dette pratet med Bias etc. Er det spenning inn på rørene eller noe annet? Hvordan måler/stiller man inn dette?

Du får kikke på vår utmerkede rør-guide under Guider. Det står der.

Rør er enkelt ! Kan nevne at vi har flere MA som kjører mange timer hver dag. Vi har ikke gjort noe som helst med elektronikken - ingen justeringer - den er driftssikker og stabil.

Ellers vil jeg bare si at ut fra mitt eget ståsted så ville jeg anbefalt den uansett pris. Prisen var ikke en faktor. At den så var nærmest sjokkerende billig er jo kjempeflott.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Det er helt perfekt. Jeg har beskrevet det flere steder - helt enkelt. Tror jeg skla lage en egen tråd om dette.

Det greieste er å stille volum MA fast på kl. 11-12 og så benytte pre'en. Men det er andre løsninger også (trafo-kobling).

Selv benytter jeg en gammel vintage Pioneer SA-900 som pre på MA - har 3 stk. av den til mine 3 hifi-anlegg, to med rør i utgangen. HJE her i Tromsø, han med de kjempestore JBL-monitorene (L-300) bruker også SA-900 som pre til MA.

hadde vært kanon og hatt en egen tråd på dette !!
    Er lagt ifra guru på Hi-Fi, så har masse og lære... men må si at dette forumet er utolig bra for oss om vil lære! takk til dere som bidrar til at vi gønnskollinger lærer ett og annet... =)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal bare få advare mot negativ omtale av Music Angel internasjonalt (og nasjonalt). At en forsterker til 3-4000 kr kan spille fletta av de kjente dyre rørforsterkerne (skal ikke nevne navn) til kanskje 10-dobbel pris og mer kan ikke gå upåaktet hen.

Hifi-bransjen og noen sure guruer reagerte først med å fortelle om forsterkere som går varme, eksploderer eller utvikler feil etter kort tid. Dette var i 2005. Guruer som selv har sittet og loddet sammen utstyr uten å ha forstått hvordan det skal gjøres blir ikke blide når en sånn billig kina-sak kommer - det essensielle er jo nettopp prisen - den er så billig at det nytter ikke for hifi-presse og andre å bløffe om andre dyre forsterkere som skal ligge i en høyere kvalitetsklasse fordi de er dyrere. Alt for mange har hørt MA (fordi de hadde råd til å kjøpe den).

Så etterhvert kan eiere av MA besøke hifi-messer og butikker og selv lytte til disse andre alternativene. Så kan kanskje visse sannheter om moderne lydgjengivelse bli kjent.

Man kan også her og der lese noen eventyr om trafoene til MA - det er jo merkelig at frekvensgangen går til 70 kHz når trafoene skulle være mindre gode.

Det siste på området er jo at anerkjente hifi-butikker i Hong Kong, som lever av å selge dyr vestlig hifi til kinesere, nå reagerer omtrent som følger: Jo selvsagt er Music Angel bra saker, men kun til prisen - de er billige kopier av de store kjente merkene, og originalene er selvsagt best. Kjøp dem.

Sannheten, som forklart tidligere, er at MA benytter originale typer komponenter - noen av disse er ekte NOS fra 60-årene. Det gjør ingen andre forsterkere på markedet.

Men folkens, dette er morsom lesning, det viktige er å bruke ørene og finne ut tingene selv. For meg selv, så ble det allerede i 1980 slutt på å finne en sammenheng mellom det som står i hifi-pressen og det man finner ut selv. Jeg benytter pressen som kilde for annonsører av nye produkter - det har man jo alltids bruk for.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge hatt lyst til å prøve rør på mine Klipsch RF-35.
    Er jo så mange som sier at Klipsch og rør er en fantastisk kombinasjon
    Var i utgangspunktet litt skeptisk till all den justeringen jeg trodde man måtte gjøre på en rør forsterker,men etter å ha lest denne tråden høres jo det veldig greit ut.

Har lagt inn en ordre på XDSE KT88 i nettbutikken til hi-end.on9mart.
    Da er det bare å sette seg ned å vente i spenning

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det er også sånne løse rykter som er satt ut i forbindelse med en agenda som ikke er opplysning.

En slik KT88-forsterker som her er et godt gammelt, nærmest idiotsikkert prinsipp, fintrimmet over en periode på 50-60 år og nå realisert i en flott utgave i Kina. Dette er ingen uprøvd døgnflue.

Vi justerer ingenting på disse, bortsett fra en eventuell første sjekk ved kjøp.

Newcomer Judas666 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte volum hjul

:twisted: :twisted: :twisted:

Hei,

Er det noen av dere som vet hvilken volum hjul størrelse som benyttes på MA?

Tenkte å bytte ut denne.

Har funnet volum hjul med beskrivelsen: FITS 1/4" OR 6mm "knurled" or "splined" shafts

Vil dette passe?

Må indrømme ebay handelen har tatt litt av i det siste, la inn bud på en MA til i helga og vant igjen Så nå kommer 2 MA'er til stavanger. Så nå blir det brokobling :-D

Lurer på hvor mange av dere jeg har vært i budkrug mot hehe. Vi burde ha koordinert budrundene : )

mvh

J

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får dere MA så billig? Jeg havner på 5300,- fra on9mart.com. (355 GBP x 12 x 1.25(moms))

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Vi justerer ingenting på disse, bortsett fra en eventuell første sjekk ved kjøp.

Høres helt flott ut, og etter fine guider tidligere i denne tråden skal jeg nok få koblet multimeteret mitt på de rette pinnene for en slik første sjekk.

Enkelte ting kan jo virke litt avskrekkende når man ikke har hatt en rør forsterker i hus, men med dine enkle forklaringer går det an å forstå litt mer.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Hvordan får dere MA så billig? Jeg havner på 5300,- fra on9mart.com. (355 GBP x 12 x 1.25(moms))
    Blir nok dette jeg må betale også. men pundet er vel rundt 10.5kr nå tror jeg
    Mange som handler på ebay, men jeg fulgt et par auksjoner og da nærmet prisen seg veldig 355£, så jeg fant det like greit å bestille fra nettbutikken.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til defo:
    Kjøpte min Engel herfra for fem måneder siden. Da kosta den USD 392. Nå er prisen derfra kommet opp i USD 430. Med en 3,5 kilos sak i tillegg kom frakta på USD 235.

Det gikk greitt å handle fra e-audio.net, men frakta ble ikke lagt til ved utlogging. Og da hadde jeg allerede betalt over PayPal. Fikk litt panikk og skrev brev til mottakerens mailadresse, som sto oppført på PayPal-kontoen. I en rask tilbakemelding fikk jeg vite summen på frakta og at jeg faktisk måtte betale denne før forsterkerne ble sendt.

Endel kommunikasjonsproblemer og informasjonssvikt fra forhandler, men bortsett fra det var jeg 100 % fornøyd med både handel og varer. Fikk heller ikke sporingsnummer, likevel kom pakken rimelig raskt fram. Også innpakninga var tilfredsstillende. I et tidligere innlegg i (visstnok) denne tråden hadde man gjort de samme erfaringene.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som eaudio er billigst ja, men havner fortsatt på 4k med moms. Man må betale det sant?

Begynner da å lure på disse solskinnshistoriene av folk som kjøper MA til 3k totalt. Finner heller ingen auksjoner hvor jeg ender opp med å spare mer enn 300,- ca.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fjernkontroll

ALP-01R

Dear sir,
    The price is US$660 include normal surface mail.

billig løsning

Jeg bestilte denne:

Mingda MC-2A3

Newcomer Judas666 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MA priser

Hei,

fikk mine MA for ca 3700 stk ink frakt.

mvh

J

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Virker som eaudio er billigst ja, men havner fortsatt på 4k med moms. Man må betale det sant?
    Tollen blir regnet ut fra, og kommer i tillegg til de oppgitte summene. E-audio brukte FedEx og momsregninga får du en tre-fire ukers tid etter at pakken er ankommet.

Nei, det er vel der prisen har lagt seg, rundt fire tusen med frakt og moms. Etterspørselen har neppe gått upåakta hen i markedet. Og om et år koster den fem.

Side 12 av 176 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •