Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 3515
    Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Ja, der ville jeg kikket på andre KT88-forsterkere (både gitar inkl. 6L6 og hifi) og se hva de bruker. Du finner jo en del skjemaer på internett.

Det avhenger jo også av om du bruker flink eller treg sikring - du bør nok anvende den flinke/hurtige typen, og sette den i anode-kretsen. Katodemotstanden må jo fortsatt stå der - den anvendes til bias-justering. Om den skulle være litt misfarvet så er den trolig OK, hvis den måler eksakt som de andre.

Verdien du nevner høres fornuftig ut. Men sikringer kan påvirke lyden hørbart - så det må kontrolleres.

Jeg tenkte og sette en glass sikring i serie med motstanden, men viss dette kan påvirke lyden bør jo dette testes litt ja....

skal se om jeg kan finne skjema til lignende forsterker med sikring.

her bør man da sette inn akkurat samme type motstand ved bytte viss dette kan påvirke lyden?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter no å hører på Kodo (tromme gruppe fra Japan) og det er helt utrulig..en hører liksom at tromma som dei slår på må vere laget av skinn liksom.. sinnsykt tøft og sier vel noe om lyden og tetaljer..ellers en kriminell god dynamikk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XD-800MKIII KT88 Russian eller XD-800MKIII KT88

Snappet opp denne tråden for noen dager siden og har nå lest store deler av den. Fantastisk mye info fra dyktige og vellvillige folk (nettfora på sitt beste)

Etter å ha lest denne tråden må jeg bare prøve MA, men er litt spent på om den klarer å drive mine høyttalere (hjemmebygg) En relativt stor pyramideformet sak med Seas millenium diskanter, Seas excel mellomtone og en Seas 10" bass med papirmembran som spiller i lukket kabinett. Disse høyttalerne har ikke stått i en godt oppsett annet enn en kort stund etter de ble bygd for 9-10 år siden. Men inntrykket fra den gang var at de var tungdrevet. Delefiltrene ble bygget av en hjelpsom og dyktig entusiast her i Tromsø, jeg hadde/har ikke kunnskaper til å gjøre det selv, men husker at han strevde litt med å få elemetene til å spille bra sammen og at det ble mye jobb med prøving av delefilterkomponenter osv. Hadde vært utrolig artig å fått liv i prosjektet ved hjelp av MA forsterkeren.

På nettsiden til hi-end. on9mart.com tilbyr de to varianter av MA KT88, den ene har tilleggsbenevnelsen "Russian" og koster litt mer. Mener jeg leste en plass i tråden om russiske rør i noen modeller, men jeg finner ikke tilbake til det. Vil gjerne ha tips om hvilken jeg skal velge og om det er andre forskjeller på de to utgavene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Jeg tenkte og sette en glass sikring i serie med motstanden, men viss dette kan påvirke lyden bør jo dette testes litt ja....

her bør man da sette inn akkurat samme type motstand ved bytte viss dette kan påvirke lyden?

Joda - det går sikkert an å sette den i katodden også, men jeg tipper at den lydmessige påvirkningen blir mindre når sikringen står på anodesiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

Joda - det går sikkert an å sette den i katoden også, men jeg tipper at den lydmessige påvirkningen blir mindre når sikringen står på anodesiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfo
    Snappet opp denne tråden for noen dager siden og har nå lest store deler av den. Fantastisk mye info fra dyktige og vellvillige folk (nettfora på sitt beste)

Etter å ha lest denne tråden må jeg bare prøve MA, men er litt spent på om den klarer å drive mine høyttalere (hjemmebygg) En relativt stor pyramideformet sak med Seas millenium diskanter, Seas excel mellomtone og en Seas 10" bass med papirmembran som spiller i lukket kabinett. Disse høyttalerne har ikke stått i en godt oppsett annet enn en kort stund etter de ble bygd for 9-10 år siden. Men inntrykket fra den gang var at de var tungdrevet. Delefiltrene ble bygget av en hjelpsom og dyktig entusiast her i Tromsø, jeg hadde/har ikke kunnskaper til å gjøre det selv, men husker at han strevde litt med å få elemetene til å spille bra sammen og at det ble mye jobb med prøving av delefilterkomponenter osv. Hadde vært utrolig artig å fått liv i prosjektet ved hjelp av MA forsterkeren.

På nettsiden til hi-end. on9mart.com tilbyr de to varianter av MA KT88, den ene har tilleggsbenevnelsen "Russian" og koster litt mer. Mener jeg leste en plass i tråden om russiske rør i noen modeller, men jeg finner ikke tilbake til det. Vil gjerne ha tips om hvilken jeg skal velge og om det er andre forskjeller på de to utgavene.

Det er ingen grense for den fysiske størrelsen på høyttaleren når en push-pull rørforsterker som MA KT88 skal vurderes. Og ofte går det bedre med store høyttalere enn de kompakte. De sistnevnte er gjerne hardt dempet for at en transistorforsterker skal greie å presse noe liv i dem i dypbassen. Mens de store høyttalerne spiller dypbass "av seg selv". Så blir det lettere for rørforsterkeren. Merk at dette også er basert på praktiske erfaringer.

MA KT88 er på mange måter unik - den benytter andre komponenter og andre kretsdiagrammer enn stort sett alle de "vanlige" billige forsterkerne fra Kina. Den er mer komplekst oppbygget, med mange separate strømforsyninger. I de viktige transformatorene anvendes isolasjon av impregnert papir, der moderne rørforsterkere ellers stort sett anvender harde epoxy-materialer som gir en annen og dårligere klang. Resonansfrie kretskort av litt bløtere materialer gir god lyd, der andre kinesere og mange dyre og dårlige high-end produkter benytter harde glassfiber-print av den typen man finner i computere. Kun prisen er den vanlige kinesiske.

Personlig kjøpte jeg den fordi jeg ikke fant en eneste annen moderne rørforsterker som tilfredsstilte de krav jeg har til komponenter og design. For meg var prisen helt uinteressant - jeg skulle gjerne kjøpt en god en til 50.000 kr. om den fantes. Som den eneste på markedet benyttes i MA komponenter delvis av typer man anvendte på 50/60-tallet i rørforsterkere. Derfor en mer original lyd fra den gang. Og nettopp lyden er unik - veldig forskjellig fra den tynne skarpe/spinkle lyden i de vanlige kina-forsterkerne som med forhandler-avanse selges for 20.000 kr her i landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for utfyllende og raske svar!

Er veldig spent på denne forsterkeren, i kombinasjon med de høyttalerne jeg har. Og enda mere spent på rørbytter og "tweaking" av lydkarakter, tror det kan bli veldig artig

Er det forskjeller jeg bør være oppmerksom på ved de to KT88 modellene som selges hos on9mart?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det forskjeller jeg bør være oppmerksom på ved de to KT88 modellene som selges hos on9mart?

Såvidt jeg forstår er det utgangsrørene som er forskjellige - enten kinesiske eller russiske.

Jeg selv har ikke interessert meg for den problemstillingen og benytter de billige kinesiske Shuguang. Kanskje andre her har erfaringer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Type rør i MA

Ok! nok en gang takk for info!

Var mest bekymret for dette med "sokkel koblingen" som du beskriver ved konvertering fra 6N1 til ECC81/12AT7 og om denne russiske versjonen har enda en annen kobling som begrenser utvalg av rør. Men det er kanskje snakk om, som du beskriver 6N1P rør, og de har, om jeg forstår det rett, samme sokkel som 6N1. Da blir det det samme hvilken jeg kjøper. Jeg er kunnskapsmessig på syltynn is, da jeg ikke har peiling på rør/rørforsterkere. Men har lyst til å lære

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! nok en gang takk for info!

Var mest bekymret for dette med "sokkel koblingen" som du beskriver ved konvertering fra 6N1 til ECC81/12AT7 og om denne russiske versjonen har enda en annen kobling som begrenser utvalg av rør. Men det er kanskje snakk om, som du beskriver 6N1P rør, og de har, om jeg forstår det rett, samme sokkel som 6N1. Da blir det det samme hvilken jeg kjøper. Jeg er kunnskapsmessig på syltynn is, da jeg ikke har peiling på rør/rørforsterkere. Men har lyst til å lære
    Slik jeg forstår det handler de to versjonene om du vil ha rør av russisk eller kinesisk herkomst som utgangsrør i det eksemplaret du kjøper. Det er samme typen rør - KT88 - som skal i samme type sokler. Det er de store rørene. Spørsmålet er om de låter forskjellig og om de har forskjellig levetid. Noen mener de russiske har lenger holdbarhet og er mer solide - og låter litt bedre, kanskje.

Smårørene skal ha mer å si for lyden. Det er her det finnes mulighet for å bygge om den nye typen MA slik at den tar den samme typen rør som den gamle modellen på inngangsrørene - de to rørene i midten. Jeg har den nye typen MA - synes den låter flott med de rørene jeg fikk fra forrige eier, men skal etterhvert sjonglere med andre rør (av 6N1 typen) for å se hva det kan bety. For min del kan jeg ikke skjønne at det skal være nødvendig å bygge den om til å ta 12AT7 rør i inngangene når det låter som det gjør nå og med de forskjellige 6N1 rørene som finnes og anbefales i smårørs-tråden for MA her på forumet.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømforsyning i nyeste modell av MA

Ok!
    Takk for informative svar. (klarer ikke å slutte å undre meg/bli imponert over engagementet og viljen til å dele kunnskap om denne forsterkeren fra mange entusiaster generelt og Kjell B spesielt)

Har forstått det slik at MA på ett eller annet tidspunkt ble levert med en kraftigere strømforsyning, enn den første versjonen, noe som kunne påvirke forsterkerens evne til å drive "tunge" høyttalere.
    Noen som vet om det er denne kraftigere strømforsyningen som sitter i den siste versjonen? Er ikke sikker om jeg husker feil men mener at Kjell B nevnte noe i ett innlegg om at MA som kom høsten 2008 var mer strømsterk. Er forskjellen i strømforsyningen til siste versjon bare marginal, eller vil man kunne oppleve at en tungdrevet høyttaler trives med Høst 2008 versjonen, mens den hørbart sliter mer sammen med Høst 2009 versjon av MA?

Vet jeg stiller rare spm. på tynt grunnlag:???: , men min største utfordring i forhold til MA tror jeg vil bli evnen til å drive Høyttalerne mine, derfor bekymringen, lydkarakteristikken ellers er jeg sikker på at jeg vil trives med, både siden jeg spiller mye akustisk musikk, og siden en kan tune med forskjellige smårør.
    Vet ikke om disse spm. stilles i riktig tråd, eller om en annen MA tråd er rett adresse, i så fall, er det bare å korrigere meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endringen i strømforsyningen er i alle MA produsert etter sommeren 2008.

Music Angel har forbedret strøm-kapasiteten i flere trinn også tidligere, og den siste forbedringen kom i 2008.
    Samtidig er sus/støy-nivået senket - dette også i flere trinn.

Til tross for dette var det et par personer som fant det nødvendig å bruke flere sider i denne tråden til å klage over hørbart sus-nivå med en gammel versjon av MA og høyttalere med 102 dB følsomhet. Med slike høyttalere støyer f.ø. de fleste forsterkere.

Og med ujevne mellomrom dukker det opp selvoppnevnte high-end eksperter som hevder MA er bra til 5.000 kr., men ikke kan hevde seg i konkurransen med de virkelige gode. Det viser seg gjerne at det er noen som har hørt den tilfeldig på besøk hos noen eller prøvd den raskt, og da uten å bytte de gamle billige og velbrukte rørene som følger med. Da blir det langt fra high-end lyd naturligvis. Det er derfor de viktigste MA-trådene beskjeftiger seg med oppgraderinger av MA slik den kommer fra HongKong og da med mye bedre rør - så blir det en totalt annen forsterker med en annen lyd.

Vi er på et fritt forum her - alle kan skrive.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er to verdener å skifte rør.
    Med f.eks Kjell`s anbefallinger, noe eg gjorde (bare ikke fått tak i diamond, enda, kjell :-D )
    Og etter å fått fiksa det eg har ødelagt ved å kanskje ikke vere forsiktig nok ved rørskifte, (spilte ok, trudde eg) så spiller den no for første gang Hi-end
    No skjønner eg virkelig at den samenlignes med McIntosh og andre dyrere forsterkere.
    Spiller på mine (91db) høttalere så utrulig flott. Bassen er fast,dyp og kraftig, rett å slett hi-end fra 0 HZ til gudane vite hvor høyt den går i frekvens :-D

Så Kjell, eg kan aldrig få takke deg nok for all hjelp som du gir oss, og kanskje min endeløse masing, men eg lærer no da 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av den nyeste music angel innvendig

Fikk noen forsterkere ifra Hong Kong for kort tid siden, og måtte jo selvfølgelig se om kineserne hadde funnet på noe nytt. Og det hadde de. Se bildene.

Jeg har ikke sett veldig nøye på det. Men de har ihvertfall satt inn spenningsbryter(kan bytte mellom 220v og 110v. Det er også noen forskjeller på alle printkortene tror jeg. Er brukt andre typer motstander/kondensatorer i forforsterkerdelen.

Noen som klarer å se hvilke endringer som er gjort?

Edit: Slik ser forresten den jeg fikk i august ut:

http://avforum.no/forum/attachments/...mg_9182147.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja sånn ved første øyekast så er mange av de store metal oxide-motstandene erstattet av noe som ser ut til å ligne gammedagse wire-wound motstander, har ikke sett den typen motstand annet sted i moderne utstyr. Men den tydelige spiral-strukturen er ved nærmere ettertanke nok heller en karbonfilm-type, også gammeldags til litt mer effekt. Uansett vil den typen motstand gi en varmere klang enn den lysgrå metal oxide-typen.

Katode-avkoblingene er tilbake igjen - gir mere punch i øvre bass og nedre mellomtone. Så det er visst bare en kort periode i 2009 man har kjørt uten disse. Din fra august hadde den ene avkoblingen (inngang), men ikke den andre (driver).

Ellers måtte man ha oversiden av printet synlig for å få den fulle oversikten.
    Men meget interessant ja.

Hvordan er lyden ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får tatt noen bilder av den andre siden av printet senere.

Nå har jeg bare hørt på den noen timer. Så den er ikke på noen måte innspilt(eller gjennomtestet). Men foreløping høres det meget bra ut.

Den har muligens litt fastere bass. Den er foreløpig ikke like oppløst som med den jeg fikk i august. Men jeg regner med den nye trenger en del innspilling før ting løsner.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja de spesielle motstandene er nok karbon-film. Ellers har det vært den enda eldre typen carbon composition (en karbon-blokk, ikke film) som MA har anvendt hele tiden - det er de litt mindre brune motstandene.

Her ser man en carbon film-motstand avbildet med og uten beskyttende dekk-lakk.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endringen i strømforsyningen er i alle MA produsert etter sommeren 2008.

Music Angel har forbedret strøm-kapasiteten i flere trinn også tidligere, og den siste forbedringen kom i 2008.
    Samtidig er sus/støy-nivået senket - dette også i flere trinn.

Til tross for dette var det et par personer som fant det nødvendig å bruke flere sider i denne tråden til å klage over hørbart sus-nivå med en gammel versjon av MA og høyttalere med 102 dB følsomhet. Med slike høyttalere støyer f.ø. de fleste forsterkere.

Og med ujevne mellomrom dukker det opp selvoppnevnte high-end eksperter som hevder MA er bra til 5.000 kr., men ikke kan hevde seg i konkurransen med de virkelige gode. Det viser seg gjerne at det er noen som har hørt den tilfeldig på besøk hos noen eller prøvd den raskt, og da uten å bytte de gamle billige og velbrukte rørene som følger med. Da blir det langt fra high-end lyd naturligvis. Det er derfor de viktigste MA-trådene beskjeftiger seg med oppgraderinger av MA slik den kommer fra HongKong og da med mye bedre rør - så blir det en totalt annen forsterker med en annen lyd.

Vi er på et fritt forum her - alle kan skrive.

synes selv ma er meget bra til prisen men når du skriver at du må opp i 50000.-+ for og få samme kvalitet som ma så må jeg begynne og lure!!!
    har testet to forskjellig ma,husker ikke modell men dette er forsterkere som er oppgradert av folk med peil som skriver både her inne og på hifisentralen.
    Forsterkere du selv har annbefalt og på mine tre høytaler par så slet vi litt med bakgrunn støy spesielt på la scala men med cayin og copland så var den støyen 100% vekk og det eneste ma holdt følge med var kreftene.Som sagt bra til prisen men inegn "highend" produkt.
    Du snakker om kvalitet og jeg hadde ingen problemer med de jeg testet men leser du litt rundt på nette så er det mange som klager på at det er en del feil på ma sine produkter! men som sagt meget god lyd kvalitet til prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Du snakker om kvalitet og jeg hadde ingen problemer med de jeg testet men leser du litt rundt på nette så er det mange som klager på at det er en del feil på ma sine produkter! men som sagt meget god lyd kvalitet til prisen

Det du skriver om støy etc. har jeg kommentert flere ganger - og det du skriver om gamle MA har jo historisk interesse, men her beskjeftiger vi oss med de siste MA på markedet. Kan ikke se at det du sier er i motsetning til det jeg har sagt om de nye MA.

Kunne du svare på en ting: Hvorfor tror du Klipsch La Scala med sin høye følsomhet, 105 dB, er interessant for leserne ? Vi har da aldri sagt at MA vil være helt støyfri med slike høyttalere, og det er heller ikke andre forsterkere, til tross for det du sier. Og de siste MA er f.ø. mer støyfri. MA trenger ikke Klipsch-høyttalere - den fungerer fint på nesten alle høyttalere. Det er moderne rørforsterkere med sin spesielle klangbalanse som trenger Klipsch for på en måte å komme i mål. MA trenger ikke dette og fungerer flott på helt nøytrale høyttalere.

Det er jo pga den høye følsomheten og støyproblemet at folk anbefaler low power-forsterkere til slike følsomme høyttalere. Vet du ikke dette ? Jeg tror ikke på det du sier, at Cayin og Copland er totalt støyfri på 105 dB høyttalere. Kjørte dere MA i triode, eller vet du ikke det ? Den er mer støyfri da.

Derimot er det en misforståelse at folk har hatt problemer med sine MA. Så det skal jeg kommentere - må si det samme som tidligere - vi har i denne tråden anbefalt de som HAR problemer å komme hit så skal vi hjelpe.

Som du ikke har fått med deg, så anbefaler vi NOS-rør med noen spesielle driftsegenskaper. Disse rørene har folk ofte kjøpt billig på eBay, eller man bruker de som følger med originalt. Begge disse kategorier rør er plaget med litt støv og belegg (og noen ganger støy). Så setter man de inn uten å lese rør-guiden, og så blir det mystiske sprake-lyder og smell i høyttaleren. Og så skriver man inn her, og vi forklarer problemene.

Ellers følger det med billige (= utestede) utgangsrør - et par ganger har disse kortsluttet og brent av sikringsmotstandene.
    Ellers lite annet.

Du skriver "på nettet". Der var det en del innlegg i 2005 da MA først kompå markedet. Er det disse GAMLE problemene du refererer til. Trodde vi var ferdige med de der. Her på forumet startet vi med MA i 2007 som du vet, og da var det ingen barnesykdommer mer. Alle de vi selv har kjøpt (en liten gruppe i nærmiljøet her) har ALDRI utviklet feil.

Så det du gjør her er å sitte ved PC'en og telle innlegg - det er ikke nok. Det er solgt veldig mange MA i Norge - og feilprosenten er kanskje 0,1 % eller noe sånt.

Du har ikke hatt den selv, du vet ikke hvilken modell - når den ble kjøpt - og du har testet et røroppsett noen andre har satt inn uten kontroll på det. Dette er jo typisk for MA-kritikerne. For siden den er så billig burde jo enhver som kaller seg hifi-entusiast ha råd til å kjøpe den selv og eksperimentere en stund, når man ellers beveger seg i 50.000 kr-skiktet. MA er jo lett å selge på bruktmarkedet - så man må jo undre seg litt på seriøsiteten i denne kritiker-virksomheten.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du skriver om støy etc. har jeg kommentert flere ganger - og at folk som har brukt littegrann tid på en av de gamle har jo historisk interesse, men her beskjeftiger vi oss med de siste MA på markedet. Kan ikke se at det du sier er i motsetning til det jeg har sagt om de nye MA.

Hvorfor tror du Klipsch La Scala med sin høye følsomhet er interessant for leserne ? Vi har da aldri sagt at MA vil være helt støyfri med slike høyttalere, og det er heller ikke andre forsterkere, til tross for det du sier. Og de siste MA er mye mer støyfri. MA trenger ikke Klipsch-høyttalere - den fungerer fint på nesten alle høyttalere. Det er moderne rørforsterkere med sin spesielle klangbalanse som trenger Klipsch for på en måte å komme i mål.

Derimot er det en misforståelse at folk har hatt problemer med sine MA. Så det skal jeg kommentere - må si det samme som tidligere - vi har i denne tråden anbefalt de som HAR problemer å komme hit så skal vi hjelpe.

Som du ikke har fått med deg, så anbefaler vi NOS-rør med noen spesielle driftsegenskaper. Disse rørene har folk ofte kjøpt billig på eBay, eller man bruker de som følger med originalt. Begge disse kategorier rør er plaget med litt støv og belegg. Så setter man de inn uten å lese rør-guiden, og så blir det mystiske sprake-lyder og smell i høyttaleren. Og så skriver man inn her, og vi forklarer problemene.

Ellers følger det med billige (= utestede) utgangsrør - et par ganger har disse kortsluttet og brent av sikringsmotstandene.
    Ellers lite annet.

Så det du gjør her er å sitte ved PC'en og telle innlegg - det er ikke nok.
    Du har ikke hatt den selv, du vet ikke hvilken modell - når den ble kjøpt - og du har testet et røroppsett noen andre har satt inn uten kontroll på det. Dette er jo typisk for MA-kritikerne. For siden den er så billig burde jo enhver som kaller seg hifi-entusiast ha råd til å kjøpe den slev og eksperimentere en stund, når man ellers beveger seg i 50.000 kr-skiktet.

muligens prøve og være ærlig eller! du sendte meg en mail der du selv anbefalte ma til klipsch!!! harogså testet med Hyperion og Chario ikke bare klipsch så vet du det,nei jeg har selv gitt skryt til ma men det får være måte på,cayin og copland er dessverre i en helt annen klasse men som sagt meget bra til prisen.
    Har selv anbefalt ma til en kamerat som skal ha seg en billig forsterkerå vil teste rør...

Side 103 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •