Offisiell tråd: T-Amp - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 29 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 573
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo plenti sånne i forskjellige varianter....noen med usb, noen med FM tuner, og noen med rør.
    Alle er vel ikke class T, men små er de i allefall...

Mini Hi-Fi Audio Stereo Amplifier Car Motorcycle Boat - eBay (item 180390026445 end time Aug-27-09 13:31:36 PDT)

Motorcycle Mini Amplifier For Car Bike MP3 ipod USB W5P - eBay (item 280379702995 end time Aug-03-09 11:52:37 PDT)

Motorcycle Car Mini Stereo Headphone Amplifier Mp3 USB:eBay Motors (item 250476142400 end time Aug-31-09 23:07:15 PDT)

300W 12V Mini MP3 Stereo Car Motor Home Hi-Fi Amplifier - eBay (item 110419901753 end time Aug-03-09 20:00:00 PDT)

ZERO TA2020 Class T-Amp Mini Stereo Amplifier 20WX2 - eBay (item 170367241659 end time Aug-04-09 21:01:49 PDT)

Mini Amplifier 360w Amp FM Tuner AC/DC Car,Boat,XBOX - eBay (item 280377556612 end time Aug-05-09 14:13:55 PDT)

NEW GOLDEN Class T Amp Tripath TA2024 Mini Amplifier - eBay (item 250459391731 end time Aug-05-09 07:47:35 PDT)

TP-10 MKIII CLASS T D MINI AMPLIFIER & POWER SUPPLY NEW - eBay (item 260391085332 end time Aug-07-09 09:42:31 PDT)

Qinpu A1 Hi-End Vacuum Tube Mini Integrated Amplifier - eBay (item 270411801705 end time Aug-18-09 13:23:31 PDT)

QINPU Q-2 Q2 mini HI-FI TUBE AMPLIFIER ipod Headphone - eBay (item 170366885733 end time Aug-31-09 02:10:42 PDT)

T.M.S T-300 MKII Mini Vacuum Tube Amplifier TMS T300 - eBay (item 120400558376 end time Aug-29-09 14:27:56 PDT)

Mini tube amplifier, the world's smallest!! - eBay (item 170367281040 end time Aug-09-09 01:20:07 PDT)

Qinpu UV-9 Desktop HiFi Mini Amplifier FM Radio - eBay (item 370238926085 end time Aug-08-09 19:10:15 PDT)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hå-hå, den nest siste linken der innehold denne artigkaren.

Her er produsenten, interaktiviten på sida funker ikke bra i den engelske versjonen. Men både tnt-audio og 6moons har gjort tester til karakteren bestått. Problemet blir naturligvis å finne tilstrekkelig lettdrevne høytalere, effekten er 2 x 2,5 W. Inntrykket hos testerne er likevel at lydbildet og musikkgjengivelsen er av høy kvalitet.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Heresy burde fungere greit på 2,5W - tilsvarende med fostex horna mine.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Klipsch Heresy burde fungere greit på 2,5W - tilsvarende med fostex horna mine.
    Joda, men så var det finansieringa... Og nyanskaffelsene krever uunngåelig plass, - god råd eller ikke. Gleden ved å oppdage nye løsninger i tilbudet av utstyr og nye "fiffigheter", er noe som vekker personlig interesse.

[OT] Delvis av den grunn inntas musikken stadig oftere gjennom hodetelefoner. Tankene kretser derfor stadig om en HiFiMAN EF2. Her er det i tillegg fon-amp en brukbar (dog ikke high grade) DAC.

[/OT]

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nybegynner -t-amp spørsmål

Hei
    Har lest mye på forumet her for å få råd og tips, men registrerte bruker først i dag. ..og her kommer mitt første (kanskje dumme spørsmål).

Kan jeg bruker en t-amp f.eks denne:
    Class T Integrated Amplifier & Tripath TA2024 Chip HR5 on eBay (end time 26-Aug-09 00:58:43 BST)
    mellom forsterker med pre out (Sony str-1080) og Dynavoice M-65

eller er bedre å bare kjøpe ny forsterker i stedet for å "leke" med noe jeg ikke har greie på?

Mvh
    Vegard

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går fint det. bare å skru opp volumet på t-ampen og styre det fra sony receiveren

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en T-Amp som går på 12V batteri,og som selges utenfor Ebay ,og Paypal. (Jeg har ingen av delene) og hadde foretrukket et nettsted!

Forslag mottas med stor takk.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne virker på 12V

Trendsaudio.no | Webbutikk

Og denne

T20U

(T20 modellen har ikke USB og den er noe rimeligere)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4life: Jeg har en du kan få kjøpe..2x15W
    (Class T Integrated Amplifier & Tripath TA2024 Chip HR5)

Jeg kjøpte to stk som du ser i innlegget mitt litt over her (med link), hadde planer om å bruke begge ifb med pre-out, men trenger kun en :-)

Selger den for 800,- (da går jeg ca i 0) :-)

Bare send PM hvis du er intressert..

Mvh
    Vegard

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest igjennom hele denne tråden med så mange varme ord om T-amp så kunne jeg ikke la vær å kjøpe. Den fyller tilsynelatene de behov vi har for en forsterker til suta / TV'en; liten, avgir lite varme og vi har ikke behov for å spille høyt. Dedikert kinorom til å se film i! 8)

Jeg vurderte å køpe et AMP6 sett fra 41Hz, hadde vært gøy!

men valget ble via eBay hvor jeg kom over dette kortet:
    New MKIII Tripath TA2020 PCB 25watt Class-T amplifier

fra:
    eBay Store - arjenhelder electronic: Finished PCB Boards, Fully Finished Amplifiers, All Connectors

den kom på bare 180NOK inkl. frakt så jeg bestilte like godt to! :lol:

Strømforsyninger har jeg, og den skal uansett bygges inn i en benk, så jeg valgte å ikke bruke penger på en T-amp med boks.

nå er det bare å vente tre uker på pakke fra HongKong! :grin:

Lite tips til dere som bestiller fra utlandet:
    Grensen for mva er 200NOK eks. frakt!
    Kjøp DVD til 199,- + 40 kr i frakt og du trenger ikke betale mva.

Men bikker produkt prisen over 200,- må du betale mva av kjøpesum + frakt omkostininger!

Det kan derfor lønne seg å kjøpe på auksjon / "Buy now" hvor shipping og handeling ikke er en del av prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kingrex lanserer 80 watt@ 4ohm forsterker snart...følg med:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rune Bakke
    Guest

Cool Billige T-amper VS brukt forsterker

Nå har denne tråden og dets tilhengere vært en stund.

Jeg var å hørte på et oppsett med T-amp og gode høytalere, men ble overhodet ikke imponert. Dette var et anlegg som en "kjenner" hadde satt sammen, men min påstand er at jeg skal få like god lyd ved å kjøpe gode, men brukte produkter.

Hørte jeg så feil?
    Var jeg for opphengt i bass responsen?
    Har noen erfaringer på dette?
    Noen som har prøvd nettopp dette?

Kan en forsterker til 7-800 kroner låte bra???
    Eller er dette massesuggesjon så det holder?
    Mat til folket?

Selv har jeg kjøpt en Jungsson integrert forsterker og kan ikke skjønne at noen av disse forsterkerene er i nærheten av den lyden denne gir. Men det er min mening...

Noen tips og bevingede ord, folkens? :-D

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Det finnes mange ulike T-amper og mange gode høyttalere. Litt mere info kunne vel hjelpe hvis du vil ha noen tilbakemeldinger.

Selv har jeg kun erfaring med diverse T-amper på mine lettdrevne Orishorn, og det fungerer i alle fall svært godt med tanke på pris.
    Jeg skjønner det med mere info, men jeg har ikke lyst til å si hva jeg hørte på. Det blir liksom å disse dette merket. Jeg var muligens uheldig med oppsett, kabling eller rom, men jeg klarte ikke å høre noe positivt med dette oppsettet. Kan si så mye at det er en av de mest omtalte merkene her inne.

Så jeg lurer på om det er verdt prisen?
    Jeg satt å hørte på et anlegg til 5-6000 (og med noen svindyre høytalere til 12.000) kroner og ble overhodet ikke imponert! Jeg hørte et potensialet i diskant og mellomtone, men det var overhodet ikke trøkk eller bass.

Kan denne prisen forsvares?
    Og da tenker jeg på i forhold til brukt kjøp.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Jeg skjønner det med mere info, men jeg har ikke lyst til å si hva jeg hørte på. Det blir liksom å disse dette merket. Jeg var muligens uheldig med oppsett, kabling eller rom, men jeg klarte ikke å høre noe positivt med dette oppsettet. Kan si så mye at det er en av de mest omtalte merkene her inne.
    Å si hvilken høyttaler det er blir ikke å "disse" merket. Det du har opplevd er en lytteerfaring med en kombinasjon av forsterker og høyttaler som sannsynligvis ikke er noen god match. Det er altså evt. kombinasjonen som spiller dårlig, ikke det ene eller det andre produktet alene.

Jeg synes du godt kan si hvilken høyttaler det er, ellers blir jo dette nærmest en "dissing" av T-amp-teknologien alene.

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg synes du godt kan si hvilken høyttaler det er, ellers blir jo dette nærmest en "dissing" av T-amp-teknologien alene.
    Sant nok! :-)

Jeg hørte på Kingrex amp og dac både med og uten ekstra strøm forsyning. Dette ble satt på både John Blue høytalere og et annet nokså dyrt merke, som jeg ikke husker navnet på nå.

Jeg hadde håpet å bli bergtatt, men jeg ble ikke det. Det var rett og slett ikke nærheten av det jeg vil kalle hifi.

Det er ikke et billig anlegg, for jeg følte at man både måtte ha PSU og DAC. Uten PSU ble lyden veldig "slapp".

Jeg skal klare å få tak i et nokså godt brukt anlegg til den samme prisen man må betale for dette og lurer på om andre har samme erfaring?

Er dette en hype?
    Gjelder ikke de samme fysiske lover for disse produktene?

Dette er ikke et forsøk på å rakke ned på noen av produktene. For jeg vet andre har helt andre erfaringer, men jeg kan ikke slutte å undre meg på dette!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Jeg har selv hatt Kingrex T20U(?) forsterker med innebygget USB-dac. Denne fungerte den meget bra på mine egne høyttaler. Jeg testet den også på et sett PSB-stativhøyttalere. Det kunne muligens ha fungert som et nærfeltsanlegg(f.eks. pc-høyttalere), men jeg kunne ikke ha levd med det i min stue. Med tanke på at den hadde to funksjoner, tviler jeg på at jeg kunne ha funnet noe bedre på bruktmarkedet som låt like godt i mitt anlegg. Min konklusjon er at dette er en god forsterker sålenge den har de rette arbeidsbetingelsene.
    Frode
    Takk for svar :-)
    Jeg hørte på denne, men den manglet mye i bunn! Først når PSU'en ble koblet inn kom det antydning til bass. Men da blir det også en kombinasjon til 5000 kroner og jeg synes det er vel mye for denne løsningen. En splitter ny Jungsson integrert til 3500 spiller langt bedre! Men en T20 er spennende, mye på grunn av DAC'en!

Kunne vært morsomt å vite hvor god DAc'en i den T20 egentlig er. Er den på nivå med Cambrigde DACmagic?

Hvilke høytalere passer best på disse T-amp forsterkerene?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Sant nok! :-)

Jeg hørte på Kingrex amp og dac både med og uten ekstra strøm forsyning. Dette ble satt på både John Blue høytalere og et annet nokså dyrt merke, som jeg ikke husker navnet på nå.

Jeg hadde håpet å bli bergtatt, men jeg ble ikke det. Det var rett og slett ikke nærheten av det jeg vil kalle hifi.

!
    Jeg vil da svært gjerne vite hva slags musikk som ble spilt - ikke type, men kvalitet.

• CD, i så fall hvilkne
    • fil - i så fall hvilken bitrate/komprimeringstype

JohnBlue/Fostex og andre fulltonehøyttalere er særdeles "ærlige" og "kresne" på selve musikkvaliteten.

Jeg har selv Trends t-amp og separat Beresford DAC og har brukt Fostex en stund nå. Og det er himmelvid forskjell på CD plater i lydkvaliteten, og da også på filer; FLAC kontra low rez mp3 - mye større forskjeller enn om jeg spiller det samme på stuekinoen med receiver og store fronthøyttalere.

Jeg skulle ønske du kunne gjenskape lyttestunden på Kingrex/DAC/JohnBlue men da skal du skaffe deg denne plata og bruke som referanse:

Side 20 av 29 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •