Focal`s venner - Offisiell tråd - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 450
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Ble alle sure på meg nå?
    Nei, og ikke er jeg Bowerfan heller.

Hjemmekino(var det jfinneru tro?) testet Profilesettet for en god stund siden, det fikk i hvertfall gode skussmål der.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere her inne med erfaringer fra Profile serien??
    Syns de virker spennende, og madammen elsker designen på de, så de er i boks der.. ;-) Men finner ikke så mye skriverier om de, og det er få som har de på min hjemmekino virker det som..

Og er virkelig Chorus bedre på bass enn Profile?
    Trodde Profile, som er endel dyrere gikk dypere jeg men?? :-?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Er det flere her inne med erfaringer fra Profile serien??
    Syns de virker spennende, og madammen elsker designen på de, så de er i boks der.. ;-) Men finner ikke så mye skriverier om de, og det er få som har de på min hjemmekino virker det som..

Og er virkelig Chorus bedre på bass enn Profile?
    Trodde Profile, som er endel dyrere gikk dypere jeg men?? :-?
    Jeg har hatt begge. Profile er en ekstremt luftig og detaljert høyttaler, men den mangler litt i bunn. Har du derimot en godt integrert sub, så er du i lydnirvana IMHO. Chorus går ekstremt mye dypere, men mellomtone/diskant synes jeg er himmel på Profile.

Den har også fått sinnsykt gode kritikker i full surround. Er du veldig glad i dyp bass, så hadde jeg nok heller valgt Chorus, såfremst du ikke har en bra sub.

Profile er en kremhøyttaler.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Jeg har hatt begge. Profile er en ekstremt luftig og detaljert høyttaler, men den mangler litt i bunn. Har du derimot en godt integrert sub, så er du i lydnirvana IMHO. Chorus går ekstremt mye dypere, men mellomtone/diskant synes jeg er himmel på Profile.

Den har også fått sinnsykt gode kritikker i full surround. Er du veldig glad i dyp bass, så hadde jeg nok heller valgt Chorus, såfremst du ikke har en bra sub.

Profile er en kremhøyttaler.
    Ok, skjønner du var fornøyd med begge, men att Profilen var noe ekstra..
    Jo jeg har idag en sub, XTZ 10.16, som spiller veldig bra i stua mi nå, og blir det ny leilighet i løpet av året, så blir det nok sub der å, vanskelig å kutte ut noe man liker å ha under film

Men det jeg stusser litt over, er att når jeg ser på spesifikasjonene på de 2 høytalerne så er jo Profile oppgitt til å ga lavest anngående Hz da.. Er det noe jeg ikke forstår eller?? ops:

Profile: HI-FI Huset AS - Profile 928
    Chorus: HI-FI Huset AS - Chorus 836 V

Kan det ha noe med at Chorus har 3 elementer, og derfor flytter mer luft, mot Profile sine som har 2 elementer..??

Og Vettemann, husker du prisen på Profile? Hifihuset har kun prisene på Chorus, og ikke Profile..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner du var fornøyd med begge, men att Profilen var noe ekstra..
    Jo jeg har idag en sub, XTZ 10.16, som spiller veldig bra i stua mi nå, og blir det ny leilighet i løpet av året, så blir det nok sub der å, vanskelig å kutte ut noe man liker å ha under film

Men det jeg stusser litt over, er att når jeg ser på spesifikasjonene på de 2 høytalerne så er jo Profile oppgitt til å ga lavest anngående Hz da.. Er det noe jeg ikke forstår eller?? ops:

Profile: HI-FI Huset AS - Profile 928
    Chorus: HI-FI Huset AS - Chorus 836 V

Kan det ha noe med at Chorus har 3 elementer, og derfor flytter mer luft, mot Profile sine som har 2 elementer..??

Og Vettemann, husker du prisen på Profile? Hifihuset har kun prisene på Chorus, og ikke Profile..
    Jeg ville valgt Profile da, siden du har sub, men dette skulle du nesten ha fått testet på dine egne ører:-D

De spesifikasjonene på Profile har jeg litt vondt for å svelge. Det er mulig de klarer å henge med ned til 32, men de flytter ikke mye luft. 836 leverer et sinnsykt trykk i bassen, men det har ingen betydning for deg i og med at du har sub. Klarer du å integrere denne skikkelig med frontene (Profile) så har du med rett forsterkeri til høyttalerne, garantert kremlyd IMHO.

Begge høyttalerne er meget bra, blir litt mer smaksak på hva du velger, men som nevnt tidligere så liker jeg mellomtone/diskant bedre på Profile, jeg synes den er himmel:-D

Prisen på Profile 928 var 32k, men du finner disse brukt hvis du har litt tålmodighet.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. det jeg trodde angående flytting av luft..
    Men har du / noen andre noen formening om hva som er bra forsterkeri til Profile høytalerne??
    Har idag Pioneer surroundforsterker og 2 x Midgard Oberon 6.1..

Er det bra match? Eller blir det for "lyst" som noen kaller det?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig godt fornøyd med focal/parasound kombo til musikk som skal være litt trøkk og ikke så lys som du sier..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. det jeg trodde angående flytting av luft..
    Men har du / noen andre noen formening om hva som er bra forsterkeri til Profile høytalerne??
    Har idag Pioneer surroundforsterker og 2 x Midgard Oberon 6.1..

Er det bra match? Eller blir det for "lyst" som noen kaller det?
    Det blir bra med det du har. Midgard på Profile er faktisk ikke dårlig match, men jeg ville brukt en kilde med litt varm/fyldig lydsignatur.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg høytalerne mest til film, 80% - 20% iforhold til musikk hvertfall..
    Det og fotballkamper og serier på tv de er i gang på.... :-D
    Så når jeg skal kjøpe nye høyttalere, er det for film jeg kjøper..

Men det med varm/fyldig lydsignatur, hva vil jeg merke hvis jeg kjører med det jeg har idag, kontra noe som er "mørkere"??
    Har lite peiling på sånt, og aldri prøvd noe særlig tester opp mot hverandre på forskjellige forsterkere o.l ops:

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Focal Sib & Co

Er det noen som har erfaring med Focal Sib & Co ?

Tenker da på 3 x Sib XL + 2 x Sib eller 5 x Sib XL + 2 x Sib - med Cub2 som sub ???

Et høyttaleroppsett som bare vil fungere i mindre rom, eller leverer de også varene i rom på 30-35 m2 ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... utrolig lite skriverier i Focal tråden...
    Er vell den høytaleren som er skrevet minst om, er det så få som har de?? :-|

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser slik ut. Fant ingenting skrevet om dem i tråden. Har uansett anskaffet meg Focal Sib & Co jeg :-D

Pr nå 3 x Sib XL, 2 x Sib og suben Cub2. Very niiiiice

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er alt for opptatt med å høre på de fantastiske høyttalerene til å skrive om dem
    Tror hovedårsaken er få/små/lite tilgjengelige forhandlere, og de selges vel ikke på nett?

Har forresten fått lyd i bakhøyttalerene mine (SR800v) etter en intensiv drakamp med noen kabler, må få spilt de inn men det høres veldig lovende ut. Satte på 5 ch stereo (eller 4 siden jeg ikke har senteren) og jeg kunne ikke høre at de skilte seg ut, det ble bare mere lyd, fra overalt liksom

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg ble medlem var det faktisk veldig mye skriverier om Focal(da JmLab), meg og en kompis omtalte faktisk avforum som "JmLabforumet". Det er langt i fra og kunne kalle forumet for det nå om dagen, kanskje "dypbass=automatiskgodlydforumet" passer bedre nå?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Tror faktisk det største problemet for Focal i Norge, er att det kun er Hifihuset som selger de. Og etter å ha lest mange tråder her inne, så har jeg skjønt at Andre på Hifihuset er vanskelig å fa tak i, pluss mye annet..
    Så da skjønner jeg att folk går lei, og ikke handler så mye der, og det blir lite reklame o.l rundt omkring..
    Og for nye kunder som meg, så er det ikke positivt att han er vanskelig å få tak i, pluss att de kun holder til i Bærum... :-?

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Tror faktisk det største problemet for Focal i Norge, er att det kun er Hifihuset som selger de. Og etter å ha lest mange tråder her inne, så har jeg skjønt at Andre på Hifihuset er vanskelig å fa tak i, pluss mye annet..
    Så da skjønner jeg att folk går lei, og ikke handler så mye der, og det blir lite reklame o.l rundt omkring..
    Og for nye kunder som meg, så er det ikke positivt att han er vanskelig å få tak i, pluss att de kun holder til i Bærum... :-?
    For det første, Andrè selger da ikke lite. Tror du han står ved siden av telefonen og nekter å ta den fordi han ikke har kunder? Det er vel fordi han har så mye å gjøre at telefonen mange ganger ikke blir prioritert. For det andre, så kan man vel ikke si at det er lite reklame for Focal sett mot andre merker og butikker. Ser man bort fra HFK og HFCK er det jaggu ikke mange som reklamerer for sine produkter. Hi-Fi huset reklamerte da bra med Electra 1027-serien og Chorus 700-serien og Electra 900-serien og andre serier jeg ikke husker navnet på, i hvertfall i bladet Hjemmekino (Edit: Dette var vel ikke det du mente ved reklame. Min feil). Ellers har jo Focal fått MASSE bra tilbakemeldinger gjennom ulike blekker i Norge og Europa. Nevner da Electra 926, 936, nevnte Electra 1027, Chorus 7 og 800-serien. Det i seg selv er vel en bra reklame.
    Andrè kan være vanskelig å få tak i enkelte dager. Det er jeg enig i. Men når du først får tak i han kan han, i motsetning til andre selgere i diverse butikker, faget sitt. Han prøver å selge deg det du trenger, hverken mer eller mindre.
    Som kunde hos Andrè har jeg ofte blitt "satt på plass" og bedt om å bruke mindre penger, mindre utstyr fordi det rett og slett ikke var hensiktmessig for mitt rom. Andre butikker, kjeder ville ikke gjort det samme (tror jeg). Det var den gangen, nå har jeg Focal Electra 1036 BE og trives kjempebra med det.
    P.s. Har ikke Andrè åpnet butikk i Tromsø?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa.. tviler ikke på att Focal ikke er kjempegode høyttalere.
    Men tror nok det er enklere å kjøpe Klipsch, B&W og System Audio enn Focal, pga de har mange flere butikker som selger de..
    Og da er det jo enklere for sånne som meg å dra på en butikk ikke alt for langt unna å høre de, litt nærmere til Ålesund og Trondheim enn heilt til Bærum... :-? (Bor i Molde)

Og når Andre også er vanskelig å få tak i(som mange skriver her inne), så kan det hende mange velger å handle andre merker enn Focal...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa.. tviler ikke på att Focal ikke er kjempegode høyttalere.
    Men tror nok det er enklere å kjøpe Klipsch, B&W og System Audio enn Focal, pga de har mange flere butikker som selger de..
    Og da er det jo enklere for sånne som meg å dra på en butikk ikke alt for langt unna å høre de, litt nærmere til Ålesund og Trondheim enn heilt til Bærum... :-? (Bor i Molde)

Og når Andre også er vanskelig å få tak i(som mange skriver her inne), så kan det hende mange velger å handle andre merker enn Focal...
    Joda, det er ikke vanskelig å være enig med deg. Andrè burde gjort noe med dette. Tror han taper mye penger på dette.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Joda, det er ikke vanskelig å være enig med deg. Andrè burde gjort noe med dette. Tror han taper mye penger på dette.
    Tror ikke akkurat Andre taper så mye penger utifra hva han har kapasitet til

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Tror ikke akkurat Andre taper så mye penger utifra hva han har kapasitet til
    Får omformulere meg litt da. Jeg mente han kunne TJENT mer hvis han hadde gjort noe med problemet

Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •