Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svm88
    Det er litt forskjeller på koblingene/komponentene som er brukt. Jeg vi tro dette varierer etter hva fabrikken får tak i når de produserer hver gang.

Dette at fabrikken bruker hva de får tak i hver gang - hva begrunner du det i ?

Jeg selv ser en kontinuerlig og langsom oppgradering i konstruksjonen i løpet at de 2-3 år vi har hatt den i landet - og har ikke kunnet konstatere noe annet enn en utvikling på linje med det vi ser i annet rør-utstyr, hvor det kommer nye modeller nesten hvert år.

Vi er noen som indirekte har vært i kontakt med fabrikken - og de sier de kan levere versjoner etter ønske fra kundene/salgsstedene, f.eks. dette med drosler, som fordyrer noe - de kan leveres hvis det bestilles. Men problemet er å få til denne kontakten i praksis - de leverer jo helst bare til butikker.

Så da koker det ned til at Music Angel blir levert i den form salgsstedene ønsker, og der er prisen sikkert en viktig faktor.

Mht den testen det snakkes om, den blir nok ikke særlig interessant her for oss - og den vil være aktuell i en annen tråd enn denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    ??? Hadde håpt i det lengste at vi skulle slippe mer tull i denne tråden, men det ser ikke slik ut, desverre.

Ja han sier han er out, men så er han plutselig inne igjen i neste sekund.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel konteksten blir jo litt amputert når 2 av innleggene mine ble slettet da.

Men over til dette med testen. Synes det er veldig intr og se om det finnes andre forsterkere som er bedre til kanskje ikke 10 ganger prisen men hva med noe til feks 10 - 15000 hvis det høres la oss si dobbelt så bra ut så er det vel verdt pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall min erfaring utifra de som jeg har sett, og det jeg har lest på div forum. Komponenter, kabling og kretsløp er forskjellig. Det er for eksempel forskjellige interne signalkabler i de to modellene jeg har kjøpt, det er også forskjellige typer kondensatorer og motstander enkelte plasser.

Her er noen bilder:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1337617

Det er også brukt gamle og brukte kondensatorer på forsterkerne jeg fikk i november. Kondensatorene har tydelige merker etter å ha vært brukt, spesielt de på power supply kortet.

Bilder av PS kortet på en av de jeg fikk i november:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1341658

Treverket varierer også noe i farge/type ifra gang til gang virker det som.

Man kan nok bestille forsterkerne litt slik som man vil om man kontakter fabrikken, men de fleste bestiller vil ifra on9mart.com. Det er disse jeg har kjøpt ifra begge ganger, derfor synes jeg det er rart med disse variasjonene på to forsterkere som er kjøpt med såpass lite tidsmellomrom. D

Men, begge forsterkerne er meget gode og låter langt bedre enn alt annet i klassen! Spesielt den jeg kjøpte i august ligger lydmessig ikke langt bak, eller er på nivå med, langt dyrere rørforsterkere. Men music angel spiller gjerne på en litt annen måte enn mange andre rørforsterkere, slik som kjellb sier. De har fokuset litt lengre ned i frekvensområdet enn mye annet. De spiller varmt og fyldig, men kan jo også tunes til å låte omtrent akkurat slik som man liker.

Music angel er en knallgod forsterker, som om man gir seg litt tid til modifisering og tuning, kan låte fantastisk bra. Og det til en brøkdel av prisen av mange andre forsterkere! Da synes jeg det får være greit med små variasjoner her og der, og at kvalitetsfølelsen av selve forsterkeren kanskje ikke er helt på topp. For sluttresultatet og lyden er vel det viktigste når alt kommer til alt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1) Det er ihvertfall min erfaring utifra de som jeg har sett, og det jeg har lest på div forum.

2) Komponenter, kabling og kretsløp er forskjellig. Det er for eksempel forskjellige interne signalkabler i de to modellene jeg har kjøpt, det er også forskjellige typer kondensatorer og motstander enkelte plasser.

3) Det er også brukt gamle og brukte kondensatorer på forsterkerne jeg fikk i november. Kondensatorene har tydelige merker etter å ha vært brukt, spesielt de på power supply kortet.

1) Div. forum - det er vel også bare folk som gjetter vilt ?

2) Ja og det ser man i alle andre fabrikater også når man over tid bestiller flere ex. Det gjelder ikke bare Music Angel. Helt normalt tror jeg.

3) Det har jeg vanskelig for å tro. Hvordan ser du de er brukt ? Fremgår ikke av bildene ?

Derimot har det vel et par ganger forekommet MA med små (ufarlige) merker/riper på kretskortene - disse blir jo transportert fra et sted til et annet for montering, og kanskje ble det litt småskader da ? Det samme gjelder transport av komponenter i en kasse eller lignende. Små-riper eller flekker kan oppstå. Vel, ingenting kan jo garanteres, men jeg har åpnet flere MA selv, og har bare sett flunkende nye komponenter.

Men vanlig billig elektronikk er ikke så blank og fin som high-end i 50.000 kr-klassen. Lyden er derimot noe helt annet.

Det er med ujevne mellomrom satt ut mye rykter om Music Angel på internett - det er store krefter igang for å hindre utbredelse av en så billig rørforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall min erfaring utifra de som jeg har sett, og det jeg har lest på div forum. Komponenter, kabling og kretsløp er forskjellig. Det er for eksempel forskjellige interne signalkabler i de to modellene jeg har kjøpt, det er også forskjellige typer kondensatorer og motstander enkelte plasser.

Her er noen bilder:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1337617

Det er også brukt gamle og brukte kondensatorer på forsterkerne jeg fikk i november. Kondensatorene har tydelige merker etter å ha vært brukt, spesielt de på power supply kortet.

Bilder av PS kortet på en av de jeg fikk i november:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1341658

Treverket varierer også noe i farge/type ifra gang til gang virker det som.

Man kan nok bestille forsterkerne litt slik som man vil om man kontakter fabrikken, men de fleste bestiller vil ifra on9mart.com. Det er disse jeg har kjøpt ifra begge ganger, derfor synes jeg det er rart med disse variasjonene på to forsterkere som er kjøpt med såpass lite tidsmellomrom. D

Men, begge forsterkerne er meget gode og låter langt bedre enn alt annet i klassen! Spesielt den jeg kjøpte i august ligger lydmessig ikke langt bak, eller er på nivå med, langt dyrere rørforsterkere. Men music angel spiller gjerne på en litt annen måte enn mange andre rørforsterkere, slik som kjellb sier. De har fokuset litt lengre ned i frekvensområdet enn mye annet. De spiller varmt og fyldig, men kan jo også tunes til å låte omtrent akkurat slik som man liker.

Music angel er en knallgod forsterker, som om man gir seg litt tid til modifisering og tuning, kan låte fantastisk bra. Og det til en brøkdel av prisen av mange andre forsterkere! Da synes jeg det får være greit med små variasjoner her og der, og at kvalitetsfølelsen av selve forsterkeren kanskje ikke er helt på topp. For sluttresultatet og lyden er vel det viktigste når alt kommer til alt?
    Kan du si noe om hvilke forsterkere den spiller bedre enn. Hva har du hørt tidligere osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kan Kjell B skrive så mye han vil om 275? mens andre ikke kan det?

Selv har jeg MA og kommer aldri til å prøve alternativene grunnet pris, synd jeg nesten skjemmes litt over å ha den selv om jeg mener den er veldi god så er kommentarene til kjell B med å ødelegge moroa.

Etter som jeg har sett i tråden er vi som har en MA å vil skrive pent om den velkommen til å skrive, har du den ikke selv om du har eid/prøvd den og ikke likte den så må du ikke finne på å skrive det hær for da får du så hatten passer

Mvh

Per

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirmin

Selv har jeg MA og kommer aldri til å prøve alternativene grunnet pris, synd jeg nesten skjemmes litt over å ha den selv om jeg mener den er veldi god så er kommentarene til kjell B med å ødelegge moroa.

Etter som jeg har sett i tråden er vi som har en MA å vil skrive pent om den velkommen til å skrive, har du den ikke selv om du har eid/prøvd den og ikke likte den så må du ikke finne på å skrive det hær for da får du så hatten passer

Mvh

Per

Det er heldigvis veldig enkelt å svare på.

Som forklart mange ganger før bygger denne tråden på at man anskaffer en MA og over tid optimerer små-rørene til høyttalerne og den lyden man foretrekker. Siden dette tar tid må man eie MA selv.

I motsetning til andre forsterkere i high-end skiktet følger det ikke med gode nok rør til MA når man importerer den direkte. Det henger jo sammen med prisen - og MA er derfor helt spesiell her.

Vil man ikke følge denne oppskriften snakker man om en annen forsterker enn det denne tråden er til for. Og så må man poste i en annen tråd enn denne. For da blir det en helt annen forsterker. Vi snakker om en seriøs tråd her og må holde oss til saken. De som vil kan starte en egen tråd, også en egen MA-tråd.

Ønsker man å teste flere rørforsterkere som en gruppe så er dette tema for en annen tråd, og særlig siden det da gjerne ikke er tid/mulighet til å optimere MA. MA er spesiell her, den må optimeres mht små-rørene.

Å slenge en tilfeldig Music Angel (kanskje med billige original-rør) inn i et ellers veloptimert high-end anlegg som eieren har brukt flere år på å optimere - det er ren sabotasje - og det har vi sett noen eksempler på.

Ble det klart nå ?

Kan legge til: Hvis derimot en eier av MA etter å ha optimert MA i sitt anlegg får besøk hjemme med andre rørforsterkere, så må den sammenligningen gjerne postes i denne tråden. Også om MA ikke blir best. Da blir testen interessant for oss. Selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok veldig mye vill gjetting rundt på ulike forum ja, så alt må taes med en klype salt eller ti.

Når det gjelder de kondensatorene jeg synes ser brukte ut, så ser det omtrent ut som om de har vært med i krigen. De er ripet opp flere plasser og ser absolutt ikke nye ut. De har også små bulker både her og der. Man ser det ganske godt på bildet her:

http://avforum.no/forum/attachments/...r-p1010012.jpg

Men dette trenger jo ikke ha noe å si for lyden.

Det virker ihvertfall på meg som om de som produserer forsterkerne bruker de komponentene de får tak i. Men det virker som om de er flinke til å finne gode komponenter, for det virker jo som om det spiller bra hver gang. Det er sikkert heller ikke alltid like enkelt å få tak i gode gamle komponenter som alltid er helt identiske.

Jeg har prøvd mine music angel(både den ifra august den ifra november) direkte opp imot en kraftig modifisert Spark forsterker med 6550 rør. I Spark`en er det meste av innvendige komponenter, kabling og sokler/rør skiftet ut. Spark`en låter originalt ganske tynt, men etter modifikasjonene låter den fylidig, og veldig oppløst/detaljert. Men music angel låter varmere og er mer behagelig. Jeg synes også MA er bedre på spesielt akustiske instrumenter. Jeg brukte da GE5814A triple mica 1956 og Phillips ECC85 rør i music angel. Høyttalerne vi testet på var et par meget gode(og dyre) gulvstående Sonus faber høyttalere(husker ikke modell, men ca pris 170 000).

Jeg har også prøvd min music angel på et par dynabel exact, et par dali suite 3.5 og et par IPL acoustics transmisjonslinje høyttalere(3 veis, 10" bass). MA har levert bra på alle sammen!

Jeg er ikke noen ekspert på dette emnet, og har sikkert ikke et veldig godt statistisk grunnlag, men jeg prøver å fortelle mine erfaringer rundt music angel. Og jeg er til nå svært overbevist over lyden forsterkerne klarer å levere!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1) Det er nok veldig mye vill gjetting rundt på ulike forum ja, så alt må taes med en klype salt eller ti.

Når det gjelder de kondensatorene jeg synes ser brukte ut, så ser det omtrent ut som om de har vært med i krigen. De er ripet opp flere plasser og ser absolutt ikke nye ut. De har også små bulker både her og der. Man ser det ganske godt på bildet her:

2) Det virker ihvertfall på meg som om de som produserer forsterkerne bruker de komponentene de får tak i. Men det virker som om de er flinke til å finne gode komponenter, for det virker jo som om det spiller bra hver gang. Det er sikkert heller ikke alltid like enkelt å få tak i gode gamle komponenter som alltid er helt identiske.

Jeg har prøvd mine music angel(både den ifra august den ifra november) direkte opp imot en kraftig modifisert Spark forsterker med 6550 rør. I Spark`en er det meste av innvendige komponenter, kabling og sokler/rør skiftet ut. Spark`en låter originalt ganske tynt, men etter modifikasjonene låter den fylidig, og veldig oppløst/detaljert. Men music angel låter varmere og er mer behagelig. Jeg synes også MA er bedre på spesielt akustiske instrumenter. Jeg brukte da GE5814A triple mica 1956 og Phillips ECC85 rør i music angel. Høyttalerne vi testet på var et par meget gode(og dyre) gulvstående Sonus faber høyttalere(husker ikke modell, men ca pris 170 000).

Jeg har også prøvd min music angel på et par dynabel exact, et par dali suite 3.5 og et par IPL acoustics transmisjonslinje høyttalere(3 veis, 10" bass). MA har levert bra på alle sammen!

Jeg er ikke noen ekspert på dette emnet, og har sikkert ikke et veldig godt statistisk grunnlag, men jeg prøver å fortelle mine erfaringer rundt music angel. Og jeg er til nå svært overbevist over lyden forsterkerne klarer å levere!

1) Tror likevel det ikke er brukte komponenter - men det kan jo ikke garanteres. Istedet er det litt enkel masseproduksjon.

2) Takk for en grundig rapport - du bruker gode spesifiserte små-rør og har sammenlignet med andre forsterkere og på flere høyttalere. Ja andre kinesere lyder tynt og sterilt i sammenligning med MA - det skyldes den unike konstruksjonen og komponentene i MA.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok veldig mye vill gjetting rundt på ulike forum ja, så alt må taes med en klype salt eller ti.

Det virker ihvertfall på meg som om de som produserer forsterkerne bruker de komponentene de får tak i. Men det virker som om de er flinke til å finne gode komponenter, for det virker jo som om det spiller bra hver gang. Det er sikkert heller ikke alltid like enkelt å få tak i gode gamle komponenter som alltid er helt identiske.

Så du har kun hørt Spark ingen andre den spiller bedre enn.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Mitt inlegg ble akkurat slettet hehe moderator lar kjellb skrive så mye dritt han vil uten og måtte svare for seg!!!
    nå starter snart testing av en stk ma kt88 5 mnd gammel,leser på noen av rørene her telefunken pcc88/ecc 801,siemens e81cc,philips ecc81,ge 5814a,mullard ecc85,mullard cv400e +en del eldre rør her også med utydelig skrift.
    En kamerat fra sverige som jeg vil si er en rør guru,hvert hos meg med 2 stk ma før.han skal teste med forskjellige kombinasjoner
    kjører på la scala,hyperion og chario,spiller også på copland og cayin rørforsterkere og vi er en gjeng på 5 stk kamerater som er helt vanlige mennesker som bare sitter og lytter med litt øl og konjakk utover eftaen,kommer tilbake senere med hva vi mener om lyden
    NB! dette omhandler ma kontra copland/cayin så ikke slett denne tråden
    Ja nå har vi sittet og lyttet litt både i kjeller stuen og i stue nr 2.vår venn har byttet div rør noen ganger hit og dit.Hører selvsagt at rørene forandrer lyd kvalitet men hvilken setting som passer best til hvilken høytaler er usikkert med så mange kombinasjoner med tre par høytalere,cayin og copland er testet med original rør,dette blir jo da en trimmet MA mot de to andre originale.Konklusjonen er at på samtlige høytalere så er det som tidligere et stykke frem til de to andre for MA.Bassen er strammere og fastere/raskere enn på ma,en helt annen diskant/mellomtone,synes muligens cayin er mest oppløst i toppen mens copland har en utrolig bra mellomtone,begge tegner et bredere lydbilde og har større dynamikk enn MA.
    Vi er tre stk som mener copland låter best,to stk er betatt av cayin og selv om alle er enige at MA låter bra så er den i en annen klasse enn sine flere ganger dyrere duellanter.På musikk som kari bremnes og melua så kommer ikke "pusten" like godt frem men akkurat som et slør eller filter er over!!!
    bassen er som sagt mere pløsete på MA,ikke så fast og "ren"i lyden.
    MA klarte seg langt bedre på Chario Delphinus enn på la scala og spesielt Hyperion der den låt grøtete.På høyt volum så virket det som at cayin hadde mest krefter og kontrol på Hyperion,en del bakrunnstøy var det også på MA kontra de to andre som var 100% tyste på la scala... vi kommer til og fortsette og lytte utover kvelden/natta

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg har sagt mange ganger før! MA er bra til prisen...
    Dette er en lytte runde utført av fem vanlige hifi intreserte og den omhandler bl.annet en MA med div rør opp mot langt dyrere forsterkere testet på 3 forskjellige høytaler typer.

Sier det nå for hundrede gang! jeg synes MA er bra til prisen
    Vi venter til du er ferdig og teste denne Ma eddie.Skal bli morro og høre din konklusjon.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirmin

Mvh

Per
    Right on det er helt utrolig. MA er jo en fin fortsterker og spilte veldig bra hos meg. Jeg er vel den eneste her som tilogmed har lagt ut en testkveld på Youtube av denne fortsterkeren. Poenget mitt er at MC 275 er mye bedre ( hvilket er helt naturlig grunnet kvalitet på komponenter og effekt osv )

Så igjen har ikke sagt at MA er dårlig men MC er bedre for meg punktum. Da blir det jo opp til andre å vurdere dette ikke Kjell B eller meg.

Men føler meg rimelig pissed etter dagens sletting av innlegg, selvom dette også blir slettet sansynligvis synes jeg faktisk det er på sin plass at noen sier i fra noenganger og dette holder jo også diskusjonen i gang. Man kan jo være uenige og diskutere dette er jo det som får folk til å enes og fortsatt være nysjerringe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir interessant å høre resultatet av testen

Men vær obs på at det er til dels store lydmessige forskjeller på de forskjellige produksjonene av music angel. Jeg kjøpte en i august, og noen i november(begge i 09). De i november låt en del slankere, mindre av den gode mellomtonene og fylden som den jeg kjøpte i august har. Det er litt forskjeller på koblingene/komponentene som er brukt. Jeg vi tro dette varierer etter hva fabrikken får tak i når de produserer hver gang.

Kan ikke være sant det du skriver her. Blir jo som og spille på lotto.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har vi sittet og lyttet litt både i kjeller stuen og i stue nr 2.vår venn har byttet div rør noen ganger hit og dit.Hører selvsagt at rørene forandrer lyd kvalitet men hvilken setting som passer best til hvilken høytaler er usikkert med så mange kombinasjoner med tre par høytalere,cayin og copland er testet med original rør,dette blir jo da en trimmet MA mot de to andre originale.Konklusjonen er at på samtlige høytalere så er det som tidligere et stykke frem til de to andre for MA.Bassen er strammere og fastere/raskere enn på ma,en helt annen diskant/mellomtone,synes muligens cayin er mest oppløst i toppen mens copland har en utrolig bra mellomtone,begge tegner et bredere lydbilde og har større dynamikk enn MA.
    Vi er tre stk som mener copland låter best,to stk er betatt av cayin og selv om alle er enige at MA låter bra så er den i en annen klasse enn sine flere ganger dyrere duellanter.På musikk som kari bremnes og melua så kommer ikke "pusten" like godt frem men akkurat som et slør eller filter er over!!!
    bassen er som sagt mere pløsete på MA,ikke så fast og "ren"i lyden.
    MA klarte seg langt bedre på Chario Delphinus enn på la scala og spesielt Hyperion der den låt grøtete.På høyt volum så virket det som at cayin hadde mest krefter og kontrol på Hyperion,en del bakrunnstøy var det også på MA kontra de to andre som var 100% tyste på la scala... vi kommer til og fortsette og lytte utover kvelden/natta
    Er det denne Cayinen dere hører på ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman

Men føler meg rimelig pissed etter dagens sletting av innlegg, selvom dette også blir slettet sansynligvis synes jeg faktisk det er på sin plass at noen sier i fra noenganger og dette holder jo også diskusjonen i gang. Man kan jo være uenige og diskutere dette er jo det som får folk til å enes og fortsatt være nysjerringe.

Det jeg og de fleste her ikke fatter, er hvorfor dere tre, som er ute etter å nedvurdere Music Angel, ikke kan poste i EN ANNEN TRÅD siden jeg har definert og forklart hvorfor deres poster ikke er velkommen her.

Det gjelder eddie, hornman og Linus (sistnevnte får vi kanskje ikke ta helt alvorlig da).

Kan jeg får et svar fra hornman - hvorfor fortsetter dere her etter oppfordringene til å poste annet sted ? Det er jo ingen som ønsker å slette dere der.

Kan dere ikke starte en alternativ rør-tråd, eller MA-tråd for den del - og så kan dere skrive hva dere vil for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, en eldre modell. Husker ikke hva den heter originalt, men det er ikke viktig. Nesten ingen komponenter i den er originale. Den er i en helt annen klasse enn originalt. Det er ikke min forsterker, så jeg har den ikke her og får sjekket.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Er det denne Cayinene dere hører på ?

jepp stemmer det,sa at det var original rør men det står vist noen 6550 rør i den...er ikke flink til og beskrive lyd men det er foreløpig enstemmig vedtatt at MA ikke henger med lydmessig men hadde den hvert testet mot andre rørforsterkere i 4-5000.- klassen så hadde den sikkert blitt en klar vinner,er som sagt stor prisforskjell her i tilegg til norsk garanti/reklamasjon

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anlegget i kjeller kjører på cayin cd15,anlegg i stue kjører på copland cda 288 og systemdeck 902 med goldring 1006 pickup

Side 113 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •