Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 119 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 3515
    Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Ser det står NIB i annonsen. Aner ikke hva det står for. Kansje noen andre vet?
    New in box...

Dvs i orginalinnpakning :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    New in box...

Dvs i orginalinnpakning :-D
    Flott. Da lærte jeg noe i kveld også !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Får si takk for noen kjempeinteressante år her på forumet.
    Men nå er jeg ute av AV-forum. Har bedt Lygren ordne det.
    Vil jo bruke tiden på noe mer fruktbart og meningsfullt for å si det sånn.
    Og jobben er gjort - det gode budskapet er spredt ute blant hifi-vennene - nå går det videre av seg selv.

Dette er da bare trist.
    Den mest leste tråden under Receivere/forsterkere, og nr.2 på listen over svar(etter "avleggeren" Rørlyd, Transistorlyd og klasse D) er altså død.
    KjellB s kunnskap og vilje til å dele kan neppe erstattes.
    Å ha en slik "service" på et produkt, er det vel ikke mange merker/forhandlere
    som kan matche.

Liten tue kan velte stort lass.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Takker 8)
    Ser forøvrig nå at auksjonen er avsluttet, så du får se om det er noen andre å oppdriver på ebay.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Dette er da bare trist.
    Den mest leste tråden under Receivere/forsterkere, og nr.2 på listen over svar(etter "avleggeren" Rørlyd, Transistorlyd og klasse D) er altså død.
    KjellB s kunnskap og vilje til å dele kan neppe erstattes.
    Å ha en slik "service" på et produkt, er det vel ikke mange merker/forhandlere
    som kan matche.

Liten tue kan velte stort lass.

Skulle hatt en sånn "liker" knapp som vi har på facebook 8)

Et stort tap ja..:cry:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forøvrig nå at auksjonen er avsluttet, så du får se om det er noen andre å oppdriver på ebay.
    jepp men blir ikkje no..gidde ikkje..får se nyttårshelga. Skal opp til foreldra mine i Sogn så da kan vi sitte på nettet, da det ikkje er så mye annet å finne på. Regner med foreldra mine tar seg av Jr. så eg kan sitte her med dere 8)

Kva er favoritten deres på MA og hvordan spiller det?

Håper på svar fra dere, kunne gitt litt mer oversikt over lydbilda.
    På min har eg ECC82 GE og på ECC85 telefunken (ikke diamond) bare en runding med tallet 11 inni ? trur eg da var. Men det spiller så utrulig bra på spesielt akustisk og jazz og annet, ingen transistor spiller så bra.. men er det røra som er hemmeligheten til lyden kontra transistor eller er det mer?

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God jul og godt nytt år.

Dere vet hvem det gjelder. Bannade drittfolk.

Takk for god hjelp KjellB.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nettopp!
    Nettikette er et tidvis oversett begrep, ved at det "strøes på" med x antall utropstegn i setningsavslutninger, eller ved at det "ropes", ved ustrakt bruk av store bokstaver.
    Slikt bør man / vi holde oss for gode til i dette forum (og andre fora!), ettersom man utmerket godt kan få frem sine meninger ved vanlig og høflig språkbruk.
    Ta på seg hatten, den som synes den passer. ;-)
    Beklager nok et OT-innlegg, men det vil uansett bli mitt siste i denne tråden.
    Helt enig Scrooge!
    Nå er det nå en gang slik at "it takes two to tango"; altså er det ikke bare den ene parten i denne saken som har gått over streken. At denne KjellB nå prøver å påberope seg rollen som "offer" i denne saken blir bare for dumt. Hvis man ser på innleggene/utbrudden og karakteristikkene han har stått for så skjønner man at motdebatantene tar til motmæle. At den andre siden OGSÅ burde moderert seg "en smule" underveis er vel også en grei understatement og med litt normal folkeskikk kunne disse MA-trådene blitt meget informative for oss "rør-noob's", men det er kanskje ikke for sent enda? Litt saklighet og ydmykhet er alt som skal til så kan dette blir veldig bra, men det krever litt innsats fra begge sider i saken...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse droslene, hva gjer dei med lyden (hørbart)?
    Eg har ikke i min men vis dei tilfører noe bra så lurer eg på kor en kjøper dei og betegnelsen på dei og kanskje en link til hvor det stod om kordan en monterte dei?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse droslene, hva gjer dei med lyden (hørbart)?
    Eg har ikke i min men vis dei tilfører noe bra så lurer eg på kor en kjøper dei og betegnelsen på dei og kanskje en link til hvor det stod om kordan en monterte dei?
    Står noe her:http://avforum.no/forum/receivere-fo...el-kt88-2.html

og her http://avforum.no/forum/diy-do-yours...el-kt88-2.html

Mener også at det ska være noe info tidlig i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Helt enig Scrooge!
    Nå er det nå en gang slik at "it takes two to tango"; altså er det ikke bare den ene parten i denne saken som har gått over streken. At denne KjellB nå prøver å påberope seg rollen som "offer" i denne saken blir bare for dumt. Hvis man ser på innleggene/utbrudden og karakteristikkene han har stått for så skjønner man at motdebatantene tar til motmæle. At den andre siden OGSÅ burde moderert seg "en smule" underveis er vel også en grei understatement og med litt normal folkeskikk kunne disse MA-trådene blitt meget informative for oss "rør-noob's", men det er kanskje ikke for sent enda? Litt saklighet og ydmykhet er alt som skal til så kan dette blir veldig bra, men det krever litt innsats fra begge sider i saken...
    Sitat: Nå er det nå en gang slik at "it takes two to tango"; altså er det ikke bare den ene parten i denne saken som har gått over streken

- Hvorfor danse tango, når det spilles waltz?
    Den ene partneren har jo ikke engang danskesko på beina!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et tap for MA entusiastene

Fikk min MA for en uke siden!
    Har lest det meste i MA trådene, NOS rør ble handlet inn med stor iver før forsterkeren engang var i hus. Har stilt noen få spørsmål, som utrolig raskt ble besvart av Kjell B og andre, nettforum på sitt beste.
    Har såvidt kommet igang med lytting, skifting av rør, Vurdering av DIY høytalernes match med MA, (Høyttalerne skal modifiseres/ferdiggjøres)
    En veldig artig prosess....som jeg aldri hadde gått igang med hadde det ikke vært for muligheten til å skaffe seg kunnskap (årtiets bratteste læringskurve) om rørforsterkere og endring av lyd ved rørbytte, alt takket være Kjell B. ,tror ingen av de andre dyktige bidragsyterne føler seg oversett, sin vellvillige deling av kunnskap om rør og om MA spesielt, gjennom trådene her på AV forum. Til Kjell: EN KJEMPESTOR UVURDERLIG TAKK FOR DET.

Da er det trist å se at det skal ende med at en slik resurs ikke orker mer, syntes forresten tonen virket litt mildere i de siste innleggene i tråden, men skjønner godt at Kjell gikk lei.

GENERELT: Nettfora er vriene greier. Jeg driver med Fotografering, klatring, havpadling, sykling, fluefiske, kjører motorsykkel, løping og randone skikjøring, og har vært innom dertil egnede nettforum for disse aktivitetene, jeg har sett dette før. Ressurspersoner går lei og hopper av, ofte pga. mye pes fra folk som er svært uenig i deres synspunkter, eller det man tror er synspunktene deres. Det er veldig mye kommunikativ informasjon som går tapt når synspunkter skrives ned raskt og uten for mye editering...misforståelser, og en tendens til at formuleringer tillegges mere betydning enn skribenten har ment skjer hele tiden.
    Skulle jeg engasjert meg/latt meg provosere hver gang motorsykkelen (MC-en )jeg kjører, kameraet jeg bruker, åra jeg padler med eller skia jeg går på toppene med blir kritisert ville jeg ikke fått gjort annet. Tror det er lurt å forsøke å overse slikt å ikke la seg provosere.
    Alle vi som lever under slike sosiale og økonomiske forhold at vi kan dyrke slike interesser som Lyd/HiFi er meget priviligert. (burde satt inn et "peace & love" tegn her men nøyer meg med et smileansikt):smile:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Står noe her:http://avforum.no/forum/receivere-fo...el-kt88-2.html

og her http://avforum.no/forum/diy-do-yours...el-kt88-2.html

Mener også at det ska være noe info tidlig i denne tråden.
    Takk takk..skal og lete mer i nyttårshelga 8)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larslines
    Sitat: Nå er det nå en gang slik at "it takes two to tango"; altså er det ikke bare den ene parten i denne saken som har gått over streken

- Hvorfor danse tango, når det spilles waltz?
    Den ene partneren har jo ikke engang danskesko på beina!!!
    INGEN av de mest involverte partene i denne farsen har vært i nærheten av å ha dansesko på ...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Får si takk for noen kjempeinteressante år her på forumet.
    Men nå er jeg ute av AV-forum. Har bedt Lygren ordne det.
    Vil jo bruke tiden på noe mer fruktbart og meningsfullt for å si det sånn.
    Og jobben er gjort - det gode budskapet er spredt ute blant hifi-vennene - nå går det videre av seg selv.

Dette var vel ikke nødvendig,du var jo vant til værre ting før i tiden. Uansett om noen har vært uenig med deg har du fått mange til og kjøpe seg billig til rørverden,og bistått disse med tveaking. Trist er det uansett denne utmeldesen.

Kjenner jeg deg rett er du vel igang med et nytt forum,eller er på et annet forum etter hvert.

Mvh Roar

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du kan vere en slags erstatter for kjell eller vet du om andre som hadde orket?
    Vet en ikke kan erstatte han men vi må vel prøve?

Glad ivertfall for meldingen vi fikk privat, du fekk vel og? :-D

Skulle gjerne vært det.. men mangler noen tiår med erfaring/rørerfaring
    og er nok på en go del lavere nivå teknisk!

og det er nok mange som kan hjelpe til her nå etterhvert....

men hvis vi holder denne tråden til all småprat og bruker den nye til kun spørsmål/svar på ev. problemer og erfaringer på oppgradering vil jo det bli en meget ryddig trå som alle lett finner frem i!
    Kjell har jo svart på det meste fra 1 til 30 ganger, så det er mye i denne tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    bedre? lydmessig?... for deg ja... ikke for alle!

de lyder helt forskjellig.....

look,kvalitet ellers og styrke bedre ja.....
    Ja for meg. Som jeg har sagt hele tiden på mitt anlegg, mine høytalere osv. Der er look kvalitet og styrke mye bedre med den forsterkeren jeg har nå. Dette har jeg jo sagt hele tiden. Har også sagt at min erfaring strekker seg til MA og MC 275. Det er jo derfor jeg synes det hadde vært meget intr med litt mer ydmyk holdning fra trådstarter om hva man har. Tenk om jeg hadde sagt at MC 275 var verdens beste forsterker. Det har jeg ingen ambisjoner om å si. Kan godt være et kinaprodukt til halve prisen er bedre, eiergleden er kanskje ikke den samme men har da flere anlegg og planlegger et rent stereoppsett så hvorfor ikke, det finnes jo hundre om ikke tusenvis av rørkonstruksjoner. Se bare på hifipresentasjonen til Jane her på forumet så ser man bare hva ett menneske har fått til av en enorm samlig, produksjon.

Jeg har også takket Kjell B ved flere anledninger for å ha denne tråden. Uten hadde ikke jeg begynt med rør. Men problemet mitt er den fremtoningen om at MA er best og forget the rest. Den tror jeg de fleste her ser. Og ja helt supert at de som har denne forsterkeren har funnet sin match. Men mange bruker argumentet om at vi med dyrere forsterkere bare er missunnelige osv. Jeg tror faktisk det er motsatt noen ganger. Man holder fast ved det man har. Kjell B Sier jo den er så bra så da er den vel det. Da er jo noe av gleden ved hobbyen borte, man går glipp av å teste andre ting matche osv. Hva når man en dag skifter høytalere og MA en står der og ikke funker like bra lenger.

Og for mitt vedkommende har jeg ingen ønske om at Kjell B hvem han nå en gang er skal forlate oss, at han velger offerrollen får stå for hans regning.

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

Og for mitt vedkommende har jeg ingen ønske om at Kjell B hvem han nå en gang er skal forlate oss, at han velger offerrollen får stå for hans regning.

Lars.
    Det har jeg vanskelig for å tro, men nok om det.
    Har du problemer med at andre synes at MA er best burde du unngå å lese denne tråden, det er jo faktisk en MA-tråd.
    Mitt beste råd til deg: lag deg en MC-tråd og fortell der dine erfaringer med MC opp mot MA.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg vanskelig for å tro, men nok om det.
    Har du problemer med at andre synes at MA er best burde du unngå å lese denne tråden, det er jo faktisk en MA-tråd.
    Mitt beste råd til deg: lag deg en MC-tråd og fortell der dine erfaringer med MC opp mot MA.
    Les det jeg skrier. Skriver jo at jeg ikke har noe problem med det.

Kjell B derimot har et problem med at jeg synes en annen forsterker er bedre. Det synes jeg derimot svært lite om. Det blir en altfor lite ydmyk holdning til at andre kan velge noe annet og være fornøyd med det.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Skulle gjerne vært det.. men mangler noen tiår med erfaring/rørerfaring
    og er nok på en go del lavere nivå teknisk!

og det er nok mange som kan hjelpe til her nå etterhvert....

men hvis vi holder denne tråden til all småprat og bruker den nye til kun spørsmål/svar på ev. problemer og erfaringer på oppgradering vil jo det bli en meget ryddig trå som alle lett finner frem i!
    Kjell har jo svart på det meste fra 1 til 30 ganger, så det er mye i denne tråden
    Ja det er sant :-D
    Det er veldig mye, men flott det.. :-D
    Ja, denne til småprat og den andre til sånn denne skulle vert, kan bli bra det.

Side 119 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •