Offisiell tråd: T-Amp - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 29 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 573
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jepp, større membran -høyere følsomhet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag 2stk Trends T-amper levert fra buyoyo.com (bestilte for 3 dager siden !) og tok turen innom HiFi klubben i Stavanger.

De jeg snakket med hadde ikke hørt om T-amp og vi fikk testet ut noen høytalere (på mitt ansvar )på den.

Høytaleren som jeg testet var Aragon 6220 (tror jeg), B&W DM685 og noen veldig små som så ut som Podspeakere. Input var en CD spiller (men glemte å se hva det var, muligens en NAD C542)

Jeg synes lyden var veldig bra (men har ikke et veldig godt øret), men det manglet fylde og bass. Lyden var bedre på B&W DM685 enn de andre, men ikke med så mye som jeg hadde håpet.

Problemet med alle tre av disse høytalerene var at de ikke var følsom nok og dermed ikke ga nok trøkk iforhold til mitt behov (må og kunne brukes til fest).
    Ved halvt volum på Trends var det passelig lytte volum, men ble fortalt av ekspeditøren at på normale forsterkere gikk en ikke mye over 50% pga. at det vrenger seg. Prøvd litt høyere med Podspeakerene (65%) og da hørte ekspeditør at det vrengte seg.

Etterpå prøvde vi B&W DM685 med NAD 372 forsterker (5998,-) og det var en vesentlig forbedring i fylde (og hadde samme volum med 20%). Skulle bare mangle når Trends T-Amp kostet 800 kr (og heller ikke har spilt seg inn).

Det sagt så var ekspeditøren imponert over at den klarte å trekke høytalerene så bra.

Konklusjonen min er vell at 88db følsomhet (DM685) ikke er tilstrekkelig dersom en ønsker litt ekstra volum med T-ampen og at en bør ha fylde/bass glade høytalere.

Er litt usikker på hva jeg gjøre videre. Tror jeg ender med en større forsterker på stuen og bruker heller T-ampen til PC og evt. ute eller baderom.
    Til T-ampen tror jeg at jeg går for noen Proson SAT51 RR som andre har anbefalt.

mvh
    Dagfinn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en gen2 t-amp på 15w, og den klarer fint å spille øredøvende høyt med et par jbl e100. kanskje ES serien passer bra?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de høyttalerne hifiklubben har er så veldig lettdrevne (les db/w). Klipsch burde være en fin partner dersom du ønsker å få mye lyd ut av t-amp'en. evt. andre hornkonstruksjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg henta posten etter ferie og da hadde jeg fått et Sonic Impact lydkort gitt. Det funker, og det er totalt fravær for støy, mer er det vel ikke nødvendig å si. Det spiller rent og pent.

Nå må jeg finne meg en liten subb. XTZ 8" kanskje.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrDoogie
    F
    Er litt usikker på hva jeg gjøre videre. Tror jeg ender med en større forsterker på stuen og bruker heller T-ampen til PC og evt. ute eller baderom.
    Til T-ampen tror jeg at jeg går for noen Proson SAT51 RR som andre har anbefalt.

mvh
    Dagfinn
    Jeg bruker Proson SAT51 til min Trends. Har frem til nå brukt Eurorpis høyttaklerkabler og har vært veldig fornøyd med lyden.

Siden jeg hadde et par Tara Labs Helix 8 bi-wire liggende, så ville jeg teste ut disse - for lydens skyld.

Nå er jeg ikke sikker på om det skyldes bi-wire eller større tverrsnitt på kablene - men jeg får et løft i lyden. Mere dynamikk og mere bass. Diskanten virker mere kontrollert også.
    Men akk, kablene er så tunge at Trends'en tipper bakover - hehe

(se bilder på http://avforum.no/minhifi/show.php/asvaberg )

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asvaberg: du glemmer en viktig faktor: Placebo hehe

Nei, jeg vet ikke hvorfor du hører forskjell men som det er nevnt i alle kabeltråder så er placebo en stor og reel faktor. Du sier du også får mere bass noe som er litt i strid med hva snickers-is forklarte i sin kabeltråd. Der kunne faktisk tynne kabler vise til mere bass, men det var pga av at tynnere kabler dempet de høyere frekvensene og dermed ble basse mere fremtreden.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det kan godt være placebo.

Men jeg mistenker at brokoblingene på høyttalerne er av litt billig kvalitet. Disse ble jo tatt bort og bi-wire kablene har kanskje bedre tverrsnitt og ditto mere kontakt og bedre lyd. Men herregud så svære de kablene er på en T-amp og SAT 51

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, syns de koblingene på RR51 ser mere enn nok store ut jeg. husk at det er ikke store strømmen som sendes ut av en t-amp så en trenger en grunn ikke så solide kabler. Men nå er jo jeg en kabelskeptiker også da... hehe

Men skal for morro skyld prøve litt forskjellige kabler en dag, skal finne noen ultratynne bare for å provosere frem forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen.

Jeg er ute etter noe billig som rett og slett gir meg høyere volum fra mp3spiller og pc til mitt headset. Er en slik T-Amp det jeg trenger?

Jeg har lest hele tråden (tror jeg) og jeg har merket meg disse 3:

- Sonic Impact Gen 2

- Den Trends tingen

- Nuforce Icon

Alle ser estetiske ut, samt virker solide.

Sannheten er at jeg ikke kan noe om lyd og det eneste jeg er ute etter som sagt er noe billig jeg kan bruke til å forsterke lyden min med. At den passer i lomma og funker på batterier hadde ikke vært å forakte heller, men er ikke så altfor viktig.

Da jeg kjøpte headsettet så jeg en del snakk om lommeforsterkere for å drive det, men har ikke funnet noen spesifikke produkter jeg kan sjekke ut og tenkte at disse t-amp greiene må da funke vel så bra?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Hei alle sammen.

Jeg er ute etter noe billig som rett og slett gir meg høyere volum fra mp3spiller og pc til mitt headset. Er en slik T-Amp det jeg trenger?

Jeg har lest hele tråden (tror jeg) og jeg har merket meg disse 3:

- Sonic Impact Gen 2

- Den Trends tingen

- Nuforce Icon

Alle ser estetiske ut, samt virker solide.

Sannheten er at jeg ikke kan noe om lyd og det eneste jeg er ute etter som sagt er noe billig jeg kan bruke til å forsterke lyden min med. At den passer i lomma og funker på batterier hadde ikke vært å forakte heller, men er ikke så altfor viktig.

Da jeg kjøpte headsettet så jeg en del snakk om lommeforsterkere for å drive det, men har ikke funnet noen spesifikke produkter jeg kan sjekke ut og tenkte at disse t-amp greiene må da funke vel så bra?
    Nei, du kan ikke bruke en ordinær t-amp som hodetelefonforsterker - tror jeg
    Grunnen er at det ikke er noen utgang for jack/minijack.
    Men denne har det:
    Audiomagus - high end not high priced audio products

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ha en mobil hodetelefonforsterker.

Se her: The Mobile Line - HeadRoom - Right Between Your Ears

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Portabel amp? Da anbefaler jeg sterkt Practical Devices XM4 (midt på siden). Den kom på USD$166 uten pimpet chip (USD$17 ekstra) og uten frakt-avgifter.

Bruker ampen som mellomledd i ulike koblingsoppsett for å booste opp lyden, der gjør den stor nytte. Dessuten selvfølgelig som ren amp til Mp3-spilleren. Har ikke angret ett sekund.

Senere er en forbedring kommet til, XM5.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Alle de 3 produktene dere lenket til så veldig spennende ut. Blir vel at jeg går for en av de, ja. Må bare lese litt om de først.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Takker for svar.

Alle de 3 produktene dere lenket til så veldig spennende ut. Blir vel at jeg går for en av de, ja. Må bare lese litt om de først.
    Ta også en titt her: Head-Fi.org: Headphones, iPod earphones, portable audio, MP3 players, high-end audio

Pass godt på visakortet Slike sider er veldig farlige, man kjenner kjøpesuget kommer snikende og det nytter ikke med et lite plaster. Her må det en feit sigar til uten filter.

Edit: En ny tråd for dette hadde vært moro! meier lager bra saker: Meier-Audio

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ThinkGeek: Sorry, but T-Amp Gen 2 Amplifier has been Discontinued

Greetings, fellow Smart Mass! You had previously requested to be informed when the product belowreturned in stock at ThinkGeek. Unfortunately, new stock has notarrived and we have decided instead to discontinue the product. We apologize for the inconvenience. T-Amp Gen 2 Amplifier If you have any questions, comments or concerns, please contact us!We want you to be happy geeks, not sad or angry geeks. Thanks!

Fikk denne mailen fra thinkgeek i dag, ser også at buy.com har utsatt datoen for 2.gen enda en gang. Partexpress har heller ikke fått de på lager enda, kanskje Sonic Impact ikk har så mange igjen? De har sikket gått ut av produksjon nå som tripath er gått konkurs og solgt til Cirrus Logic.

Arrg, jeg som hadde tenk å hamstre inn flere av 2.gens t-amp, hadde planer om å kjøre hele surround med dem og noe lettdrevent som feks klipsch.

Får vel bestille meg noe fra 41hz så lenge også krysse fingerene for at partsexpress får 2.gen på lager igjen.

Nå har jeg forøvrig en del forsterkere basert på tripath, 2 stk Teac 3-kanals effektforsterkere, 1 stk trends ta10.1 og 2 stk 1.gen t-amp...

Har nesten lovet meg selv å aldri kjøpe klasse a/b igjen og kun holde meg til klasse d(t) i fremtiden. Venter bare på en ikke så alt for dyr surr.reciver basert på klasse d som også takler hd-lyd.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nye ASX2 serien til b&o sies å være noe av det beste, uansett pris. stereomodul på blandt annet 20watt til 3-4k ferdig i kasse å greier.
    men...det blir jo vesentlig mer enn sonic impact sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Parts Express fått Sonic Impact Gen 2 inn på lager. Jeg må bestille meg minst en, men skal prøve å gjøre det så billig som mulig. Det virker som det rimeligste alternativet blir å bruke Jetcarrier, og i tilfelle jeg skal benytte de kan vi kanskje få til ett gruppekjøp slik at prisen blir lavest mulig.
    Forsterkeren koster 69$ + 100kr i mva når de ankommer norge. Så blir det i tillegg frakt innenfor US til jetcarrier, og med jetcarrier til norge. Totalt burde vi kunne få forsterkerene ned i ca 600kr

Noen som er interesserte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess - jeg er keen på 2 stk :-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    600 kroner ferdig importert? Er definitivt med på den.

Side 14 av 29 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •