Martin Logan - Offisiell tråd - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 27 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 529
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg har vært inne på denne siden, og også tråden du nevner, men det står jo ikke annet enn spesifikasjoner som også står på ML's hjemmesider. Tenkte mere på erfaringer fra andre som har hatt/har et sett med Sequell II.

Er det foresten noen som har tips til en ok stereoforsterker opp til 10k på bruktmarkedet som kan være en grei match til Sequell II? Fant en Krell på Finn som fristet, men 20k blir nok litt i overkant...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av john_a
    Jeg har vært inne på denne siden, og også tråden du nevner, men det står jo ikke annet enn spesifikasjoner som også står på ML's hjemmesider. Tenkte mere på erfaringer fra andre som har hatt/har et sett med Sequell II.

Er det foresten noen som har tips til en ok stereoforsterker opp til 10k på bruktmarkedet som kan være en grei match til Sequell II? Fant en Krell på Finn som fristet, men 20k blir nok litt i overkant...

Jeg har ML Sequell II og om du du vil kan du jo få høre de hos meg på østlandet, en time fra oslo - mot gjøvik på fireren.
    Motstanden i høytalerene er stor den faller til en ohms last ved 20kHz, så du skal ha en stabil forsterker for at det skal virke. Ellers har II panelene en noe mer begrenset spredning noe som resulterer i at de er tungplasserte og svært gjerrige på sweetspot. Noe som betyr mye arbeide. De låter "greit" i mitt rom som er godt dempet og på ca 15m2, men de skulle gjerne hatt mer plass.
    Det er også III paneler å oppdrive fortsatt, de skal være litt rundere plasseringsmessig. Er det noe du lurer mer spesifikt på send meg en PM.

Ola

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite oppfølgingsspørsmål: Hvordan se hvorvidt en forsterker kan yte ved såpass lav last?

Gwandarion:
    Takker for tilbudet, men kommer nok ikke til å ha anledning til å ta en tur innom med det første. Får nok heller nøye meg med å ta en tur innom en hifi-sjappe i Oslo for å høre litt generelt på elektrostater. Aberet kan jo da være at det vil bli skuffende å gå til innkjøp av høytallere som gikk ut av produksjon for over ti år siden, men pyttsann

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffende du liksom... ;-)

You'll be surprised!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Etter at jeg hørte ML summit på horten messa så har jeg blitt veldig gira på elektrostater. Jeg var innom JFS i Drammen i går og hørte på ML vantage. Disse spillte helt rått på Mark knophler. Jeg var sjeldent imponert. Men så satte jeg på Ramstein med herate mich og da ble jeg kjempe skuffet. Bassen var tam, og vokalen var alt for snill. Lydbildet ble rett og slett rotete og lite fengende. Etterpå spillte han samme låten på et par ushere til 24k som spillte MYE råere. Er dere som har ML av samme oppfatning som det jeg er eller burde jeg gi dem flere sjanser på rock? For meg virker det som om ML er laget for "harmonisk musikk".
    De er laget for gode innspillinger :-D . Svaret er nok så enkelt at du hørte akkurat hvordan innspillingen er utført. Usher gir mye bass og er en livligere HT, er den ikke? ML er nøytral og kompromissløs mot innspillinger.

Hilsen en som har j.. lyst på den supre romdefinisjonen, presisjonen, luftigheten og gjennomsiktighet til ML Vantage :-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto brukte vel Rammstein som en av referansene/testsporene på sine Vantage, så de kan nok rocke også...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ML Aerius i Friends......

Du kan kjøbe rørforsterker, eller se på specs på en forsterker, samt lytte til andres råd. Kjente gode forsterkere til ML er Krell, Pass Labs, Plinius, Nakamichi, Conrad Johnson, Sonic Frontiers, Coda, Mark Levinson, Bryston osv, men du kan oppnå gode resultater med en passende rørforsterker også.
    Der er masse andre, men det avhenger av din smak også jo.
    Det er meget viktigt å huske på, kjøber du Martin Logan kjøber du noe av det ypperste i transparens og definisjon, derfor vil det være å banne i kirken om du parrer en slik high end sak med en middelmådig billig forsterker der ikke har sjangs til å yte de rettferdighet, så pass opp med hva du kjøber.
    Det er ikke umuligt å finne noe til 10K, men ikke vær for rask, prøv det hjemme først eller undersøk andres erfaringer. Disse høyttalere avslører nådesløst alle unoder i kjeden, inklusive elendige innspillinger og feil plassering.

Jeg tror din Grundig vil gå opp i røyk altså så ikke prøv dig ! Hva er vitsen med slike høyttalere på en slik forsterker ? Men vinner du i lotto, ja da så, ellers er det som en Lada motor i en BMW Z4...

Du kan kjøbe denne effektforsterker, hvis den er til 240 volt da, dette er en fantastisk forsterker !!
    AudiogoN ForSale: Pass labs Aleph 3
    2 x 30 watt klasse A, les litt om den her : Stereophile: Pass Labs Aleph 3 power amplifier
    Husk, dette er ikke Lidl watt...., jeg brukte før en 25 watt klasse A til elektrostater....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av john_a
    Har sendt deg pm :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå ML fans!

Jeg har kikket litt på nettet og ser at mange ML er dyre, men Clarity er jo mulig å få til en overkommelig pris, hoppet nesten på et par slike da de gikk for 18 K, men....

Hvordan spiller Clarity sammenlignet med Vista/Vantage?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Skuffende du liksom... ;-)

You'll be surprised!
    Jeg er så langt fra skuffa at jeg nesten er rundt svingen og på toppen av bakken.... Transparens er stikkordet her. Selv om mitt gammle skrot av noe utstyr ikke kan kalles top notch, så spiller det musikk som rakkern, alle som har snubla borti meg vet jo hva jeg prioriterer. Neste punkt på lista er en rør-pre, det eneste jeg savner er bittelitt mer mer nærvær og en anelse justeringer i mellomtonen som jeg synes hadde vært tjent med litt rundere former, etter min musikk smak. Det ligger mye mer å hente i plassering, en anelse vertikal tilt hjelper mellomtonen bedre frem. Men jeg tror ikke jeg finner noen endelig plassering på en god stund.

Om bang for buck er målet kan man ta en lytt hos meg, jeg har ikke brukt i nærheten av hva lyden skulle tilsi. Det er vel få som gjetter på prisen på skrotet jeg har stående.

Uansett, det er mye god lyd i gamle Martin Logan, men det krever litt innsats for at det skal spille uanstrengt og fritt. Dersom du er flink med plasseringen har du en detaljpresisjon og plasseringsevne som overgår mange konvensjonelle høyttalere. Men du får jo noe spesielt når du kjøper elektrostater da, noe av det som både frister og overasker mange.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MartinLogan Product Timeline - Page 2 - Welcome to the Martin Logan Club! syntes dette er en flott side å linke til i denne sammenheng

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at jeg er klar for å oppgradere mitt stereo/hjemmekino anlegg og ser at mange er blitt veldig glad i Martin Logan.

Jeg har aldri hørt på ML, ikke elektrostater en gang. Den beste stereo lyden jeg har opplevd var hos HFK med B&W 800D/801D drevet av Classé (CD spiller + forforsterker + effektforsterker). Veldig mye bedre lyd enn det jeg hører hjemme men jeg har dessverre ikke råd til disse. Vista er vel den dyreste modell jeg kunne tenke å kjøpe (pga bedre sweetspot med Xstat-panelene).

Jeg har lest så mye positive om ML og hvor utrolig bra lyd det er mulig å få ut at jeg har veldig lyst å høre på dem. Jeg bor på Østlandet og er mye i Oslo for jobben.

Er det noen med bra kalibrert oppsett som kunne tenke seg å vise meg hvordan jeg burde bruke sparepengene minne i år ? :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sørover noen gang, Jerome, er det bare å ta kontakt. Mine Vista reiser ingen vei med det første....:-D

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

demo

Jerome! Du er jo velkommen hit på Kløfta også!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet Anfield og MrMyagi.

Jeg har ikke tenkt å ta meg en tur til sør-Norge i de neste ukene men i sommer når snøen blir endelig borte, det kan ende

MrMyagi: jeg skal tenke litt på når jeg kan komme. Jeg prøver å gjøre en del med hjemmekino rommet mitt disse dagene for å bli ferdig så fort som mulig. Er det noen ukedager som passer bedre for deg ? Jeg har ikke det travelt, så vi tar det når det passer best for deg. Kanskje en dag når Marantz er på besøk også ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg vært hos MrMyagi og hørt på Martin Logan Vista. Jeg hadde store forventinger og ble overasket at lydbildet var så stort og luftig. Vi spilte veldig mye forskjellig og de klarte seg utrolig bra på alt.

Nå har jeg hørt på anlegget mitt igjen (med samme musikk) og den låter liten og kjedelig
    Det blir vel oppgradering i hjemmekino mitt men jeg ønsker å tester andre HT før jeg bestemmer meg. Martin Logan Vista står vel ganske høyt på lista mi nå :-D

Er det noen som har hørt på Vista og de andre ML modellene som er billigere en Vista ? Hva er fordelene med Vista vs andre billigere ML ?

Stor takk til MrMyagi (og Marantz) for en fin demo !!!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner jo å bli endel som har Martin Logan på forumet nå, men det er nesten utelukkende i ganske kostbare anlegg. Leverer ikke ML varene i de lavere prisklassene? Hvordan står Montage og Mosaic seg mot tilsvarende prisede konstruksjoner?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ja, da har jeg vært hos MrMyagi og hørt på Martin Logan Vista. Jeg hadde store forventinger og ble overasket at lydbildet var så stort og luftig. Vi spilte veldig mye forskjellig og de klarte seg utrolig bra på alt.

Nå har jeg hørt på anlegget mitt igjen (med samme musikk) og den låter liten og kjedelig
    Det blir vel oppgradering i hjemmekino mitt men jeg ønsker å tester andre HT før jeg bestemmer meg. Martin Logan Vista står vel ganske høyt på lista mi nå :-D

Er det noen som har hørt på Vista og de andre ML modellene som er billigere en Vista ? Hva er fordelene med Vista vs andre billigere ML ?

Stor takk til MrMyagi (og Marantz) for en fin demo !!!
    Det er jo det der er elektrostaters styrke, et lydbilde så stort at du har plass til tennisbane inne der.
    Små modeller spiller også luftigt og stort, forskjellen består som regel i at du bestemmer dig for hvor store høyttalere dit rom trenger og hvor mye penger du vil ofre, desto større modeller desto større frekvensområde får du.
    Husk at med elektrostater, også de små modeller, da vil dårlig, eller mismatched elektronikk avsløres nådesløst, så ikke skyld på høyttalerne. Dette må du tenke på slik at du får det bedste ut av høyttalerne.
    Husk at det er forsterkeren der skal "lade rommet med lyd", ( energize the room), ikke høyttaleren, mange går stadig feil her med litt pinglete receivere osv..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Martin Logan Purity på trappene.
    Dette er en hyper interessant sak, aktiv både i bass og panel, 200 watt.
    Så nå kan selv folk med Silverstar receivere bruke Martin Logan, tøft !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Da er Martin Logan Purity på trappene.
    Dette er en hyper interessant sak, aktiv både i bass og panel, 200 watt.
    Jeg finner veldig lite på nettet om disse. Martin Logan selv ikke har dem som produkt (på websiden). Er de i produksjon eller ha du fått et pre-release par ?

Side 6 av 27 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •