Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 114 av 176 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jepp stemmer det,sa at det var original rør men det står vist noen 6550 rør i den...er ikke flink til og beskrive lyd men det er foreløpig enstemmig vedtatt at MA ikke henger med lydmessig men hadde den hvert testet mot andre rørforsterkere i 4-5000.- klassen så hadde den sikkert blitt en klar vinner,er som sagt stor prisforskjell her i tilegg til norsk garanti/reklamasjon
    Leste testen på 6 moons og den var jo helt klart meget positiv. Men den koster da det dobbelte av MA sånn ca. Men så utrolig flott ut og point to point kabling osv er jo positivt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Leste testen på 6 moons og den var jo helt klart meget positiv. Men den koster da det dobbelte av MA sånn ca. Men så utrolig flott ut og point to point kabling osv er jo positivt.
    ja blir jo helt tett og sammenligne da de er i hver sin ende av skalaen men vi ble nyskjerrige etter alt kjellb har skrevet og det er jo han som har sammenlignet fra 50000.-+ så da måtte vi teste,disse koster halvparten men vi hadde ingen rørforsterker til 50000.- eller mer,denne ma er også testet med div rør kjellb selv anbefaler

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Det jeg og de fleste her ikke fatter, er hvorfor dere tre, som er ute etter å sabotere Music Angel, ikke kan poste i EN ANNEN TRÅD siden jeg har definert og forklart hvorfor deres poster ikke er velkommen her.

Det gjelder eddie, hornman og Linus (sistnevnte får vi kanskje ikke ta helt alvorlig da).

Kan jeg får et svar fra hornman - hvorfor fortsetter dere her etter oppfordringene til å poste annet sted ? Det er jo ingen som ønsker å slette dere der.

Kan dere ikke starte en alternativ rør-tråd, eller MA-tråd for den del - og så kan dere skrive hva dere vil for min del.

Igjen drar du qouter ut av kontekst. Hvordan du får mine innlegg til å virke som sabotasje er meg et under men det er som sagt mange manger tidligere helt feil. Sier det igjen for 100 dne gang MA ER EN BRA FORSTERKER MEN JEG TROR IKKE DEN ER BEST I VERDEN OSV OSV OSV.

Også har du jo selv hoppet en del ut i andre tråder og skrevet mye negativt om andre produkter så da ser jeg ikke helt problemet med å frekventere tråden som du har startet, er det nå slik at det kun er noen få spesielt positivt instillte mennesker som alle er eninge skal kunne poste svar i en tråd. Høres mer ut som en gammel Sovjet stat spør du meg.

Synes også det høres noe paranoid ut og si tiltale 3 stk gjester i tråden din som en egen gruppering men deg om det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    faktisk så vurderer jeg selv en stk ma til mitt hytte anlegg hvis noen påstår at jeg ikke liker ma...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja blir jo helt tett og sammenligne da de er i hver sin ende av skalaen men vi ble nyskjerrige etter alt kjellb har skrevet og det er jo han som har sammenlignet fra 50000.-+ så da måtte vi teste,disse koster halvparten men vi hadde ingen rørforsterker til 50000.- eller mer,denne ma er også testet med div rør kjellb selv anbefaler
    Ja du har et poeng. Samme hva det koster egentlig. For å teste påstandene hans i denne tråden kan jo godt forsterkeren koster 49.990,90 :-D

Men det er jo også meget intr å teste lignende konstruksjoner til omtrent samme pris ( opptil ca 10 000 ) jeg for min del mener det må være fint å ha en del å velge i mellom. Men som sagt først se om dette faktisk finnes.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvert spennende om 6moons kunne tatt en test av en MA men de er jo vant til og teste nye produkter rett fra fabrikk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

... er det nå slik at det kun er noen få spesielt positivt instillte mennesker som alle er eninge skal kunne poste svar i en tråd. Høres mer ut som en gammel Sovjet stat spør du meg.

Synes også det høres noe paranoid ut og si tiltale 3 stk gjester i tråden din som en egen gruppering men deg om det.

Ja men dere er ikke gjester, men innbruddstyver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men dere er ikke gjester, men innbruddstyver.

Vel jeg håper du sier dette for å provosere, hvis ikke må jeg erlig si at jeg håper moderator tar et ord med deg også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei KjellB har du noen formening hvorfor "testen" lytterunden ente som den gjorde? bare spør... er det ørene våre som ikke er trent eller dårlig smak eller... bare lurer! svaret ditt er vel at det må være en fabrikasjonsfeil på MA eller utbrukte rør eller noe...min svenske venn har hatt og har fortsatt en stor samling med forsterkere fra 60 tallet og frem til nå,driver også litt med diy og la meg si det at hverken copland eller cayin er hans favoritter.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kjell, AVforum er et diskusjonsforum, og så lenge dine meddebattanter forholder seg saklig har vi ingen tråder her inne som har amnesti hva angår motargumenter. Dette spesielt da trådens tema ikke beskriver dette som f.eks. en "Tweakertråd Music Angel" eller "Music Angel Klubben". Selv med slike headinger er det ikke slik at en kan fraberope seg motargumenter, men det er mindre naturlig med utstrakt diskusjon av alternativer i den type tråder.

Når det er sagt er det ikke nødvendigvis noe poeng å strekke motargumentene for langt fra temaet. Ettersom temaet omhandler Music Angel bør en forholde diskusjonen rundt alternative rørløsninger, og gjerne også løsninger som ikke befinner seg alt for langt unna i pris.

Kjell: foreslår at du oppretter en ny tråd du kaller noe i retning av "Music Angel Klubben" eller "Hvordan få mest ut av din Music Angel!", dette har begynt å etablere seg som en grei praksis her inne for en del andre merker. OK?

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VS
    MA:

Eneste jeg kanskje var veldig sketisk til er byggekvaliteten og samensuriet av ledninger, de må jo virke som små antenner alle sammen. Og sus var der i denne forsterkeren. Dette har jo MC løst med et spesielt kretskort så her er alt tyst

ellers må jeg si det er morsomt med guttekvelder met litt testing av div komponenter.....

blir vel en i januar..... med et annet merke som ikke er nevnt her, som kan bli spennende, mener den også er på ca 10-12000kr (kt88 )
    vs
    MA og kanskje noe klasse D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil selv beklage litt provosering her inne men man må få lov til og mot argumentere når alle andre produkter ikke holder mål nesten uansett pris mot ma som jeg faktisk selv vurderer og kjøpe inn et eksemplar av,derfor utførte vi denne uhøytidlige "testen"
    nå er det bare koselytting som gjelder da det flytende nå er samtale evne så må dere huske at vi er bare 5 personer hjemme hos meg og vi er derfor en liten liten prosent som har den meningen vi idag kom frem til

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Kjell: foreslår at du oppretter en ny tråd du kaller noe i retning av "Music Angel Klubben" eller "Hvordan få mest ut av din Music Angel!", dette har begynt å etablere seg som en grei praksis her inne for en del andre merker. OK?

Nei den går ikke.
    Jeg har allerede forlengst definert denne tråden som en "Hvordan få mest mulig ut av din Music Angel".

Synd det ikke går an å få ha denne tråden i fred for oss MA-interesserte.

Ser ut til at Lygren vil omdefinere den til en rabalder-tråd - og da kan jeg ikke gjøre mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    VS
    MA:

ellers må jeg si det er morsomt med guttekvelder met litt testing av div komponenter.....

blir vel en i januar..... med et annet merke som ikke er nevnt her, som kan bli spennende, mener den også er på ca 10-12000kr (kt88 )
    vs
    MA og kanskje noe klasse D

Vel MC har dette ja men det er jo også i samenheng med de gamle MC som hadde point to point og igjen litt ute av kontekts i forhold til den tråden det svare lå i. Uansett her bilde av insiden av cayin og ma modellen

Ellers er jeg også lei meg hvis jeg har ødelagt noe for eiere av MA det er ikke min hensikt. Har alle her sagt MA er bra og ingen er her for å disse folk sine valg av produkter som er en del av ens egen hobby. Men synes her KjellB burde tenke seg om et par ganger thats it.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei KjellB har du noen formening hvorfor "testen" lytterunden ente som den gjorde? bare spør... er det ørene våre som ikke er trent eller dårlig smak eller... bare lurer! svaret ditt er vel at det må være en fabrikasjonsfeil på MA eller utbrukte rør eller noe...min svenske venn har hatt og har fortsatt en stor samling med forsterkere fra 60 tallet og frem til nå,driver også litt med diy og la meg si det at hverken copland eller cayin er hans favoritter.
    Hei kjell dette er ikke for og provosere men hver gang jeg prøver å være seriøs og komme med spørsmål så unnlater du og svare så det hadde hvert fint hvis du hadde orket og komme med din mening på spørsmålet over...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kjell, på et åpent forum som AVforum vil du aldri klare å styre en tråd helt i den retning en personlig ser for seg. I så fall får en heller skrive en blog på vår nye plattform, der slipper du i det minste diskusjon! I diskusjonstråder er det naturlig at nettopp diskusjon foreligger.

Når det gjelder "definisjonen" av tråden er det altså ikke slik at en kan definere seg bort fra diskusjon på et diskusjonsforum, men en kan legge opp et topic som gjør at utpreget diskusjon i mindre grad bør / vil? forekomme. Forslag til dette er altså "MA Klubben" eller "Tweaketråden for MA". Du kan velge å enten ta denne oppfordringen eller fortsette å beklage deg over at motdebattanter svarer i denne tråden - så lenge disse tilsvarene forholder seg saklig er det uansett lite vi kan eller ønsker å gjøre - vår rolle er å ivareta forumets integritet, flyt og tone ihht våre retningslinjer samt selvsagt generell høflighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror muligens dere blander sammen power og lydkvalitet. Det er to forskjellige ting. Men lett å gjøre den feilen i hjemmekino-sammenheng særlig vil jeg tro.

Music Angel er en varmere forsterker - for at den skal lyde like lyst som en gjengs kineser må den få andre små-rør. Den vil fortsatt ha den berømte mellomtonen.

Alt dette finner man ut av når man gir seg god tid og sørger for riktige rør.

Og så er det klart - ikke alle behøver å synes at Music Angel er best. Selvsagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kjell dette er ikke for og provosere men hver gang jeg prøver å være seriøs og komme med spørsmål så unnlater du og svare så det hadde hvert fint hvis du hadde orket og komme med din mening på spørsmålet over...

Tror muligens dere blander sammen power og lydkvalitet. Det er to forskjellige ting. Men lett å gjøre den feilen i hjemmekino-sammenheng særlig vil jeg tro. Ellers vil det være det øvrige utstyret som allerede er optimert til en mere lys steril forsterker. Det er ofte problemet når MA settes inn i dyrere anlegg.

Music Angel er en varmere forsterker - for at den skal lyde like lyst som en gjengs kineser må den få andre små-rør. Den vil fortsatt ha den berømte mellomtonen.

Alt dette finner man ut av når man gir seg god tid og sørger for riktige rør. Og kanskje optimerer øvrig utstyr i anlegget til MA. High-end er kompliserte saker skjønner du.

Og så er det klart - ikke alle behøver å synes at Music Angel er best. Selvsagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kjell, på et åpent forum som AVforum vil du aldri klare å styre en tråd helt i den retning en personlig ser for seg. I så fall får en heller skrive en blog på vår nye plattform, der slipper du i det minste diskusjon! I diskusjonstråder er det naturlig at nettopp diskusjon foreligger.

Når det gjelder "definisjonen" av tråden er det altså ikke slik at en kan definere seg bort fra diskusjon på et diskusjonsforum, men en kan legge opp et topic som gjør at utpreget diskusjon i mindre grad bør / vil? forekomme. Forslag til dette er altså "MA Klubben" eller "Tweaketråden for MA". Du kan velge å enten ta denne oppfordringen eller fortsette å beklage deg over at motdebattanter svarer i denne tråden - så lenge disse tilsvarene forholder seg saklig er det uansett lite vi kan eller ønsker å gjøre - vår rolle er å ivareta forumets integritet, flyt og tone ihht våre retningslinjer samt selvsagt generell høflighet.

Kan bare gjenta at jeg allerede har definert denne tråden som "Hvordan få mest mulig ut av din Music Angel". Så jeg forstår ikke innlegget ditt.

Skal jeg gå tilbake og endre tittelen foran det første innlegget ? Jeg kan godt gjøre det.

Eller MÅ jeg lage en ny tråd ? Det er selvsagt også en opsjon - hvis jeg da får en slags garanti for at tråden blir moderert etter forutsetningene. Ellers gidder jeg ikke - da får det heller være med mer info fra min side.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror muligens dere blander sammen power og lydkvalitet. Det er to forskjellige ting. Men lett å gjøre den feilen i hjemmekino-sammenheng særlig vil jeg tro.

Alt dette finner man ut av når man gir seg god tid og sørger for riktige rør.

Ok det var et seriøst svar,jeg har altså ikke snakket om lydkvalitet i testen? trodde ikke jeg gjorde noe annet jeg!
    Copland er et dansk merke mens cayin opprinnelig er tysk.
    vi testet med rør du selv anbefaler.
    hva har denne "testen" med hjemmekino og gjøre?
    nei kjellb nåtror jeg selv dine "fans" ble skuffet over det useriøse svaret du nå prøvde og gi...

Side 114 av 176 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •