Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 112 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er blitt en glad laks, her i heimen. Og det handler ikke om jula.

Har vært litt plaget i det siste med at en svak høyfrekvent snerring etter en tids spilling har kommet i den venstre kanalen.

Tok meg på tak i går og skiftet smårørene. Samtidig dro jeg de opp og ned en to-tre ganger forsiktig. Og nå er alt bra igjen!

Skal lite til, iblant.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra smårørs-tråden:

Sitat Opprinnelig postet av Barliman
    Er det annbefalt å prøve MA på klipsch RF63 ?

Tenkte jeg skulle prøve med noe rør og sjekke det.

Vurderer også å kanskje skaffe Mcintosh 275 rør effekt, hvis rør erfaringen blir god.

Jada det kan du, men hvis du liker en mere stram detaljert lyd, sjekk forslaget nå nettopp i smårørs-tråden over egne rør til Klipsch. Små-rørene betyr veldig mye.

Før du overhodet vurderer MC-275 så bør du sjekke litt rundt omkring. For mer typisk "moderne klang" ville jeg heller anbefalt en Jolida JD-502B - jeg har hatt den selv (egentlig A-modellen) og testet den på forskjellige high-end høyttalere - tror den er atskillig bedre (og billigere) enn MC-275. De store Jolida med KT88 anbefales av mange til Klipsch. Unngå russiske KT88 her.

Her er en lærerik test av en hifi-entusiast (ikke hifi-selger eller journalist):
    AudiogoN Forums: Which is better, Jolida or Cayin?

Testen står nederst i rekken av svar der. Han sammenligner MC-275 med andre rørforsterkere.

Du får imidlertid ikke den organiske mellomtonen og pene luftige diskanten som Music Angel gir (og som er spesiell for den) - så det blir et valg man må ta.

Mere lesestoff her:
    The Klipsch Community

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet av moderator, etter ønske fra trådstarter.
    Jeg tør minne om at tråden primært handler om MA.
    Har man erfaringer og synspunkter omkring andre rørforsterkere, foreslåes at det opprettes en egen tråd for dette.

God Jul!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Til Barliman
    Jolida,Cayin,Copland,xindak er i en helt annen klasse enn ma og spesielt copland er en nydelig match til rf63.ma er bra til prisen men det er det og skal du i tilegg få de til og spille i nærheten av feks en jolida eller xindak til rundt 10000.- så må du trimme med rør til noen tusenlapper da ma ikke er brukendes med original rørene
    Kan ikke si meg helt enig i at MA "ikke er brukendes" uansett om originalrørene sitter i, Eddie :???: Har du forresten testet de forsterkerene du nevner her? Skulle gjerne hørt hva du mener er den store forskjellen mellom de (gjelder også MA) og kanskje hvilke høytalere du har testet/hørt de på? Mulig du har nevnt det før, da får du bare henvise meg til link

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Œres de som œres bør

Jeg ønsker med dette, alle deltagende i denne tråden en riktig God Jul og
    et Godt Nytt år.

Dette gjelder også de som ønsker de kunne ha en tilsvarende tråd, men som dog ikke har det.:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry glemte og nevne MC275 som er en av de beste rørforsterkerne og som er en bra match med klipsch og flere klasser over ma både i lydkvalitet,byggekvalitet men også pris

Jeg har igjen rapportert dere til moderator, da jeg ikke ønsker et ekko fra eddie og Hornman hver gang jeg nevner MC-275 i denne tråden, som gjelder råd til MA-eiere. Pell dere ut - det er en annen rørtråd som kan brukes. I denne tråden diskuterer vi egne erfaringer, ikke kopiering fra hifi-presse og hifi-selgere (det er nesten det samme).

Dere er vel ganske ferske innen rør-hifi - anbefaler også at dere leser på Klipsch-forum....

Dere er velkommen til å opprette en egen rørtråd for diskusjon av mange slags rørforsterkere og gjerne ut fra deres spesielle premisser.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Kan ikke si meg helt enig i at MA "ikke er brukendes" uansett om originalrørene sitter i, Eddie :???: Har du forresten testet de forsterkerene du nevner her? Skulle gjerne hørt hva du mener er den store forskjellen mellom de (gjelder også MA) og kanskje hvilke høytalere du har testet/hørt de på? Mulig du har nevnt det før, da får du bare henvise meg til link

Anbefaler å unngå kommunikajson her i tråden med eddie, han snakker nok ut fra en begrenset innsikt innen rør og lydkvalitet - det blir bare disse endeløse påstandene om MC-275's fortreffelighet - en forsterker som hifi-pressen liker pga utseendet - man kan knytte historier fra klenodiene "den gang" til den, mens interessen ellers er laber rundt omkring. Bare sjekk på nettet inkl. Klipsch-forum - Klipsch-eiere foretrekker Jolida - et merke jeg hadde og delvis har fortsatt, men som ikke kan måle seg med Music Angel i musikalsk formidling.

Det er jo bare tull - dette med små-rørene - på billige høyttalere vil MA slik den leveres kunne gi akkurat det folk søker (dog har brukte rør en viss feil-prosent med mulige støyproblemer), men til virkelig high-end må man bruke noen penger - treffer man rett vil det koste 2.000 kr - trenger man mer feiling og prøving kan utgiftene godt gå opp til det dobbelte - det hele tar tid, man kjøper gjerne brukte rør av mange typer i starten og vil så i "fase 2" kjøpe inn de dyre rørene. Så har man rør-lyd som overgår det meste på markedet, og fortsatt til super-lav totalpris - ja det er totalprisen som er interessant.

At MC-275 overhodet får oppmerksomhet her i landet henger nok sammen med norsk high-end tradisjon, jevnfør hifisentralen, man kjøper etter utseende gjerne kombinert med visse hifi-legender. Heldigvis er det mange som gjennomskuer tomheten i dette miljøet og søker noe mye mer ekte - og da kan kanskje MA-tråden her gi noen interessante svar.

Siden MC-275 ikke selger så godt ellers i verden, havner den som mye annet tilsvarende i high-end butikkene i Norge - muligens er avansen god på den.
    Lydmessig minner MC-275 om en dårlig transistor, som på Klipsch-forum vil jeg også anbefale at man da heller kjøper en McIntosh transistor-modell (ja jeg hadde lenge en slik i det største anlegget).

Så for å konkludere: MC-275 er en forsterker hifi-presse og hifi-selgere liker, mens "folk flest" viser laber interesse hvis noe i det hele tatt. Men gå for all del og lytt på den i butikk eller annet sted. Derimot er det klart at det ikke kan garanteres at alle vil synes Music Angel er den beste rørforsterkeren - det avhenger av mange faktorer - og det finnes noen tungdrevne høyttalere (designet til transistor-forsterkere) den ikke makter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larslines
    Jeg ønsker med dette, alle deltagende i denne tråden en riktig God Jul og
    et Godt Nytt år.

Dette gjelder også de som ønsker de kunne ha en tilsvarende tråd, men som dog ikke har det.:twisted:

Ja God Jul til alle gode hifi-venner og MA-venner her på forumet - måtte 2010 bli en fornyet suksess for videre utbredelse av god rør-hifi i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er julekvelden på sitt mest intense, gaver er åpnet og lekene er igang - vår tradisjon...
    I bakgrunnen spiller MA og MHZS sammen med T + A Criterion i en fabelaktig kombinasjon :-D
    God Jul til dere alle som har fått meg inn på disse produkter i løpet av året.
    Transistoroppsettet står og støver og vil gjøre det i overskuelig fremtid.

-stein

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Anbefaler å unngå kommunikajson her i tråden med eddie, han snakker nok ut fra en begrenset innsikt innen rør og lydkvalitet - det blir bare disse endeløse påstandene om MC-275's fortreffelighet - en forsterker som hifi-pressen liker pga utseendet - man kan knytte historier fra klenodiene "den gang" til den, mens interessen ellers er laber rundt omkring. Bare sjekk på nettet inkl. Klipsch-forum - Klipsch-eiere foretrekker Jolida - et merke jeg hadde og delvis har fortsatt, men som ikke kan måle seg med Music Angel i musikalsk formidling.
    Grunnen til at jeg reagerte var vel den noe bastante holdningen om at "MA ikke var dugendes". Har selv en MA, som forøvrig ikke er tweaket med nye rør, men den spiller ringer rundt en reciever jeg har (uten sammenligning forøvrig). Folk skal få lov til å mene at andre ting er bedre, jeg personlig foretrekker å si anderledes.
    Ønsket å få frem hvor han mente de store forskjellene lå i og i så tilfelle hva slags utstyr det var blitt testet på. Hvis det ikke ligger noe testing/prøving/tweaking bak utsagnet, så faller det på sin egen urimelighet.
    I mange tilfeller handler det om matching også, og det er det jeg liker med MA..at man kan tweake mye med Nos rør for å kunne oppnå en sound man liker.
    Men, nok om det! God Jul til dere alle

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som generell regel rundt modering av tråder er det innført følgende for at trådene ikke skal skli ut:

Moderering skal ikke diskuteres i tråden som modereres. Tilbakemelding på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Im out !

Så med andre ord Kjell B får bare skrive det han vill og vi andre kan ikke si i mot da kommer kokken.

Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Grunnen til at jeg reagerte var vel den noe bastante holdningen om at "MA ikke var dugendes". Har selv en MA, som forøvrig ikke er tweaket med nye rør, men den spiller ringer rundt en reciever jeg har (uten sammenligning forøvrig). Folk skal få lov til å mene at andre ting er bedre, jeg personlig foretrekker å si anderledes.
    Ønsket å få frem hvor han mente de store forskjellene lå i og i så tilfelle hva slags utstyr det var blitt testet på. Hvis det ikke ligger noe testing/prøving/tweaking bak utsagnet, så faller det på sin egen urimelighet.
    I mange tilfeller handler det om matching også, og det er det jeg liker med MA..at man kan tweake mye med Nos rør for å kunne oppnå en sound man liker.
    Men, nok om det! God Jul til dere alle
    Poenget er jo at MA er helt bra til prisen, men det er sansynligvis mye annet også uten at jeg har hørt på noe annet. Det jeg kan si er at den andre rørforsterkeren jeg har eiet og hørt MC 275 spiller ringer rundt MA på mitt utstyr i min kino

Ellers kan du tuberulle med de fleste andre forsterkere også.

Som sagt tidligere er testen i sterephile meget dekkende og jeg mener den gir et veldig godt bilde av forsterkeren og hva man får. Les den er min oppfordring hvis noen lurer. Så får Kjell mene hva han vill om bransjefolk osv.

God jul til alle ja.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Poenget er jo at MA er helt bra til prisen, men det er sansynligvis mye annet også uten at jeg har hørt på noe annet. Det jeg kan si er at den andre rørforsterkeren jeg har eiet og hørt MC 275 spiller ringer rundt MA på mitt utstyr i min kino

Ellers kan du tuberulle med de fleste andre forsterkere også.

Som sagt tidligere er testen i sterephile meget dekkende og jeg mener den gir et veldig godt bilde av forsterkeren og hva man får. Les den er min oppfordring hvis noen lurer. Så får Kjell mene hva han vill om bransjefolk osv.

God jul til alle ja.
    Mitt inlegg ble akkurat slettet hehe moderator lar kjellb skrive så mye dritt han vil uten og måtte svare for seg!!!
    nå starter snart testing av en stk ma kt88 5 mnd gammel,leser på noen av rørene her telefunken pcc88/ecc 801,siemens e81cc,philips ecc81,ge 5814a,mullard ecc85,mullard cv400e +en del eldre rør her også med utydelig skrift.
    En kamerat fra sverige som jeg vil si er en rør guru,hvert hos meg med 2 stk ma før.han skal teste med forskjellige kombinasjoner
    kjører på la scala,hyperion og chario,spiller også på copland og cayin rørforsterkere og vi er en gjeng på 5 stk kamerater som er helt vanlige mennesker som bare sitter og lytter med litt øl og konjakk utover eftaen,kommer tilbake senere med hva vi mener om lyden
    NB! dette omhandler ma kontra copland/cayin så ikke slett denne tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inlegg ble akkurat slettet hehe moderator lar kjellb skrive så mye dritt han vil uten og måtte svare for seg!!!
    nå starter snart testing av en stk ma kt88 5 mnd gammel,leser på noen av rørene her telefunken pcc88/ecc 801,siemens e81cc,philips ecc81,ge 5814a,mullard ecc85,mullard cv400e +en del eldre rør her også med utydelig skrift.

Siden du gjentatte ganger er bedt om å fjerne deg fra denne tråden, uten at det nytter, pluss din generelle holdning og helt usannsynlige negative påstander om MA i mange innlegg må jeg be deg ta denne testen din i en annen rørtråd.

Test av flere typer rørforsterkere hører uansett hjemme i en annen tråd. Denne tråden er for de som satser på å få mest mulig ut av en Music Angel hjemme og som altså eier forsterkeren selv.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Siden du gjentatte ganger er bedt om å fjerne deg fra denne tråden, uten at det nytter, pluss din generelle holdning og helt usannsynlige negative påstander om MA i mange innlegg må jeg be deg ta denne testen din i en annen rørtråd.

som jeg har sagt mange ganger før! MA er bra til prisen...
    Dette er en lytte runde utført av fem vanlige hifi intreserte og den omhandler bl.annet en MA med div rør opp mot langt dyrere forsterkere testet på 3 forskjellige høytaler typer.

Sier det nå for hundrede gang! jeg synes MA er bra til prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir interessant å høre resultatet av testen

Men vær obs på at det er til dels store lydmessige forskjeller på de forskjellige produksjonene av music angel. Jeg kjøpte en i august, og noen i november(begge i 09). De i november låt en del slankere, mindre av den gode mellomtonene og fylden som den jeg kjøpte i august har. Det er litt forskjeller på koblingene/komponentene som er brukt. Jeg vi tro dette varierer etter hva fabrikken får tak i når de produserer hver gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svm88
    Blir interessant å høre resultatet av testen

Men vær obs på at det er til dels store lydmessige forskjeller på de forskjellige produksjonene av music angel. Jeg kjøpte en i august, og noen i november(begge i 09). De i november låt en del slankere, mindre av den gode mellomtonene og fylden som den jeg kjøpte i august har. Det er litt forskjeller på koblingene/komponentene som er brukt. Jeg vi tro dette varierer etter hva fabrikken får tak i når de produserer hver gang.
    Betryggende ! ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Im out !
    ??? Hadde håpt i det lengste at vi skulle slippe mer tull i denne tråden, men det ser ikke slik ut, desverre.

Side 112 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •