Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 176 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan skal jeg rense rørpinnene? Bare en tørr klut å gni litt? Og hva bruker folket for å klemme sammen de "holderene" til rørpinnene eller hva jeg skal kalle det. Finner ikke noe som duger:s

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du leser rørguiden så står det at du skal bruke en miniatyr skruetrekker. Så kommer du til og får presset dem litt sammen. Mange problemeer kan unngås ved å lese der først.

Rense rørpinner - det finnes mange slags eliksirer å kjøpe i high-end butikker eller antikk radio-butikker (billigere). Som sprayes eller pensles på pinnene.

Rør som står konstant på plass i en forsterker i daglig bruk trenger ikke rensing - det er når gamle lagrede rør skal settes i for første gang at det kan være nødvendig.

Selv bruker jeg et par rørsokler jeg har til det bruk - det en dyr stram type, kan kjøpes overalt i butikker som selger rør amp/radio utstyr. Så trekker jeg rørene opp og ned noen ganger. Kan også etterpå gjøre det samme i Music Angel'en. Ofte rekker det bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Ja jeg er med Eder.

Men et spørsmål: Elektronikk-spray, brukte du den typen som fordamper øyeblikkelig. Altså ikke den som inneholder olje ("kontaktspray") ????

Hei, sprayen er, såvidt jeg kan forstå, av den typen som skal fordampe. Sjekk Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag .

MEN det ser ikke ut som om det var sprayens skyld. For det første tok det over et døgn før sprakingen kom, og jeg hadde ikke hadde renset K88 rørene, men kun de 4 smårørene. Problemet løste seg da jeg byttet om K88 rørene, sansynligvis fordi de fikk bedre kontakt.

Mvh
    Knutas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem

Hei, får av og til en høyfrekvent lav pipelyd i høyttalerne. Denne gir seg når jeg slår av og på forsterkeren for så å komme igjen etter en kort eller lang stund.

Forsterkeren har originalrørene. Er det rørene sin feil, kontakt eller hva kan det være ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også en lav høyfrekvent pipelyd som kom innimellom når den hadde stått på en stund. Men etter at jeg strammet alle rørsoklene skikkelig og strammet jordingsskruen på et printkort har jeg ikke hørt noe mer til det. Har du prøvd å stramme alle rørsoklene skikkelig? Om du har gjort det bør du kanskje prøve å stramme den skruen jeg har merket av på bildet. (jeg vet ikke om det var den eller å stramme rørsoklene som hjalp hos meg siden jeg gjorde samtidig, men min er ihvertfall bra nå).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drosler

Hvordan er det forresten å montere drosler i den nyeste typen MA? Er det noen som har prøvd?

Her er bilde av hvordan den ser ut innvendig:

http://avforum.no/forum/attachments/...mg_9182147.jpg

http://avforum.no/forum/attachments/...mg_9185147.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, da får vi prøve det, men går det å beskrive hva som er jordingskrue på printkortet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tegnet en rød pil på bildet i innlegget som viser den skruen jeg mener. Det er på smårørsprintkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry, er visst blind så ikke at du hadde merket skruen på bildet..

takk!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hugs:

Selv om du lar engelen "spille ut/tom" til lyden forsvinner helt, så er den IKKE tom for strøm når du stikker et skrujern nedi. Og du bruker IKKE et uten isalasjon som eg gjorde.. hehe...det var godt..lenge siden eg ha fått strøm i meg.. hehe :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svm88
    Jeg hadde også en lav høyfrekvent pipelyd som kom innimellom når den hadde stått på en stund. Men etter at jeg strammet alle rørsoklene skikkelig og strammet jordingsskruen på et printkort har jeg ikke hørt noe mer til det. Har du prøvd å stramme alle rørsoklene skikkelig? Om du har gjort det bør du kanskje prøve å stramme den skruen jeg har merket av på bildet. (jeg vet ikke om det var den eller å stramme rørsoklene som hjalp hos meg siden jeg gjorde samtidig, men min er ihvertfall bra nå).

Ja tipset med jordingsskruen på smårørsprintet er også meget viktig. Ta av bunnplaten og stram den ordentlig til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! Pass på å bruk noe som er isolert! Har også fått støt en del ganger

Jeg har brukt en gammel passer(spissen) til å stramme rørsoklene. (har etterhvert tatt teip på den, etter å ha fått støt noen ganger)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, da hadde jeg flaks, brukte ett lite uisolert skrujern på soklene..
    ser om det hjelper over tid før jeg tar jordingsskruen. Sålangt vel

nå strammet jeg bare soklene på utgangsrørene, bør man gjøre det på smårørene også ?

kan man få støt selv om støpselet er ute ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du bør også stramme soklene på smårørene. Du får strøm selv om støpselet er ute ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvalross
    Til Kjell B. Mener du virkelig at MA forsterkeren kan konkurere med-og kanskje er bedre -enn rørforsterkere/ forsterkere til kr.50.000. -lydmessig ? Er den virkelig i en slik klasse altså .Det kan jeg ikke forstå . Så man vil nesten få et sjokk når man hører på MA forsterkerens musikalitet ? mvh.Erling.
    Bare for å svare, nei det er den ikke. Jeg hadde denne forsterkeren og gikk til MC 275 en annen verden på mine Klipsch RF 82. Men at MA er en god sak til den prisen er det ikke tvil om. Hvis du søker litt lenger bak i tråden så ser du hva jeg mener om MC 275 i forhold, så slipper vi alle å repetere oss selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neida du hadde ikke den vi anbefaler.
    Bare den originale billig-versjonen - også muligens noen halvhjertede forsøk på oppgradering med andre rør....
    De rørene som gir god lyd i high-end sammenheng er dyre og kan lett koste nesten det samme som hele forsterkeren. Fortsatt MYE billigere enn konkurrentene. Kjøper man de billigere rørene spiller den snilt og med sterk bass - og svært mange er fornøyd så langt.

Music Angel skifter totalt lyd etter type rør som settes i. Det er noe av en kjempefordel her. Omtrent alt av NOS-rør kan benyttes, også dyre Telefunken.
    Andre moderne forsterkere tåler ikke den dynamiske gjengivelsen fra NOS-rør og må kjøre med ullne russiske billige rør for å overhodet komme i mål på et vis.

Jeg har lyttet grundig på en McIntosh MC-275 re-issue, og lyden er gyselig for å si det mildt. Ikke bass i det hele tatt. På high-end høyttalere (flere kjente store topp-modeller i 100.000 kr-skiktet). Men den diskusjonen får vi ellers ta et annet sted. Jeg har sagt mitt - og det er flere her som har hørt MC-275 - noen som pm, fordi de ikke gidder å gå gjennom mølla her - det er mange som er negative og ikke fatter hva dere MC-folk snakker om her.

Men egentlig ønsker jeg ikke diskutere dine "ører" - kos deg med MC'en - dog - poster du her får du svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vennligst benytt et konkret tilsvar, en generell kritikk av Kjell B.s retorikk har denne tråden mer enn nok av... Ønsker du å bestride gjengitte påstander er altså fornuftige motsvar tiltaket som har noe for seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Neida du hadde ikke den vi anbefaler.
    Bare den originale billig-versjonen - også muligens noen halvhjertede forsøk på oppgradering med andre rør....
    De rørene som gir god lyd i high-end sammenheng er dyre og kan lett koste nesten det samme som hele forsterkeren. Fortsatt MYE billigere enn konkurrentene. Kjøper man de billigere rørene spiller den snilt og med sterk bass - og svært mange er fornøyd så langt.

Music Angel skifter totalt lyd etter type rør som settes i. Det er noe av en kjempefordel her. Omtrent alt av NOS-rør kan benyttes, også dyre Telefunken.
    Andre moderne forsterkere tåler ikke den dynamiske gjengivelsen fra NOS-rør og må kjøre med ullne russiske billige rør for å overhodet komme i mål på et vis.

Jeg har lyttet grundig på en McIntosh MC-275 re-issue, og lyden er gyselig for å si det mildt. Ikke bass i det hele tatt. På high-end høyttalere (flere kjente store topp-modeller i 100.000 kr-skiktet). Men den diskusjonen får vi ellers ta et annet sted. Jeg har sagt mitt - og det er flere her som har hørt MC-275 - noen som pm, fordi de ikke gidder å gå gjennom mølla her - det er mange som er negative og ikke fatter hva dere MC-folk snakker om her.

Men egentlig ønsker jeg ikke diskutere dine "ører" - kos deg med MC'en - dog - poster du her får du svar.

Hadde vel MK 3 synes jeg og huske, den var i hvertfall gangbar i dine øyne rett før sommeren, har ikke fulgt med men det har vel kommet en enda bedre modell da,

Jeg handlet rør fra Motron for mange tusen så ikke si at forsøket var halvhjertet.

Å si at en kinaputt av en effektforsterker kan måle seg med MC 275 er som å si at Lada er raskere en Porsche, Men jeg har ikke disset MA i det hele tatt. MA er helt ok men ikke i nærheten av hva gutta I Binghamton har fått til. MC 275 er jo en legende, samleobjekt og et powerhouse av en rørforsterker i forhold ( nesten 100 W p k) Ma hørtes mer ut som en god 20 watter i forhold.

Jeg har headroom. bass, trøkk, mellomtone fra himmelen. Så jeg kan vel heller tenke meg en god diskusjon rundt dine ører ikke mine.

Hyggelig med svar men du er fryktelig nedlatende og arogant i din fremtoning. Du har i hverftall ingen forståelse eller ydmykhet i forhold til andre menneskers syn og følelser for sin hobby.

Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har rett, jeg burde ha uttalt meg annerledes.

Så kjære lesere, hvis dere vil høre hvor godt Music Angel spiller i forhold til langt dyrere forsterkere - gå og lytt på en McIntosh MC-275 re-issue i nærmeste hifi-butikk. Den finnes i de fleste større byer i Norge. Og be så om en demo. Som regel kan du velge mellom flere dyre høyttalere i butikken - slik at man får et godt inntrykk.

Gå så hjem igjen og kos deg med din Music Angel - og vær glad for det disse dyktige kineserne har klart uten å konsultere en eneste vestlig "ekspert".

Det er ikke for ingenting at Asia kryr av de ekte gamle MC-275, gamle Harman Kardon, Marantz og andre ekte klenodier fra 50/60-tallet som ingen vestlige designere noen gang har hørt spille. Så den gamle ORIGINALE rør-tradisjonen lever i beste velgående i de landene, inkl. Japan og Kina.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste må vel være å ta med seg sin Music Angel til butikken og prøve den opp imot MC-275(og andre forsterkere).

Hadde også vært interessant med en objektiv test av Music Angel opp i mot mer kjente gode forsterkere.

Side 100 av 176 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •