Focal`s venner - Offisiell tråd - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 23 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23
Viser resultater 441 til 450 av 450
    Newcomer HK 69 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal og Audio Valve

Hei, går å sikler på disse ht http://avforum.no/avtorget/showprodu...ate/1098992060

Har en Audiovalve asisstent 50 (rørforsterker)som skal drive disse, denne er på 2x50w hva tenker dere, vil den ha kraft nok ti å drive disse smykkene
    Jan Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK 69
    Hei, går å sikler på disse ht http://avforum.no/avtorget/showprodu...ate/1098992060

Har en Audiovalve asisstent 50 (rørforsterker)som skal drive disse, denne er på 2x50w hva tenker dere, vil den ha kraft nok ti å drive disse smykkene
    Jan Arne
    Hatt disse selv i en kort periode.Virket ikke tungdrevne og 50 skikkelige rørwatt burde holde.

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Focal erobret hjemmekinoen min! Ble eier av et 5:1 sytem denne uken. Skulle egentlig lånt et par 826S forrige helg, men da det ikke var noen på plass på Hifihuset fredag(mest sannsynlig opptatt i Horten), ble det en tur på finn. PÅ toppen av det hele kjente jeg han som skulle selge fra tidligere, så her ble det handel! :-D Har fra før kun Focal som senter, en over og en under duken, men nå begynner det å bli komplett. 8)

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lite spørsmål til dere som har litt bedre oversikt på dette enn meg..

Hva bør man belage seg på å betale for et sett Alto Utopia Be nå til dags? Har hørt disse engang, og ønsket om å eie dem brenner fortsatt, 6-7 år etter..

Har hatt Utopia i bilen i "alle" år (10 siste), men ennå ikke tatt steget på hjemmefronten..

Finner ingen tidligere annonser på dem heller, så lite å gå på sånn rent statistisk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Jeg har et lite spørsmål til dere som har litt bedre oversikt på dette enn meg..

Hva bør man belage seg på å betale for et sett Alto Utopia Be nå til dags? Har hørt disse engang, og ønsket om å eie dem brenner fortsatt, 6-7 år etter..

Har hatt Utopia i bilen i "alle" år (10 siste), men ennå ikke tatt steget på hjemmefronten..

Finner ingen tidligere annonser på dem heller, så lite å gå på sånn rent statistisk
    Vet om et par som ble solgt for femti tusen for to-tre år siden, noe som jeg da oppfattet som et knall bra kjøp. Men alle hifi handler står vel egenttlig alene og det er ikke riktig å koble det opp mot tidligere handler. Det vil alltid ha med hva selger vil selge for, og hva kjøper er villig til å gi.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, det er i samme prisleiet som ble antydet på hifisentralen (spurte der også), så da har man en liten pekepinn. Har en bekjent som har et sett pakket ned på lagring og som vurderes solgt. Får se hva som skjer

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen for mening om hva som er den best Focal høyttaleren?

Og er det stor forskjell mellom de forskjellige seriene?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Noen som har noen for mening om hva som er den best Focal høyttaleren?

Og er det stor forskjell mellom de forskjellige seriene?
    Er vel litt smak og behag hvilken som er best. Og ja det er stor forskjell på de forskjellige spør du meg.

Den beste (av de jeg har hørt) er uten tvil Profile 928.

Av Utopia-serien (den gamle) har jeg kun hørt Micro-Utopia. Den ble altfor laid-back og "hifi-korrekt" i diskanten. Jeg synes den ble kjedelig. Det samme synes jeg gjelder Electra 926. Husker ikke hvilken elektronikk vi testet på disse, men jeg synes de var tamme. Chorus 826/836 synes jeg er en morsom høyttaler. Mye mer trøkk i disse i forhold til hva som er "normalt" for Focal.
    Skikkelig kule i surround. Liker man musikk med rock og fart er disse perfekt.

Men som sagt, mine ører ikke bare liker, men elsker Profile.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er vel litt smak og behag hvilken som er best. Og ja det er stor forskjell på de forskjellige spør du meg.

Den beste (av de jeg har hørt) er uten tvil Profile 928.

Av Utopia-serien (den gamle) har jeg kun hørt Micro-Utopia. Den ble altfor laid-back og "hifi-korrekt" i diskanten. Jeg synes den ble kjedelig. Det samme synes jeg gjelder Electra 926. Husker ikke hvilken elektronikk vi testet på disse, men jeg synes de var tamme. Chorus 826/836 synes jeg er en morsom høyttaler. Mye mer trøkk i disse i forhold til hva som er "normalt" for Focal.
    Skikkelig kule i surround. Liker man musikk med rock og fart er disse perfekt.

Men som sagt, mine ører ikke bare liker, men elsker Profile.
    Har kun hørt Electra 926 jeg, så vet ikke hva de andre seriene har å by på. Men synes jeg har overraskende mye bass med Electra'ene, sitter riktig nok inntil bak veggen så får en bass boost pga av det. Men kjører alt av tone kontroll på bypass så de får ikke noe hjelp av receiveren heller
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solem
    Godt å se at du er fornøyd med oppsettet. Min erfaring med de er at de ikke er de som går dypest i bassen, men har meget bra punch i midbassen. Er ikke sikkert du kjenner til det, men du bør snu fasen på fronthøyttalerene. Er vist en fasefeil på hele produksjonen fra Focal. (de vil vel aldri innrømme det...) Det hjalp veldig på bassen for min del.

Hmmm... merkelig. Selv om jeg ikke har brukt Z7'en og Focalene på nærmest et år, så kjenner jeg at jeg savner de litt nå som de er borte...
    Er ikke fase feil. Skal være sånn

Side 23 av 23 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •