Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 111 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei, Kjell.

Sett denne? Er den ny MA og evnt trur du den er bra?

MA XDSE YC-808MK KT88 Integrated Vaccum Tube Amplifier on eBay (end time 18-Dec-09 23:29:17 GMT)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    hei, Kjell.

Sett denne? Er den ny MA og evnt trur du den er bra?

MA XDSE YC-808MK KT88 Integrated Vaccum Tube Amplifier on eBay (end time 18-Dec-09 23:29:17 GMT)

Den er nok mer på det jevne fra Kina - ikke ekte Music Angel slik vi kjenner den.
    Ser du på bildene, så er det nesten ingenting inni.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Den er nok mer på det jevne fra Kina - ikke ekte Music Angel slik vi kjenner den.
    Ser du på bildene, så er det nesten ingenting inni.

Ja, oki..ingen ny skatt alså..jaja

Ja, så litt tomt ut inni der.

Får kjøpe meg en til utpå nyåret da..hehe..brokoble? eller ville du tatt en kraftig transistor på basselementa og kjørt MA på mellomtone og diskant? Kva er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, oki..ingen ny skatt alså..jaja

Ja, så litt tomt ut inni der.

Får kjøpe meg en til utpå nyåret da..hehe..brokoble? eller ville du tatt en kraftig transistor på basselementa og kjørt MA på mellomtone og diskant? Kva er best?

Kanskje det siste mht power.
    Men sammenheng i lydbildet blir bedre ved brokobling.
    Begge metoder gir meget god lyd.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det siste mht power.
    Men sammenheng i lydbildet blir bedre ved brokobling.
    Begge metoder gir meget god lyd.

Tusen takk for svar :-D
    tenker vel mest på da site ja..etter lån av EC monoblokker vil eg ha trøkket, men MA på resten, da den spiller bedre oppover, føler den er bedre på dynamikk en electrocompaniet, men blokkene trøkker så Triangel Altea med 6.5" element kjennes i brystet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det er fint dere går i gang med slike forsøk - så får vi både godlyd og skikkelig power.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det er fint dere går i gang med slike forsøk - så får vi både godlyd og skikkelig power.

Ja da e sånn eg lika da.. kanskje henge atte frå bilstereo opp gjennom åra..det med power og at når en skrur litt høyt så kjennes det i brystet.. :grin:
    Men så er da kvaliteten da..men trur da kanskje går bra? Tenker på at MA spiller bedre en Electrocompaniet oppover og nedover også men selvfølgelig uten den kraften. Men mer dynamikk i MA og bedre mellomtone (mer ekte) og diskant (mindre skrikandes). Har lånt vekk MAen min nå så får ikke testet dei ilag no.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, eg har eit problem med min MA (som er ca 3 månader gamal). Det har ei stund vore ein høg brummelyd i høgre høgtalar ca 1 min etter at eg har slått på. Irriterande, men ikkje noko stort problem sidan den kun har vart eit par-tre sekund. Men no har venstre høgtalar fått same problemet, og her er brummelyden meir eller mindre konstant. Når eg knipsar på KT88-rør nr 2 fra venstre høyrer eg ulydar i venstre høgtalar. Tydar dette på at røret er mikrofonisk, og må skiftast? Eller ligg problemet ein annan stad?

Er òg plaga med skurrelydar når eg (og naboar) får sms. Dette er mildt sagt irriterande, men kan kanskje enkelt rettast opp ved kjøp av bedre skjerma kablar? I tilfelle, kan nokon anbefala eit godt kjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2rr
    Hei, eg har eit problem med min MA (som er ca 3 månader gamal). Det har ei stund vore ein høg brummelyd i høgre høgtalar ca 1 min etter at eg har slått på. Irriterande, men ikkje noko stort problem sidan den kun har vart eit par-tre sekund. Men no har venstre høgtalar fått same problemet, og her er brummelyden meir eller mindre konstant. Når eg knipsar på KT88-rør nr 2 fra venstre høyrer eg ulydar i venstre høgtalar. Tydar dette på at røret er mikrofonisk, og må skiftast? Eller ligg problemet ein annan stad?

Er òg plaga med skurrelydar når eg (og naboar) får sms. Dette er mildt sagt irriterande, men kan kanskje enkelt rettast opp ved kjøp av bedre skjerma kablar? I tilfelle, kan nokon anbefala eit godt kjøp?

Du må sjekke bias-strømmen først - er den korrekt ?
    Det ene KT88-røret må nok skiftes snarest. Anbefaler samme type (KT88-98 ), men som kontrollert rør fra forhandler.

Etter å ha sjekket og ev. justert bias så prøver du igjen. Hvis fortsatt brum så må du justere de to brum-pot'ene - et i hver kanal. Det er to av de 6 blå pot'ene på PSU-printet. De balanserer ut brum i glødespenningen, her er små-rørene følsomme. De skal være i noenlunde midtstilling. Nøyaktige beskrivelser finner du foran i denne tråden.

Når du har bunnplaten av - sjekk også at jordingsskruen på smårørsprintet (den sitter midt på den ene langsiden) er skrudd godt til - så det blir god jording.

NB! Problematiske små-rør gir brum - så du skulle helst hatt et sett gode små-rør og testet med de før du gjøre noe annet. Prøv å bytte på små-rørene - endrer brumproblemet seg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, eg som hadde håpa på at eit bytta av røyr ville fiksa biffen. Om eg forstår deg rett so må eg skaffa nytt røyr, men dette er truleg ikkje grunnen
    til brummingen? I tilfelle må eg få tak i måleutstyr, og litt teknisk innsikt...

Eg trur ikkje det er smårøyra som er problemet. Dei to i midten har eg prøvd å bytta ut, og dei to på sidene har eg bytta om på. Men dette gav akkurat
    same resultatet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja korrekt - du må inn i apparatet og justere litt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Ja her er det 2stk MA som er gjort identiske og bygget om til monoblokk, med mye power

med ettehvert stor suksess , har skrevet litt om prosjektet men har ikke fått det ferdig.....

basskassene jobber nok svært lett, men om jeg skulle ville riste huset litt så er det absolut roligst oppe på kassen

Høres ut som det er inngangs partiet/vinduene ute som sliter mest og det kjennes ut som det kanskje måtte fuges opp igjen noen fliser i gangen ettehvert......
    Hei.

Eg driver å lure på om eg skulle hatt en transistor i bassen i høyttalerne mine (Triangle Altea EX) da dei imponerte rått med monoblokker til EC, og så MA til mellomtone og diskant ELLER
    to MA og så brokoble dei..
    Hva syns du eg bør gjøre?
    Vil ha mer trøkk og tyngde, men samtidig litt fastere en EC, men dei hadde trøkk så vart morro, og trudde ikke dette om høyttalerne..hørtes ut som eg hadde 10" :-) EC var da AW-120 pro, noen eldre blokker.
    Men kordan trur du?

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Eg driver å lure på om eg skulle hatt en transistor i bassen i høyttalerne mine (Triangle Altea EX) da dei imponerte rått med monoblokker til EC, og så MA til mellomtone og diskant ELLER
    Vil ha mer trøkk og tyngde, men samtidig litt fastere en EC, men dei hadde trøkk så vart morro, og trudde ikke dette om høyttalerne..hørtes ut som eg hadde 10" :-) EC var da AW-120 pro, noen eldre blokker.
    Men kordan trur du?

Vanskelig og svare på....

det må du nesten høre selv... du tenker sikkert bi-ampe?
    drive bunn med transistor og topp med MA
    dette burde jo være enkelt å teste, låne en transistor....

Kunne vel vurdere prosjektet til Kjell også, bruke MA som signal pros.
    og ha en fet transistor til og drive høytalere med
    finnes vel en egen tråd om det....

skal du bro koble og kjøpe til en forsterker til, så må du ev. få de identiske innvendig, det hender jo asiatene har gjort en vri.....
    (obs. 450v DC)

men hvis det ikke skremmer så er jeg meget fornøyd med mine...

du kan jo beholde kabinett etc. originalt så det er lett og gjøre om til stereo igjen.. og det er med stor sannsynlighet at forsterkeren kan gå i selvsving så det bør monteres en liten 1n kondis over feedback motstand....

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Men kordan trur du?
    Hei!

Har du tonekontroller? Vet det ikke er hi-fi korrekt,men gode tonekontroller kan ofte trengs,alle innspillinger er jo ikke like. Kanskje du kan få det "trøkket"du er ute etter ved fornuftig bruk...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hei!

Har du tonekontroller? Vet det ikke er hi-fi korrekt,men gode tonekontroller kan ofte trengs,alle innspillinger er jo ikke like. Kanskje du kan få det "trøkket"du er ute etter ved fornuftig bruk...

Helt enig - tonekontroller kan utrette mirakler - og de virker kjempeflott på rørforsterkere og vintage-forsterkere, men av en eller annen grunn får man negative virkninger på rene moderne anlegg.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig - tonekontroller kan utrette mirakler - og de virker kjempeflott på rørforsterkere og vintage-forsterkere, men av en eller annen grunn får man negative virkninger på rene moderne anlegg.

Huldra 10 er blandt de som kan utrette mirakler på rørforsterkere,etter min mening ,og MAèn har jo flere innganger så den kan jo lett kobles bort.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja Huldra 10 har meget gode tonekontroller - og er lett tilgjengelig i Norge - man skal bare betale noen småpenger - et par tusen - for å få den gjennomgått av kompetent tekniker hvis man ikke kan selv.

Ellers har vi vintage (1970-74) Pioneer, Sansui, m.fl.
    Kenwood og Nikko var god hifi også senere - til 1980.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegg slettet. Spar deg for slikt snakk eddie.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel litt drøyt å kalle noen "en stor vits". Ser ikke helt hva du bidrar med i denne tråden!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Er vel litt drøyt å kalle noen "en stor vits". Ser ikke helt hva du bidrar med i denne tråden!
    Jeg støtter den!

Side 111 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •