Martin Logan - Offisiell tråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 529
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Knekten
    Hørte på Vantage på Burmester-elektronikk her om dagen, og må si at det virkelig var fantastisk bra. Tror ikke jeg engang kan forestille meg hvor bra det låter med annen elektronikk og bedre rom. Jeg får leve på bare vann i noen år. Så begynner vel studentøkonomien å strekke til. Slank hadde jeg også blitt
    Hvordan elektronikk ville du hatt på da? Hvis ikke Burmester er bra nok, hva skal man ha da? De takler hvertfall 1 ohms laster bra!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For første gang i mitt voksne hifi-liv tar jeg meg selv i å drømme hvordan Burmester ville spille på mitt anlegg - kun ut i fra utseende og pris. Burmester er en våt drøm - og vil forbli det lenge

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. HåkonN så er han en av de jeg har tilbudt demo gang på gang, men jeg tror ikke han liker meg

Det er godt med slike som kan balansere litt, og her er HåkonN flink. Du leser sikkert dette, så jeg sier det igjen - du er hjertelig velkommen på neste demo (om du ikke studerer nordlyset fortsatt da?)

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvordan elektronikk ville du hatt på da? Hvis ikke Burmester er bra nok, hva skal man ha da? De takler hvertfall 1 ohms laster bra!
    Unskyld. Det var virkelig ikke meningen å fornerme noen. Jeg har virkelig ikke peiling og prøver ikke å late som at jeg har det heller. Jeg er lei for at det var mulig å misforstå meg på den måten.

Jeg trodde bare Burmester 991 (som jeg er ganske sikker på at er den jeg hørte) ikke er så egnet til ML siden jeg ikke har hørt om at noen her på forumet har brukt den på disse ht-ene. Han i butikken sa også at mange kjøpte forsterkere andre steder (tor han nevnte Krell?) for å bruke sammen med ML. Dette fikk meg til å tro at Burmester var en dårlig match.

Nå vet jeg i alle fall at Burmester og ML passer bra sammen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke hørt om noen som har brukt Burmester og Martin Logan. Det kunne vært artig å lese litt tilbakemeldinger på dette.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knekten
    Unskyld. Det var virkelig ikke meningen å fornerme noen. Jeg har virkelig ikke peiling og prøver ikke å late som at jeg har det heller. Jeg er lei for at det var mulig å misforstå meg på den måten.

Jeg trodde bare Burmester 991 (som jeg er ganske sikker på at er den jeg hørte) ikke er så egnet til ML siden jeg ikke har hørt om at noen her på forumet har brukt den på disse ht-ene. Han i butikken sa også at mange kjøpte forsterkere andre steder (tor han nevnte Krell?) for å bruke sammen med ML. Dette fikk meg til å tro at Burmester var en dårlig match.

Nå vet jeg i alle fall at Burmester og ML passer bra sammen.
    Det går nok bra du fornærmet nok ingen her..

Jeg viste ikke at du "ikke hadde peiling" som du sier.. Så tenkte kanskje du viste om noe som var bedre. Men nå skjønner jeg greia. Grunnen til at så mange ikke har Burmester her på forumet er nok sikkert pga prisen og så vidt jeg vet er de vel heller ikke så lett tilgjengelig, er vel kanskje bare OHFC som selger de i norge!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle høre på Martin Logan høyttalere i går. Desverre hadde ikke Musikkmagazinet i Bergen de inne
    De har ikke planer om ta de inn igjen med det første heller, siden de har solgt lite av de før.
    Lurer på noen har sammenlignet ML Vantage mot B&W 803D og kan si litt om forskjellene. Eventuelt Summit mot B&W 802D.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Som eier av Martin Logan Summit drevet av rørforsterker kan jeg avkrefte at Summit mangler smekk i mellomtonen. Drevet av min "gamle" Pass Labs X350.5 har disse like mye trøkk som mine tidligere JMLAB Alto Utopia Be. De slår Alto på alle punkter bortsett fra ultimat SPL.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto sitt oppsett har det vært sagt mye om, så det lar jeg ligge nå.
    Men har en god gammel erfaring med CLS panelene fra slutten av 80 tallet. Hørte da et godt justert oppsett hos det som den gang het "Bohas" på Grünerløkka. Det var med en stk 40K sub som var lagt på siden, høytalerne sto midt i rommet og ble drevet av Conrad Johnson rør monoblokker til 60K. Makan til holografi har jeg aldri siden opplevd, spilte "The race" av Yello og bilene bare dundret forbi på en måte som tok pusten fra undertegnede.
    Dette er et oppsett som er sært vanskelig og dyrt, men du verden som det leverte.
    Nyere ML er lettere å hanskes med men er fremdeles ikke "plugg an play" slik jeg forstår det.
    ML blir som litt sære damer, kan være vanskelig å tilfredsstille men kan alikevel bli en behagelig overraskelse ;-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er glad for en ML tråd, selvom ML minner mig om Mark Levinson !
    Mangler kanskje et bilde av Aerius på første side, men de er jo kanskje ikke så interessante da de er "gamle".
    Elektrostat er jo noe man aldrig glemmer, og gjerne kommer tilbake til etter flørting med vanlige dynamiske trege høyttalere.
    Jeg startet selv med hybrider i 1985, Audiostatic ES 180, med 6 1/2" bass og mellem-og diskantpanel. Senere i 1998 blev det Audiostatic ES 100 DCI fullrange. Og nå altså Aeon I og Stax....
    Inn imellom har der vært Carlsson, har stadig mine OA50.2, og IMF transmisjonlinjer, var litt retro interessert der gitt....

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Selv handlet jeg Vista via Oslo HiFi Center. Må si at det var god service fra første stund, og flere av selgerene har garantert vært med en stund i denne bransjen. Som du sier, Geir Tømmervik er det ulike meninger om, personlig har jeg god respekt for han, da jeg ikke har noen grunner til noe annet..
    For de som ikke er fornøyde er det ett scenario som går igjen:
    -Kjøper er usikker
    -Selger sier kjøper kan betale nå og prøve produktet hjemme "helt uten risiko". "Full bytterett uten noe problem om du ikke er 100% fornøyd!"
    -Kjøper blir ikke tilfreds eller synes det egentlig ble for dyrt og kommer så tilbake i den tro at han vil få pengene igjen.
    -"Bytterett er ikke det samme som returrett! Hva annet vil du bytte i eller kanskje du vil ha en tilgodelapp?"

De som har lyst til å prøve Martil Logan hjemme bør være helt klare på om de har avtalt bytterett eller returrett.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler ikke noe jeg er usikker på om jeg vil ha, uten å få et "åpent kjøp". Som du sier, er det viktig å ha avklart slike avtaler skikkelig på forhånd:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    For de som ikke er fornøyde er det ett scenario som går igjen:
    -Kjøper er usikker
    -Selger sier kjøper kan betale nå og prøve produktet hjemme "helt uten risiko". "Full bytterett uten noe problem om du ikke er 100% fornøyd!"
    -Kjøper blir ikke tilfreds eller synes det egentlig ble for dyrt og kommer så tilbake i den tro at han vil få pengene igjen.
    -"Bytterett er ikke det samme som returrett! Hva annet vil du bytte i eller kanskje du vil ha en tilgodelapp?"

De som har lyst til å prøve Martil Logan hjemme bør være helt klare på om de har avtalt bytterett eller returrett.
    Har ikke OHC deponeringsordning, forresten?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Flott at du igjen påtar deg rollen som djevelens advokat, Håkon.
    Det har faktisk stått Advocatus diaboli i profilen min i lengre tid.... Får bare håpe ingen starter med noe djevelutdrivelse snart... (SVS-menigheten eller den nye Martin Logan klanen kanskje? )
    Men om en finner store mangler i mellomtonen på Martin Logan, er en kanskje i overkant kresen? Det finnes sikkert like mange meninger om temaet her som alt annet, så at noen finner ulemper og svakheter annerledes enn andre må en bare leve med. Jeg derimot er svært fornøyd med mellomtonen i mine Vista.
    Ikke misforstå meg, jeg mener ikke store mangler (sa jeg det?). Heller en vurdering av lydsignaturen sammenlignet med tradisjonelle "kasseløsninger". Godt mulig det er en generell misoppfattelse basert på dårlige demoer... I så fall er kanskje Martin Logan total overlegen på alle punkter? Overkante kresne er vi alle sammen, eller så hadde vi ikke sittet her dag ut og inn og diskutert inverse telecine, elektrostat, Radioshack, PEQ og andre merkelige ord Ola Nordmann kun hører om i Star Wars filmer.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roko
    Da kan du jo ta turen innom meg når du har tid?
    I tillegg har vi kanskje samme musikksmak - i og med at du benytter coveret til Erotic Lounge i din avatar...
    Våken du... Ja lounge liker jeg. Deilig musikk indeed. Invitasjon mottatt.
    Du er forresten hjertelig velkommen hjem til meg for en lytt også, dersom du skulle være i nabolaget. Om vi har samme musikksmak eller ikke er ikke så viktig, bare du får høre på det du vil.....
    Jeg liker hard rock, fortrinnsvis på 110-120db.... CD og hørselvern medbringes av meg... (fleip selvfølgelig, takk for invitasjon....igjen)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ang. HåkonN så er han en av de jeg har tilbudt demo gang på gang, men jeg tror ikke han liker meg

Det er godt med slike som kan balansere litt, og her er HåkonN flink. Du leser sikkert dette, så jeg sier det igjen - du er hjertelig velkommen på neste demo (om du ikke studerer nordlyset fortsatt da?)
    Joda Akto, jeg liker deg. Bare send oppover din Canon 5D med den beste linsen, så skal jeg ta noen flotte bilder av nordlyset (som jeg fortsatt studerer).

For å være litt on topic, det mangler i allefall ikke invitasjoner fra Martin Logan eiere... i allefall de som har Vantage. Gjestfrihet og selvsikkerhet ser ut til å ligge med i embalasjen til Martin Logan. :-D

En ting jeg kunne tenkt meg å prøvd når jeg endelig kommer så langt som å dra til en av dere, er å tatt med Krell KAV-3250 for å testet mot noe som fungerer bra på ML. Dersom det stemmer at ML bruker Krell under utviklingen kunne det være artig å testet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En aldri så liten feil... Første du refererer til er meg (dette med avataren....)

Edit: Senere rettet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En ting jeg kunne tenkt meg å prøvd når jeg endelig kommer så langt som å dra til en av dere, er å tatt med Krell KAV-3250 for å testet mot noe som fungerer bra på ML. Dersom det stemmer at ML bruker Krell under utviklingen kunne det være artig å testet.
    Det hadde vært utrolig spennende!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det hadde vært utrolig spennende!
    Enig. Da skal jeg sørge for å ta den med når den tid kommer.

Roko: Var litt rask i quotingen. Rettet nå.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Mangler kanskje et bilde av Aerius på første side, men de er jo kanskje ikke så interessante da de er "gamle".
    Da er Aerius lagt til.

Kommer man på flere modeller - gamle eller nye - så link de opp i tråden, så skal jeg oppdatere fortløpende

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nordlys

Fra HåkonN: Joda Akto, jeg liker deg. Bare send oppover din Canon 5D med den beste linsen, så skal jeg ta noen flotte bilder av nordlyset (som jeg fortsatt studerer).

Bare nysgjerrig : Nordlys studering jobber du med dette? eventuelt på Oksebåsen? Har nemlig en fortid her da jeg jobbet på FFI.

Side 3 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •