Martin Logan - Offisiell tråd - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 27 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 529
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er bare en regel, med unntak. Vanligvis er ikke receivere glade for abnormale belastninger, og kneler. Med audio er det interessante at man kan finde produkter der matcher, og gir lyden man liker i forhold til den personlige smak man har.
    Det du opplever har kanskje å gjøre med gain, derfor oppleves lyden veldig forskjellig, men samme det, bra at du liker dine "nye" høyttalere.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Jeg oppdaget noe her om dagen.

Vanligvis bruker jeg mine Rotel effektforsterkere ,(2x RB-991), på Sequel'ene mine, men har i det siste dagene syntes at det høres litt slapp og kjedelig ut her.

Var redd for at panelene var modene for pensjonering.

Har blitt advart mot å koble elektrostater direkte til en receiver, men i går koblet jeg de direkte til min Yamaha RX-V1800.
    (Bruker ikke den interne bi-ampingen til Yamaha.)

Jeg skjønner ikke hvorfor dere sier at receiveren blir ødelagt?, dette låter jo fabelaktig!
    Lyden økte med flere decibel pr høyttaler, og de spiller med mye mer dynamikk nå enn da jeg brukte effekt forsterkere!
    Så spennende å høre at du har funnet enda en mulig match. Selv om elektrostatene presenterer en tung last er de svært åpne for matching og slipper mye av komponentenes egenklang videre. Jeg trives godt med litt futt og fart og har slått fra meg en del utstyr som blir for sedat på høyttalerene i mitt oppsett. Det hadde kanskje vært spennende å prøve Hegel en dag, eller hva Pixel?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel må prøves veitdu Ola.

Hva er bruktprisen på den Hegelen din?

Etter å ha hørt Quad oppe hos deg har jeg veldig lyst på rør i effekt trinnet også.

Kommer ny effektforsterker etterhvert, men enn så lenge skal høyttalerene få lov til og være koblet direkte til Yamaha'n.

Ble mye strammere og finere lyd enn med Rotel.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sende deg en PM med bruktprisen omtrentlig jeg.

Du må svært gjerne komme på besøk igjen mens jeg har begge settene fremme, så kan vi teste begge opp mot hverandre.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Har blitt advart mot å koble elektrostater direkte til en receiver, men i går koblet jeg de direkte til min Yamaha RX-V1800.
    (Bruker ikke den interne bi-ampingen til Yamaha.)

Jeg skjønner ikke hvorfor dere sier at receiveren blir ødelagt?, dette låter jo fabelaktig!
    Lyden økte med flere decibel pr høyttaler, og de spiller med mye mer dynamikk nå enn da jeg brukte effekt forsterkere!
    Hentet fra tråden din på martinloganowners.com siden jeg antar det ikke er alle her som frekventerer det forumet.

Sitat Opprinnelig postet av JonFo
    Decent receivers like mid to upper range Yamaha's, Denon's, HarmanKardon and Marantz should do OK.

However, some lower-range units and other brands have been know to blow fuses or fry their output stages trying to flow the kind of current a ML can take at higher volumes.

So the warning has some merit, however I agree it's probably been overstated.

In any case, ML's definitely sound better with capable amplification than without.
    Min beskjedene erfaring sammenfaller helt med dette. Jeg har ikke opplevd at noen effektforsterker eller receiver har blitt KIA på mine HT'er. Men det er ingen tvil om at lyden blir en ganske annen når de drives av forsterkere som er sterke på lave laster.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Scenario versjonen?? fant noen brukte som jeg syns var lekre. Har en Music Angel rørforsterker som jeg lurte på og benytte.. noen tips her??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny bruker og ML

Siste gang jeg smilte uten egentlig å ville det var (gangen før var da jeg i 1990 testet en 1975 Beerenauslese på en vingård i Moseldalen) da jeg hørte Vantage på OHC med T&A-elektronikk. Det hørtes ut som hodet til Kari B var 2 meter høyt og hang i luften foran meg. Magisk! Så tok jeg med min kone på hi-fi - messe, for å sjekke hva hun likte. Hun har ikke peiling...., og er følgelig helt uhildet, og den perfekte lytter - hun liker det hun liker, uten å vite noe om hva hun burde like. Vi ruslet rundt, og hørte på kjøleskap og stativhøyttalere med elektronikk og kabler til prisen av en mindre bil, uten at noe fenget oss. Til vi hørte ML (og en annen elektrostat). Ikke satt vi i sweetspot, og ikke var rommene særskilt gode, men det rørte oss. Og nå har vi et par Vantager, drevet av en Accuphase forsterker på 2*100 og en Accuphase cd-spiller. Og det lyder helt fantastisk! Rommet er 90m2 stort, og når vi sitter ved spisebordet, som er langt fra sweetspot, lyder det som vi har et orkester plassert bortest i stuen. Takk for øvrig til Atle i Hjemmekino for hjelp med kabler (de var billige, og meget gode). Oppsettet (med strømfilter) er forøvrig HELT støyfritt. Etterhvert skal det bli hjemmekino av dette, forøvrig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senterhøyttalere revisited

Noen som har flere erfaringer med senterhøyttalere å dele? Det er ingen som har nevnt B&W? Og er det noen av dere som faktisk har testet MLs egne sentere?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ze Eagle
    Noen som har flere erfaringer med senterhøyttalere å dele? Det er ingen som har nevnt B&W? Og er det noen av dere som faktisk har testet MLs egne sentere?
    Så du har fått deg bruker ja, Ø :-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste gang jeg smilte uten egentlig å ville det var (gangen før var da jeg i 1990 testet en 1975 Beerenauslese på en vingård i Moseldalen) da jeg hørte Vantage på OHC med T&A-elektronikk. Det hørtes ut som hodet til Kari B var 2 meter høyt og hang i luften foran meg. Magisk! Så tok jeg med min kone på hi-fi - messe, for å sjekke hva hun likte. Hun har ikke peiling...., og er følgelig helt uhildet, og den perfekte lytter - hun liker det hun liker, uten å vite noe om hva hun burde like. Vi ruslet rundt, og hørte på kjøleskap og stativhøyttalere med elektronikk og kabler til prisen av en mindre bil, uten at noe fenget oss. Til vi hørte ML (og en annen elektrostat). Ikke satt vi i sweetspot, og ikke var rommene særskilt gode, men det rørte oss. Og nå har vi et par Vantager, drevet av en Accuphase forsterker på 2*100 og en Accuphase cd-spiller. Og det lyder helt fantastisk! Rommet er 90m2 stort, og når vi sitter ved spisebordet, som er langt fra sweetspot, lyder det som vi har et orkester plassert bortest i stuen. Takk for øvrig til Atle i Hjemmekino for hjelp med kabler (de var billige, og meget gode). Oppsettet (med strømfilter) er forøvrig HELT støyfritt. Etterhvert skal det bli hjemmekino av dette, forøvrig.
    Velkommen skal du være!!!

Du har jo fått en riktig pangstart som ny bruker på AvForum. Selv har jeg kun hørt Vista, og det låt aldeles ikke ille:-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto har ihvertfall hatt ML-center.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Myagi har vel ML senter....

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ML Stage sammen med Vantage. Utmerket senter som jeg er meget fornøyd med, og forøvrig den eneste senteren ML produserer som jeg likte lyden på. De øvrige blir pinglete ift billigere konvensjonelle høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer bra med hva jeg ellers har hørt

Og takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for noen timer siden NYFRELST av ML og elektrostat..... :-)
    Har vært og hørt på Martin Logan Clarity på McINtosh Elektronikk i samband med Veldodyne sub! Fy F og det spilte.... Ble helt frelst!

For min del som liker både musikk og film.... Jeg kommer til å kjøre komplett ML i front. Clarity fronter, og sannsynligvis Fresco senter! I samband med Veldodyne sub som jeg har sikla på leeenge! Som surround blir det JmLab!

Gleder meg til påske.... Mulig at mitt "kinorom/lydrom/kjellerstue" er klart til den tid. Så jeg får nyte film og musikk en liten uke før jeg reiser 1,5-2mnd på jobb!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, da er det enda flere med ML og Velodyne her:-D
    Du vet at det er en lang vei tilbake om man førts forelsker seg i elektrostater?

Newcomer roberthegvik sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Martin Logan Purity

Hvis noen er intr, så har jeg et strøkent par Purity i svart tilsalgs. Disse er kun 1 mnd... Kun 23000,-
    De ble litt store til å ha som bakhøytalere... Så og si ubrukt.

Rob

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere her som har erfaring med at ML krever ganske mye effekt?

Det syns jeg vertfall og merke tydelig med mine.... Abrahamsen V4.0 holder rett og slett ikke mål! Tidligere har jeg kun hørt disse på McIntosh.

Så vurderer og prøve Lyngdorf's nye digital forsterker på de, evt. brokoble 2stk Abrahamsen.
    Hva tror dere?

Og hvilken erfaringer er det her på forumet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune.hana
    Er det flere her som har erfaring med at ML krever ganske mye effekt?
    De krever en forsterker som er stabil ved store belastninger, nyere ML høyttalere har mer enn akseptabel sensitivitet og vil kunne spille tilfredsstillende høyt med laveffektivitetsutstyr.

Jeg veksler om dagen mellom 40w og 160w og savner ingen ting i forhold til effekt fra den ene til den andre.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Gwandarion sier i forhold til last og nyere modeller er sant, men selv de nyere (som feks Vista) klarer å levere så meget mye bedre hvis forsterkeren virkelig kan levere. Så ja, evne til å takle lav motstand og levere strøm spiller helt klart inn.

Side 9 av 27 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •