Offisiell tråd: T-Amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 29 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 573
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd: T-Amp

Denne lille saken fra Tripath har jo vært omtalt endel på forumet, men så langt ikke spesielt organisert, ser mange emner blir tatt opp flere ganger, og trådtitlene er ikke alltid så oversiktlige. Jeg tenkte derfor å samle informasjonen vi har så langt i én tråd.

Linker til produsenter:
    Tripath
    41 Hz
    Sonic Impact

Linker til andre forumtråder og tilsvarende:
    T-Amp på Wikipedia
    http://avforum.no/forum/portabel-av/...od-anlegg.html
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...nlegg-pod.html
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...nic-t-amp.html
    Bygge eit lite anlegg til pc
    Strømforsyning til Sonic T-Amp
    Trends 10.1, en anbefaling (Hifisentralen)

Kom gjerne med innspill, anbefalinger, erfaringer, bilder, lenker!

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så lurer jeg mest på hvor jeg får kjøpt T-Amp og storebroren Super T-Amp i norge? Så er det jo bare å kjøpe en sånn til hver høyttaler man har, splitte pre out signalet, og deretter bi-ampe hver av de 4 høyttaler utgangene inn på en og samme høyttaler. Da burde det vel bli høyt nok...:P

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra initativ Vurderer en løsning med denne og ett par matchende høytalere til soverommet...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo begynne med mine egne erfaringer.

Mottok min Sonic Impact T-Amp fra Thinkgeek i posten i dag, seks dager etter bestilling. Tommel opp, skjønt, det skulle bare mangle, da frakten var nesten like dyr som forsterkeren. Fikk gravd frem noen batterier (ikke så lett som man skulle tro, bruker så lite AA for tida at jeg hadde helt glemt å kjøpe noen) og koblet den opp på et par Dali 2002, via 0,75 snører fra Clas; avspilleren var en Creative Zen V.

Umiddelbart ble jeg litt skuffet, lydkvaliteten var ikke helt på nivå med det jeg var vant til, heller ikke det jeg vet jeg kan få ut av de høyttalerne. Det låt litt innestengt, og bassen var ikke den heftigste. Men etter et halvt minutt eller så kom jeg på at jeg sammenlignet med en forsterker til 25 ganger prisen, så det skulle virkelig bare mangle at den lille batteridrevne saken kom til kort. Fikk jobbet litt med plassering, og det hele låt ikke verst i det hele tatt. Tok sakene med inn på kjøkkenet, som er på ca. 25 kvm, og selv om volumet ikke var så voldsomt, klarte kombinasjonen fint å fylle det rommet med lyd, det var iallefall altfor høyt til at det gikk an å kommunisere uten å skrike. Selv på fullt volum hørte jeg null forvrengning; lover bra. Man merker godt at 2002 er en litt tung last for forsterkeren, men for all del: Det fungerer.

Lånte også et par 3" satellitter fra naboens alt-i-ett hjemmekinoanlegg (dog av kvalitet, skikkelige elementer på disse). Disse var mindre følsomme enn mine 2002, og det var ikke overraskende så godt som null bass i dem, men som nødløsning og portabelt anlegg (totalt kanskje halvannen kilo) var det helt ok på særlig akustisk pop, og rock med litt tempo. Langsommere musikk avslørte fort mangler i særlig bassen, samt til dels diskanten.

Venter et par Dynavoice S4 i posten, men de dukker neppe opp med det første, da Komplett ikke får dem inn før i midten av måneden, men det blir allefall gøy å teste.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortalt litt om min erfaring med den jeg har før her på forumet..

Lydmessig så må jeg nesten bare rose den opp i skyene, fyldig flott lyd, men det jeg har erfart er at den gir seg litt i toppen på enkelte høyttalere jeg har prøvd den med..

Nå ventes snart noen nye DIY høyttalere til denne super-t-amp'en

Så da får vi se hvordan forsterkeren oppfører seg med denne
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mye positivt om denne lille krabaten rundt om kring på forumet, og jeg oppfatter det slik at den ikke er noen kraftkar med trøkk i, men heller leverer silkemyk og deilig lyd?

Hadde vært spennende å teste ut denne sammen med min gamle Denon DRA-275RD, kanskje bi-ampe Gale høytalerne mine...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere

Noen anbefalinger av høyttalere til t-amp'en? Lurt litt på dynavoice s-4, men skulle gjerne hatt noen med litt mere bass og noen som er lettdrevne. Skal helst ikke koste allverdens heller...

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer med T-ampen er ivertfall at den er svært robust. Da jeg gikk til innkjøp av den såg jeg etter det absolutt billigste som var på markedet. og til den nette sum av 200kr så var såklart T-ampen den eneste kandidaten. Poenget med denne var å ha ett anlegg som tålte å stå på ute, hele natten, langt vekke fra 220v. Den skulle også være noe jag hadde råd til å ødelegge eller miste.

Jeg bruker da uheldigvis ett par ganske tungdrevne høyttalere av forferdelig kvalitet (de høres svært booomete ut, diskanten kutter sikkert lenge før 10khz, delefilteret er en motstand på ca 8ohm.... Jeg vil si de er verdt 2-300kr (jeg fikk dem gratis).

Det som imponerer mest med denne lille saken er overlevelsesevnen dens. Den har overlevd kondels (så mye at da jeg ristet høyttalerene, så "regnet" det under dem), øl, ravende fulle jenter, ravende full meg, fall fra unaturlige høyder, kortslutniger på høyttalerledningene og listen fortsetter.
    Det eneste som er merkbart på den er en del riper og hakk etter diverse av de ovenfornevnte ulykkene.

Og, ja, den virker 100% enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Mine erfaringer med T-ampen er ivertfall at den er svært robust. Da jeg gikk til innkjøp av den såg jeg etter det absolutt billigste som var på markedet. og til den nette sum av 200kr så var såklart T-ampen den eneste kandidaten. Poenget med denne var å ha ett anlegg som tålte å stå på ute, hele natten, langt vekke fra 220v. Den skulle også være noe jag hadde råd til å ødelegge eller miste.

Jeg bruker da uheldigvis ett par ganske tungdrevne høyttalere av forferdelig kvalitet (de høres svært booomete ut, diskanten kutter sikkert lenge før 10khz, delefilteret er en motstand på ca 8ohm.... Jeg vil si de er verdt 2-300kr (jeg fikk dem gratis).

Det som imponerer mest med denne lille saken er overlevelsesevnen dens. Den har overlevd kondels (så mye at da jeg ristet høyttalerene, så "regnet" det under dem), øl, ravende fulle jenter, ravende full meg, fall fra unaturlige høyder, kortslutniger på høyttalerledningene og listen fortsetter.
    Det eneste som er merkbart på den er en del riper og hakk etter diverse av de ovenfornevnte ulykkene.

Og, ja, den virker 100% enda.
    Genialt! Har vært på utkikk etter noe å spille opp til dans med i forteltet til campingvogna! Burde jo være midt i blinken med en T-amp... :-D

Da er det to ting jeg lurer på:

Hvor lenge kan man spille på batterier??

Hvor selges de billigst?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper den funker etter fall fra eiffeltårnet.. ikke rare greierne med komplett krets på et par titalls gram.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Genialt! Har vært på utkikk etter noe å spille opp til dans med i forteltet til campingvogna! Burde jo være midt i blinken med en T-amp... :-D

Da er det to ting jeg lurer på:

Hvor lenge kan man spille på batterier??

Hvor selges de billigst?
    På full guffe hele tiden holder den ut ca 24-48t. Den har ALDRI gitt opp før oss på noen av festene den har vert med på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde velg også vært fint med anbefalinger til høytalere som passer til denne krabaten i den offisielle T-Amp tråden??

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva for nokon byggesett fra 41hz er tilnerma den orginale t-ampen?

Har bygd ein amp6 og er nøgd med den, men den har vel lite med t-ampen å gjera så vidt eg veit.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    p10, veldig enig. Synes det er spesielt interessant med rimelige, lettdrevne høyttalere (la oss si under tusenlappen), samt selvbyggprosjekter. Har som sagt bestilt et par Dynavoice S4 selv, og grubler litt på å prøve meg på et par 5" fulltoner.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen flere høyttaler anbefalinger? Vurderer evt å lage en lettdreven DIY høyttaler...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ingen flere høyttaler anbefalinger? Vurderer evt å lage en lettdreven DIY høyttaler...

Har du lest min tråd?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trends ta-10.1
    en dyrere t-amp versjon med en del bedre kondensatorer blandt annet. i et fint stålkabinett med gode kontakter.
    koster ca 800kr inkl frakt fra buyoyo.com. et bedre forsterkerkjøp finner man neppe!

dynamisk, veldig detaljert, og tight i bassen. ligner litt på de andre med samme tripath chip forøvrig.. litt på den lyse side. passer best ilagmed fyldige og noe tilbakelente høyttalere.

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer selv å teste potensialet til T-amp. Jeg tenkte å kjøpe den via ThinkGeek :: T-Amp , siden den der kommer under 200 krs grensa. Men jeg må vel regne med ca 200 kr i frakt, så det er vel kanskje like greit å kjøpe den fra den norske importøren?

Jeg tenkte enten å kjøpe noen små høyttalere, eller kjøpe fulltoneelementer fra ---Creative HiFi-----DIY products shop-----http://www.creativehifi.com . Har dere noen anbefalinger? Følsomheten på høyttalerene bør jo helst være et stykke over 90 db, men fulltoneelementene på creativehifi ligger jo rundt 85-87 db?
    Dette her kunne for eksempel være noen kjekke elementer å bygge inn i kasse! ---Creative HiFi-----DIY products shop-----http://www.creativehifi.com
    Her er et byggesett til et stativhøyttalerpar med disse elementene! Noen som vet hva som følger med her?
    ---Creative HiFi-----DIY products shop-----http://www.creativehifi.com

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor så små elementer? følsomheten øker med størrelse.
    ellers har du jo både dynavoice stativer og gulvstående.

Side 1 av 29 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •