Offisiell tråd: T-Amp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 573
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt off-topic, men hvordan fungerer den åpen-baffel konstruksjonen du har einis?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig bra kommer ikke på noen ferdighøyttalere under 10k jeg villa byttet de mot. så koster de bare 18-1900kr, 2500 inkl frakt.
    drives bra av t-amp også.

du kan lese litt her
    hawthorne
    Hawthorne Audio Silver Iris (15 inch coaxial OB driver) review - [English]

en som heter "lespen" her har også kjøpt de.. han skulle lage en tråd etterhvert.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahaa... jeg trodde faktisk ikke det var en full-range, men en slags sub du hadde der. Spennende saker...

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hvorfor så små elementer? følsomheten øker med størrelse.
    ellers har du jo både dynavoice stativer og gulvstående.
    Hehe, du har et godt poeng, men man skulle jo egentlig tro at elementer ble mer tungdrevne, jo mer papp de har å dra på!

Stemmer, jeg har Dynavoice roundbaut fra før av, disse har faktisk alle en ganske høy følsomhet, 92 db. Jeg skal jo selvfølgelig teste hvordan T-amp fungerer med disse, men jeg er lysten på et lite DIY-prosjekt! Jeg trenger noen permanente høyttalere til pcen skjønner du.

Har du forresten laget en tråd om de høyttalerene du laget? Spennede prosjekt! Hva er følsomheten på disse, og ruller de av ved ca 200 hz? De små elementene jeg linket til går faktisk +-1 db fra 20 khz ned til 100 hz, ikke verst for 150 spenn! Men følsomheten er litt lav for en T-amp løsning kanskje...

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ahaa... jeg trodde faktisk ikke det var en full-range, men en slags sub du hadde der. Spennende saker...
    Hehe... lurer på hvordan en sub med åpen baffel høres ut! Ikke mye trøkk under 30 hz ihvertfall!

OBS: Fikk denne mailen av Trond Hafnor i Audiosearch (Norsk importør av T-amp) ved forespørsel om kjøp av T-amp:
    Hei!
    Vi er dessverre utsolgt, usikkert om vi fortsetter med agenturet.
    Mvh.
    Trond Hafnor
    Audiosearch
    Hvor har dere kjøpt T-amp? Jeg tror jeg kommer til å legge inn bestilling hos thinkgeek.

På Biltema fant jeg en nettadapter som leverer 12 volt ved 2 amper for 149 kr. Blir dette for lite?
    Les spesifikasjoner her: http://www.biltema.no/Archive/Docume.../38/38-114.pdf

Pogwaq: Du sa du hadde fått din for en hundrelapp? Hvilken kjøpte du, og hvor?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ikke vært rare 15tommeren om den bare gikk til 200hz
    96db 50hz

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa jeg det? Må ha skrevet feil da, jeg betalte ca. 330 kroner inkludert frakt, fra Thinkgeek. Bestilte natt til lørdag, fikk den påfølgende torsdag. Selve forsterkeren kom på under 200 kroner (rundt 180) og gikk dermed rett gjennom tollen.

Einis, ville tro de der trenger litt luft rundt seg...noen formening om hvordan de fungerer på et mindre rom? Og hvorfor så bred baffel, noen lydmessige årsaker til det?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ikke vært rare 15tommeren om den bare gikk til 200hz
    96db 50hz
    Hehe, jeg leste feil plass! Ser nå at den går ganske fint ned til ihvertfall 50 hz!
    Med 96 db følsomhet er den jo veldig lettdrevet også! Men hvordan kobler du høyttalerkablene til? Må de gå gjennom det delefilteret som du bruker, eller er det en innebygget løsning / løsning som følger med i pakken?

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Sa jeg det? Må ha skrevet feil da, jeg betalte ca. 330 kroner inkludert frakt, fra Thinkgeek. Bestilte natt til lørdag, fikk den påfølgende torsdag. Selve forsterkeren kom på under 200 kroner (rundt 180) og gikk dermed rett gjennom tollen.
    Jeg bestilte også T-amp nå via Thinkgeek, jeg betalte $29,99 for forsterkeren + $23,30 = 325 NOK.
    Fikk du sendt din T-amp uten frakt eller, siden du betalte under 200?

Hvor mange amper leverer din adapter ved 12v? Jeg lurer på om 2 eller 2,5 amper blir for lite...

EDIT: Jeg sjekket frakt via deres webshop, Silver Iris OB 15" Coaxial Unit [SI-OB-15] - $145.00 : Hawthorne Audio , Online Store
    for 2 x Hawthorne Silver Iris, den kom på $289!
    Totalprisen blir jo da rundt 3500 NOK! Dette er jo før den Norske fortollingen, om jeg ikke tar helt feil, så det blir nok for dyrt. Eller fins de billgere et annet sted? Men jeg er faktisk så heldig å få besøk fra USA i juli, kanskje de kan ta dem med i bagasjen?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden fra baksiden av baffel er i motfase med forsiden. ingen baffel, nesten ikke bass. litt baffel, dypere og mer bass. osv til større den er, til en viss grense.
    min kunne kanskje vært litt smalere.
    eksempel fra en som har prøvd alle størrelser:

hva angår rom er de lettplasserte. du får iallefall aldri boomy bass, resonans osv.
    mine står bare halvmeter fra bakvegg. f.eks 15kvadrat skulle gå fint regner jeg med.

har hatt flere andre karer på besøk som også har dynamisk dipol.hver en av de sier de aldri kommer til å gå tilbake til bassreflex igjen..jeg er inne på samme tanken selv.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kobler til delefilter naturligvis, som følger med.
    og betalte 107dollar i frakt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kobler til delefilter naturligvis, som følger med.
    og betalte 107dollar i frakt.
    Ok da! Takk for raske svar! Men jeg burde egentlig omformulere spørsmålet mitt, det delefilteret som ligger på foten av høyttaleren, er det dette som følger med elementene? Og hvordan er egentlig dette elementet når det kommer til den virkelig høyfrekvente diskanten? Jeg ser liksom ikke noe direkte utløp til diskanten i midten på fremsiden av høyttaleren...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du finner vel svar på det meste om du leser linkene over

nok off-topic

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    På full guffe hele tiden holder den ut ca 24-48t. Den har ALDRI gitt opp før oss på noen av festene den har vert med på.
    Hvordan kobler man til batterier? Finnes det en ekstra sak man kobler til da? Hadde jo vært kjekt å ha med på roskilde denne saken.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hvordan kobler man til batterier? Finnes det en ekstra sak man kobler til da? Hadde jo vært kjekt å ha med på roskilde denne saken.
    Såvidt jeg forstår tar du av et lokk på undersiden, der er det plass til 8 AA batterier. Utrolig mye i liten pakke dette her altså!
    Les forresten anmeldelsen av T-amp hos TNT-audio! Virkelig imponerende!
    T-Amp - Class T integrated amplifier - [English]

EDIT: Einis, jeg så på et av bildene dine at du hadde koblet til en T-amp, er det noen spesiell grunn til at du gikk over til Trends 10.1? Hvordan fungerte T-amp til dine Silver Iris?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter et par Dynavoice S4 i posten, men de dukker neppe opp med det første, da Komplett ikke får dem inn før i midten av måneden, men det blir allefall gøy å teste.
    Har du fått disse enda? Ser at komplett har fjernet de fra sine sider... hmmm, trodde de solgte mye av de jeg.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke fått dem. De skulle egentlig fått dem inn 13. juni, men fikk en epost om at de ble utsatt til 20. juli, så får vel smøre meg med tålmodighet. Egentlig litt irriterende, da jeg hadde planer om å dra dem med litt rundt i sommer. Jeg tipper de har tatt dem bort fra sidene fordi de allerede har så mange ordre på dem at det vil ta en stund før de kan ta imot nye.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke fått dem. De skulle egentlig fått dem inn 13. juni, men fikk en epost om at de ble utsatt til 20. juli, så får vel smøre meg med tålmodighet. Egentlig litt irriterende, da jeg hadde planer om å dra dem med litt rundt i sommer. Jeg tipper de har tatt dem bort fra sidene fordi de allerede har så mange ordre på dem at det vil ta en stund før de kan ta imot nye.
    Dynavoice S4 er sikkert veldig god, for all del, jeg er jo en Dynavoiceforkjemper, men vil ikke disse høyttalerene ha litt lav følsomhet til T-amp? (90 db)
    Jeg har jo selv Dynavoice S6 som bakhøyttalere, skal teste disse med T-amp, de har 92 db følsomhet. Jeg er spent på hvordan det blir!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo hvor høyt du vil spille, det. Med sine seks watt skal altså en T-Amp klare å presse ut ca. 97 dB ut av dem, og det er jo rimelig høyt. Uansett skal jo ikke dette her kjøres som hovedanlegg, bare en portabel løsning når man ønsker litt bedre lyd enn det man får ut av en slepebrøler.

Newcomer nilsjnesse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært interessant å høre denne med noen Klipsch, notorisk lettdrevne som de er. T-Amp og RB-61, det beste anlegget til 4200 kr?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Hadde jo vært interessant å høre denne med noen Klipsch, notorisk lettdrevne som de er. T-Amp og RB-61, det beste anlegget til 4200 kr?
    Jeg har også tenkt mye på Klipsch til denne forsterkeren! Jeg har selv også tenkt på andre egnede høyttalere fra Klipsch:

Klipsch B-3: 93.5db, ca kr 2900
    B-3 --- Bookshelf Loudspeaker, Klipsch Synergy Series

Klipsch B-2: 92db, ca kr 1900
    B-2 --- Bookshelf Loudspeaker, Klipsch Synergy Series

Klipsch RSX-5: 93db, ca kr 1500
    RSX-5 --- Bookshelf Loudspeaker, Klipsch Reference Series

Jeg endte selv opp med å starte et DIY-prosjekt til denne forsterkeren, med åpen-baffel høyttalere fra Hawthorne Audio: Drivers
    Fulltone-element på 15", med en følsomhet på 96db(!)

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .