Focal`s venner - Offisiell tråd - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 450
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Det er helt klar stor forbedring med to subber, blant fordelene med to er langt lavere kompresjon (hver sub ned -3dB) og forvrengning. Nettoresultat er et langt åpnere lydbilde, med en åpnere bassgjengivelse som er mer nyansert, lettere å følge og fyller rommet trykkmessig mye bedre. Med en sub blir det trykk enkelte steder i rommet, og suckout andre steder; med to minimaliseres dette problemet.
    Det der høres ut som teori, eller har du testet 2 stk av de til 50 lapper stk?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Den finnes allerede i den finishen.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/r-data
    Se der ja. Har planer om oppgradering av senter etterhvert, og da må jeg opp på Center Utopia Be for å få samme finish som fronthøyttalerne (CC 1000 Be fås ikke i Avantgarde). Dog kan nok den nye slate gray matche bra, og den er jo langt mer hyggelig prismessig...
    Vi får se det an til sommeren

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Det der høres ut som teori, eller har du testet 2 stk av de til 50 lapper stk?
    Dette gjelder vel for de fleste subber som er riktig kalibrert. Mer Headroom og bedre spredning....

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Se der ja. Har planer om oppgradering av senter etterhvert, og da må jeg opp på Center Utopia Be for å få samme finish som fronthøyttalerne (CC 1000 Be fås ikke i Avantgarde). Dog kan nok den nye slate gray matche bra, og den er jo langt mer hyggelig prismessig...
    Dessuten hadde oppdaterte bilder vært meget velkomne, striky! :-D

Det er en viss prisforskjell, ja. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en CC1000be, men du vet aldri, en utopia center kan havne på bruktmarkedet rett som det er.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dette gjelder vel for de fleste subber som er riktig kalibrert. Mer Headroom og bedre spredning....
    Vet det er slik i teorien ja.
    Men... Samme sum - ca 50 lapper får man en JMlab sub, eller 2 av den som er litt rimeligere.
    Tenker på trykk etc, er ikke så sikker på at det er så enkelt i praksis

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njash, mer strøm fordelt på 2 elementer, i min hjerne virker det logisk nok.
    Men det er vel ikke verre enn å prøve?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klar stor forbedring med to subber, blant fordelene med to er langt lavere kompresjon (hver sub ned -3dB) og forvrengning. Nettoresultat er et langt åpnere lydbilde, med en åpnere bassgjengivelse som er mer nyansert, lettere å følge og fyller rommet trykkmessig mye bedre. Med en sub blir det trykk enkelte steder i rommet, og suckout andre steder; med to minimaliseres dette problemet.
    Det er fordeler og ulemper med 2 vs 1 sub. Det du sier med at kanselleringer og topper/peaker minimaliseres med 2 subwoofere, er ikke nødvendigvis riktig. Er du uheldig kan det lett slå andre veien også. Å plassere 2 subwoofere er ikke enklere enn en, og dersom en har begrensede plasseringsmuligheter er det sannelig ikke 100% sikkert at resultatet er positivt. Jeg sett flere tilfeller av dette, men også av det motsatte selvfølgelig.

Jeg ville definitvt testet med 1-EN subwoofer først, og heller gjort mitt beste for å få den best mulig integrert i anlegget. Vi snakker tross alt om en relativt ekstrem subwoofer på alle måter uansett....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Micro Utopia Be som senter-høyttaler? Da får du tre like høyttalere i front.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er fordeler og ulemper med 2 vs 1 sub. Det du sier med at kanselleringer og topper/peaker minimaliseres med 2 subwoofere, er ikke nødvendigvis riktig. Er du uheldig kan det lett slå andre veien også. Å plassere 2 subwoofere er ikke enklere enn en, og dersom en har begrensede plasseringsmuligheter er det sannelig ikke 100% sikkert at resultatet er positivt. Jeg sett flere tilfeller av dette, men også av det motsatte selvfølgelig.

Jeg ville definitvt testet med 1-EN subwoofer først, og heller gjort mitt beste for å få den best mulig integrert i anlegget. Vi snakker tross alt om en relativt ekstrem subwoofer på alle måter uansett....
    Må si meg enig her...
    Er ikke helt med på at det er bedre med 2 uansett. Det må testes ja, og det er jo garantert værre å stille inn/kalbrere 2 en en sub.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Dessuten hadde oppdaterte bilder vært meget velkomne, striky! :-D

Det er en viss prisforskjell, ja. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en CC1000be, men du vet aldri, en utopia center kan havne på bruktmarkedet rett som det er.
    Oppdaterte bilder kommer før jul, jeg lover
    Med studentøkonomi skal det nok mye til før jeg slenger over 40 lapper på disken for en senterhøyttaler. CC1000 Be til under halvparten passer da langt bedre, ja. Uansett vil det for min del ikke skje noe på denne fronten før til sommeren igjen.

Sitat Opprinnelig postet av håkonn
    Hva med en Micro Utopia Be som senter-høyttaler? Da får du tre like høyttalere i front.
    Det er jo en ide. Får man kjøpt disse separat?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan egentlig ikke se noen grunn til at en ikke skulle kunne bestille kun 1 stk. fra Focal. Hør med Andre/Hifi Huset...

Jeg kjøpte nylig et par Focal SR 1000Be, og fikk beskjed at dersom jeg ønsket å kjøpe en til så var det ingen problem. Riktignok en bakhøyttaler, men.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høre på Focal høytalere i Bergen

Heisann,
    Jeg har prøvd med e-post og telefon å kontakte Hi-Fi Huset uten å få svar på min henvendelse, men det jeg lurte på var om det finnes en forhandler i Bergen hvor jeg kan få høre på disse?

Er spesielt interessert i Chorus 800 serien men er interessert i høre andre serier også.

I tillegg vurderer jeg å pare disse høytalerne med en receiver i 15.000 - 20.000 kr klassen. Har falt litt for Onkyo eller Yamaha og lurer litt på hvorfor det er så få som refererer til kombinasjonen Onkyo og Focal. Kanskje ikke den er så god?

MVH,
    Lars-Gunnar

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte bilder kommer før jul, jeg lover
    Med studentøkonomi skal det nok mye til før jeg slenger over 40 lapper på disken for en senterhøyttaler. CC1000 Be til under halvparten passer da langt bedre, ja. Uansett vil det for min del ikke skje noe på denne fronten før til sommeren igjen.

Ligger da en ferdig innspillt Utopia center Be på avtorget Følg med litt da
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Ligger da en ferdig innspillt Utopia center Be på avtorget Følg med litt da
    Det er jeg fullt klar over
    Fargen er dog feil, men hovedproblemet er manglende midler...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt og høre at noen mener at det eneste alternativet er 2 subber. Jeg prøvde nå først med 2 stk Chorus SW800V, gir ikke helt det jeg forventer meg, med tanke på resten av anlegget, så jeg ringte Andre og klinte til med 2 stk Sub Utopia uten å ha hørt de engang, venter fortsatt i spenning på de...:-D

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk utopia?? Wow, morro noen har god råd :-). Har fått den ene i hus, men den er ikke kalibrert eller tilpasset, så har ikke vurdert hvor bra den er enda. Står mest på for å spilles inn og gi noe mer trykk på filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradere?

Noen som har lyst til å oppgradere? Bildet han linker til ligger på en japansk website, så jeg tror ikke mye på det, men.....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sitter å bruker diva som surround høytalere da har du mætti cash.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i hvertfall ikke noen DIVA som sorround :-D Høyttaler oppsettet mitt blir nå. 2 stk. Sub Utopia, tror jeg får de i slutten av uken. Surround 2 stk JmLab Electra SR 1000, er under innspilling og de er utrolig lekkre. Front B&W 803D, og senter B&W HTM2D. Elektronikk bestående av: 2 stk.Parasound JC-1til frontene pluss en Rotel RMB 1095 5x200w til senter og fire kanaler bak. Har en Rotel RSP 1098 som prossesor/forforsterker, DVD Rotel RDV1092, CD Lyngdorf CD-1.. Nå er det nok:-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bowerman
    Jeg har i hvertfall ikke noen DIVA som sorround :-D Høyttaler oppsettet mitt blir nå. 2 stk. Sub Utopia, tror jeg får de i slutten av uken. Surround 2 stk JmLab Electra SR 1000, er under innspilling og de er utrolig lekkre. Front B&W 803D, og senter B&W HTM2D. Elektronikk bestående av: 2 stk.Parasound JC-1til frontene pluss en Rotel RMB 1095 5x200w til senter og fire kanaler bak. Har en Rotel RSP 1098 som prossesor/forforsterker, DVD Rotel RDV1092, CD Lyngdorf CD-1.. Nå er det nok:-D
    Skal ikke la de franske mestrene ta seg av jobben i front altså? :-)

Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •