Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekt:

Ja som nevnt foran her, med 4xKT88 rør vil i prinsippet alle forsterkere spille like høyt uansett om de koster 5.000 kr (MA) eller 50.000 kr.

Men det er kjempe-enkelt å koble MA som signal-processor, som nevnt flere ganger tidligere, og da kan man jo f.eks. få 2x250W. Lyden blir nær den samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av PS kort

Her kommer noen bilder av undersiden av ps kortet i den aller nyeste MA KT88. Har de endret til færre kondensatorer? Nå er det 4stk 220v/420uf og 4stk 35v/1000uf kondensatorer på printkortet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyspennings-forsyningen:
    Når det gjelder den første versjonen i 2007 så hadde den 2x150µF kanal, dette ble endret ved årsskiftet 2007/08 til 2x330µF og nå siste år 2x420µF.
    Altså en kontinuerlig forbedring mht kapasitet.

Ellers sitter det også forsynings-kondensatorer under rele-printet. Der har det vært en del variasjoner. Og de på smårørsprintet er blitt mye større.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Er vel borti 3 år siden PA bygde om sin MA nå. Ombyggingen har "inspirert" meg - til kanskje å gjøre det samme - det må jeg innrømme. Liker langt fra å hærme, men det kan jo være greit i noen tilfeller å gå i opptråkket spor.
    Eneste jeg ville foretrukket, som fordrer litt mer arbeid er en symmetrisk layout.

Har nylig vært i kontakt med eieren - og forsterkeren brukes daglig - og problemfritt.
    Stilig.
    Fekk litt lyst til da eg og.. :wink:
    Kanskje ikke helt likt som no, men kanskje vinkle røra i to trekanter eller noe annet Vi får se senere en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skriver under på det som blir sagt her. Spiller selv med Klipsch RF5 og er kommet til mitt musikknirvana i forhold til nyere forsterkere til mer enn dobbelt pris. Skal mye til for at jeg bytter ut MAen. Er heller ikke noe behov. Så nå står Primaren på hylla. Har også ett par RF35 stående men har ikke prøvd de på MAen enda. Har fulgt Kjell sine råd. De har stort sett vært i min smak men selvsagt ikke alle. Det er fordi folk har forskjellig smak. Det er det ingen som kan forandre uansett hvor sta de er. Takker Kjell for at jeg nå kan sitte å storkose meg med musikk. tror han har mye rett i sine til tider noe bastante uttaleser med tanke på mye av nyere hifi. Desverre. Syns det er ett flott engasjement at han gir oss så mye av sine kunnskaper rundt hifi. TAKK FOR ALT:-D :-D :-D :-D
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Klipsch er ikke lette og få til Eddi,ikke de fortene jeg hadde.Hvis Ma spiller slik de sier her hadde vel den kansje passet perfekt til disse Forte. Synd jeg ikke fikk prøvd dette før de ble solgt.
    Når det gjelder Copland så er vel det noe av det bedre en kan få tak i på rørsiden. Cayin kjenner jeg ikke til.

Uansett hvem som er best gutter,det handler om og matche disse rørforsterkerne riktig med høytalere. Klipsch K horn spiller best med en liten 2a3 på 2x2,5w sammenlignet med skikklig dyre greier.
    Blir helt feil det dere skriver om her. Dere har jo ikke lik lydsmak engang.

Kan hende en gammel Nad ville spilt bedre på disse Oa jeg har her enn de rørforsterkerne jeg har.

Men uansett så synes jeg at Ma må være en fin inngangsbillett til rørverden og at en kan bytte rør og få den lyden en liker uten og betale skjorta.
    For min egen del er de gamle best,har vel med litt av eiergleden og gjøre også.

Her går Shure i en spiller og en Koetsu i en annen. Begge har sine fordeler.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk pris på 30GBP for GE 5814A fra billington. Er dette en god pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortal
    Kan skriver under på det som blir sagt her. Spiller selv med Klipsch RF5 og er kommet til mitt musikknirvana i forhold til nyere forsterkere til mer enn dobbelt pris. Skal mye til for at jeg bytter ut MAen. Er heller ikke noe behov. Så nå står Primaren på hylla. Har også ett par RF35 stående men har ikke prøvd de på MAen enda. Har fulgt Kjell sine råd. De har stort sett vært i min smak men selvsagt ikke alle. Det er fordi folk har forskjellig smak. Det er det ingen som kan forandre uansett hvor sta de er. Takker Kjell for at jeg nå kan sitte å storkose meg med musikk. tror han har mye rett i sine til tider noe bastante uttaleser med tanke på mye av nyere hifi. Desverre. Syns det er ett flott engasjement at han gir oss så mye av sine kunnskaper rundt hifi. TAKK FOR ALT:-D :-D :-D :-D

Ja hovedpoenget mitt er at MA spiller som ingen andre.
    Det er ingen andre rørforsterkere, uansett pris, som klarer å gi den organiske mellomtonen MA har sammen med den kraftige utgangseffekten. Noen i miljøet har parkert sine 300B single-ended forsterkere fordi MA gir mye av den samme flotte mellomtonen kombinert med mye høyere power.

Og som en push-pull forsterker vil MA gir skikkelig tørr klar bass. Bassen og resten av frekvensområdet justerer vi ellers ved å bytte små-rør.

Andre "kinaforsterkere" enn Music Angel har en helt annen lydkarakteristikk - det gjelder også de som leveres fra samme leverandør i HongKong. MA er spesiell !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Det er ingen andre rørforsterkere, uansett pris, som klarer å gi den organiske mellomtonen MA har sammen med den kraftige utgangseffekten. Noen i miljøet har parkert sine 300B single-ended forsterkere fordi MA gir mye av den samme flotte mellomtonen kombinert med mye høyere power.

Og som en push-pull forsterker vil MA gir skikkelig tørr klar bass. Bassen og resten av frekvensområdet justerer vi ellers ved å bytte små-rør.

Andre "kinaforsterkere" enn Music Angel har en helt annen lydkarakteristikk - det gjelder også de som leveres fra samme leverandør i HongKong. MA er spesiell !

Forer MAen med Dual 701, 1229 og 1219. Bruker Huldra 8 som forforsterker. Har dermed tilgang til radio og kan koble til kassettspiller etterhvert. Har også tilkoblet en Logiteck sqeezebox duet med 140GB musikksamling. styrer samlingen fra en liten fjernkontroll med skjerm som følger med. Kan også styres fra barbar pc. Det er en behagelig løsning, den er trådløs og man får tilgang til volumkontroll.(Har også tilgang til tusner av nettradioer). Var litt vanskelig å konfigurere men helt knall når man er ferdig. Sitter i godstolen og styrer. Dette er et system jeg vil anbefalle på det høyeste. Ellers så har det gått med en del kroner på innkjøp av rør. Har vel nå en samling på 30-40 par.
    Skal forske litt mer på Dualplatespillerene. Har handla litt shure. Og stifter etter anbefalinger i andre tråder, men har ikke prøvd alt. Må jo spre all gleden litt. Jeg er bare kjempefornøyd.:-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe fy **** håper ikke alle lar seg lure av all dritten du skriver om alt som heter rør men prøver og lurefolk til å tro at MA er overlegent alt annet.Har spurt deg både her og i rør tråden hvilket anlegg du har som nr 2 sammen med ma men du gidder ikke svare!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe fy **** håper ikke alle lar seg lure av all dritten du skriver om alt som heter rør men prøver og lurefolk til å tro at MA er overlegent alt annet.Har spurt deg både her og i rør tråden hvilket anlegg du har som nr 2 sammen med ma men du gidder ikke svare!!!
    Ja da var det bare å rigge seg til med popkorn og kola igjen. Meget gøy med hårsåre og kverrulanter som holder på med pissekonkurranser som unger i barnehagan bare med liiiitt dyrere leker. HIHIHIHIHI:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Du har fått svar i rør-tråden. Du trenger ikke skrive mer her. Tror alle leserne har fått med seg at du ikke fatter dette med at små-rørene avgjør lyden. Du kan vel egentlig ikke så mye om rør og rørforsterkere ?

Du blir ikke high-end ekspert av å kjøpe deg en dyr rørforsterker og noen riktig dyre Klipsch La Scala, som er veldig spesielle høyttalere ulikt det meste.

Anbefaler leserne å lese der - jeg gidder ikke svare så mye, og ikke her, siden det ikke er av interesse for MA-tråden.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått svar i rør-tråden. Du trenger ikke skrive mer her. Tror alle leserne har fått med seg at du ikke fatter dette med at små-rørene avgjør lyden. Du kan vel egentlig ikke så mye om rør og rørforsterkere ?

Du blir ikke high-end ekspert av å kjøpe deg en dyr rørforsterker og noen riktig dyre Klipsch La Scala, som er veldig spesielle høyttalere ulikt det meste.

Anbefaler leserne å lese der - jeg gidder ikke svare så mye, og ikke her, siden det ikke er av interesse for MA-tråden.

for det første så synes jeg ma låter bra men det er jo du som nekter vilt for at jeg synes det finnes andre rørforsterkere som låter bedre! hvorfor snakker du om smårør! er vel enig i at rørene og spesielt smårørene forandrer lyden og det gjelder ikke bare ma! jeg har ikke kjøpt meg hverken dyre høytalere eller dyre forsterkere men ok

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til deg KjellB

Jeg har enn MA KT88 her på hånd .Det er enn 3. utgave, med 12AU7 og 12AT7 pre-rør.

Det følgere eit knippe med rør med. Golden Dragon, GE , Raytheon , Siemens og RCA rør . Jeg har ikke fått snakka med selger om hvilken årgang eller type rør dette er , men har du noen spesiele rør jeg burde teste på eit par Lascala II . Brynjar snakka om at han hadde enn del goe rør som passa til Klipsch horn , så jeg får vel kansje bare ta kontakt der ?

Denne var så billig og den blir solgt bare noen minutter fra meg , så det er på tide å teste dette vidunderet .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktelig mange som selger MA en sin om dagen :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Til deg KjellB

Jeg har enn MA KT88 her på hånd .Det er enn 3. utgave, med 12AU7 og 12AT7 pre-rør.

Det følgere eit knippe med rør med. Golden Dragon, GE , Raytheon , Siemens og RCA rør . Jeg har ikke fått snakka med selger om hvilken årgang eller type rør dette er , men har du noen spesiele rør jeg burde teste på eit par Lascala II . Brynjar snakka om at han hadde enn del goe rør som passa til Klipsch horn , så jeg får vel kansje bare ta kontakt der ?

Denne var så billig og den blir solgt bare noen minutter fra meg , så det er på tide å teste dette vidunderet .

Det er noen med La Scala som har brukt MA tidligere med godt resultat - jeg skal kikke etter selv foran i denne meget lange tråden.

Hvis forsterkeren er levert fra Kina etter sommeren 2008 er det den nye typen med lav støy og høy power. Er det en tidligere modell vil vel ikke jeg kanskje engasjere meg så mye personlig. Da blir det mindre interessant for både deg og meg. Så jeg må få et klart svar her.

Vær oppmerksom på noe ganske så mystisk i disse rør-trådene nå i det siste, man kan få det inntrykk at MA mangler power til La Scala. Altså en høyttaler med 105 dB følsomhet, og hvor musikk-kjennere verden over ofte bruker små forsterkere på 2x10W.

Små-rør: Der har jeg mange ideer på lager til Klipsch.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen med La Scala som har brukt MA tidligere med godt resultat - jeg skal kikke etter selv foran i denne meget lange tråden.

Hvis forsterkeren er levert fra Kina etter sommeren 2008 er det den nye typen med lav støy og høy power. Er det en tidligere modell vil vel ikke jeg kanskje engasjere meg så mye personlig. Da blir det mindre interessant for både deg og meg. Så jeg må få et klart svar her.

Vær oppmerksom på noe ganske så mystisk i disse rør-trådene nå i det siste, man kan få det inntrykk at MA mangler power til La Scala. Altså en høyttaler med 105 dB følsomhet, og hvor musikk-kjennere verden over ofte bruker små forsterkere på 2x10W.

Hei

Regner med at den gamle versjonen ECC81/ECC82 er uaktuel pga. de følsomme høytalerene ? personlig synes jeg at jeg har fått bedre lyd ut av disse enn den nye typen(mellomtone og opp), som jeg kommer til og modifisere tilbake til ECC81/ECC82 versjonen. (har også flest rør av de )

må da innrømme at jeg har testet mer med den gamle typen... men har kjøpt de anbefalte rør til nye også....

burde det ikke være av int. og ev komme med forslag til mod. så støy forsvinner/dempes, burde jo også være mulig og få denne mer strømsterk? er vel samme trafoer i dem?

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Fryktelig mange som selger MA en sin om dagen :-D

HUFF !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var GE 6D8T og GE 5814A bestilt etter tips og hjelp fra KjellB.

Kom på ca 80GBP ink frakt.

Gleder meg veldig til å se hvordan lyden blir

Takker så mye for hjelpen KjellB

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne er kjøpt Mars 2007 , så jeg får vel styre unna å se om det ikke dukker opp enn litt "nyere " .

Det skal være mer enn nok effekt i MA til og styre eit par Klipsch horn skulle enn tro ja . Lurer også litt på å prøve dette kite til motron MAE1-set .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Denne er kjøpt Mars 2007 , så jeg får vel styre unna å se om det ikke dukker opp enn litt "nyere " .

Det skal være mer enn nok effekt i MA til og styre eit par Klipsch horn skulle enn tro ja . Lurer også litt på å prøve dette kite til motron MAE1-set .

Mars 2007, det vil i såfall være før vi startet MA-tråden, siden jeg selv fikk min sommeren 2007. Problemet er sus/støy på så effektive høyttalere - de nye er mye mer støysvake.

Men kan du ikke bare kjøpe en kvikt fra HongKong ? Hvorfor brukt, med den risikoen det er ? Transport fra HongKong tar en uke, så har du den på døra hjemme godt pakket og emballert. Så er det bare å foreta litt rensing av rørsokler/rørpinner, se ovenfor, og du er igang.

Det vil jo være deilig å kunne drive en slik følsom høyttaler til full power, og jeg tror den nye MA'en er støyfri nok. Små puslete forsterkere blir kanskje ikke helt det samme. Og så synes jeg selv det ville vært moro å optimere en slik MA til din La Scala.

Og La Scala er en høyttaler jeg selv gjerne skulle hatt (hvis jeg hadde plass) - tror den kan bringes til å bli veldig musikalsk - og det er jo en klassiker.

Side 105 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •