Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 3515
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mye rør og etablerte merker, ja. Men hva er dette (bildet)? En ombygd Music Angel XD800 KT88 etter egen design? Hvis så, fikk et mer industrielt vestlig 1950-talls preg. Ser opp til folk som "går inn i" komponentene og stiller om etter smak og forstand. Skjønner jo det krever man setter seg inn i tema og leser faglitt. Men er det lurt å ha komponenter oppå lokomotiv som den suben der hvis i drift? Forøvrig, grattis med hjemlig luttestue!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    99db med gammel versjon er jo helt knall! Jeg har satt i drosler i mine DIY blokker med vender til de 3 motstandene som satt der, men liten endring i lyd, mulig jeg burde ha byttet droslene til noen andre verdier eller nos?

bruker blokkene på noen JBL array 800 nå og det fungerer flott, må gå bort til høytaler for og høre støy(disse er brokoblet så man får 2xstøy(også gammel versjon))

Med JBL fikk endelig blokkene noe å bryne seg på, skikkelig bra match! VU meterene begynner til å med og slå

tester også forforsterker Vincent SA-T1 med org. kina rør(har hatt en modifisert før) vs Mexing MC-2A3 lett trimmet , tester også Vincent CD-S5 VS MHZS CD88F(rør utgang) cd spillere

Det som er sikkert er at MA blokkene blir stående her de får snart nye KT88 rør

(ang. db og støy er ikke det alltid hånd i hanske, har erfart mye mer støy på en høytaler VS en annen med akkurat samme oppgitte db)

Imponerende anlegg ja. De JBL-høyttalerne har jeg jo hørt med en viss annen rørforsterker, og det var jo bare sorgen. Så da kan vi si at MA er god på de store JBL-monitorene, enten vi snakker om de klassiske fra 1975 (se første innlegg i denne tråden) eller de nye Array-modellene.

Kjører du MA fast i triode eller pentode ?

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Imponerende anlegg ja. De JBL-høyttalerne har jeg jo hørt med en viss annen rørforsterker, og det var jo bare sorgen. Så da kan vi si at MA er god på de store JBL-monitorene, enten vi snakker om de klassiske fra 1975 (se første innlegg i denne tråden) eller de nye Array-modellene.

Kjører du MA fast i triode eller pentode ?

Hei

de går fast i pentode her, fant ut jeg likte det best. så er det mye mer krefter der

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Mye rør og etablerte merker, ja. Men hva er dette (bildet)? En ombygd Music Angel XD800 KT88 etter egen design? Hvis så, fikk et mer industrielt vestlig 1950-talls preg. Ser opp til folk som "går inn i" komponentene og stiller om etter smak og forstand. Skjønner jo det krever man setter seg inn i tema og leser faglitt. Men er det lurt å ha komponenter oppå lokomotiv som den suben der hvis i drift? Forøvrig, grattis med hjemlig luttestue!

Ja her er det 2stk MA som er gjort identiske og bygget om til monoblokk, med mye power

med ettehvert stor suksess , har skrevet litt om prosjektet men har ikke fått det ferdig.....

basskassene jobber nok svært lett, men om jeg skulle ville riste huset litt så er det absolut roligst oppe på kassen

Høres ut som det er inngangs partiet/vinduene ute som sliter mest og det kjennes ut som det kanskje måtte fuges opp igjen noen fliser i gangen ettehvert......

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Hei

de går fast i pentode her, fant ut jeg likte det best. så er det mye mer krefter der

Ja helt enig - pentode er tingen - det blir krefter og dynamikk - MA trenger ikke den bløte triode-koblingen som andre anvender pga for skarp lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå satt i de nye rørene, men har bare lyd i ene ht'en:S Lyser i alle rørene også.. Noen som har noe forslag på hva det kan være?

Edit: Prøvde å bytte om 6DT8 røra og da var det selvfølgelig lyd i den andre ht'en. Typisk min flaks å få ett ødelagt rør.

Edit2: Hverfall godt det var en av de billigste røra

Utifra ganske lavt lyttevolum (pga leietaker er hjemme under her atm) så synes jeg faktisk originalrør + nye GE 5814A høres bedre ut enn GE 5814A + 6DT8, men mulig jeg endrer HELT mening når jeg får lyd i begge hter med 6DT8 røra:P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du renset rørpinner og strammet rørsoklene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du renset rørpinner og strammet rørsoklene ?

Har nettopp strammet rørsoklene så de er veldig bra nå, men har ikke renset rørpinnene. Hvis det var problemet så hadde jeg vel fått noe lyd i den aktuelle kanalen? Tok den ut og inn igjen 3 ganger uten at det kom en lyd ut av høytaleren som var på den aktuelle kanalen. Prøvde den også i andre kanalen, men da ble lyden bare borte der istede.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har nettopp strammet rørsoklene så de er veldig bra nå, men har ikke renset rørpinnene. Hvis det var problemet så hadde jeg vel fått noe lyd i den aktuelle kanalen? Tok den ut og inn igjen 3 ganger uten at det kom en lyd ut av høytaleren som var på den aktuelle kanalen. Prøvde den også i andre kanalen, men da ble lyden bare borte der istede.

Ja da har du nok et defekt rør. Kjøpte du bare to 6DT8 ? Hvis det er de nyere GE med grønn skrift så skulle de være meget gode og solide pga militær-spesifisert produksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har du nok et defekt rør. Kjøpte du bare to 6DT8 ? Hvis det er de nyere GE med grønn skrift så skulle de være meget gode og solide pga militær-spesifisert produksjon.

Kjøpte dessverre bare 2 ja, så nå må jeg kjøre originalrør i midten litt til dessverre. Angrer nå på at jeg ikke kjøpte fler av disse, kosta jo ikke rare greine.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette røret kunne brukes i de nye MA-ene?

Jeg bestilte to slike PCC88 rør, men så var de visstnok for den nye typen Engler. Link til prikk samme rørpar jeg sitter med. Det litt rare er at TubeDepot nå oppgir prisen til $19.95/stk. Da jeg bestilte de derfra i des. 2007 var prisen $12.50/stk (inkl. matching $2.00). Rørene er de samme som på foto fra TubeDepot`s nettside. (Dette er vel å betrakte som en indirekte salgsannonse. Hva sier moderator? Fjern om nødvendig.)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PCC88 er til den nye MA'en - passer istedenfor ECC85.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Music Angel har ingen intergrerte- /forforsterkere med subwoofer-utgang?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Music Angel har ingen intergrerte- /forforsterkere med subwoofer-utgang?
    Tuller du? Music Angel er bygget på tusenårig kinesisk visdom. Da fantes ikke subwooferen, da.

Tulla bare! Subwooferen fantes, men MA har ingen sånn maskin. Forforsterkeren Ref Marantz 7 uten subwoofer-utgang finnes imidl. her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fler som kjører receiver eller lignende som pre før ma'en? Jeg kjører Vsx-1018 før ma'en men blir ikke helt klok på innstillinger. Kjører dere stream direct, vanlig stereo eller pure direct? Noe annet som kan fungere bra? Synes det er så forskjellig på forskjellig musikk. For eksempel så låter det drit bra med pure direct på enkelte sanger, mens andre fort blir skjærende.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd og prøvd å bruke MAen som power fra en Denon AVR-2807. Virker som gainnivåene ikke går overens, lyden blir tynn og fislete. Kanskje burde tilkoblingen mellom Denon og MA være ferdig montert før romkalibrering? Men kan ikke skjønne at det heller er casen, for frontene som MAen er satt til å forsterke er ikke satt til noe spess lavt volum etter romkalibrering. Min gode, antikke Creative ZEN Vision:M funker dessuten fett via direkte audio-utgang og gainen er høy så det holder.

Med Marantz DV-7001 som kilde under CD-spilling har jeg mekka opp et sinnrikt system med samtidig utgang via Denon-receiveren der sub-signalene utgår ifra. Ellers synes jeg gjengivelsen blir litt bassfattig, selv med Marantzen i ren stereo. Lyden er jeg seff meget stolt av og fette fornøyd med.

Hovedavspilling skjer imidlertid fra laptop>Trends UD-10.1 Lite USB Audio Converter>LITE DAC-AM. Fra Trends konverter og DAC forgrener signalene seg til reciever, hodetelefonforsterker og Music Angel XD-MKIII KT88. Trends-en er vel strengt tatt ikke nødvendig i signalveien, men jeg har bruk for dens ekstra digital-uttak.

Rart nok blir resultatet på denne måten bare litt mer sløret enn direkteavspilling fra Marantz-kilden. Differansen tweakes med EQ i avspiller på laptop. Ikke helt etter sweetspot-rugernes anvisning på Hi-FI Sentralen. Så er jeg heller ikke fysisk handicappet av konjakk og 700 000 i årsinntekt og er dessuten glad i å røre meg rundt i leiligheta.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er jeg heller ikke fysisk handicappet av konjakk og 700 000 i årsinntekt og er dessuten glad i å røre meg rundt i leiligheta.

Konjakk ? hørte jeg konjakk... ##%&"%&???@£$%%&

MÅ HA KONJAKK

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd og prøvd å bruke MAen som power fra en Denon AVR-2807. Virker som gainnivåene ikke går overens, lyden blir tynn og fislete. Kanskje burde tilkoblingen mellom Denon og MA være ferdig montert før romkalibrering? Men kan ikke skjønne at det heller er casen, for frontene som MAen er satt til å forsterke er ikke satt til noe spess lavt volum etter romkalibrering. Min gode, antikke Creative ZEN Vision:M funker dessuten fett via direkte audio-utgang og gainen er høy så det holder.

Med Marantz DV-7001 som kilde under CD-spilling har jeg mekka opp et sinnrikt system med samtidig utgang via Denon-receiveren der sub-signalene utgår ifra. Ellers synes jeg gjengivelsen blir litt bassfattig, selv med Marantzen i ren stereo. Lyden er jeg seff meget stolt av og fette fornøyd med.

Hovedavspilling skjer imidlertid fra laptop>Trends UD-10.1 Lite USB Audio Converter>LITE DAC-AM. Fra Trends konverter og DAC forgrener signalene seg til reciever, hodetelefonforsterker og Music Angel XD-MKIII KT88. Trends-en er vel strengt tatt ikke nødvendig i signalveien, men jeg har bruk for dens ekstra digital-uttak.

Rart nok blir resultatet på denne måten bare litt mer sløret enn direkteavspilling fra Marantz-kilden. Differansen tweakes med EQ i avspiller på laptop. Ikke helt etter sweetspot-rugernes anvisning på Hi-FI Sentralen. Så er jeg heller ikke fysisk handicappet av konjakk og 700 000 i årsinntekt og er dessuten glad i å røre meg rundt i leiligheta.
    Ble vel egentlig ikke så mye klokere av det men:P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ble vel egentlig ikke så mye klokere av det men:P
    surroundreceivere synes jeg ofte er litt bassfattig, spesielt hvis de er litt eldre

er vel egentlig få surroundreceivere som er super bra på 2 kanal

de nye litt dyrere har blitt bra

(bør vel kalibrere lyd med ma?)

pure direct så skal vel lyden være 2kanal "urørt", burde jo være beste alternativ
    med mindre du må ha med sub utgangen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Kong Arne! Du fortjener navnet og jeg skal aldri mer forbanne konjakk eller folk som tjener 700 000, før jeg selv er der.

Men skal heller ikke slutte med å snobbe oppover. Neste hatgruppe, hvem da - heroinister og regjeringspensjonister?

Ja, pure direct kan fort lyde rått. Litt som konjakk uten kaffe.

Side 107 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •