Focal`s venner - Offisiell tråd - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 450
    Newcomer flisa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile he he

ja blir jo litt syk av denne lidenskapen.men har lenge gått og drømt om nova.
    og nå blir det virkelighet.og dette skal bli gøy når dem er i hus.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis må jeg si. Har fått med meg at Andrè har fått solgt noen slike det siste året. Denne er ligger vel villendende pris det dobbelte av altoen..?
    Hvor kan disse beskues da? :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Grattis må jeg si. Har fått med meg at Andrè har fått solgt noen slike det siste året. Denne er ligger vel villendende pris det dobbelte av altoen..?
    Hvor kan disse beskues da? :-)
    ja det dobble så det er ikke så mange som kjøper den.men alto har det gått mange av det siste året og er er veldig bra. du har jo dem selv så du vet jo va som bor i den.leste at du skulle ha deg z11 er den kommet i hus ?. novane har ikke kommet ennå men gleder meg noe vannvittig til den dagen dem kommer.du er velkommen til en demo når dem er i hus og rommet står ferdig.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flisa
    ja det dobble så det er ikke så mange som kjøper den.men alto har det gått mange av det siste året og er er veldig bra. du har jo dem selv så du vet jo va som bor i den.leste at du skulle ha deg z11 er den kommet i hus ?. novane har ikke kommet ennå men gleder meg noe vannvittig til den dagen dem kommer.du er velkommen til en demo når dem er i hus og rommet står ferdig.
    Ja venter på Z11 fra Andre..men går litt tregt fra Sverige. Når får du dine? Har du hørt på de noe annet sted (med tanke på forskjell fra Alto). Hvor er bygge tråden din og hvor bor du? :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ja venter på Z11 fra Andre..men går litt tregt fra Sverige. Når får du dine? Har du hørt på de noe annet sted (med tanke på forskjell fra Alto). Hvor er bygge tråden din og hvor bor du? :-)
    ja ting litt tregt om dagen.dem kommer i mars. så det er ikke så lenge
    og vente.har ikke hørt dem.men alto er jo vannvittig bra.så dette må jo bli bra det skal jo være et godt løft fra alto. bor i nannestad kommune.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nova skal være en del bedre. Snakket med en som hadde Alto, og etter en demo angret han på at han ikke oppgraderte en gang han fikk tilbud om innbytte (mener det var 60-70k i mellomlegg).

Selv tenkte jeg også på Nova (til tross for et noe drøyt prishopp fra Alto til Nova). Men en kombinasjon av økonomi og dårlig plass gjorde at jeg gikk for Alto. Har også fått et hint om at Utopia serien kanskje blir faset ut i løpet av 2008 for en nyere modell-serie. Dagens høyttalere blir naturligvis ikke noe dårligere for det, men likevel....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chapter Audio er forøvrig en sinnsykt god match på Focal. Det ble nevnt at det manglet varme kontra Parasound. Det mangler ingenting på Chapter, det er bare at Chapter legger ingenting til. Alt kommer ut 100% nøytralt, og med et støygulv og en hurtighet som de fleste andre forsterkere kan se langt etter. Selv oppdaget jeg det samme på Chapter første gangen jeg hørte det. Etter hvert skjønte jeg at det var heller jeg som ikke var vant til å høre på så ren og lite "forurenset" lyd. At det blir så avslørende, gjør også et slikt oppsett kresent på hva som er koblet til. Mao kan mye tweakes på kilde/pre delen. "Ulempen" blir naturligvis at spriket mellom gode og dårlige innspillinger blir enda større.

Jeg har Chapter høyest på ønskelisten over forsterker til mine Alto. Bare så synd de ikke har somlet seg til å lage en 3-kanaler, evn en 5-kanaler.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nye utopia

ja snakket med andre og noe av modellene kommer til høsten. nye alto-nye grande-sub-center. og i 09 kommer vist maistro arvtagern til nova og super nova. ja chapter er også på ønskelisten min.håper at andre har fått in capther når nova-ne kommer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja snakket med andre og noe av modellene kommer til høsten. nye alto-nye grande-sub-center. og i 09 kommer vist maistro arvtagern til nova og super nova. ja chapter er også på ønskelisten min.håper at andre har fått in capther når nova-ne kommer.
    Høsten 2008 ja...det betyr vel at vi kan forvente de første modellene til Norge høsten 2009.

(Det er sannsynligvis nærmere sannheten enn man kanskje ønsker å tro).

Chapter sine nye modeller har vel vært nevnt en god stund nå. Første gangen jeg hørte "ring neste uke" begynner å bli relativt lenge siden. Men Chapter er ikke store firmaet, så ting tar tid. Det er i allefall helt klart verdt å vente på.

En annen særdeles god match til Focal (og mye annet) skal være Halcro. Synd tilgjengeligheten i Norge er så dårlig, siden Halcro er en av de største og mest respekterte high-end merkene i det store utland. Dog høy prisklasse....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel ny Alto til høsten ja.
    De får vel ikke lov å selge de før i September/Oktober er det vel.
    Hverken selge eller åpne de, slik er det for alle forhandlere rundt om i verden.
    De skal vist vises fram på en verdenslansering eller noe greier.

Selv skal jeg prøve å oppgradere fra de gamle til de nye Alto.

Å må si, Chapter er meget meget bra på Focal ja .

Bare den nye Couplet modellen kommer snart nå så.

Å enig, de skulle hatt en 3 eller 5 kanaler ja.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Høsten 2008 ja...det betyr vel at vi kan forvente de første modellene til Norge høsten 2009.

(Det er sannsynligvis nærmere sannheten enn man kanskje ønsker å tro).

Chapter sine nye modeller har vel vært nevnt en god stund nå. Første gangen jeg hørte "ring neste uke" begynner å bli relativt lenge siden. Men Chapter er ikke store firmaet, så ting tar tid. Det er i allefall helt klart verdt å vente på.

En annen særdeles god match til Focal (og mye annet) skal være Halcro. Synd tilgjengeligheten i Norge er så dårlig, siden Halcro er en av de største og mest respekterte high-end merkene i det store utland. Dog høy prisklasse....
    ja det kan fort bli 2009.det er jo mange som venter på 1037 ennå et år etter. og sånn blir det nok med den nye utopia serien når den komme mange skal bytte da.etter som jeg har forstått kommer chapter nå i februar så da er ventetiden snart over.håkon har du testet halcro opp mot chapter.? ja det finnes masse i det store utland som sikkert er en god match.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ja går selv o venter på mine 1037, har 1027 nå sammen med Chapter presis v1, og kan vel si meg helt enig i det Håkon mener. Den har en neutralitet o oppløsning som er helt enorm.
    Æhh stikker en tur ut til Andre før en prat om leverans vet det var noe på gang til uken, rapport senere.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har då vert en tur ute hos Andre det var då inte helt bortkasted tid, tror ni inte Andre fant ett par 1037 gjemt inne i en krok, sikkert stått der siden høst, imponerande oversikt
    Så i morgen reser jag ut o henter dem, kommer forøvrigt en stor leverans fra France neste uke.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håkon har du testet halcro opp mot chapter.?
    Nei. Det er ikke lett å få hørt noe Halcro i Norge, desverre. Var faktisk inne på tanken om å kjøpe det uhørt fra utlandet, men jeg feiget ut. Kommer til å teste et par alternativer til, men det ser ut som det blir Chapter i mitt oppsett.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    tror ni inte Andre fant ett par 1037 gjemt inne i en krok, sikkert stått der siden høst, imponerande oversikt
    .
    Hehe, det er hifihuset i et nøtteskal. Kan være litt frustrerende å vente så lenge noen ganger. I allefall når en stadig får beskjed om at varen kommer neste uke. Men jeg tror faktisk ikke de har 100% oversikt over hva Focal og Chapter (osv) sender de...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skulle jo fått z11 min for noen uker siden..alltid i løpet av uka/i morgen gitt.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hvilken av 1027 og Profile tror du gjør seg best til surround og film da??
    Og er 1027 mest en stereo høyttaler? Virker som mange bruker de mest til det. Jeg vil nok bruke de mest til film...
    1027 er desidert en bedre høyttaler enn 928 - på grunn av (etter min mening) diskant og vinkling av elementer, pluss bassporter under høyttaleren. Tenker du på fronter i hifi ligger prisene såpass nære at jeg ville gått for 1027. Tenker du heller på et surroundanlegg så er det mye du kan gjøre. Enten et Profile sett med 918 - CC908 - SR 908 som jeg hadde, eller investere mer i elektronikk / fronter (928 eller 1027) og bak / center fra f.eks 800v-serien (noe som jeg absolutt ville gjort!).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt trinn til profile

Hei mattman
    Hvilken effekt trinn til profile 928 på hjemmekino sett,og har pioneer AX4,og hvilken effekt trinn jeg skal velge Rotel 1095 eler parasoun A21.:-D :-D

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Chapter

Chapter kommer snart, men husk Duncan og gutta er ekstremt nøye...noe som gjenspeiler seg i Chapter lyd bildet som er sinnsykt bra.
    !!!!!!!Once u have heard chapter u can never go back!!!!!!!!
    Her er ca releas datoer direkte fra Chapter:
    NB NB NB!!!Men husk de shipper ikke noe før de er 200% førnøyd. De har jobber med Chapter Couplet 200S siden Juli i 2007 og først NÅ er de fornøyd med resultatet!!!

The standard Couplet unit (dubbed Couplet 200S = 250 Watts into 8 Ohms, 500 Watts peak in to 4 Ohms) will be shipping in week 1 or 2 of March (bekreftet)

Will be shipping in July 2008! DISSE ER PLANLAGT SHIPPET, MEN KAN ENDRE SEG:
    Couplet 300S (325W RMS into 8 Ohms, 650W peak into 4 Ohms)
    Couplet 400S (450W RMS into 8 Ohms & 900W peak into 4 Ohms
    Couplet 500M (Mono) - (525W RMS into 8 Ohms & 1050W peak into 4 Ohms)

Jeg har 2 sett 300S og 1 Sett 400S i bestilling til mitt oppsett .
    Mvh

PerS
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/meridian861

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger prisen på 300S og 400S i forhold til den "standard" Couplet-en?

Å er det noen her inne som har hørt noen av Electra S serien?
    I tilfelle, hvordan låter de i forhold til de gamle Electra eller Electra Be serien?

Side 10 av 23 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •