Offisiell tråd: T-Amp - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 573
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Delirious
    Er det noe spesielt jeg bør passe på om jeg skal koble den til strøm og ikke batterier. Vil ikke svi min:-? :-D

Blir nok t-amp på meg også:-D

Et til: Hvor mye må jeg regne med å betale for disse Proson 51RR som selges på netthandelen?
    Jeg ga 300 eller 330kr for mine proson høytalere... da hadde jeg fulgt med på de i en uke og slo til når jeg så jeg hadde muligheten for en bra pris! Men du bør vel regne med en 400-500 for de, alt etter hvor god tid du bruker på å følge med.

Jeg svidde min t-amp fordi jeg ga den vekselstrøm i stedet for likestrøm. Den ble ikke svidd med en gang, men det kom ikke noe lyd så jeg vridde på volumkontrollen og poff så kom det røyk. Ang pluss og minus så bare prøvde jeg meg frem fosiktig, gikk bra det, men var forsiktig med volumkontrollen!

Planene min nå er å prøve å få fatt på ett par billige dynavoice m65 til og bruke med t-amp...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp et par 51RR på Netthandelen (lei av å vente på at Komplett skal få levert Dynavoice S-4), betalte 540 for dem, pluss frakt. Det virker som de stort sett går for 5-600 (har fulgt med en ukes tid), så tror du skal ha flaks hvis du får under 400 iallefall.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Planene min nå er å prøve å få fatt på ett par billige dynavoice m65 til og bruke med t-amp...
    Om du har litt tålmodighet så kan det hende jeg kommer til å bytte ut mine M-65 med Axiom eller B&W - men vi snakker måneder her, så jeg har diger forståelse om du velger å kjøpe nå - med en gang !

Dessuten må jeg teste ut lyden i den nye stua (når snekker'n kan få fingeren ut og bli ferdig) - det blir veldig mye luft derinne, høyt under taket - kanskje M-65 blir for spinkle.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har da endelig denne saken kommet seg ut av postsystemet.

Den som opprinnelig kostet USD175 (ja, jeg valgte en mod'et utgave), sånn ca 1040 - endte opp med kr 1607 - frakt fra USA + tull&toll&moms

hmmmm - da skal det låte bra, elllers............... grrr :evil:

I esken lå forsterkeren, bitte liten, AC adapter, omtrent like stor, og en AC kabel med europeisk (norsk) plugg

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Så har da endelig denne saken kommet seg ut av postsystemet.

Den som opprinnelig kostet USD175 (ja, jeg valgte en mod'et utgave), sånn ca 1040 - endte opp med kr 1607 - frakt fra USA + tull&toll&moms

hmmmm - da skal det låte bra, elllers............... grrr :evil:

I esken lå forsterkeren, bitte liten, AC adapter, omtrent like stor, om en AC kabel med europeisk (norsk) plugg
    hvordan låter det? Hvordan låter det?!??!?! hehe

Du har vel koblet opp for lengst nå vel?!?!?!?!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    hvordan låter det? Hvordan låter det?!??!?! hehe

Du har vel koblet opp for lengst nå vel?!?!?!?!
    Ikke ennå - men om 3-4 timer så skal jeg teste dette ut, med mindre båttur går foran i "køen"...........................

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne lille t-ampen altså drive store gulvstående høytalere? Var ikke klar over det.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan og kan. Selv den minste forsterker kan drive de største høyttalere. Hvordan det låter, og hvor høyt du kan spille, det er en annen sak.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne lille t-ampen altså drive store gulvstående høytalere? Var ikke klar over det.
    Klart den kan, den vil spille høyere med feks dynavoice m65 enn med dynavoive s-4. Da m65 har høyere sensitivitet. T-amp'en vil riktig nok ikke kunne få de til å spille veldig høyt, men høyere enn normalt lyttenivå her i huset. T-amp klarer fint å få litt beveglese i rommet med rette høytalere...

Tidligere i tråden var det link til en som hadde testet t-amp opp mot langt dyrere utstyr og han sa at t-amp hadde jerngrep om høytalerene helt til ett visst nivå da forvrengningen begynte å komme! Stemmer greit med min erfaring. Overraskende dynamikk og trykk som kommer ut av denne lille saken!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si denne virker veldig interessant.
    http://www.audiomagus.com/index.php?...mart&Itemid=27

Sammen med M65 eller kanskje F6 for å gjøre det billig.

Så kan M85`ene være hjemmekino, og disse musikk

-J

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en T-amp kan være like bra til noen f-6 høytalere som f.eks. en cambridge 640 til 3 lapper? Selvsagt ville den ikke spille like høyt og slikt, men ville den drevet det helt greit?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Må si denne virker veldig interessant.
    http://www.audiomagus.com/index.php?...mart&Itemid=27

Sammen med M65 eller kanskje F6 for å gjøre det billig.

Så kan M85`ene være hjemmekino, og disse musikk

-J
    Det spørs vel om den er verdt 10x prisen til en vanlig t-amp. Den der koster jo ganske nøyaktig 10x det en t-amp koster på thinkgeek.

Men utvilsomt en morro liten sak!

Klør i fingrene etter å prøve ett par m65 på min t-amp. Burde jo bli litt mere trykk enn det jeg får med f6 da m65 er litt mere følsom... Tror mange hadde fått bakoversveis om de hadde fått vite hva for en liten sak som lager så mye lyd!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, gutter - testing time (eller killing time ??).

For å rekapitulere litt:
    Utstyr:
    1 stk Trends TA-10.1 t-amp forsterker - mini mod, dvs at Audiomagus har gått over alle koblinger og sjekket disse og noe mere - se hele beskrivelsen av saken her: http://www.audiomagus.com/index.php?...mart&Itemid=27)

2 stk Proson reality Sat 51 RR høyttalere

1 stk Oppo DV-970HD samt medfølgende RCA kabler

Europris høyttalerledninger, ingen spader eller bananer

Test kilder:
    CD plater, SACD plater, USB flashdrive via DVD spiller, IBM ThinkPad rett i forsterker fra minijack (hodetelefonutgangen)
    CD plater: Diana Krall - All for you, George Michael - Listen without prejudice, Bjørn Eidvåg - Tålt, Paul Potts - One chance, Supertramp - The Autobiograhy, Haden/Forcione - Heartplay, Sarah MacLachlan - Surfacing

SACD plater: Pink Floyd - dark side of the moon(Toshiba), Mullova - Violin concertos, Elton John - Captain fantastic, Genesis - A trick of the tail

mp3 filer: diverse i forskjellig bitrate fra 128 til 320

---------------------------------------------------------------

HERREGUD
    (kunne avsluttet testen her og nå - såpass bra låter nemlig dette)

CD plater er en drøm, dog har jeg endret EQ oppsett i DVD spilleren til "rock" for å få mere bass (DAC i denne spilleren har vært diskutert i andre tråder). Selvfølgelig gir ikke dette drøssevis med bass og dypbassen er fraværende, men uten sub hadde jeg ikke regnet med noe annet.

Volum: ja det er det nok av - selv på disse ultrabillige høyttalerne (som forresten har bi-wire mulighet, noen andre i den prisklassen som kan hoste opp det??)

Kanalseparasjon og klang er ufattelig bra. Diskanten er nærmest ubeskrivelig klar og allikevel ikke 'sprø'.

mp3: ojojoj, dette må da overgå alt av det som selges som desktop-utstyr til gutterommet? Løp å kjøp! (men skaff en sub med det samme)
    Dire Straits - Private Investigations (160kbps) - herregud2 !!!

SACD - jeg velger denne til slutt:
    herregud3

jada - jeg vet at SACD vel er ment for surround lyd, men jeg velger altså dette formatet da det gir et nærmest feilfritt lydbilde - ta "Mad man moon" av Genesis så skjønner man hva jeg vil frem til. En skulle tro at Phil Collins stod inne i stua her, så virkelighetstro er dette.

Dark side of...., spor 3 (flystyrt eller hva det er) fra Toshiba-SACD er helt utrolig! T-amp altså!!
    Og åpningen på spor 4 med trommene - lyden flyr ut av og rundt høyttalerne til kr 700!!!

På Mullova sin SACD må jeg ha volumet på maks, og allikevel skulle jeg ønske meg mere, men siden dette bare gjelder én plate regner jeg med at dette er platens skyld og ikke forsterker/DVD spiller.

(ankepunktet er bassen - her overstyres nemlig EQ innstillingen i spilleren og man får den bassen som er, utilslørt, og den er på noen plater litt for lite etter min smak)

Konklusjon:
    skal du ha deg et rimelig stereo-oppsett i en forholdvis liten stue og/eller lettdrevne høyttalere - kjøp T-amp. Vil du ha mere volum, kjøp to stk, en til hver høyttaler

ps! i kveld bærer det hjem til surround anlegget og M65 for testing på disse - I'll be back!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asvaberg: artig lesing det her, regnet en grunn med at du kom til å bli positivt overrasket! Høytalerene er vel ikke spilt inn enda heller? Så da har du nok litt mere god lyd i vente også Blir spennende å se hvordan trend spiller med m65!!!

Fikk jammen lyst til å spille litt musikk med t-amp'en jeg.... hehe

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en T-amp kan være like bra til noen f-6 høytalere som f.eks. en cambridge 640 til 3 lapper? Selvsagt ville den ikke spille like høyt og slikt, men ville den drevet det helt greit?
    Sannsynligvis ville du fått mere dynamikk og trykk av t-amp'en på lavere volum enn fra cambridge. Men kun til ett visst nivå der t-amp en ville gitt seg og bare kommet med masse forvrengning, da ville cambridgen fortsatt en god del lengre! Men til lyttenivå som man ikke skal bli sliten av så tipper jeg t-amp spiller bedre, det er i allefall erfaringen jeg har med t-amp og cambridge 540r. Cambridge er nemlig kjent for å være litt forsiktig med bass...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Asvaberg for en god omtale. Lover bra! Hvordan kan man biwire. Velger man bare en av forsterkerne å koble kilde til? Og hvordan gjøres det om man ønsker å koble sub til?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Asvaberg for en god omtale. Lover bra! Hvordan kan man biwire. Velger man bare en av forsterkerne å koble kilde til? Og hvordan gjøres det om man ønsker å koble sub til?
    Bi-wire kabler har 2 plugger i den ene enden og 4 i den andre - du må da mekke selv, eller kjøpe ferdige bi-wire kabler - tror ikke Europris selger det ennå

Sub:
    RETTET - se svar fra fhl under eller mitt svar på neste side ....

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm, tror jeg spør Mike Wyatt i Audiomagus direkte om dette - ønsker ikke alt for mye "spenning" i hverdagen

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .