Offisiell tråd: T-Amp - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 573
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Overraskelse fra posten :)

Tok meg en tur på posten i dag for å hente en pakke, var ikke helt sikker på hva de kunne være da jeg venter flere pakker. Jeg håpet på at det skulle være noe morro, noe det også viste seg å være

På tide med litt testing

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven!!!!!!!!!!
    Men hvorfor drier Sonic å tviholder på de litt kjipe høyttalerterminalene? Akkurat på det punktet er Trends overlegne.....

Nederste bilde, fra høyre mot venstre i første rekke:
    GOD - BEDRE - BEST ???

Aner vi en ny importør og distributør av Sonic, Herman?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asvaberg: Synd med litt kjipe høyttalerterminaler ja, men husk at den egentlig er ment for bærbar lyd osv da, egentlig ikke laget for "hifi".

God, bedre og best ja hehe, skal bli morro med litt testing utover, men akkurat nå må jeg "kjøre inn" 2.gen.

Jeg hadde egentlig planer om å ta inn ett større parti, har send mail til diverse steder for pris osv. Tingen er at det uansett blir billigere å bestille fra usa selv, så er ikke noe god business å importere for salg.

Og ja, jeg bestilte like så greit 2 til med det samme jeg pakket opp pakken

Jeg bestilte fra WTS gjennom amazon.com og de merket pakken med 15 dollar så jeg slapp moms. Ferdig levert til posten kom det på ca 1000kr for 2 stk. Det er absolutt ikke så værst mtp at det også følger med strømforsyning

Men anbefaler folk å handle kjapt, tror det fort kan bli tomt! Dere husker vel den første t-amp'en, den ble jo revet vekk og kom aldri tilbake

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrDoogie
    Problemet med alle tre av disse høytalerene var at de ikke var følsom nok og dermed ikke ga nok trøkk iforhold til mitt behov (må og kunne brukes til fest).
    Slik jeg har forstått de fysiske lovene så kjøper man ikke en Trends T-amp hvis man savner trøkk i høyttalerne på fest....

Mulig du har noe for høye forhåpninger til en forsterker på 2x15W som ikke koster mer enn et par drinker på byen.

Jeg har en Trends T-amp selv som jeg bruker på Dynavoice F6 høyttalere via en PC. Spiller helt greit, men til fest?...nope.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg har en Trends T-amp selv som jeg bruker på Dynavoice F6 høyttalere via en PC. Spiller helt greit, men til fest?...nope.
    Har akkurat dratt fem mine F6'ere for å teste litt med gen2, må si jeg liker det jeg hører. Ble faktisk svært positivt overrasket over hvor godt og høyt dette spiller. Holder lenge til en fest i leiligheten min, men har man større rom så kan det kanskje bli snaut for noen. Det går i allefall ikke å snakke sammen her om man kjører på litt med t-amp'en.

Ja, så til poenget med denne posten. Jeg har nå kjørt inn den ene gen2 noen dager, hatt på div musikk både når jeg er hjemme og borte. Grunn til at jeg ville kjøre den inn var for at jeg syns den var litt hard og skarp i førsten og tenke da at litt innkjøring ville hjelpe. Til min positive overraskelse så føler jeg at lyden har myknet opp litt og har blitt mer behagelig å lytte på. Jeg har også gjort en rask sammenligning med trendsen og kan ikke si jeg merket noe mindre bass, men trendsen har enda litt mykere og rundere lyd om jeg kan beskrive det slik.

Jeg er på ingen måte noen hifi-journalist, ei heller er jeg audifil så dette bør kanskje taes med en klype salt. Jeg prøver bare å komme med tilbakemeldinger om hvordan jeg opplever det.

Må si meg svært fornøyd med gen2, skal teste den litt videre og etterhvert sammenligne litt med gen1.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herman, du skulle vært med på messa i Horten til helga med egen stand. Tror nok noen og enhver hadde fått seg en positiv overraskelse i det lytterommet.
    Trends på Proson 51RR
    2xSI T-amp på M65

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hadde vært noe hehe

Low-cost-hifi på sitt beste

Er nok mange sjeler som hadde fått seg en overraskelse der, hadde jo vært morro å hatt en t-amp på innerlomma og dratt den frem ved en hi-end stand og spurt om å få teste. Hadde vel fått mange rare blikk...

Venter to til i posten, håper de kommer i morra Snart får jeg Fence Duo 30 som skal testes også! Morro med noe nytt inn i kåken

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få kjøpt sonic impact gen2 med europeisk strømplugg? Vurderer å slå til på denne i stedet for å kjøpe en stereoforsterker til 3000-4000kr (vurderer også en Rotel RA-04). Hvilken butikk anbefales; thinkgeek, partsexpress, ebay eller noen andre butikker?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    Er det mulig å få kjøpt sonic impact gen2 med europeisk strømplugg? Vurderer å slå til på denne i stedet for å kjøpe en stereoforsterker til 3000-4000kr. Hvilken butikk anbefales; thinkgeek, partsexpress, ebay eller noen andre butikker?
    Jeg kjøpte min fra thinkgeek.
    No problemo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg kjøpte min fra thinkgeek.
    No problemo.
    Hvilken løsning har du for strømforsyninga? Kom den med europeisk plugg / må man ha en annen strømforsyning?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med strømforsyning, men man må bytte ut kabelen til denne da det følger med US kabel. Er ganske vanlig kabel som sikker kan kjøpes på feks clas ohlson eller biltema, eller kanskje du har en fra før av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar!

Ellers lurer jeg også på om det går an å slå av det frontlyset på gen2 boksen på en reversibel måte

Og til slutt, hva kan jeg forvente meg av denne forsterkeren i forhold til f.eks. en Rotel RA-04? (er de i det hele tatt sammenlignbare?)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du slå av lyset så må du åpne den. Det har ikke jeg brydd meg om.
    Har ikke hørt nevnte Rotelforsterker, men prismessig så får man mye for pengene hvis du kjøper T-amp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Det følger med strømforsyning, men man må bytte ut kabelen til denne da det følger med US kabel. Er ganske vanlig kabel som sikker kan kjøpes på feks clas ohlson eller biltema, eller kanskje du har en fra før av.
    Da er sonic impact gen2 bestilt, bestilte fra samme butikk på amazon som Herminator. Var innom clas ohlson i dag, men så ikke noen slike kabler (skal den likne på den kabelen som går fra strømforsyninger til bærbare og ut i stikkontakta? Hva slags kabel har dere som eier sonic impact forsterkerne brukt?

Takk for alle svarene så langt

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Er ny på forumet og har med stort interesse følgt deres erfaringer med t-amper. Blev så inspirert at jeg akkurat bestilte en Sonic Impact 2 Gen fra ThinkGeek (de har de på lager nå). Gleder meg som en unge å teste ut dette.

Newcomer Bigtwin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    Da er sonic impact gen2 bestilt, bestilte fra samme butikk på amazon som Herminator. Var innom clas ohlson i dag, men så ikke noen slike kabler (skal den likne på den kabelen som går fra strømforsyninger til bærbare og ut i stikkontakta? Hva slags kabel har dere som eier sonic impact forsterkerne brukt?

Takk for alle svarene så langt
    Jeg kjøpte min kabel på Expert. Samme kabel du bruker til f.eks barbermaskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min nye SI t-amp gen2 i posten i går. Bestilte fra Sonic Impact TAMP 5065 TRIPATH AUDIO AMPLIFIER T-AMP - eBay (item 350099854210 end time Oct-18-08 10:10:23 PDT)
    Dette ble rett under 100$ inkludert frakt. Selgeren gjorde dessuten den ekstra servicen å merke pakken som gave og verdi på 25$. Pakken ble sendt den 26 sept. og hadde sporingsnummer også.

Jeg kan trygt anbefale selgeren, og jeg tror man sparer noen hundrelapper i forhold til thinkgeek o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Sonic Impact v2 i hus, europeisk kabel kjøpte jeg forresten på biltema for 18kr. Veldig positivt overrasket, mye godlyd :-D

Har par spørsmål:

* Hvor langt opp kan jeg skru volumet? Har en del klassisk musikk som det ikke er så høyt volum på. Ser ut til at jeg må skru til ca kl 02 for å få "nok trykk" på noen spor. Annen musikk spiller med nok volum kl 11.
    Har Patos Basic 110 (b-vare på komplett.no til 499kr) koblet på.

* Høyttalerkablene mine er litt for tjukke for inngangene til T-ampen, hva kan gjøres? Har nå trykket de inn så godt jeg kunne, men er litt redd for kortslutning.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det ikke er hørbar forvregning så burde det gå helt greit. Det er med en gang forsterkeren begynner å klippe at høyttaleren får det utrivelig.

* Høyttalerkablene mine er litt for tjukke for inngangene til T-ampen, hva kan gjøres? Har nå trykket de inn så godt jeg kunne, men er litt redd for kortslutning.
    prøv å "tynn" de litt ved å kutte av litt kobber.

En annen mulighet er å lodde på noen cm. med avloddingslisse: Surplustronics - Desoldering Wire

Sett på en krympestrømpe over loddepunktet - og vips!

Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •