Offisiell tråd: T-Amp - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 29 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 573
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg ser hva han svarer - du har sikkert rett

ps! har testet Trends'en nå på Dynavoie M65:

HERREGUD4

Nå ble det merkbart mere bass - ufattelig bra.

Litt urettferdig overfor de helt nye, uinnspilte Proson, bi-wire og en smule dyrere kabler enn Europris sine, samt skikkelig terminering.......

Fremdeles er Mullova SACD litt for lav i volum. Jeg testet etterpå med standard anlegget.
    For å få fin og høy nok lyd:
    CD spiller (hybrid delen): -20dB på receiver
    SACD: -10dB på receiver
    men igjen, dette er et unntak og det må Philips svare for (deres SACD plate)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og her kom kjapt svar fra Mike Wyatt angående sub:
    b) The text you quote for from our FAQs. We developed the SubLine to
    allow safe connection to T-amps when using a powered sub. If your sub
    amp has a common ground, you will damage the Tripath chip by connecting
    it directly to the amp
    .

Common ground= jording?

edit: og her kom svaret fra Proson:
    Hej.
    Proson subben är jordad på vanligt sätt, så du bör inte koppla den
    i sådana fall.
    Mvh

Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja... Sånn går det når man har det kjedelig på en søndag med et studielån som brenner hull i lomma di ... Etter å ha kost meg med denne tråden og sett på et par tester tidligere i dag ble bestilling på T-amp hos Thinkgeek.com lagt inn til den nette sum av 307kr inkl. frakt, og i kveld fikk jeg sannelig tilslaget på ett sett med Proson 51RR hos netthandelen til 420kr+frakt. (Paret som gikk før mitt gikk for 460, så her kan man få en god pris, hint, hint:wink: ) Ser de ligger på 1490kr paret hos surround.no, selv om den prisen nok er urealistisk høy.

Uansett, et anlegg med slikt potensiale til godt under 1000 kroner passer en slunken studentlommebok utmerket. Selv om dette er mest et lekeprosjekt, siden jeg allerede har et kurant anlegg i daglig bruk, er jeg veldig spent på å se hvor mye lyd jeg har fått for en sum tilsvarende en en kort arbeidsdag.
    T-ampen og Prosonene kommer til å bli sekundæranlegg hjemme på gutterommet/ anlegg på tur (roskilde '08??), men det skal også bli gøy å teste T-ampen på mine Dynavoice F6 her på hybelen, for å se hvordan den takler større oppgaver.

Ut i fra denne tråden kan det bli en svært interessant opplevelse:-D

Er det forresten noen som har erfaring med bestilling fra uxcell.com?? Bestilte en HDMI kabel og noe styr derfra i dag og håper det ikke tar evigheter før det dukker opp:?

Newcomer Teddy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola!

Har nå bestilt en T-Amp og lurer nå på hva slags høyttalere jeg skal handle til denne. Dette er en gave til en venninne av meg som bor på en typisk kjempeliten studenthybel (typ 9kvm eller noe). Jeg ser jo at S-4 og 51RR er populære valg med T-Ampen, men jeg er redd for at de blir for store når det da antageligvis er ønskelig at de skal plasseres på pulten sammen med masse andre ting. Fins det noen andre alternativ - som følgelig kan holde det samme økonomiske nivået?

En annen ting ang. Proson, så er det jeg har hørt av det helt utrolig bedritent i toppen, høres ut som lyden kjøres gjennom polvotter, noen som kan si at 51RR gjør en kurant jobb her?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les lyttetesten min over - jeg kan love deg at Proson Reality Sat 51 RR IKKE høres ut som 'polvotter' med denne Trends T-amp'en.

Høyttalerne er små, overraskende små, høyde x bredde x dybde:
    336 x 170 x 215 mm

33,6 cm høye = 3 doruller oppå hverandre, det er ganske smått og passer så og si over alt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært svoren tilhenger av T-amp i over et år nå. Handlet på eBay og hentet den på posten under en tur til Bristol. Først brukte jeg den til PC'en sammen med et par Dynavoice Magic S4. Dette oppsettet har også fungert som "erstatning" da stueanlegget var på service. Ikke så mye bass å snakke om, men utrolig fin lyd og dynamikk til prisen.

Før jeg handlet surroundreceiver brukte jeg den til å drive bakkanalene, direkte fra DVD-spilleren. Her kunne den gå varm etter ei lang økt og skru seg av, men dette er visst en innebygd sikkerhetsforanstaltning. Ellers gjorde den en utmerket jobb på "normalt" volum.

Deretter brukte jeg den til å drive et par JmLab db 19. Dette oppsettet låt helt utrolig! Her fikk den fram bass også og spilte skikkelig høyt! Tenker på å teste den med Klipsch pga. følsomheten.

Jeg bruker den "største" strømforsyninga fra Clas Ohlson. Kjører den på 14 volt/5 ampere uten problemer. Fikk tilsendt en til da dollaren falt, og fortsatt er strømforsyninga den dyreste delen av anlegget! En fantastisk sak til prisen!

Newcomer Teddy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Les lyttetesten min over - jeg kan love deg at Proson Reality Sat 51 RR IKKE høres ut som 'polvotter' med denne Trends T-amp'en.

Høyttalerne er små, overraskende små, høyde x bredde x dybde:
    336 x 170 x 215 mm

33,6 cm høye = 3 doruller oppå hverandre, det er ganske smått og passer så og si over alt
    Jess, har lest, men vil gjerne ha innspill fra andre som har prøvd det samme også. Det er forøvrig også en vanlig T-Amp, ikke en trend, vet ikke hvor mye forskjell det er snakk om.

Er redd de dimensjonene kanskje er litt i overkant. S4 er en del mindre, men såvidt jeg skjønner så er ikke disse leveringsklare noe sted? Ser jeg kan bestille de på surround.no, men her er det kanskje gjerne dyrere enn på komplett?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest gjennom denne tråden nå samt en del av tilleggslitteraturen som det var lenket til i første innlegg, men er fortsatt litt skeptisk til alt dette.

Jeg hadde tenkt å kjøpe meg et billig, lite anlegg til bruk med pcen og tven min og hadde egentlig bestemt meg for Dynavoice F6 og Cambridge 340A SE (Den billigste Cambridgen på hifiklubben - 2000kr) Men tven har vært inne til service en hel del nå og jeg så ikke vitsen med å kjøpe anlegget med en gang når jeg ikke hadde tven.

Men nå leser jeg her at enkelte velger T-amp fremfor Cambridge 540 og råder andre til å kjøpe T-amp fremfor Cambridge 640?

Anlegget skal bare stå på et lite rom og jeg har ikke tenkt å spille noe spesielt høyt så vil jeg få bedre lyd med T-amp + F6 enn 340A + F6 ved normalt lyttevolum? Og da er det den billigste fra Thinkgeek det er snakk om?

Takker for svar.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice MAGIC S4 - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

"Etter å ha koblet frem og tilbake mellom T-Amp og Cambridge Azur 640A, var konklusjonen at med disse høyttalerne og til vanlig bruk var det rett og slett poengløst å legge de ekstra 2700 kronene på bordet for Cambridge-forsterkeren."

"Det skal likevel sies at T-ampen også klarte å blåse fint liv i de større F6 fra Dynavoice, men uten det ønskelige lydtrykket"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    einis: du så det med sub - litt dumt egentlig, men forståelig for dem som kan fysikkens lover (ikke meg da, jeg bare lytter til ekspertene)

Takk igjen for tipset om T-amp - det er absolutt et seriøst alternativ på (forholdvis) lettdrevne høyttalere. Lurer på hvordan det låter på B&W 703..... Skal sjekke det hos en venn av meg denne uka

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes 3+ måter å koble til en aktiv sub. og alle anlegg kan bruke en eller flere av de.

om du ikke hadde egen subutgang (som du har i din dvdspiller) kunne du bare kjøpt en phono splitter fra kilden.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig- DVD spilleren har jo signalutgang SUB - tenkte jo ikke på det - takker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at Tv'en min ikke har preout? eller Lineout.
    Da hadde jeg kjøpt en slik T-amp til mine Dynavoice F6 høytalere

Skulle ha vært en med fjernkontroll!

Må da være en måte å koble på slik at du kan sitte med en fjernkontroll å styre volumet, evt andre mods/boks muligheter ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å koble den til hodetelefonutgangen, mon tro?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har vært liv i tråden i kveld og flere spm har dukket opp. Skal prøve å svare på noen så godt jeg kan.

først til Teddy:
    proson lager jo mange forskjellige høytalere og lyden varierer jo fra modell til modell. RR51 har på ingen måte noen demper og ver diskanten som evt polvotten du snakker om. Det er heller motsatt vil jeg si og at diskanten kan være litt for fremtreden etter min smak. Men det er jo så klart smak og behag og hva man er vant med.

til Twiik:
    jeg har både cambridge 540r og den billigste t-amp. Har ikke testet de så veldig opp mot hverandre, men har lagt merke til at t-amp har litt mere bass og kanskje litt mere diskan. Litt som om 540r har litt mindre bass og bittelitt mindre diskant, men klarere mellomtone. Det er i allefall inntrykket jeg sitter igjen med. Uansett til vanlig lyttenivå og enda litt til så ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe dyrere eller kraftigere enn en vanlig t-amp. Det er så klart prioritereing, men siden du ikke har planer om å spille veldig høyt så holder t-amp lenge for deg vil jeg tro. Du kan jo lese selv hva lyd og bilde sier om saken...

til alle:
    i går fikk jeg nytt skirvebord og det ble litt omøblering her. Jeg bruker t-amp på ett par proson rr51 som jeg har stående på skrivebordet. Litt store for å sitte så nærme, da diskant og mellomtone/bass ikke sklir helt sammen. Men ble bedre når jeg fikk flyttet litt på høytalerene. Etter en time eller to foran pc'en med litt musikk så har jeg gjort meg litt flere lytteinntrykk. Har også prøvd å tette portene på RR51. Først og fremst må jeg bare si at jeg er virkelig fornøyd med t-amp'en, den fortsetter og imponere!

Etter litt prøvelse har jeg funnet frem til at det er best å tette en av de 2 portene på hver av høytalerene. Da blir jeg kvitt litt av "woooomm" lyden og stående bølger som jeg var plaget av på noen dypere frekvenser. Dette medførte til fastere og strammere lyd uten at det gikk for mye utover lydtrykket! Tettet jeg alle portene så forsvant en god del mere av de dypere frekvensene og litt lydtrykk. Jeg er meget fornøyd med dette oppsettet og synes det rett og slett er skikkelig gøy og teste musikk, klarer ikke komme over at en liten sak til snaue 300 kroner klarer å lage sånn lyd!

Ang volumet/lydtrykket så fyller den hele leiligheten på ca 50kvm mere eller mindre med litt bass og vinduene i stua(ca25kvm) med vibrasjoner... Sofaer, og bord vibrer også litt. Den spiller klart ov fint på de fleste låter opp til kolla 12 fra min pc. Noen kan jeg også dra til litt lengre på før det vrenger seg. Ang forvrening så har man ett lite "rom" der man får merkbart mere trykk med liten forvreninging, går man over dette så får man ikke så veldig mye mere trykk men bare masse forvregning!

Denne holder uten tvil til ett forspill! Man kan ikke holde en samtale i stua når t-amp spiller opp til grensa der den ikke klarer mere! Har heller ikke hatt problemer med varme....

Lykke til med en ny t-amp alle sammen! Jeg skal definitivt skaffe meg flere, både til meg selv og familie!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal innrømme at jeg ikke skjønte helt det avsnittet du siterte fra Lyd&Bilde da det var så fullt av motsigelser.

Men uansett så er jo T-ampen så billig at jeg får bestille en slik først og så eventuelt gå for noe annet etterpå. Artig å teste noe slikt bare fordi det er grisebillig.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Grisebillig' - det ble ikke min da, men så valgte jeg en mod'et en + dette Tullvesenet sine avgifter da :twisted:

Kanskje Trends er upper-class av t-amp forsterkere - i så fall er jeg svært fornøyd

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Jeg skal innrømme at jeg ikke skjønte helt det avsnittet du siterte fra Lyd&Bilde da det var så fullt av motsigelser.

Men uansett så er jo T-ampen så billig at jeg får bestille en slik først og så eventuelt gå for noe annet etterpå. Artig å teste noe slikt bare fordi det er grisebillig.
    Vet ikke om det er meg du refererer til her, men det var ikke jeg som siterte avsnitt fra lyd og bilde, men ser at det kan virke litt motsigende når jeg sier at t-amp har litt mere trykk enn cambridge. Men jeg presiserer jo at dette gjelder opp til ett bestemt nivå der cambridgen går lengre enn t-amp og spiller høyere!! Men opp til det nivået føler jeg mere punch og dynamikk fra t-amp.... Mulig jeg har blitt forelsket.... hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Herm, at du skrev du synes T-amp har mer trykk enn 540r opp til et visst lydnivå forstod jeg.

Siktet mer til einis som siterte deler av dette avsnittet fra Lyd & Bildes test:

Etter å ha koblet frem og tilbake mellom T-Amp og Cambridge Azur 640A, var konklusjonen at med disse høyttalerne og til vanlig bruk var det rett og slett poengløst å legge de ekstra 2700 kronene på bordet for Cambridge-forsterkeren. Men bass og lydtrykk koster som sagt penger, så den som ønsker mer ut av musikken, vil få det med denne. Vel å merke med større høyttalere som er i stand til å gjengi dypbass. Det skal likevel sies at T-ampen også klarte å blåse fint liv i de større F6 fra Dynavoice, men uten det ønskelige lydtrykket.
    Først sier de at det er meningsløst å bruke de ekstra kronene på 640A i forhold til T-amp. Det stemmer overens med det du sa, Herm.

Så sier de : "Men bass og lydtrykk koster som sagt penger, så den som ønsker mer ut av musikken, vil få det med denne." Her virker det som de sier at man ikke få mye bass og lydtrykk med T-ampen, men derimot vil få det dersom man legger ut det ekstra for Cambridgen. Da synes jeg det virker som det er iallefall litt mening å legge ut de ekstra kronene likevel?

Så sier de: "Det skal likevel sies at T-ampen også klarte å blåse fint liv i de større F6 fra Dynavoice, men uten det ønskelige lydtrykket." Her sier de at de ikke fikk det ønskede lydtrykket med F6ene, men unlater å nevne bassen. Skal jeg tro at bassen var fin da eller gå tilbake til det de sa først og gå ut ifra at den også manglet?

Men setter uansett personlige meninger høyere og når du (Herminator) sier du synes T-ampen hadde mer trykk enn 540r opp til et visst nivå så går jeg ut ifra at den vil ha enda mer trykk en 340A (som er den forsterkeren jeg vurderer) opp til et visst nivå.

Men som sagt så skal jeg skaffe meg en T-amp først og høre hvordan den låter med F6ene for så å gå for noe annet dersom det låter skeivt i mine ører.

PS: Bare så jeg har det klart. Det er fortsatt Thinkgeek som er den greieste sida å handle den lille krabaten fra? Og slipper man toll når prisen for varen eks. frakt kommer under 200kr eller må vare ink. frakt komme under 200kr?

Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok Thinkgeek som er best å handle hos ja. Selve T-ampen koster 29.99$, så med dagens kurs går den glatt under grensa på 200kr:wink:

Sakset fra xe.com:
    Live rates at 2007.08.28 17:19:16 UTC
    29.99 USD = 174.879 NOK

totalt med frakt betalte jeg 307kr. Bestilte på søndag og pakken er allerede sendt og på vei, så det virker som de er gode på leveranse også

Side 6 av 29 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •