Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for svar! Da er Ma bestillt!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Pre ut på receever og kjøre rett igjennom Onkyoen din. Farger minst tror jeg.
    Onkyo 605 har vel ikke Pre-out og derfor er det ikke mulig å kjøre en effektforsterker i kominasjon med den receiveren...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Admin

Denne tråden har etterhvert utviklet seg, slik jeg fryktet som aller mest!

Jeg har investert mye tid på å ta til meg de anbefalingene og mulighetene som blir gitt i denne tråden til å sette meg godt inn i Musik Angel som en rørforsterker.

Det har vœrt en klar og lett beskrivelig fremgangsmåte.

Slik sett så har Kjell B. hele tiden holdt fokuset klart ang.dette.
    Desverre er det slik at han har måttet bruke masse tid på å svare på innlegg som gjerne ender med..."MA låter jo fint til prisen, "har jo hele tiden sagt at jeg liker MA" osv. osv.

AV-forumet har dratt meget stor nytte av denne tråden i form av SEO.
    SØKEMOTOROPTIMALISERING .(For de som kjenner til dette, så er det gull verdt for ethvert forum.)

Alt i alt så ender det hele med at trådstarter må starte med en ny "tråd" for å utvikle videre det konseptet som alle MA eiere drar uforbeholden stor nytte av. Og dette, HELT GRATIS.

Vil gjerne få be Admin. om å innta et nytt perspektiv og revurdere sin avgjørelse ang. videre bruk av denne tråden.

Som eier av Musik Angel er det helt uinterressant for meg og lese uvedkommende bemerkninger og innlegg som kun er ment for å provosere.

Hvis det er flere som har tilsvarende mening som meg, og som ønsker provokatører et helt annet sted, så stepp gjerne inn med synspkt.

Denne tråden har generellt vœrt av formidabel betydning for meg som selv ikke har nok kunnskap om den ovennevnte rørforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    folk blir jo provosert til og svare da denne kjell mener at alt av andre forsterkere nesten uansett pris er dårligere enn ma og nå mener han at billige høytalere er mye bedre enn dyre(highend) høytalere hehe og når noen har utført en lytterunde og kommer med sine lytteerfaringer så er søren meg det feil også,bestilte meg en ma i natt nesten for morroskyld,blir vel en hytteforsterker og den skal oppgraderes etter kjell sin anbefaling så ikke det blir noe snakk i ettertid hehe

Flott at du har bestilt en MA - da får du sjansen til å høre ekte high-end - men bare hvis du følger bruksanvisningen. Du bør undersøke de høyttalerne du benytter - sitter det slike folie-spoler jeg har beskrevet vil det bli en treg unyansert diskant motsatt den superhurtige horndiskanten som er optimal til MA - en god dome tweeter (hard dome) er også OK.

Så vi må altså unngå moderne slaskete high-end høyttalere (ikke alle er slik) når vi skal teste en rørforsterker med klassisk rør sound. Og problemet er at både diskanten og dypbassen er slaskete - dypbassen pga tuningen av bass-refleks o.lign. som skal gi mer fysisk hørbar bass fra alt for stramme transistorer.

Når dagens high-end tradisjon er utviklet for å passifisere moderne lyse sterile transistorforsterkere så sier det seg selv at en klassisk type rørforsterker som MA ikke matcher. Det er forklart i innlegget mitt ovenfor:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1359648
    (permalink)

Regner med at dere som benytter dyre høyttalere på MA gjør rede for slike faktorer.

For å unngå at den nye MA-tråden blir å inneholde 100 poster i serie fra eddie får du poste her i denne tråden.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Flott at du har bestilt en MA - da får du sjansen til å høre ekte high-end - men bare hvis du følger bruksanvisningen. Du bør undersøke de høyttalerne du benytter - sitter det slike folie-spoler jeg har beskrevet vil det bli en treg unyansert diskant motsatt den superhurtige horndiskanten som er optimal til MA - en god dome tweeter (hard dome) er også OK.

Så vi må altså unngå moderne slaskete high-end høyttalere (ikke alle er slik) når vi skal teste en rørforsterker med klassisk rør sound. Og problemet er at både diskanten og dypbassen er slaskete - dypbassen pga tuningen av bass-refleks o.lign. som skal gi mer fysisk hørbar bass fra alt for stramme transistorer.

Når dagens high-end tradisjon er utviklet for å passifisere moderne lyse sterile transistorforsterkere så sier det seg selv at en klassisk type rørforsterker som MA ikke matcher. Det er forklart i innlegget mitt ovenfor:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1359648
    (permalink)

Regner med at dere som benytter dyre høyttalere på MA gjør rede for slike faktorer.

For å unngå at den nye MA-tråden blir å inneholde 100 poster i serie fra eddie får du poste her i denne tråden.

ikke foliespoler på mine chario,ekte italiensk håndtverk som de større sonus faber men er viktig at du kommer med anbefaling til rør oppsett,du kan også komme med rør forslag til la scala som jo er horn høytalere så får vi se hvordan det blir

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larslines

Vil gjerne få be Admin. om å innta et nytt perspektiv og revurdere sin avgjørelse ang. videre bruk av denne tråden.

Enig med deg selvsagt.
    Det var skuffende etter den kjempeinnsatsen jeg har lagt ned her at man åpner fritt frem for enhver å poste uavhengig av trådstarters ønske. Denne tråden er jo ødelagt som opplysnings-tråd.

Jeg har gjentatte ganger bedt eddie (og hornman) opprette sin egen MA-tråd eller rør-tråd, så det må jo være en veldig spesiell grunn til at de kupper denne tråden med 100 poster eller noe sånt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke foliespoler på mine chario,ekte italiensk håndtverk som de større sonus faber men er viktig at du kommer med anbefaling til rør oppsett,du kan også komme med rør forslag til la scala som jo er horn høytalere så får vi se hvordan det blir

Jeg skal selvsagt komme med rørforslag. Men hvis du stiller opp med varme høyttalere som er optimale til transistorer og McIntosh MC-275 som har en transistor-lignende lyd, så vil du muligens ikke kunne komme i mål. Det beste rørforslaget vil være Telefunken PCC88 i inngang og Telefunken ECC82 som driver.

Alternativer:
    GE 6DT8 (nyere 1970-85 med grønn skrift) i inngang og som driver: JAN-Philips ECG 12AU7/5814A (industri-versjon med grønn eller blå skrift). Hver av disse prøves også sammen med Telefunken.

Nye rør - og Telefunken må være diamond (ekte).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da har vi ryddet litt igjen her... Eddie - vær vennlig forhold innleggene teknisk orientert. At du skal bruke MAen din på "hytta" burde du se at veldig lett provoserer når dette tross alt er en tråd som mange helhertede MA-brukere benytter seg av. Kjell - er det noe vits å la seg provosere av slike småstikk, ærlig talt??

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...da har vi ryddet litt igjen her... Eddie - vær vennlig forhold innleggene teknisk orientert. At du skal bruke MAen din på "hytta" burde du se at veldig lett provoserer når dette tross alt er en tråd som mange helhertede MA-brukere benytter seg av. Kjell - er det noe vits å la seg provosere av slike småstikk, ærlig talt??
    ikke for og provosere men har et kjeller anlegg,stue anlegg og skal ha bra lyd på hytta uten at det koster flesk og i tilegg så vil jeg teste en ma som kjellb selv har anbefalt tweakingen av,da får jeg høre hvor bra den spiller topp trimmet oppmot mine andre forsterkere og det må vel være greit...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for og provosere men har et kjeller anlegg,stue anlegg og skal ha bra lyd på hytta uten at det koster flesk og i tilegg så vil jeg teste en ma som kjellb selv har anbefalt tweakingen av,da får jeg høre hvor bra den spiller topp trimmet oppmot mine andre forsterkere og det må vel være greit...
    Gleder meg til at du får tveaket denne etter Kjell sine anbefalinger. Kjenner jeg Kjell rett er dette nok bra lydmessig. Det er på hytta en får senket skuldrene og får hørt på musikk i riktig forstand. Ingenting er som peisen brenner og lyden fra en god rørforsterker spiller. Ma kommer sikkert til og gjøre en god jobb på hytta di eddie.

Trur ikke Kjell bryr seg om dette at du skal ha den på hytta,men som jeg sa, du er kastet ut av ekteskapsenga og der er det vansklig og komme opp igjen.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Onkyo 605 har vel ikke Pre-out og derfor er det ikke mulig å kjøre en effektforsterker i kominasjon med den receiveren...
    Sorry ja en forutsettning er at den har pre out. Leste spørsmålet som at han hadde 605 og at denne hadde pre out. Hvis ikke CD Spiller til MA og bruke volumhjulet eller en forforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selvsagt komme med rørforslag. Men hvis du stiller opp med varme høyttalere som er optimale til transistorer og McIntosh MC-275 som har en transistor-lignende lyd, så vil du muligens ikke kunne komme i mål. Det beste rørforslaget vil være Telefunken PCC88 i inngang og Telefunken ECC82 som driver.

Alternativer:
    GE 6DT8 (nyere 1970-85 med grønn skrift) i inngang og som driver: JAN-Philips ECG 12AU7/5814A (industri-versjon med grønn eller blå skrift). Hver av disse prøves også sammen med Telefunken.

Nye rør - og Telefunken må være diamond (ekte).

OK Formulere seg på en annen måte kanskje. Kjell B du føler deg provosert til tider etter hva du selv skriver. Jeg sitter nå og hører på min MC 275 Beyond the Missouri Sky er i spillern og her er ingen transistor lignende lyd. Her er det herlig oppløst diskant (horn) og en mellomtone som er så organisk at jeg får ståpels på armene. Bassen er kontant og tørr. Ikke slapp og slik mange underpoweriserte forsterkere virker. Og stereoperspektivet er bare helt utrolig. Også har jeg headroom veldig bra og absoulutt ikke analystisk og hardt slik du ønsker å fremstille dette.

Til moderator dette er bare et liten tilbakemelding til Kjell B som jeg synes er på plass når man gang på gang drar et fortreffelig produkt ned i søla. Det har ingen ting med at jeg ikke tåler det men det kan være andre som vurderer feks MC 275 og da bør de høre begge sidene av kritikken.

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant

Mulig jeg er helt på jordet.
    Hvordan få både i pose og sekk, nye hd formatene til blu ray, og Ma`en til musikk. (streamet)
    Hei forutsatt at du har en receever med pre out kan du koble denne til en forforsterker med prosessoringang. Når denne er satt til bypass kan du kjøre signalet rett igjennom til din MA. Da får du et adskildt system til Stereo som er integrert i din hjemmekino. Du kan da få i pose og sekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sitter nå og hører på min MC 275 Beyond the Missouri Sky er i spillern og her er ingen transistor lignende lyd. Her er det herlig oppløst diskant (horn) og en mellomtone som er så organisk at jeg får ståpels på armene. Bassen er kontant og tørr.

Jeg tror deg så gjerne. Med de høyttalerne du anvender, som vel også er beregnet å fungere på transistorforsterkere (?) vil du sikkert komme langt med MC-275, og at den er bedre. Men det er ikke å komme fra at på nøytrale lineære høyttalere som mere kan fungere som monitor-høyttalere så er MC-275 ikke optimal (ifølge vår famøse test da) - så her som ellers er det matching. Og musikk-smak, etc.

Jeg prøver bare å forklare at så veldig forskjellige forsterkere (forskjellig i klangbalanse) som MC-275 og MA umulig kan bringes til å lyde perfekt på den samme høyttaleren.

Og hovedpoenget mitt er at moderne high-end ofte må forholde seg til klangbalansen i moderne transistorforsterkere - det er tross alt de som dominerer markedet. Til riktig high-end skal MA ha en høyttaler med en skarp crisp topp og tørr aperiodisk bass (da blir det ikke Klipsch-bass). En slik høyttaler vil lyde lyst og klinisk på en gjengs transistor. Da får man både MA's supre mellomtone og tørr bass og diskant.

Jeg tror jo likevel at med de riktige små-rørene skal MA fungere flott på Klipsch også, noe flere Klipsch-eiere bekrefter.

Ellers er MA god på billige høyttalere som ikke er trikset for mye med - der er det andre små-rør som passer best.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror deg så gjerne. Med de høyttalerne du anvender, som vel også er beregnet å fungere på transistorforsterkere (?) vil du sikkert komme langt med MC-275, og at den er bedre. Men det er ikke å komme fra at på nøytrale lineære høyttalere som mere kan fungere som monitor-høyttalere så er MC-275 ikke optimal (ifølge vår famøse test da) - så her som ellers er det matching. Og musikk-smak, etc.

Jeg prøver bare å forklare at så veldig forskjellige forsterkere (forskjellig i klangbalanse) som MC-275 og MA umulig kan bringes til å lyde perfekt på den samme høyttaleren.

Og hovedpoenget mitt er at moderne high-end ofte må forholde seg til klangbalansen i moderne transistorforsterkere - det er tross alt de som dominerer markedet. Til riktig high-end skal MA ha en høyttaler med en skarp crisp topp og tørr aperiodisk bass (da blir det ikke Klipsch-bass). En slik høyttaler vil lyde lyst og klinisk på en gjengs transistor. Da får man både MA's supre mellomtone og tørr bass og diskant.

Jeg tror jo likevel at med de riktige små-rørene skal MA fungere flott på Klipsch også, noe flere Klipsch-eiere bekrefter.

Ellers er MA god på billige høyttalere som ikke er trikset for mye med - der er det andre små-rør som passer best.

Vel Er vel rimelig kurrant og bruke rør på Klipsch, horn og høytaler med høy følsomhet ville jeg tro.

Jeg synes egentlig MA spilte bra på mine Klipsch, det har jeg sagt hele tiden. Synes også klangkarakteren er mye likere enn med andre transistorer jeg har hørt ( parasound og rotel ) Synes bare MA smører litt for mye til og at den mister krefter altfor tidlig. Og MC gjør ting så mye bedre i speielt bassområdet. ( høres ikke så slappt ut )

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. MC275 så er det sikkert mange som har den......

Hornman har jo også fått litt erfaring med rørbytte, selv om han synes de orginale var best....

Da er det sikkert en god ide og lage egen tråd om denne som dere kan diskutere rør og mod.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

Hornman har jo også fått litt erfaring med rørbytte, selv om han synes de orginale var best....

Da er det sikkert en god ide og lage egen tråd om denne som dere kan diskutere rør og mod.
    Tror det allerde er en MCintosch tråd her inne. Tror også volumet - antall solgte av denne i Norge og antall medlemmer på AV forum som har denne er altfor lite for å ha en egen tråd om en forsterker til 35 000. Men det finnes en del gode utenlandsforum. Fortrinnsvis i USA hvor det er veldig mye å finne. Dessuten har Brynjar i Motron god greie på rør til denne.

Det som slår meg er at det ikke er noen som modder, endrer eller får ting ødelagt på denne forsterkeren. Den kommer jo også med glimrende rør så det er ikke så veldig mye å diskutere egentlig.

Men det finnes jo mange versjoner og mange som har spesialisert seg på å renovere de gamle MC ene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

Men det finnes en del gode utenlandsforum. Fortrinnsvis i USA hvor det er veldig mye å finne. Dessuten har Brynjar i Motron god greie på rør til denne.

Det er mitt inntrykk at interessen for MC-275 er liten - bortsett fra i hifi-pressen. På Klipsch-forum nevnes den nesten ikke i det hele tatt.

Og ja, det er rart denne tråden ble kuppet av MC-275 folk - og at ingen griper inn for å få stoppet det. Men gjort er gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Får si takk for noen kjempeinteressante år her på forumet.
    Men nå er jeg ute av AV-forum. Har bedt Lygren ordne det.
    Vil jo bruke tiden på noe mer fruktbart og meningsfullt for å si det sånn.
    Og jobben er gjort - det gode budskapet er spredt ute blant hifi-vennene - nå går det videre av seg selv.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larslines
    Denne tråden har etterhvert utviklet seg, slik jeg fryktet som aller mest!

Jeg har investert mye tid på å ta til meg de anbefalingene og mulighetene som blir gitt i denne tråden til å sette meg godt inn i Musik Angel som en rørforsterker.

Det har vœrt en klar og lett beskrivelig fremgangsmåte.

Slik sett så har Kjell B. hele tiden holdt fokuset klart ang.dette.
    Desverre er det slik at han har måttet bruke masse tid på å svare på innlegg som gjerne ender med..."MA låter jo fint til prisen, "har jo hele tiden sagt at jeg liker MA" osv. osv.

AV-forumet har dratt meget stor nytte av denne tråden i form av SEO.
    SØKEMOTOROPTIMALISERING .(For de som kjenner til dette, så er det gull verdt for ethvert forum.)

Alt i alt så ender det hele med at trådstarter må starte med en ny "tråd" for å utvikle videre det konseptet som alle MA eiere drar uforbeholden stor nytte av. Og dette, HELT GRATIS.

Som eier av Musik Angel er det helt uinterressant for meg og lese uvedkommende bemerkninger og innlegg som kun er ment for å provosere.

Hvis det er flere som har tilsvarende mening som meg, og som ønsker provokatører et helt annet sted, så stepp gjerne inn med synspkt.

Denne tråden har generellt vœrt av formidabel betydning for meg som selv ikke har nok kunnskap om den ovennevnte rørforsterker.

HELT ENIG!

Side 117 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •