Offisiell tråd: T-Amp - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 573
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    ..... Brukes med batteri som have- og picknic-forsterker.
    Hva slags batteri er det du bruker? Og hvor lenge varer det? (skjønner at det avhenger av volum og hva den skal drive men sånn omtrentlig) Har nettop fått en liten t-amp og tenkte det kunne vært morro å kjørt den på batteri med Ipod og et par Klipsch

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    kunne vært morro å kjørt den på batteri med Ipod og et par Klipsch
    Ghettoblaster anno 2010

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ghettoblaster anno 2010
    En litt solid gaffateip rundt så er det bare å slenge den opp på skulderen og vandre freidig bortover

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva slags batteri er det du bruker? Og hvor lenge varer det?
    Husker ikke hva det heter. Kjøpte det på ELFA. Har ikke testet hvor lenge det varer ennå, men utfra spesifikasjonene er jeg redd det ikke holder hele kvelden...

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en litt for lang tråd til at jeg får lest gjennom hele.
    Lurer på å kjøpe en T-amp kun til PC/Spotify-bruk på jobben.
    Noen som kjenner til denne?
    TOPPING TP30 CLASS T AMP@Tripath TA2024C@USB DAC on eBay (end time 12-Apr-10 22:02:54 BST)

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Dette var en litt for lang tråd til at jeg får lest gjennom hele.
    Lurer på å kjøpe en T-amp kun til PC/Spotify-bruk på jobben.
    Noen som kjenner til denne?
    TOPPING TP30 CLASS T AMP@Tripath TA2024C@USB DAC on eBay (end time 12-Apr-10 22:02:54 BST)
    Ingen erfaringer:cry:
    Jaja, nå er denne bestilt
    MUSE M30 USB T-AMP, WITH HEADAMP, 30W x 2, stereo, NIB - eBay (item 330424306283 end time Apr-22-10 08:35:05 PDT)
    Nå mangler bare et sett med høyttalere.
    Skal prøve den på min sønns Patos Basic 110 MKII.
    Noen erfaringer med T-amp på disse?

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    .
    Skal prøve den på min sønns Patos Basic 110 MKII.
    Noen erfaringer med T-amp på disse?
    Sønnen min har t-amp (Leipa TA2020) på de samme høyttalene i rommet sit og det fungerer utmerket. Gir i alle fall veldig bra lyd for pengene:-D og t-ampen har ikke noen som helst problemer med å drive de høyttalene.

Mvh
    Peter

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Sønnen min har t-amp (Leipa TA2020) på de samme høyttalene i rommet sit og det fungerer utmerket. Gir i alle fall veldig bra lyd for pengene:-D og t-ampen har ikke noen som helst problemer med å drive de høyttalene.

Mvh
    Peter
    Det lover jo bra.
    Skal bruke det til PC-lyd når jeg er på jobb. Jobber offshore 2 uker i strekk, så jeg savner litt godlyd de to ukene:-)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn!

Da har jeg vel dratt KingRex T20 så langt det lar seg gjøre (eller....)

Kondisene er oppgradert og den går nå på strøm (SLAP!).

Dette smaker absolutt fugl.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har burdert lenge disse små forsterkerne -siden de er billige og faktisk små. MEN når jeg ser at enkelte modeller begynner å koster i overkant av 2-3 tusen kr plus plus -hva er vitsen med å kjøpe disse når man får kjøpt normal brukt utstyr som er bedre lydmessig i samme pris klasse?(bortsett fra størrelsen self) eller hvordan er noe sånt sammenlignet mot rimelige modeller fra NAD eller tilsvarende? noen som har prøvd?

hva er endelig pris på det oppsettet du har mteinum? også lurte jeg på hva SLAP! er for noe ikke alltid en bateri power supply løsning er "bedre" enn andre power supply men, kan det høres forkjell på dette utstyr isåfall?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er vitsen med å kjøpe disse når man får kjøpt normal brukt utstyr som er bedre lydmessig i samme pris klasse?(
    La oss holde brukt utstyr utenfor.

Jeg har t-amp'er, rør og transistor hjemme og litt utifra hvilken side man ser dette på, hva er da normalt utstyr?

Alle disse konstruksjonene gjør det de skal gjøre; forsterke inngangssignalet og kunne drive en last som ett par høyttalere representerer. Jeg ser ikke på t-amp'er som mindreverdige forsterkere selv om du får kjøpt noen av disse for en svært rimelig penge. Dette er kretser som er meget effektive - se på det som miljøvennlig hifi

Jeg ble så imponert over KingRex QS-01, som jeg hørte på Hortenmessa at denne ble kjøpt inn i kort tid etterpå, og da var det i forkant koblet inn en amp som kostet 3 gangen (transistor) i det oppsettet som var demonstrert.

Jeg ser heller ingen grunn til at T20 + SLAP! ikke kan konkurrere med transeamper i samme prisklasse - tvert imot - men, T20 har ikke uendelig med krefter og krever en lettdreven høyttaler. Disse må tilpasses og matches som annet utstyr.

SLAP! er en batteristrømforsyning med ladekrets. Når det gjelder ytelse så ligger denne i samme området som KingRex PSU (lineær type). Absolutt ingen nedgradering i lydkvalitet, men jeg skal prøve meg litt fram og tilbake over tid.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    La oss holde brukt utstyr utenfor.

Jeg har t-amp'er, rør og transistor hjemme og litt utifra hvilken side man ser dette på, hva er da normalt utstyr?

Alle disse konstruksjonene gjør det de skal gjøre; forsterke inngangssignalet og kunne drive en last som ett par høyttalere representerer. Jeg ser ikke på t-amp'er som mindreverdige forsterkere selv om du får kjøpt noen av disse for en svært rimelig penge. Dette er kretser som er meget effektive - se på det som miljøvennlig hifi

Jeg ble så imponert over KingRex QS-01, som jeg hørte på Hortenmessa at denne ble kjøpt inn i kort tid etterpå, og da var det i forkant koblet inn en amp som kostet 3 gangen (transistor) i det oppsettet som var demonstrert.

Jeg ser heller ingen grunn til at T20 + SLAP! ikke kan konkurrere med transeamper i samme prisklasse - tvert imot - men, T20 har ikke uendelig med krefter og krever en lettdreven høyttaler. Disse må tilpasses og matches som annet utstyr.

SLAP! er en batteristrømforsyning med ladekrets. Når det gjelder ytelse så ligger denne i samme området som KingRex PSU (lineær type). Absolutt ingen nedgradering i lydkvalitet, men jeg skal prøve meg litt fram og tilbake over tid.
    selv ser jeg nødvendig å sammenligne pris mot brukt utstyr da men grei nok det.

Jeg hadde tenkt å prøve med et aktiv systema på 3 veis til å begynne med, men om dette krever "bedre" modeller eller litt "dyrere" t-amper blir naturlig å tenke på total pris, men da ikke er å spare på pris selve målet men oppnå god lyd med en rimelig beløp blir nødvendig å sammenligne mot brukt pris desverre.

Jeg tror at bruk av disse vil være bedre og kanskje mest optimalt i aktive systemer men self helt sikker kurant til andre bruk og ellers karakteriseres "normal ustyr" som de vanlige stor fysisk format med analoge kretser-gjerne diskre komponenter. T-ampene er en god del mindre, med mindre behov for strøm og ikke bruk av analoge kretser . Derfor finner jeg nødvendig å sammenligne lydmessig når prisen blir nærmere hverandre

Men en annen ting som jeg lurer på er om disse kretsene også finnes i mange bilstereo cd spillere -da ofte de har tilsvarende effekt og er like kompakte -noen som vet noe konkret om dette er tilfelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    - hva er vitsen med å kjøpe disse når man får kjøpt normal brukt utstyr som er bedre lydmessig i samme pris klasse?(bortsett fra størrelsen self)
    Hvordan kan du påstå at man får "bedre lydmessig" brukt utstyr i samme prisklasse, når du ikke har testet en t-amp?

bumski

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

t-amp

Heisann, fant denne tråden pl00tselig. Har hatt en Zero T-amp en stund, brukt som PC høytalere hjemme, sammen med et par Patos Basic 110. Det har fungert strålende, sett bort i fra at volumhjulet aldri har vært helt kompis. Fikk selgeren i kina til å sende meg et nytt potentiometer, og etter litt lodding, så blei det litt bedre.

For 200kr (ish), så har det vært en helt genial forsterker iallefall. Vurderer litt å oppgradere til en Hilly 90w, eller kanskje en med innebygd DAC.

Ville bare dele min positive erfaring

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bumski
    Hvordan kan du påstå at man får "bedre lydmessig" brukt utstyr i samme prisklasse, når du ikke har testet en t-amp?

bumski
    vel... nei, har ikke hatt med det hjemm for "å teste" men har hørt de også i hortens mese, og andre kamerater har de også. Men de har ikke hatt de dyreste modellen ville jeg tro -derfor spurte jeg til dere som har bedre erfaring med dyrere modeller- og "bedre lydmessig" kan faktisk også betty: "mer effekt=dynamik + microdetaljer+bedre kontrol" for min del er ønsken om å prøve og få til noe bra til en greie beløp -selv om jeg bruker Dynamic Presicion dual monoblocker 1 på hver kanal, i et 2 veis aktiv delings system, så er det artig å prøve andre "mindre" forsterkere.

Ellers kan jeg med 100% sikkerhet påsto at feks en Zapsolute/Doxa/EC til 3000kr -self brukt- låter en del bedre enn de fleste t-amp løsninger men det er ikke det som jeg har tenkt å diskutere, men derfor jeg spør da de modellene jeg har hørt har kostet ifra 200kr og oppover -alt under 1000lappen synes er rimelig- men når det begynner å blir mer enn 2000kr må jo være forstålig at det må sammenlignes med andre utstyr som kan skaffes for samme beløp -om størrelsen eller utsenden skulle være første pri, så er saken annerledes self.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett litt på HLLY-90 men jeg har lest flere steder om kvalitetsproblem med denne (spesielt "white noise" ) så jeg har ikke turt å prøve den.

Mvh
    Peter
    Benytter anledingen å sitere meg selv her:-D

Virker som at disse HLLY-90 er blitt bedre i ny version. Er det noen som har testet denne eller noen anne type med 2022 chip?

Klarer liksom ikke helt å slippe tanken på litt mer power kombinert med t-amp karakteren (som jeg er blitt veldig glad i).

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet denne eller noen anne type med 2022 chip?
    Jeg har KingRex QS-01, denne bruker Tripath TA-2022 DPP.

Kingrex

Flott lyd i denne. Mye power, bra med trøkk nedover - nydelig soundstage. :-D

KingRex QS-01 - a set on Flickr

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takk for det.

Da får jeg fintenke litt om jeg skall gå for billig varianten (Hlly) eller gå opp et steg.......

Det er akkurat det trøkket nedover som frister

Mvh
    Peter

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kanskje sett denne siden peter123, Amplifierz.info? Posta en link tidligere en gang, et eller annet sted. Man finner sikkert de samme ved å søke eBay selv, men her er alt samlet.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Du har kanskje sett denne siden peter123, Amplifierz.info? Posta en link tidligere en gang, et eller annet sted. Man finner sikkert de samme ved å søke eBay selv, men her er alt samlet.
    Takk Zeezar, det var en ryddig og fin oversikt som jeg ikke kjente til fra før.

Mvh
    Peter

Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •