Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 118 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Får si takk for noen kjempeinteressante år her på forumet.
    Men nå er jeg ute av AV-forum. Har bedt Lygren ordne det.
    Vil jo bruke tiden på noe mer fruktbart og meningsfullt for å si det sånn.
    Og jobben er gjort - det gode budskapet er spredt ute blant hifi-vennene - nå går det videre av seg selv.

Offa.. men tusen takk for all hjelp Kjell !!!
    Går ikke an å takke nok for hjelpen du har gitt til oss nye som har fått sjangs til å komme inn i denne god lydverden med en rimelig forsterker som MA jo er. At den er glimrende, bedre en eldre Electrocompaniet blokker (AW-120 pro 1) sier vel sitt.

Dette blir en stort savn. Takk igjen Kjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Det er mitt inntrykk at interessen for MC-275 er liten - bortsett fra i hifi-pressen. På Klipsch-forum nevnes den nesten ikke i det hele tatt.

Og ja, det er rart denne tråden ble kuppet av MC-275 folk - og at ingen griper inn for å få stoppet det. Men gjort er gjort.

Vel 48 sider og 476 items er vel litt mer en at den ikke nevnes men. kan jo være en superposter som har det i avataren sin :-D

Vel kuppe og kuppe fru blom. Det er vel bare jeg som har denne forsterkeren her og har kun svart deg når du har nevnt den, og det har du jo stort sett gjort for å få en reaksjon virker det som så.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAKK TIL DERE SOM HAR ØDELAGT DENNE GODE TRÅDEN DEN VAR.

Takk for at dere har ødelagt for alle oss andre og evnt alle nye folk som ikke vil betale 20000+ for en forsterker, som kanskje til å med er dårligare.
    Det er mange mennesker det.. Dere har oppført dere som sabotører, og minner om at dere kanskje er drittsure for at denne MA finnes, kanskje dere taper penger på et evnt salg av andre?? virker jo sånn..
    Uansett grunn, fy flate! :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er det vel kanskje delte meningen om men det virker relativt prematurt og trekke seg fra en diskusjon bare fordi man får noen få inlegg som man ikke liker i tråden sin. Jeg startet selv Klipschklubben her inne for ca 1 år siden. Den har blitt en kjempetråd som jeg har bidratt lite i bortsett fra å ha sett at mange har glede av den. Tror den hadde stoppet kjapt hvis jeg hadde hat en fremtoning ala Kjell B feks disset andre høytalermerker, sagt det er det eneste, at alt annet særlig dyrere er dårlig osv. Poenget er jo at det ikke finnes noen fasit. Jeg mener ditten og andre mener datten. Derfor blir det jo litt hvem begynte. Les tråden fra side 60 ca ( det som er igjen av den ) så ser du sikkert et vist mønster.

Jeg har heller ingen amibsjon om å ødelegge. Har eid MA selv og var superfornøyd. Solgte den kjøpte noe bedre thats it.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel det er det vel kanskje delte meningen om men det virker relativt prematurt og trekke seg fra en diskusjon bare fordi man får noen få inlegg som man ikke liker i tråden sin. Jeg startet selv Klipschklubben her inne for ca 1 år siden. Den har blitt en kjempetråd som jeg har bidratt lite i bortsett fra å ha sett at mange har glede av den. Tror den hadde stoppet kjapt hvis jeg hadde hat en fremtoning ala Kjell B feks disset andre høytalermerker, sagt det er det eneste, at alt annet særlig dyrere er dårlig osv. Poenget er jo at det ikke finnes noen fasit. Jeg mener ditten og andre mener datten. Derfor blir det jo litt hvem begynte. Les tråden fra side 60 ca ( det som er igjen av den ) så ser du sikkert et vist mønster.

Jeg har heller ingen amibsjon om å ødelegge. Har eid MA selv og var superfornøyd. Solgte den kjøpte noe bedre thats it.
    få innlegg? Hele tiden gnåler dere på det samme. Men uansett burde slikt vert i den rør-rør tråden hvor en kan skrive om alle merker. Denne sku jo vere for å hjelpe nye og andre med godlyd for en billig peng. Kjell jobbet gratis med dette og det er helt utrulig at han gadd, men det finnes noen få snille mennesker som vil hjelpe andre uten noe annet belønning en at en vet en hjelper andre. Står stor respekt for da.
    Ja er greit at du og han andre mener en ting og eg kanskje en annen ting, men å gnåle opp att og opp att det er tåpelig.
    Når det gjelder det med at dyrt er dårlig så har dere to og kanskje flere ikke lest alt han har skrevet om f.eks at grunnen er at MA er laget sånn og sånn, og at f.eks MC er laget sånn og sånn og dei to ikke spiller bra på like høyttalere osv. Eg fikk meg en lite hakeslipp da eg fikk låne EC monoblokker.
    MA spiller bedre, finere og bedre dynamikk en monoblokkene til EC som og var skrikende i diskanten, men seff ikke samme kraften i MA, men bedre over hele frekvens fjøla. Gjer f.eks MC det med å spille bedre en EC? trur ikkje det..men uansett poenget er at han har sagt flere ganger at utstyret må passe sammen osv.
    MC og EC passer ikke mine høyttalere f.eks og der duger MA forbasket bra.
    MC er jo litt nyere lyd på sånn sett enn MA så det er to forskjellige som og Kjell har nemt flere ganger. Skjønner ikke at dere gadd gnege på dette så masse. Dere er jo som unger som ikke får viljen..og Kjell mer som en forelder som kjefter, det er slik vi andre leser tråden.

Men takk for at dere ødela for alle oss andre..Det var noen flotte tråder her, for alle oss andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    få innlegg? Hele tiden gnåler dere på det samme. Men uansett burde slikt vert i den rør-rør tråden hvor en kan skrive om alle merker. Denne sku jo vere for å hjelpe nye og andre med godlyd for en billig peng. Kjell jobbet gratis med dette og det er helt utrulig at han gadd, men det finnes noen få snille mennesker som vil hjelpe andre uten noe annet belønning en at en vet en hjelper andre. Står stor respekt for da.
    Ja er greit at du og han andre mener en ting og eg kanskje en annen ting, men å gnåle opp att og opp att det er tåpelig.
    Når det gjelder det med at dyrt er dårlig så har dere to og kanskje flere ikke lest alt han har skrevet om f.eks at grunnen er at MA er laget sånn og sånn, og at f.eks MC er laget sånn og sånn og dei to ikke spiller bra på like høyttalere osv. Eg fikk meg en lite hakeslipp da eg fikk låne EC monoblokker.
    MA spiller bedre, finere og bedre dynamikk en monoblokkene til EC som og var skrikende i diskanten, men seff ikke samme kraften i MA, men bedre over hele frekvens fjøla. Gjer f.eks MC det med å spille bedre en EC? trur ikkje det..men uansett poenget er at han har sagt flere ganger at utstyret må passe sammen osv.
    MC og EC passer ikke mine høyttalere f.eks og der duger MA forbasket bra.
    MC er jo litt nyere lyd på sånn sett enn MA så det er to forskjellige som og Kjell har nemt flere ganger. Skjønner ikke at dere gadd gnege på dette så masse. Dere er jo som unger som ikke får viljen..og Kjell mer som en forelder som kjefter, det er slik vi andre leser tråden.

Men takk for at dere ødela for alle oss andre..får lyst å spore dere opp, men eg er ikke sånn..men er blitt forbannet for at dette tok slutt.
    Det var noen flotte tråder her for alle oss.
    Vel er fortsatt ikke helt enig med deg. Dette med MC og mine svar er jo bare hver gang Kjell B har valgt og skrive om den. Så har jeg svart. På nøyaktig samme måte han begynte i rørtråden.

Ellers er det veldig bra for deg at du har funnet din match.

Lars.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg vi skal komme tilbake til sakens kjerne!!

Det er mange grunner til at en tråd drar ut i flere retninger og det er som oftest flere enn en grunn til det. En meget sterk grunn til det er som vi har et godt eksempel på her! Det er meget motstridende meninger blant brukerne og man får mere en verbal krangel mellom brukere kontra tekniske diskusjoner som AVforum er til for.

Så da ber jeg dere om å holde dere til tema.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bedre? lydmessig?... for deg ja... ikke for alle!

de lyder helt forskjellig.....

look,kvalitet ellers og styrke bedre ja.....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel er fortsatt ikke helt enig med deg. Dette med MC og mine svar er jo bare hver gang Kjell B har valgt og skrive om den. Så har jeg svart. På nøyaktig samme måte han begynte i rørtråden.

Ellers er det veldig bra for deg at du har funnet din match.

Lars.

Uansett takk for at dette er over :evil:

Frank Sellevoll

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAKK TIL DERE SOM HAR ØDELAGT DENNE GODE TRÅDEN DEN VAR.

Takk for at dere har ødelagt for alle oss andre og evnt alle nye folk som ikke vil betale 20000+ for en forsterker, som kanskje til å med er dårligare.
    Det er mange mennesker det.. Dere har oppført dere som sabotører, og minner om at dere kanskje er drittsure for at denne MA finnes, kanskje dere taper penger på et evnt salg av andre?? virker jo sånn..
    Uansett grunn, fy flate! :evil:
    Hornman har hatt ma og jeg har bestilt,vi har begge sagt at ma er bra til prisen men ikke forgudet produktet som visse andre og har derfor fått masse dritt for at vi liker andre merker bedre!!!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hornman har hatt ma og jeg har bestilt,vi har begge sagt at ma er bra til prisen men ikke forgudet produktet som visse andre og har derfor fått masse dritt for at vi liker andre merker bedre!!!
    Det er ikke problemet at dere liker andre merker bedre eller at andre spiller bedre, men gnålet om dette hele tiden er plagsomt og vil kanskje skremme evnt nye kjøpere til MA vekk, og det er jo synd vis dei kjøper en vandlig transistor forsterker til 5000,- ala sony el miksmaster merket kenwood.
    Da er jo det veldig synd for dei at dei går glipp av en lyd en normalt må langt høyere i pris å finne vis en finner lyden av MA, tenker da på den ektehets følelsen MA spiller med uten at du har den "kalde" lyden fra transistor forsterkerene i lavere prisklasser.
    Når det gjelder å forgude produktet så er det vel ikke rart når den koster 4-5000,- i stedet for å betale 40.000 for noe i nærheten.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    bedre? lydmessig?... for deg ja... ikke for alle!

de lyder helt forskjellig.....

look,kvalitet ellers og styrke bedre ja.....
    Håper du kan vere en slags erstatter for kjell eller vet du om andre som hadde orket?
    Vet en ikke kan erstatte han men vi må vel prøve?

Glad ivertfall for meldingen vi fikk privat, du fekk vel og? :-D

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke problemet at dere liker andre merker bedre eller at andre spiller bedre, men gnålet om dette hele tiden er plagsomt og vil kanskje skremme evnt nye kjøpere til MA vekk, og det er jo synd vis dei kjøper en vandlig transistor forsterker til 5000,- ala sony el miksmaster merket kenwood.
    Da er jo det veldig synd for dei at dei går glipp av en lyd en normalt må langt høyere i pris å finne vis en finner lyden av MA, tenker da på den ektehets følelsen MA spiller med uten at du har den "kalde" lyden fra transistor forsterkerene i lavere prisklasser.
    Når det gjelder å forgude produktet så er det vel ikke rart når den koster 4-5000,- i stedet for å betale 40.000 for noe i nærheten.
    Men nå spiller vel ikke Music Angel optimalt (i følge menighetens yppersteprest) før en har lagt ut flere tusen i NOS-rør og andre innvendige forbedringer?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Men nå spiller vel ikke Music Angel optimalt (i følge menighetens yppersteprest) før en har lagt ut flere tusen i NOS-rør og andre innvendige forbedringer?
    opptil 2000 for nye smårør av dei beste, men brukte er jo en annen pris.
    Så også hvordan du vil den skal spille, du kan jo tune lyden dit du vil basert på rørskifter. Så 4-5 + 2 = 7 tusen, forsatt gratis forsterker nesten.
    Det er no min meining basert på lyden fra transistor forsterkere, hørt mye dyrt der. EC er vel en av dei bedre i transistor verden og var vel favoritten min før denne MAen kom i hus. Men klart, hadde den vert bygget i Norge hadde den vel kanskje kostet mye mye mer, men det er den alså ikke så sutring for at en må ut med noen kroner for nye rør for at den skal spille bedre en mye dyrt annet er jo litt sprængt.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Da tror jeg vi skal komme tilbake til sakens kjerne!!

Det er mange grunner til at en tråd drar ut i flere retninger og det er som oftest flere enn en grunn til det. En meget sterk grunn til det er som vi har et godt eksempel på her! Det er meget motstridende meninger blant brukerne og man får mere en verbal krangel mellom brukere kontra tekniske diskusjoner som AVforum er til for.

Så da ber jeg dere om å holde dere til tema.
    Må ærlig innrømme at det er litt vanskelig å holde seg til tema, etter å ha lest de siste sidene. Skjønte egentlig hvilken vei dette gikk for et par dager siden.
    Vil også takke for en meget lærerik tråd, mye takket være Kjell.B, men også noen andres erfaringer.
    Som jeg har nevnt tidligere er jo dette internett, og da kan man liksom legge vekk folkeskikken sin å brøyte på. Det som er trist er jo at disse personenne ikke skjønner teiningen, og jeg venter vel ikke at de noen gang vil forstå heller.
    Dette var jo nok et innlegg i denne tråden som er ikke holder seg til tema, noe jeg har vanskelig for å tro at den vil gjøre igjen.
    Nå er det bare å håpe på at Kjell.B finner seg et annet forum han kan dele kunnskapen sin på, og at jeg finner frem til det selv.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som veit om en link til rimelige ECC85 Telefunken diamond eller annet bra som er noe av det beste? Har ecc85 telefunken men ikke diamond og dei er og mikrofoniske.
    Burde vel vert i smårørs tråden dette spørsmålet, men..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som veit om en link til rimelige ECC85 Telefunken diamond eller annet bra som er noe av det beste? Har ecc85 telefunken men ikke diamond og dei er og mikrofoniske.
    Burde vel vert i smårørs tråden dette spørsmålet, men..
    Prøv denne: link

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Som jeg har nevnt tidligere er jo dette internett, og da kan man liksom legge vekk folkeskikken sin å brøyte på. Det som er trist er jo at disse personenne ikke skjønner teiningen, og jeg venter vel ikke at de noen gang vil forstå heller.
    Nettopp!
    Nettikette er et tidvis oversett begrep, ved at det "strøes på" med x antall utropstegn i setningsavslutninger, eller ved at det "ropes", ved utstrakt bruk av store bokstaver.
    Slikt bør man / vi holde oss for gode til i dette forum (og andre fora!), ettersom man utmerket godt kan få frem sine meninger ved vanlig og høflig språkbruk.
    Ta på seg hatten, den som synes den passer. ;-)
    Beklager nok et OT-innlegg, men det vil uansett bli mitt siste i denne tråden.

Redigert stavefeil.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Prøv denne: link

Takker 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker 8)
    Ser det står NIB i annonsen. Aner ikke hva det står for. Kansje noen andre vet?

Side 118 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •