Focal`s venner - Offisiell tråd - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 450
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    innspillingstid på 836v?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det en liten oppdatering:

Har hatt en lang kveld med mye lytting i går, plassering og testing.

Har alltid hatt Klipsch pga jeg liker å spille høyt uten å tenke på at høyttaleren skal forvrenge, og fikk da info om at klipsch ville være veien å gå, og det var det absolutt, opp gjennom tidene har jeg hatt Rf62,82,63 og Klipsch Forte II!

Klipsch forte II er vel den beste jeg har hatt av disse, men lyden tar litt tid å venne seg til og jeg syntes ikke disse er de peneste HT i landet, så jeg bestemte meg for å selge for så å kjøpe Klipsch RF7MKII, men da fikk jeg en interessant tlf fra en koselig kar som ga meg et par tips og triks rundt omkring og jeg bestemte meg for å prøve Focal 836v da han mente at disse ville være gode konkurrenter til 83 feks.

Så 4dager etterpå ble Focal 836v kjøpt inn nye! Disse er noen av de peneste HT jeg har hatt i hus noen gang, og folk som kommer på besøk kommenterer dette også.

Så var det lytting da: Jeg må innrømme jeg var skeptisk til Focal etter en demo jeg fikk i Svinesund hvor han spilte bare knappt høyere en pratevolum og sa at om han spillte noe høyere så ville de forvrenge, noe som jeg nå har funnet ut er såre feil! Focal kan spille høyt og kraftig så det jomer!

Dette blir jo sammenlignet med Klipsch som kan være meget Krasse i toppen for mange, og jeg kan si at jeg finner meg selv i å spille høyere mye lenger nå uten å føle behovet for å skru ned!

Diskanter er veldig myk og behagelig mot ørene men også distinkt og tøff!
    Bassen er også bra, de spiller dypt og kraftig, men håper dog de vil løsne enda mer etter litt innspilling da de har ett lite stykke å gå for å nå opp til Forte II,
    Midbassen er veldig bra, det føles godt i brystet og er meget morro å høre på!

I mine ører så takler de all musikk sjangere meget bra inkludert hiphop med mye dype drag til akustisk til Celin dion sin vakre stemme!
    De kan spille tordenhøyt uten at jeg hører at de sliter og Bass/mellomtone/diskant forsvinner ikke fra hverandre ettersom jeg drar på!
    Så disse kan også spille opp til fest.

Er meget glad jeg gikk for disse, flere har sagt at etter et års tid så vil jeg sikkert ha klipsch igjen, det kan nok hende det, men ikke sånn jeg føler det den dag i dag!

Utstyr jeg bruker per dags dato: Parasound nc2125, harman kardon avr80 som preamp og direkte til pc!

Ting som kommer: Enda en nc2125 så jeg kan kjøre en til hver ht, dvs 400w på hver HT fra 125!!

Nc2100 får jeg i løpet av et par dager, da jeg tror harman bremser endel av lydkvaliteten selvom jeg føler den er topp!

En dac kommer også i løpet av 2ukers tid, sliter bare litt å bestemme meg for hvilken!

Og kvalitetskabler kommer til å bli innkjøpt hele veien, mange mener dette ikke har noe å si, men grunnen til at jeg vil koste på kabler litt er for å unngå å ha noen flaskehals i systemet!

Så de som vil ha nye HT burde absolutt gi disse en sjangse da de fint kan måle seg med klipsch på morrofaktor og trøkk!

Eneste som er litt savn er det ekstra "rappet" man har i diskanten med klipsch.

Dette var det jeg hadde så langt, mer kommer når jeg får nye produkter hjem.

Om de trenger mer effekt en det nc2125 gir de vet jeg ikke, men heller for mye enn for lite.

Mvh JanThomas

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftig pris på noen 3uker gamle 836 v?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var visst ikke enkelt å få tak i Focal Chorus 816V/826V.. Sendte mail til Mono, men ikke noe svar. Og ikke noen brukt rundtom.
    Forslag?

Kanskje noen som skal oppgradere og skal selge??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lohelle
    Var visst ikke enkelt å få tak i Focal Chorus 816V/826V.. Sendte mail til Mono, men ikke noe svar. Og ikke noen brukt rundtom.
    Forslag?

Har du hørt med den gamle importøren, Hi-Fi Huset, om de har noen stående? De hadde noe på lager når de sluttet med Focal og det kan jo hende at de har den/de modellene du søker fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal Electra 1007BE

Heisann.. ser etter nye høytalere. å kom over disse.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/75040

Noen som har prøvd disse sammens med classe? da en CAP2100?
    og hvordan det vil bli i forhold til et par 805D?

mvh sletten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp de Electra 1007 Be'ene som det ble linket til over.
    Nå må jeg bare leve med min Denon AVR 1804 noen uker til jeg får råd til en skikkelig forsterker også..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag?

Sjekk ut bassbrothers.no, dei har nettopp fått ut i nettbutikken.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter for oss som liker (og har) Focal:

Jeg har akkurat kommunisert med Bass Brothers AS. De bekrefter at Mono AS nå har agenturet, og at bassbrothers er forhandler. Og at de lover kjapp og grei respons

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Mono har fått agenturet for Focal har jo vært kjent en stund. Du skal heller ikke se bort fra at nedetiden på Mono.no skyldes overgang til nye nettsider som sikkert skal tilpasses Focal sine krav og behov for informasjonsspredning. Se på Danmark; der er Focal rimelig hissig på sine markedsføringsstrategi gjennom HiFifreaks.dk:

Jeg ønsker Mono lykke til med agenturet, og håper at de kan leve lykkelig ved siden av Sonus faber i fremtiden... :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal har også kommet på Busk lyd og bilde i porsgrunn

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende - da trenger jeg ikke lenger være panisk for å smelte et basselement. Slik jeg gjorde da dacen min sendte ut full spenning likestrøm, og svei av to bassspoler i mine kjære 1027Be...og det tok noen telefoner til forrige forhandler for å få nye...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Strålende - da trenger jeg ikke lenger være panisk for å smelte et basselement. Slik jeg gjorde da dacen min sendte ut full spenning likestrøm, og svei av to bassspoler i mine kjære 1027Be...og det tok noen telefoner til forrige forhandler for å få nye...
    Høres ut som en velkjent sang, ja. Mono har vel et noe bedre rykte der.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knuste til med et par Chorus 836v. Kombinert med centern i samme klasse og en Yamaha Z7 ble det en overraskende god og fyldig kinolyd, men på musikk var det ikke like imponerende. Selv om toppen er forholdsvis gjennomsiktig og oppløst, sliter jeg litt med å få til de lave frekvensene, men tror også at det kan være rommet.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp de Electra 1007 Be'ene som det ble linket til over.
    Nå må jeg bare leve med min Denon AVR 1804 noen uker til jeg får råd til en skikkelig forsterker også..
    Etter å ha eid 1007Be gjorde det nesten vondt å se forsterkeren din. Du kan hekte på ganske dyre saker der før det blir overkill. Bryston B100SST (35 laken) låt meget godt på dem

Vil tippe noe ala en Naim XS/Supernait eller annen PRaT-sympatiserende elektronikk kan låte godt på dem.

Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Knuste til med et par Chorus 836v. Kombinert med centern i samme klasse og en Yamaha Z7 ble det en overraskende god og fyldig kinolyd, men på musikk var det ikke like imponerende. Selv om toppen er forholdsvis gjennomsiktig og oppløst, sliter jeg litt med å få til de lave frekvensene, men tror også at det kan være rommet.
    Godt å se at du er fornøyd med oppsettet. Min erfaring med de er at de ikke er de som går dypest i bassen, men har meget bra punch i midbassen. Er ikke sikkert du kjenner til det, men du bør snu fasen på fronthøyttalerene. Er vist en fasefeil på hele produksjonen fra Focal. (de vil vel aldri innrømme det...) Det hjalp veldig på bassen for min del.

Hmmm... merkelig. Selv om jeg ikke har brukt Z7'en og Focalene på nærmest et år, så kjenner jeg at jeg savner de litt nå som de er borte...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Først kan jeg begynne med å skryte litt av bilstereoen da det er den jeg har erfaring med. Terningkast 12

Nå skal dere høre her, fordi jeg trenger hjelp. heheh..

Cd spiller blir Burmester 992
    Pre håper jeg på samme merke,muligens 935 MKII
    Effekt er litt i skyen, men drømmen er burmester, men blir sikkert Krell først.

Jeg skal selge det jeg har i signaturen. (ikke rørforsterkeren)
    Naim virker jo bra, men må prøve meg oppe i høyden først, for å se hva jeg søker.

All kjøp er og blir brukt, da jeg ikke har så mye penger som det kan virke som når jeg snakker om Burmester. :-D

Hvilke høyttalere må jeg ha?
    Kresen på kvaliteten og det må trøkke i mellombassen og ellers dypbassen.

Tips???
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en telefon til mono og hørte om hvilke butikker i Oslo som vil selge Focal. Jeg ble fortalt stereofil i Grensen skal begynne å selge Focal snart. Det er en god nyhet! 8)

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jeg tok en telefon til mono og hørte om hvilke butikker i Oslo som vil selge Focal. Jeg ble fortalt stereofil i Grensen skal begynne å selge Focal snart. Det er en god nyhet! 8)
    Ja så de har begynt å reklamere med Focal Dome allerede.

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer Focal XS til bruk ved PC'n, noen som har testet det? Ellers ser jeg jo at det har fått gode skussmål på lyd&bilde.no

-focal-xs-vs-utopia-png

Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •