Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 176 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg også kasta meg på denne bølgen. En KT88 og en EL34 er bestilt fra 9mart. Endte opp med å betale henholdsvis 110 og 90 pund per stykk.
    Det hele startet ved å lese denne tråden etter leting etter forsterker til mine Ikon 2. Har prøvd mye rart men aldri blitt så kjempefornøyd. Tok kontakt med Hans Jakob Espenes, Han tilbød seg å komme å demonstrere. Jeg var generelt skeptisk. Utrolig hvor forutintatt man kan bli av å høre prisen på en gjenstand.
    Han trådte opp her hjemme hos meg og fikk en virkelig overbevisende demonstrasjon. Takk for den. Her fant jeg endelig svaret på hva jeg ville ha. Jeg hadde sett for meg en dårlig byggekvalitet, men var snar å legge fra meg alle fordommer. Denne var jo solid. Det låt virkelig bra. Så nå går jeg bare å teller ned dager til forsendelsen ankommer.
    Har ikke videre peiling på rør. Utover det å prøve å få liv i gamle Tandberg, og andre radioer; men som ren musikk og hifi er dette en ny opplevelse. Kommer nok til å bruke litt tid på dette fremover ser det ut til.
    Kommer tilbake med mer når jeg får englene i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det er noen utrolige priser på disse forsterkerne. Og samtidig en viss agenda på et visst annet forum om å kritisere utseendet, m.m. Vi snakker jo her om priser som alle kan betale - og som du sier - utseende/finish er helt OK, mange, inkl. undertegnede synes den ser kjempeflott ut. Den interne konstruksjonen til Music Angel er annerledes enn alle andre moderne rørforsterkere idag (da tenker jeg på valg av komponenter). Man skulle derfor heller forvente en ekstra høy pris.

Dedt er jo slik at mange unge musikk-interesserte idag er misfornøyd med det bransjen har å tilby - hvis du besøker en hifimesse eller high-end butikker så vil du høre at det aller meste high-end utstyr har den samme tynne skarpe lyden - du hører øvre mellomtone + subwoofer-bass, man kunne si frekvensgangen til Edisons fonograf år 1899: 500 Hz + 5 kHz, men i tillegg en god subwoofer-gjengivelse 10-80 Hz. Dette er moderne transistor-lyd idag subjektivt oppfattet (uansett om spesifikasjonene tilsier 10 Hz - 100 kHz ± 0,1 dB).

Der kommer vintage og rør inn - en helt annen mulighet til naturlig gjengivelse av særlig sang og akustiske instrumenter (inkl. symfoni-orkestere) i hjemme-hifi'en. Jeg anbefaler en god vintage forsterker som forforsterker og så Music Angel til å drive høyttalerne. Etter min mening den eneste relativt rimelige måten å få et godt musikk-anlegg med naturlig lyd og akustikk hjemme. Egentlig vet jeg ikke om noe 100 % moderne anlegg som klarer det samme, uansett pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei etter å ha hørt dette er det nok ikke mye annet som kan tilfredstille lengre. I tillegg når det er til en så overkommelig pris at jeg kunne kjøpe to ulike modeller uten å tenke på det en gang begynner det å bli gøy.
    Jeg syns designet er ganske bra faktisk. Den så jo mye bedre ut i virkeligheten, enn på bildene. Ikke fare for at denne skal stå bortgjemt her i huset i alle fall. Den har allerede fått sin egen plass. Desverre er det tomt der ennå.

Så du ville anbefalt preamp til denne? Hadde tenkt å ha den alene.
    Nå er det i alle fall klart for å anskaffe rør. Noen ideer som ikke koster allverden?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det blir fyldigere og enda mer av den samme godlyden hvis du kombinerer Music Angel med en vintage-forsterker eller vintage receiver - du kan egentlig velge og vrake blant de mange transistor-modellene produsert mellom 1968 og 1978. Selv har jeg gode resultater med gamle Tandberg og Pioneer - ikke minst fordi disse er robuste og holdbare (lite feil, lette å reparere). Men det er massevis av vellydende apparater fra den perioden - når de brukes som preamp.

Du tar da en receiver eller integrert forsterker, men bruker ikke høyttaler-utgangene. Istedet kobler du en kabel fra hodetelefon-utgangen og rett på Music Angel, en av stereo-inngangene, f.eks. AUX. De gamle hodetelefon-utgangene brukte den store typen stereo-jack - idag er det jo en mini jack-plugg som anvendes.

Så lar du volum Music Angel stå fast på kl. 11 og bruker alle betjeningsknapper på forforsterkeren.

Enda bedre, kjøper et par små trafoer i kobling 4:1 (f.eks. Lundahl LL1676) eller 8:1 (f.eks. Lundahl LL1674) og setter volum MA på fullt. Disse trafoene senker nivået det angitte antall ganger, og vil i tillegg senke impedansen henholdsvis 16 ganger eller 64 ganger, slik at MA får enda bedre signal/støyforhold. Her er vist diagram over en trafokobling - du bruker da kun + utgangen (ikke brokobling):
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...sic-angel.html

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Ja, det er noen utrolige priser på disse forsterkerne. Og samtidig en viss agenda på et visst annet forum om å kritisere utseendet, m.m. Vi snakker jo her om priser som alle kan betale

Den som har ører han høre! Tror bølgen kommer og tar meg, jeg...
    :twisted: :twisted: :twisted:

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juhu.Nå kom akkurat min inn døra her med UPS.Har akkurat koblet opp og førsteintrykket er at det låter utrolig behagelig og pent.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Den som har ører han høre! Tror bølgen kommer og tar meg, jeg...
    :twisted: :twisted: :twisted:

Ha-ha - det begynner å ligne en tsunami .....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

mange, inkl. undertegnede synes den ser kjempeflott ut.
    Jeg syns den er beint fram vakker, og i skrivende stund er fruen igang med å designe egen hylle til MA og Tandberg TR 1000. Høy waf faktor her ihvertfall.:-D

Newcomer Judas666 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ekstra frakt kostnad

Hei,

Fikk nettopp svar fra "leshele" på ebay:

Hello,

Thank you for your payment, sorry to inform that the surface mail that you have paid is not available to Norway, Norway has a weight limit of 20KGs max per surface mail parcel, therefore we can only send this to you by airmail.

The airmail difference is GBP59, if you agree to send by airmail we will send you the invoice for the airmail extra. If you don't want to send by airmail, we can refund the money to you and cancel the auction for you, thank you.

Fikk noen av dere denne meldingen???

mvh

J

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, fikk samme melding- Er vel bare airmail som er mulig til Norge virker det som.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjevt skrog\kabinett

fikk min inn døra i dag, pakket den ut og satte den på bordet, fikk da se til min store fortvilelse at den så litt skjev ut. den står på fem "gummu knotter" og den stod da og vippet litt ferm og tilbake... skuffa..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brum i en kanal

Hei
    Fikk MA´en fra HK i går

Har problemer med litt brum i den ene kanalen. Brummen forsvant etter å ha bytt aom to av prerørene, men er nå kommet tilbake (etter noen timer)

Noen som vet hva som kan være problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi Smurfen
    fikk min inn døra i dag, pakket den ut og satte den på bordet, fikk da se til min store fortvilelse at den så litt skjev ut. den står på fem "gummu knotter" og den stod da og vippet litt ferm og tilbake... skuffa..

har nå lekt litt finmekaniker og fått rettet ut den lille bulken!

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Veggene
    Hei
    Fikk MA´en fra HK i går

Har problemer med litt brum i den ene kanalen. Brummen forsvant etter å ha bytt aom to av prerørene, men er nå kommet tilbake (etter noen timer)

Noen som vet hva som kan være problemet?
    Prøvd å bytte side på utgangsrøra, og sett om brum'n forflytter seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Prøvd å bytte side på utgangsrøra, og sett om brum'n forflytter seg?
    Ja men brummen blir værende i samme kanal :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan være for høy bias på et rør. Sjekk det.

Er det brum uavhengig av volum og om kabler inn er koblet fra ?

Ellers: det er jo vellydende NOS rørtyper som følger med - men de er i høyeste grad velbrukte. Du kan ha vært uheldig og ha fått noen som har tapt spesifikasjonene.

Det kan også være en litt lekk elektrolyttkondensator som ikke riktig har bestemt seg for om den skal hele seg selv og bli frisk eller skal utvikle seg til å bli defekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan være for høy bias på et rør. Sjekk det.

Er det brum uavhengig av volum og om kabler inn er koblet fra ?

Takk for svar! Brummen er lik uansett volum og kabler inn er koblet fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i verden bor du? Dersom det skulle være i Trøndelagen kan jeg godt kjøre rørene gjennom rørtesteren min, og evt overdra deg noen som er ok... bare for å utelukke den muligheten.

Bernt K

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berxter
    Hvor i verden bor du? Dersom det skulle være i Trøndelagen kan jeg godt kjøre rørene gjennom rørtesteren min, og evt overdra deg noen som er ok... bare for å utelukke den muligheten.

Bernt K
    Folk er så hyggelige og hjelpsomme her!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berxter

Bernt K
    Tusen takk for tilbudet, det var jammen raust av deg. Holder forresten til i Bergen.

Sitat Opprinnelig postet av Veggene
    Takk for svar! Brummen er lik uansett volum og kabler inn er koblet fra.
    Tilbakemelding på "hovedproblemet mitt"
    Etter mye hjelp fra Kjell B. her på forumet (MASSE kredit til han!!) har eg nå blitt kvitt all brum. Litt (eller egentlig ganske mye) justering på bias på rørene er nå alt bare gode greier og gromlyden er på plass..... Akkurat som forventet! Takk Kjell B

Side 11 av 176 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •