Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Tror muligens dere blander sammen power og lydkvalitet. Det er to forskjellige ting. Men lett å gjøre den feilen i hjemmekino-sammenheng særlig vil jeg tro. Ellers vil det være det øvrige utstyret som allerede er optimert til en mere lys steril forsterker. Det er ofte problemet når MA settes inn i dyrere anlegg.

Music Angel er en varmere forsterker - for at den skal lyde like lyst som en gjengs kineser må den få andre små-rør. Den vil fortsatt ha den berømte mellomtonen.

Alt dette finner man ut av når man gir seg god tid og sørger for riktige rør.

Og så er det klart - ikke alle behøver å synes at Music Angel er best. Selvsagt.

Hadde den ikke andre smårør da, de sier jo at lydkarakteren endrer seg ved bytte av rør

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ok det var et seriøst svar,jeg har altså ikke snakket om lydkvalitet i testen? trodde ikke jeg gjorde noe annet jeg!
    Copland er et dansk merke mens cayin opprinnelig er tysk.
    vi testet med rør du selv anbefaler.
    hva har denne "testen" med hjemmekino og gjøre?
    nei kjellb nåtror jeg selv dine "fans" ble skuffet over det useriøse svaret du nå prøvde og gi...

Skjønner jeg ikke burde svart her.

Hvis anlegget er optimert til en veldig lys forsterker blir Music Angel lett for varm. Det er hovedpoenget. Du svarer ikke på mine kommentarer.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hadde den ikke andre smårør da, de sier jo at lydkarakteren endrer seg ved bytte av rør
    han snakker om hjemmekino??? hva har det med denne lytterunden og gjøre??? han nevner power og ikke lydkvalitet!!! snakket ikke jeg om lydkvalitet??? vi byttet tre sett med rør tror jeg det var,rør som selv kjell skryter av i denne tråden...
    nei det er ok at han ikke kan svare for seg i denne saken men hvorfor nevner han ting som ikke har noe med den evt saken og gjøre vites ikke!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det finnes 100 forskjellige smårør som er gode, men veldig forskjellige.

Og hvis anlegget er optimert til en veldig lys forsterker vil MA blir for mørk.

Tror dere kanskje gjør flere feil. Dere burde skrive færre poster og jobbe mer med sakene.
    F.eks. kan jeg ikke finne noen nøyaktig liste over anvendte små-rør.

Dette krever tid og kompetanse.

Det finnes mye info her om hvordan man skal gå frem med optimering av MA. Det virker som om det er viktigere for dere å skrive mange poster enn å sette seg inn i tingene.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det finnes 100 forskjellige smårør som er gode, men veldig forskjellige.

Og hvis anlegget er optimert til en veldig lys forsterker vil MA blir for mørk.

Tror dere kanskje gjør flere feil.

Dette krever tid og kompetanse.

hehe bruker rør du selv anbefaler,vår svenske venn har holdt på med rør siden slutten av 60 tallet og hva har de forsterkerne og høytalerne vi testet med hjemmekino og gjøre??? du har hele tiden unnskyldninger på lager som ikke en gang har noe med saken og gjøre,kan du ikke bare prøve og svare?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe bruker rør du selv anbefaler,vår svenske venn har holdt på med rør siden slutten av 60 tallet og hva har de forsterkerne og høytalerne vi testet med hjemmekino og gjøre??? du har hele tiden unnskyldninger på lager som ikke en gang har noe med saken og gjøre,kan du ikke bare prøve og svare?

Hehe, hvorfor poster du ikke rørlisten ?

Og hvorfor er det så viktig å skrive så raskt som du gjør ? Istedet for å sette deg inn i tingene. Er din svenske venn ekspert på MA ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt hovedpoeng er kanskje:
    Hvis anlegget er optimert til en veldig lys forsterker vil MA kunne bli for mørk.

Heller ikke dette får jeg et saklig svar på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har vi sittet og lyttet litt både i kjeller stuen og i stue nr 2.vår venn har byttet div rør noen ganger hit og dit.Hører selvsagt at rørene forandrer lyd kvalitet men hvilken setting som passer best til hvilken høytaler er usikkert med så mange kombinasjoner med tre par høytalere,cayin og copland er testet med original rør,dette blir jo da en trimmet MA mot de to andre originale.Konklusjonen er at på samtlige høytalere så er det som tidligere et stykke frem til de to andre for MA.Bassen er strammere og fastere/raskere enn på ma,en helt annen diskant/mellomtone,synes muligens cayin er mest oppløst i toppen mens copland har en utrolig bra mellomtone,begge tegner et bredere lydbilde og har større dynamikk enn MA.
    Vi er tre stk som mener copland låter best,to stk er betatt av cayin og selv om alle er enige at MA låter bra så er den i en annen klasse enn sine flere ganger dyrere duellanter.På musikk som kari bremnes og melua så kommer ikke "pusten" like godt frem men akkurat som et slør eller filter er over!!!
    bassen er som sagt mere pløsete på MA,ikke så fast og "ren"i lyden.
    MA klarte seg langt bedre på Chario Delphinus enn på la scala og spesielt Hyperion der den låt grøtete.På høyt volum så virket det som at cayin hadde mest krefter og kontrol på Hyperion,en del bakrunnstøy var det også på MA kontra de to andre som var 100% tyste på la scala... vi kommer til og fortsette og lytte utover kvelden/natta
    Syns det er hyggelig at du som liker Engelen, men har hørt bedre rørforsterkere initierer en skikkelig test.
    Det virker også som du har fått satt sammen et panel av "kvalifiserte lyttere".
    Jeg er imponert over, at dere på få timer, har greid å lytte dere fram til en konklusjon.
    Særlig tatt i betraktning at dere har testet 3 forskjellige forsterker på 3 forskjellige høyttalere med forskjellige rør. Det blir jo en del kombinasjoner å lytte til.
    Selv er jeg nok for en novise i hifiverdenen å regne. Jeg bruker ofte flere dager på å lytte inn en ny komponent , eller nye rør.
    Så bytter jeg tilbake, og lytter noen dager.
    Nye ubrukte rør kan, i mine ører, endre seg flere ganger før det jevner seg til.
    Engelen må også i mitt oppsett stå på 1-2 timer før den lyder som den skal.
    Hadde vært interresant å vite mer om utføringen av testen deres, da dere offentligjør den såpass kjapt.
    Det er jo allikevel moro at dere syns at Ma en hevder seg såpass i konkurranse med dyrere saker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det opprettet en ny mye strengere definert tråd om Music Angel:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ngel-kt88.html

Dette var nødvendig siden denne tråden ved flere anledninger har glidd helt ut, hvilket kan ha flere årsaker - også at temaet Music Angel er så bredt at det blir et komplisert definisjonsspørsmål hva tråden skal omhandle.

Den nye tråden er for de som bruker MA i hovedanlegget og ønsker råd om optimering av den. Det er altså ikke en tråd for generell diskusjon.

Så beklager eddie og hornman, men dere kvalifiserer ikke til posting i den. Men dere er velkommen å poste videre her - og hvis svar fra meg ønskes så skal jeg da sikkert stille opp.

Til Lygren: Hvis det blir mye tullball i den nye tråden så melder jeg meg ut av AV-forum.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Syns det er hyggelig at du som liker Engelen, men har hørt bedre rørforsterkere initierer en skikkelig test.
    Jeg er imponert over, at dere på få timer, har greid å lytte dere fram til en konklusjon.
    Særlig tatt i betraktning at dere har testet 3 forskjellige forsterker på 3 forskjellige høyttalere med forskjellige rør. Det blir jo en del kombinasjoner å lytte til.
    Selv er jeg nok for en novise i hifiverdenen å regne. Jeg bruker ofte flere dager på å lytte inn en ny komponent , eller nye rør.
    Nye ubrukte rør kan, i mine ører, endre seg flere ganger før det jevner seg til.
    Hadde vært interresant å vite mer om utføringen av testen deres, da dere offentligjør den såpass kjapt.
    Det er jo allikevel moro at dere syns at Ma en hevder seg såpass i konkurranse med dyrere saker.
    Beklager,men jeg tror denne "testen"er bare tull og tøys. Hadde ihvertfall ikke ventet noe annet resultat.
    Har hatt og har fremdeles rørforsterkere av ymse slag,og vet hva MA går for. Lydmessig kan den stille opp mot hva som helst,uavhengig av pris.
    Edit: Ilikhet med deg bruker jeg lang tid på å evaluere et produkt(selv om jeg har holdt på med lyd i snart 40 år)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja denne tråden er nå bredere definert - så slike "tester" er nå velkommen her - og dere må bare alle sammen poste og kommentere her.

Den andre tråden skal vi derimot ha for oss selv, også om andre rørforsterkere av og til vil bli nevnt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja denne tråden er nå bredere definert - så slike "tester" er nå velkommen her - og dere må bare alle sammen poste og kommentere her.

Den andre tråden skal vi derimot ha for oss selv, også om andre rørforsterkere av og til vil bli nevnt.

Kan du ikke bare kalle den Kjell B s tråd her bestemmer jeg basta finito de som mener noe annet blir kicket ut.

Hmm

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det skulle bare mangle at den ikke er "min tråd" - det er jeg som har initiert MA-klubben i Norge og pushet den dit den er kommet.

Skal man veilede i rør og rørforsterkere kreves det mer kvalifikasjoner enn en tykk lommebok og erfaring med en enkelt rørforsterker (i tillegg til MA eventuelt). Man blir ikke ekspert sånn øyeblikkelig. Så for å få en klarere utvikling i tråden, er den nye definert slik den er.

Men denne tråden er nå åpen for dere - kjør i vei - ingen skal moderere dere her (via meg ihvertfall)

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig

Har selv testet MA mot 2 langt dyrere forsterkere, riktig nok over ca en 2mnd periode.....

men skjønner godt hva de mener med bredere lyd, klarere etc...
    f.eks shanling sp-80 blokkene låt meget klart og bredt, omtrent som å slå på "wide stereo" knappen på den gamle Hitachi "slepe brøleren"(getto blaster) jeg hadde før i tiden.....

det går jo på smak og behag, jeg var MEGET skeptisk til MA til å begynne med, men ble mer og mer imponert(kjøpt før jeg så noe MA tråd).... selv om jeg syntes det ble litt lite watt(pga. tungdrevne høytalere) og var glad i og spille høyt(noe jeg desverre? har blitt igjen etter høytaler bytte )

betviler ikke ett sekund at alle likte de andre forsterkerene bedre... men skulle det vært omvendt tror jeg det hadde blitt pakket godt inn siden det har vært litt frem og tilbake her.....

ang. bredere lyd og ikke.. så synes jeg sweetspot kanskje er letter å finne med MA....mulig det er meg......

når det gjelder watt vs de andre forsterkerene er vel det matte igjen, det er vel gasnke likt, MA høres litt lavere ut på den LUFTIGE fine måten å spille på, fremhever vokaler/mellomtone nydelig....

uansett var vel dette en lynrask test som rørlig elegant påpekte

men det er godt og finne sounden man liker så man kan kose seg med deilig musikk uansett merke/type/pris

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om å bombardere en tråd, men ok, dette er internett, og særlige hensyn ser ikke ut til å tas.
    Ser frem til utviklignen av den nye tråden der man forhåpentlig vil blir spart for tull og tøys (off-topic).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Snakk om å bombardere en tråd, men ok, dette er internett, og særlige hensyn ser ikke ut til å tas.
    Ser frem til utviklignen av den nye tråden der man forhåpentlig vil blir spart for tull og tøys (off-topic).

tja.... det er så.... men da har vi en slappere tråd her til litt kose prat også

så kunne den nye tråden bli en oversiktelig tråd for hjelp av alle slag som lett kan finnes igjen, denne kan jo fortsatt brukes

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    tja.... det er så.... men da har vi en slappere tråd her til litt kose prat også

så kunne den nye tråden bli en oversiktelig tråd for hjelp av alle slag som lett kan finnes igjen, denne kan jo fortsatt brukes
    Selfølgelig kan den det. Bare litt lei av at noen gjentar seg til stadighet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Har selv testet MA mot 2 langt dyrere forsterkere, riktig nok over ca en 2mnd periode.....

men skjønner godt hva de mener med bredere lyd, klarere etc...
    f.eks shanling sp-80 blokkene låt meget klart og bredt, omtrent som å slå på "wide stereo" knappen på den gamle Hitachi "slepe brøleren"(getto blaster) jeg hadde før i tiden.....

det går jo på smak og behag, jeg var MEGET skeptisk til MA til å begynne med, men ble mer og mer imponert(kjøpt før jeg så noe MA tråd).... selv om jeg syntes det ble litt lite watt(pga. tungdrevne høytalere) og var glad i og spille høyt(noe jeg desverre? har blitt igjen etter høytaler bytte )

betviler ikke ett sekund at alle likte de andre forsterkerene bedre... men skulle det vært omvendt tror jeg det hadde blitt pakket godt inn siden det har vært litt frem og tilbake her.....

ang. bredere lyd og ikke.. så synes jeg sweetspot kanskje er letter å finne med MA....mulig det er meg......

når det gjelder watt vs de andre forsterkerene er vel det matte igjen, det er vel gasnke likt, MA høres litt lavere ut på den LUFTIGE fine måten å spille på, fremhever vokaler/mellomtone nydelig....

uansett var vel dette en lynrask test som rørlig elegant påpekte

men det er godt og finne sounden man liker så man kan kose seg med deilig musikk uansett merke/type/pris
    Har vel egentlig aldri hørt en direkte dårlig rørforsterker. Nå har jeg ikke hørt mange av disse Kina forsterkerne heller.

Du nevner bredere lyd,og her kan det være forskjeller. De eldre opplever jeg som litt smalere i lydbildet. Men Carlsson ordner dette,og glemme sweetspott.

At eddie liker sin Copland best er vel ikke rart,disse er meget gode. Alle har jo ikke lik lydsmak. Blir vel kansje feil og si at den ene er bedre enn den andre osv.

Men kvaliteten på disse Ma må være dårlig. Bare lese litt tilbake i tråden. Når det er forskjellig og brukte ting en bruker får jeg helt noya. Det innom samme år. Den som sier noe annet må være helt på jordet. Men hva kan en forlange for den prisen en betaler for disse,og hvis en kan mekke litt selv så må den være et funn.

Når det gjelder organsisk mellomtone burde flere lytte til en god el 34 forsterker,gjerne en av de virklig gamle.

For meg er de gamle best,når de får gode arbeidsforhold og jobbe under. Fikk en x 1000 fra 61 og etter to timmer avklimatisering spilte den. Ikke et feilslag eller noe rør som ikke har god nok kontakt. Dette er kvalitet gutter. De kunne før.

Trenger heller ikke mye krefter. Bare og tilpasse forsterkeren til riktig høytalere. Få en god cd spiller og en Dual eller noen annen spiller og spille i vei.
    Vil en ha mere bass så er det bare henge på en sub.

Mvh Roar

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Har vel egentlig aldri hørt en direkte dårlig rørforsterker. Nå har jeg ikke hørt mange av disse Kina forsterkerne heller.

Du nevner bredere lyd,og her kan det være forskjeller. De eldre opplever jeg som litt smalere i lydbildet. Men Carlsson ordner dette,og glemme sweetspott.

At eddie liker sin Copland best er vel ikke rart,disse er meget gode. Alle har jo ikke lik lydsmak. Blir vel kansje feil og si at den ene er bedre enn den andre osv.

Men kvaliteten på disse Ma må være dårlig. Bare lese litt tilbake i tråden. Når det er forskjellig og brukte ting en bruker får jeg helt noya. Det innom samme år. Den som sier noe annet må være helt på jordet. Men hva kan en forlange for den prisen en betaler for disse,og hvis en kan mekke litt selv så må den være et funn.

Når det gjelder organsisk mellomtone burde flere lytte til en god el 34 forsterker,gjerne en av de virklig gamle.

For meg er de gamle best,når de får gode arbeidsforhold og jobbe under. Fikk en x 1000 fra 61 og etter to timmer avklimatisering spilte den. Ikke et feilslag eller noe rør som ikke har god nok kontakt. Dette er kvalitet gutter. De kunne før.

Trenger heller ikke mye krefter. Bare og tilpasse forsterkeren til riktig høytalere. Få en god cd spiller og en Dual eller noen annen spiller og spille i vei.
    Vil en ha mere bass så er det bare henge på en sub.

Mvh Roar

Copland må jeg få testet, og eddie er nok med sine fulle fem

el34 spiller anderledes enn kt88, helt klart, de spiller nydelig, men kt88 blir mer allrounder på høytalere synes jeg

kanskje jeg brå smukker sammen noen hornhøytalere i romjula med fostex 166

disse blir lette å dra, mulig en god el34 konstruksjon på disse ?

finnes helt klart masse flotte forsterkere, hvis man har høytalere som er lettdrevne er vel utvalget større

har planer om et lytterom på sikt som det blir mer den stilen...

Joda er enig med det du skriver, blir litt feil og si at en forsterker er dårlig, men så finnes det jo så mange måter å si det på ikke sant...

dårlig kontakt i smårørs sokler kan vel forekomme på alle, men ja de kunne ha kostet på disse 50kr ekstra... selv om den feilen kommer gjerne av gamle rørben med møkk, eller rør som bena står litt i alle retninger på...

jeg liker litt DIY så jeg ser nok litt letter på slikt

Jeg har masse jeg skulle ha hørt å fått erfaring med, det kommer vel ettehvert

også carlsson!! :-D den spiller sikkert aldeles nydelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Tror likevel det ikke er brukte komponenter - men det kan jo ikke garanteres. Istedet er det litt enkel masseproduksjon.

Men... har ikke du nevnt i flere tilfeller at en av årsaken til "godlyden" er at de bruker "gamle" komponenter, som ikke er å få tak i lengre?:-?

Side 115 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •