Offisiell tråd: T-Amp - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 29 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 573
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    uffda, $29,90 - hva er det jeg har lurt meg selv til å kjøpe når jeg måtte gi $175 .............. eeehhhhh...............

Herminator: er jeg selvlurt her???

Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    uffda, $29,90 - hva er det jeg har lurt meg selv til å kjøpe når jeg måtte gi $175 .............. eeehhhhh...............

Hehe, er vel ikke heeelt samme boksen det er snakk om heller da :P
    Men har du forresten testet Trend's versjonen du har opp mot en vanlig Sonic Impact T-amp?? Hadde vært gøy å vite hvor forbedret Trend's sin er i forhold, (bortsett fra det opplagte som er kvaliteten/holdbarhet) og om de ekstra lappene, samt donasjon til Statens Tullvesen faktisk har noe for seg. No offence, bare ut av interesse

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Twiik: ser poenget ditt nå. Det første som slår meg er at lyd og bilde er litt forsiktige med å si at en t-amp til 300kr er bedre enn forsterker til 3000kr. For dette strider kanskje i mot mange hifi entusiaster der dyrere=bedre!!!!!! Mange bruker tross alt veldig mye penger på dette og klart de vil høre at det er bra da!!! Ang thinkgeek så har jeg bare bra erfaringer. ingen toll på t-amp, rask levering hjem på døren 5 dager etter bestilling! Ble rundt 300-330kr jeg ga for mine, sjekket ikke kursen så nøye akkurat da.

Prøv en t-amp fra thinkgeek, det er jo ikke så mye å tape uansett? Om den ikke gir lyden du vil ha så er det i allefall en morro sak å teste! Ikke minst kan den gå på batterier!

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Herminator: er jeg selvlurt her???
    Hehe, det spm ville jeg stilt meg selv også. Jeg "tror" at trends ikke rettferdigjør mellomlegget fra en vanlig t-amp. Men det er jo snakk om prioritering... Men det hadde vært morro å hørt forskjellen, kan jo hende den er stor!

Så asvaberg, hva med å bestille en vanlig t-amp også? Er jo kun 300kr, eller 3 burgermenyer om du vil hehe, villig til å gjøre dette for allmenheten på forumet du? hehe

Hvordan var trykket med m65 kontra rr51 forresten? Klør ettet å prøve ett par m65!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormichael
    Hehe, er vel ikke heeelt samme boksen det er snakk om heller da :P
    Men har du forresten testet Trend's versjonen du har opp mot en vanlig Sonic Impact T-amp?? Hadde vært gøy å vite hvor forbedret Trend's sin er i forhold, (bortsett fra det opplagte som er kvaliteten/holdbarhet) og om de ekstra lappene, samt donasjon til Statens Tullvesen faktisk har noe for seg. No offence, bare ut av interesse
    jeg har begge.
    trends har betydelig mer punch i bassen, og spiller rett og slett høyere uten å syte.
    den kjøpes her for 830kr inkl frakt
    World's Largest Online Shop of Asian DVD/VCD/CD - World's Largest Online Shop of Asian Entertainment Products
    3A strømforsyning er inkl. så jeg syns faktisk den er et bedre kjøp enn sonic impact.

mange flere t-amper her:
    41Hz audio amp kits. Sounds good to me! Tripath based amplifiers for DIY:ers.
    og:
    Little-Tube.com Êý×Ö¹¦·Å
    6moons audio reviews: Kingrex T20

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    jeg har begge.
    trends har betydelig mer punch i bassen, og spiller rett og slett høyere uten å syte.
    World's Largest Online Shop of Asian DVD/VCD/CD - World's Largest Online Shop of Asian Entertainment Products
    Ja, regnet med at den måtte være endel bedre ja:-D Sitter å drømmer om økt tollgrense til 1000kr, mener det var snakk om det en gang?
    Forresten til dere eiere av SI T-ampen; hvor tykke kabler går det an å stappe inn i den? Funker 2,5 , eller må man ned på sytrådtykkelse? Har forsåvidt ikke så mye å si for mtp høyttalere i bruk osv, men kjekt å vite

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.5 max

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg var redd for. Clas Ohlson neste

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Så asvaberg, hva med å bestille en vanlig t-amp også? Er jo kun 300kr, eller 3 burgermenyer om du vil hehe, villig til å gjøre dette for allmenheten på forumet du? hehe

Hvordan var trykket med m65 kontra rr51 forresten? Klør ettet å prøve ett par m65!
    næ, skeptisk

Men M65 ja, i forhold til RR51 - jeg skrev litt om det i min lange avhandling, editerte da jeg kom hjem. Det er utrolig bra, rett og slett. Fyldigere lyd, mere bass og, ja, mere av alt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormichael
    Det jeg var redd for. Clas Ohlson neste
    rettelse: min feil, dere snakker jo ikke om Trendsen - den tar tjukkere mener jeg...........

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har begge.
    3A strømforsyning er inkl. så jeg syns faktisk den er et bedre kjøp enn sonic impact.
    Uff, du måtte fortelle meg dette!!!! hehe, klør litt etter å bestille en slik også, er ikke så "dyrt" da!

Uff, ser for meg leiligheten full av høytalere og t-amp'er etterhvert. Må jo ha lyd på både bad, kjøkken, stue og soverom! Ja, kanskje til og med gangen!

Asvaberg: hvilken farge er dine m65? Du får si i fra om du evt vil bli kvitt dem etterhvert, er ikke sikkert jeg har får rotet meg til noen med det første, om jeg brått ikke kjøper noen på netthandelen på ren gal impuls!

En ting til, du bør spille inn både proson og t-amp! Leser at t-amp trenger 50-100 timer og det samme gjør nok høytalerene. Kan nok stemme, for jeg føler at lyden blir bedre og bedre. Kan hende det bare er jeg som blir vant med "lyden" også....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Asvaberg: hvilken farge er dine m65? Du får si i fra om du evt vil bli kvitt dem etterhvert, er ikke sikkert jeg har får rotet meg til noen med det første, om jeg brått ikke kjøper noen på netthandelen på ren gal impuls!

En ting til, du bør spille inn både proson og t-amp! Leser at t-amp trenger 50-100 timer og det samme gjør nok høytalerene. Kan nok stemme, for jeg føler at lyden blir bedre og bedre. Kan hende det bare er jeg som blir vant med "lyden" også....
    Mine M65 er calvados (måtte jo kjøpe det som hadde samme navn som t herlig brennevin) - men etter at jeg fikk testet Trendsen på dem så henger salget i en tynn tråd. Men du finner masse gode auksjoner på Netthandelen vil jeg tro.

Jeg spiller inn så mye jeg kan

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innganger finnes på den orginale t-ampen er det RCA?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Trendsen testet på disse høyttalerne:

B&W703, følsomhet 90dB

Javel....................og dette var LYD!
    Muligens noe spiss (skarp) i diskanten. B&W er kanskje ærligere i lyden enn Dynavoice, men så koster de litt mere.........

Det ble mer enn høyt nok og eieren av høyttalerne sin dom var: "imponerende"
    (fyren kjører en Denon AVR-4306 på høyttalerne i dag).
    Klangen med Trendsen, dybden og lydbildet generelt er for all del ikke sammenlignbart med Denon'en - men prisforskjellen er rimelig stor.

Morsomt å høre denne billige t-amp saken på høyttalere som koster omtrent en månedslønn.

edit: glemte jo helt mye av poenget.
    Trends er på 2x15watt og vi hadde volumknappen oppe på ca 1/3 (ca 5watt) - og det var akkurat passe lyttehøyde for to eldre, tunghørte herrer - det var altså 2/3 (ca 10watt) mer å gå på.

Så kan man sikkert spørre seg hva man egentlig skal med 7x100w og det som bedre er................

Skulle gjerne likt å se reaksjonen hos en HFK selger:
    jeg: jeg skal ha 2 stk B&W703 - sort farge
    selger: det var en fornuftig valg, det blir kr 22996. Noe mere?
    jeg: nei

selger: skal du ikke ha en forsterker eller receiever å drive disse med?
    jeg: nei, takk - jeg har en 15 watts forsterker hjemme og det holder mer enn nok, faktisk er det 2/3 for mye styrke i den

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testen Trendsen på to nye signalkilder:

iPOD Nano: (minijack-RCA) veldig bra. mp3 filene av høy kvalitet har mye sterkere og fyldigere lyd enn aac filene fra iTUNES. Jeg har ikke mod'et iPOD'en med volum, så lydstyrken kan bli høyere - og kanskje bedre.

CanalDigital tuner (gamle typen, ikke HD): fungerer bra, men mangler volum - dvs jeg må høyt opp på volumskala på begge og da vrenger det seg mot slutten. Nåkjenner ikke jeg fiformatet og filkvaliteten, men det må da være i stereo via denne skåla på veggen? VH1 rocks er ok, men The Voice synes jeg har bedre og klarere lyd.
    De CanalDigital 'music choice' lydkanalene er sånn passe kvalitet.

Men det funker ihvertfall

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt i dag jeg også, byttet den ene prosonen med en dynavoice s-4. Byttet litt frem og tilbake på balansen for å høre forskjeller på høytalerene. Mitt inntrykk var at dynavoicen har bedre og klarere mellomtone, proson har litt for mye diskant og litt mere bass. Proson spiller også høyere før en hører forvrengning, men her igjen føler jeg at dynavoicen spiller klarere og derfor forvrenger den tidligere.... dette er i allefall inntrykket jeg fikk etter drøye 15 min med litt testing...

EDIT: testet også spenninger som 7,5v og 9v mot 12v. Ved lavere spenning forvrenger den seg tidligere og spiller lavere... thats it! Mere volt, mere trykk! Har lyst å teste 14 volt, men har ikke strømforsyning med dette...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel en slags switchboks for RCA kontakter så jeg slipper plugge ut/inn kontaktene på Trendes fra DVD spiller, iPOD og CD boksen?

Men litt mere "sexy" enn denne:

Noe ala dette?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MAXspenning 14V står det i tripath sin datasheet

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MAXspenning 14V står det i tripath sin datasheet
    Leste faktisk om en som prøvde 18v uten at det skjedde noe. Spørs vel hvor lenge den hadde holdt da men.... Tipper den tåler 14v! Fra 9v til 12v så hørte jeg i allefall forskjell på lyden, så skulle vle høre litt fra 12v til 14v også...

Får vel lete etter ny strømforsyning...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

denne ser veldig lik ut, bortsett fra at den har en kjøleramme og tåler 16V..

sett den på tørris

Side 7 av 29 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •