Offisiell tråd: T-Amp - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 29 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 573
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Charly: Latterlig billig her: Komplett.no - Patos Basic 110 Stativhøyttaler

Noen som har testet HILLY 90?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nettopp en Lepai i posten selv, og er ikke helt overbevist. Smeller i høyttalerne når jeg slår den på, og lyden virker noe mer ullen enn Sonic Impact T-Amp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

T-AMP frelst.

Jeg fikk min Muse TA2020 i dag, bestillte fra ebay forrige uke.
    Rekomandert pakke fra Kina.

Nappet ut strømkontaktet fra en gammel kameraladder jeg hadde og fyrte opp på mine patos basic 500.
    Dette var testet i ett lite rom på ca 12kvadrat men etter litt testing tror jeg fint jeg kunne brukt dette oppsettet i enda større rom.
    Skrudde lyden opp til og forbi der det passerte ett behagelig nivå(hadde fortsatt å gå på her)
    Kombinert med en mp3 spiller, lettdrevne høyttalere tror jeg dette fint kunne ha blitt brukt som ett enkelt og billig party anlegg.

Jeg testet raskt med diverse kilder, rock/pop musikk fra cd og div mp3(allt fra klassisk til eurodance) jeg hadde liggende på ps3.
    Kvaliteten på mp3 vart fort det begrensende ledd.

Uten at jeg har det helt store sammenligningsgrunnlaget virket dette temmelig uslåelig til prisen.
    Forsterkerhuset gir ett godt inntrykkt, sort pulverlakkert aliminium i matt sort finish, logo og tekst ser ut til å være inngravert(ikke noen simple klistermerker)
    Blått lys i front kannsje noe voldsomt, er ikke i tvil om den er på i det minnste.

Lyden er klar og fin, max volum vil tipper jeg vil variere mye etter følsomhet på høyttalere.
    Virker ikke som forsterkeren verken legger til eller trekker fra lydmessig, avslører fort en dårlig innspilling/ lav bitrate mp3.

Helt ok HT terminaler bakpå med mulighet for bananplugger, vinklet hull om du velger å bruke HT kabel rett i og skru pluggen nedpå for å stramme(gjennomtenkt mtp størrelse på forsterker) Jeg hadde så klart bare noen stumper med feite Monster kabler uten plugg på liggende.

Skal ta med forsterkeren bort til en mer audiofil kompis der det går mye i Progrock for å ser hvordan den fungerer der.

Dette er den billigste elektronikk dingsen jeg har kjøpt på lenge men absolutt den som imponert meg mest.
    Har følgte med her inne på denne t-amp tråden, og klasse D i forsterker/receivere generelt.

Eneste tidligere erfaring jeg har med digitale forsterkere(som jeg hvet om) er fra ett Pioneer bil anlegg en kar jeg kjenner hadde for ca 2 års tiden.
    Dette må jo være framtiden for generell forbruker elektronikk mtp hifi og hjemmekino.

Jeg aner ikke om brukbarhet og effekt skalerer med pris men herergud når jeg ser hva denne kinadingsen her til usle 320kroner kan prestere så er jeg veldig spent på va slikt utstyr til 1000,- vis av kroner kan tilby.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer og velkommen i t-amp klubben.

Du bør vurdere å anskaffe deg en DAC også - en gang..............

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, 1 til Muse TA2020 amp samt dac er på vei.

Er veldig spent på dac'en, det er lite info å finne rundt produktet foreløpig.
    Spesifikasjonene virker grei:

Nichicon capacity, RIFA capacity, KOA resistors, NEC relay……
    USB controller: Burr-Brown PCM2707
    --Full speed transciever (REAL AUDIO 1.1)
    --32KHz~48KHz/16BIT DELTA-SIGMA STEREO

Digital input receiver DIR9001
    --The receiver used is more expensive and of better quality than the popular CS8412/4/6
    used in all other DACs. It has many more music details and accurate sound you obtain.

Main DAC: Burr-Brown PCM1793
    --24-Bit 192kHz Sampling Advanced Segment Audio Stereo DAC
    --Dynamic Range: 113 dB THD+N: 0.001%
    --8× Oversampling Digital Filter

OPAMP: Burr-Brown OPA2134

HeadPhone: Burr-Brown OPA2604+BC550*2+BC560*2 (Reference SOLO HeadPhone Amplifier)

Technical Specifications
    Hardware Features
    Digital Input USB X 1
    S/PDIF X 1
    Analog Input Analog Stereo RCA X 1
    Analog Output Analog Stereo RAC X 1
    Analog 1/4" Stereo X 1
    Power DC 12 ~ 18V 500mA
    Dimensions 160*130*48 (mm)
    Weight 0.760kg
    Audio Performance
    Digital Input Impedance on Coaxial input 75 Ohms
    Line output 2Vrms
    THD 0.01%
    Headphone Amplifier output P-Pmax:10V
    Headphone Amplifier output THD 0.05%
    Suitable Headphone Impedance 32 ohm---600 ohm
    Frequency Response 10Hz---20KHz (-1dB)

Jeg søkte litt og fant ikke andre usb dac med hodtelefonutgang som var i nærheten prismessig.

Kommer til å sette opp dette foran pc sammen med Patos basic 100, og ett par Sennheiser HD500 jeg har hatt i lengre tid som sårt trenger en hodetelefonforsterker.

Gleder meg stort til Spotify får støtte for 320kb Ogg vorbis lydfiler. :-D

Senere utover høsten blir det nok nytt stueanlegg der det hadde vært artig å testet biamping med 2 av desse Muse t-ampene og Muse preamp.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja - spennende.

Den har jammen meg analog inngang også............. hmmmm, det har ikke min Beresford - hehe

Hva koster den DAC'en og har du link til sted du kjøpte den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er han jeg kjøpte fra på ebay:

USB DAC (PCM2707+DIR9001+PCM1793) + Headphone Amplifier - eBay (item 180372590258 end time Jul-23-09 10:35:46 PDT)

Med frakt blir det rundt 750-800,- kroner.
    Det er vel en slik "Beresford TC-7510 eller 7520" du har da eller? fant mye fint skriveri om den, og hadde ikke det vært for at jeg følte jeg måtte ha mulighet for analog tilkobling hadde jeg sikkert gått for en slik.

Fant ikke noe bildeprofil på oppsettet ditt?
    Skal prøve å legge ut noen bilder selv når jeg får dacen og sisste t-ampen.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av disse t-ampene som kan gå på batteri? Ser for meg en t amp og gallo-baller i parken. Syns musen så kul ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste t-amp jeg hvet om som kan gå på batteri(uten bilbatteri og andre modifiserte eksterne strømkilder) er den første som hele greiene startet med, Sonic impact fra thinkgeek.com.

Denne produseres ikke lenger og er til tider vanskelig å få tak i, ligger denne på ebay nå f.eks:

Sonic Impact T-AMP 2-Channel Amplifier - eBay (item 110406320713 end time Jun-28-09 10:10:13 PDT)

Fet plan det der med en slik og noen gallo i parken 8)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Er det noen av disse t-ampene som kan gå på batteri? Ser for meg en t amp og gallo-baller i parken. Syns musen så kul ut.
    Både trends og kingrex trenger 12V DC, så batteri er intet problem. Legg til noen høyttalere og en ipod så er du der Lett portabelt anlegg

I got my Lascalas ... promptly took them to the desert to test them. - The Klipsch Community

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Både trends og kingrex trenger 12V DC, så batteri er intet problem. Legg til noen høyttalere og en ipod så er du der Lett portabelt anlegg

I got my Lascalas ... promptly took them to the desert to test them. - The Klipsch Community

S*T*N det der var kult? har du flere slike bilder/tråder på lur? burde vært en egen tråd her inne der vi samlet eksempler på bruk av T-amps og lignende i det fri.

Jeg har lest over og kikket på bildene i den tråden du linket til opptil flere ganger allerede, rett og slett vakkert.

Har dere noe tro på denne? :
    http://cgi.ebay.com.sg
    /ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380133245225#ShippingP ayment

Ikke så ille pris men ikke så alltfor mye ampere heller.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av renegade
    Her er han jeg kjøpte fra på ebay:

USB DAC (PCM2707+DIR9001+PCM1793) + Headphone Amplifier - eBay (item 180372590258 end time Jul-23-09 10:35:46 PDT)

Med frakt blir det rundt 750-800,- kroner.
    Det er vel en slik "Beresford TC-7510 eller 7520" du har da eller? fant mye fint skriveri om den, og hadde ikke det vært for at jeg følte jeg måtte ha mulighet for analog tilkobling hadde jeg sikkert gått for en slik.

Fant ikke noe bildeprofil på oppsettet ditt?
    Skal prøve å legge ut noen bilder selv når jeg får dacen og sisste t-ampen.

Men du - kan du "bare" koble til én digitalkilde? Ikke både optisk OG coax?
    Tror jeg dessverre har rett da du har en vender foran USB/sPDIF og mellom D(igital) og A(nalogue) - ingen flere valg.

Men uansett er den råbillig dersom du ikke har fler enn én digitalkilde.

Bilde av mitt mini-fi kan du få her:
    Vedlegg 51460

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Men du - kan du "bare" koble til én digitalkilde? Ikke både optisk OG coax?
    Tror jeg dessverre har rett da du har en vender foran USB/sPDIF og mellom D(igital) og A(nalogue) - ingen flere valg.

Men uansett er den råbillig dersom du ikke har fler enn én digitalkilde.

Bilde av mitt mini-fi kan du få her:
    Du har nok rett, det blir USB+RCA+ SPDIF eller COAX.
    Jeg tenkte litt på dette men tror ikke det blir ett problem for min bruk, kan ikke huske sisst jeg brukte COAX kabel i stereosammenheng.

Fint bilde av "boksene" dine
    har du prøvd din dac mot pc over usb? jeg lurer på hvordan det fungerer med volumstyring på pc ved usb-dac.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd din dac mot pc over usb? jeg lurer på hvordan det fungerer med volumstyring på pc ved usb-dac.
    Å, jada

Volum er et eget kapittel:
    med MediaMonkey er volumet fryst til 100% i programmet (PC)
    med Spotify kan jeg regulere fra PC, men har den stort sett på fullt

Tror det er det mest riktige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lepai

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg fikk nettopp en Lepai i posten selv, og er ikke helt overbevist. Smeller i høyttalerne når jeg slår den på, og lyden virker noe mer ullen enn Sonic Impact T-Amp.
    Har en Lepai i skuffen selv. Dette er et Tripath-modul innepakket i et sølvpapirtynt "kabinett" med søppelkomponenter til.
    Men hva forventer man til denne prisen...
    Lepai har en opamp foran Triapth-modulet. Denne opampen er mest brukt i rimelige preamp til gitarer. Du finner en tråd om Lepai på diyaudio.com.
    diyAudio Forums - Lepai T-Amp with TA2020 - Page 18
    Den er enkel å modde.
    Spolene bør skiftes ut med bedre kvalitet f.eks IND-XT-4L fra Autocostruire.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naa hoeres jeg kanskje ganske gjerrig ut, men syns det er litt daarlig av komplett aa ta over 300 i frakt og miljogebyr paa Hoyttalere til 299. Finnes det noe billigere alternativ til patos 110ene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom endelig Muse pre-ampen jeg betillte for ca 2 uker siden.
    I tilegg kjøpte jeg en til Muse Ta2020 og div kabler samt en sånn hendig sigarettenner uttak til usb sak.

Begge mine Muse Ta2020 funker glimrende, derimot var en kompis av meg som kjøpte mindre heldig med sin, ser ut til at det noe galt med potmeter, han fikk enn elektroingeniør på jobben til å måle og sjekke ut.
    Forhåpentligvis ordner det seg og han får vederlagsfritt tilsendt en ny forsterker.

Vi testet hvordan en av mine Muse funker på hans Dali 909 og sikkert mye pga den høye følsomheten vart det veldig bra.

Han har en av de gamle nesten toppmodell receiverene til Denon(før hdmi og alle nye lydstandarder) og kommer til å gå over til rent stereo oppsett nå etter han ser hvor bra det kan bli bare med en t-amp som forsterker.

Ellers kjenner jeg annen kar som har ett par med xtz 99.26 som jeg håper å få testet på, men har ikke all verdens forventninger pga de har en del lavere følsomhet en de høytallerne jeg har prøvd på så langt.

Du har nok rett, det blir USB+RCA+ SPDIF eller COAX.
    Jeg tenkte litt på dette men tror ikke det blir ett problem for min bruk, kan ikke huske sisst jeg brukte COAX kabel i stereosammenheng.
    Jeg ser nå at det er en bryter/velger for om Spdif skal være optisk eller coax på baksiden, så da er det fullt mulig å ha alle kilder tilkoblet samtidig og så velge etter behov 8)

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å ha nevnt det, så ser jeg at Lepai har kommet med en oppfølger.
    Den nye har fått ny og kraftigere power ic krets fra BOSE visstnok.
    Chassis er det samme gamle med litt skrøpelige ht terminaler, men en ny og positiv ting er at denne en har bypass knott for tonekontrollene.
    Også ser det ut til at den har fått en litt større kondis enn lillebror med tripath
    modul.

Vanskelig å finne noe særlig info om den, men ser at de ligger på ebay til ca 18$.
    Det kan vel være verdt å prøve vel?
    En ny modell i samlingen for deg Herminator?

NEW MINI V3 Amplifier SUPER HIGH POWER, great deals on Electronics on eBay!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0