Martin Logan - Offisiell tråd - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 27 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 529
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var idag og fikk demo på Martin Logan sine Electromotion. Spilte meget bra og jeg ble interresert i denne som en mellomløsning da jeg har solgt unna mine Marten Bird. MEN jeg blir litt skeptisk når jeg ser de selger denne i utlandet til litt over 1000$. Hmm.......det betyr vel at vi kan se (tilbuds) priser på denne i Norge om ett år på rundt 15K vil jeg tro. 22500 syntes jeg hører litt mye ut nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Var idag og fikk demo på Martin Logan sine Electromotion. Spilte meget bra og jeg ble interresert i denne som en mellomløsning da jeg har solgt unna mine Marten Bird. MEN jeg blir litt skeptisk når jeg ser de selger denne i utlandet til litt over 1000$. Hmm.......det betyr vel at vi kan se (tilbuds) priser på denne i Norge om ett år på rundt 15K vil jeg tro. 22500 syntes jeg hører litt mye ut nå.
    Du har nok sett pris per stykk.

I England hadde de en veil.pris på £2499 da de ble lansert.

Så prisen i Norge er ikke helt på styr, men jeg hadde gjerne sett dem litt billigere, ja. :-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg kontakt med en kar som selger en Audio Research VT-100 MK1 - SP16 rør kombo. Litt nyskjerrig på rør, men kjøper ikke uhørt for å si det slik. Karen er så overbevist om at dette låter bra at han sier seg villig til å ta det med og komme på en demo til helg, hvis det ikke selges før. Han er og interessert i en Xindak xa6950. Slike tilbud kan man jo ikke si nei til :-D

Noen med rør erfaring på ML ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Anfield kan si noe om komboen elektrostater / rør. Såvidt jeg husker, var det en positiv opplevelse.
    Sjøl har jeg ikke noen erfaring, men er av natur, nysjerrig på slikt.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Sjøl har jeg ikke noen erfaring, men er av natur, nysjerrig på slikt.
    Dine Vista har spilt på Rør både hos meg og Anfield. Det låter bra det, men det er like stor forskjell på rørutstyr som annet utstyr.

-quad-near-ml-jpg

Vel verdt et forsøk om man liker litt hyggelig forvrengning, litt mer brysomt eierskap men mange ekstra muligheter med tube rolling og matching.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hyggelig forvrengning"? Hmmm.
    Bokstavelig talt - det skurrer allerede i mine ører.:roll:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tolke alt i verste mening, Scrooge :-)

Er jo ingen hemmelighet at rørforsterkere har en forvrengning som kan låte annerledes enn mange transistorforsterkere, men alle forsterkere har en eller annen form for forvrengning. Så akkurat det ville jeg ikke brydd meg for mye om. Det er viktigere å konsentrere seg om det en hører. Bruk egne ører.

Men en rørforsterker er ikke en rørforsterker. Det er minst like mange forskjeller klangmessig på rørforsterkere som transistorforsterkere. Jeg har selv hørt rørforsterkere låte meget nøytralt og "transistoraktig", og det motsatte med transistorforsterkere som låter som det rørforsterkere har fått rykte på seg for å låte; avrundet topp, strålende mellomtone og myk og svampete bass.

Men; rørforsterkere har ofte en meget god egenskap i forhold til elektrostater og det er at de oftere takler de impedansesvingningene som disse høyttalerne kan by på. Og akkurat det kan være en svært viktig egenskap, langt viktigere enn hvor mange watt forsterkeren spytter ut. IMO.

Har selv brukt Rogue Stereo 90 og McIntosh MC275 på Vista med strålende resultat. Også Copland CTA-405, men den ble altfor myk og svampete i bassen og holdt på langt nær så god kontroll på basselementet som de to første gjorde.

Der er de aktive modellene som Vantage og ikke minst den nye Ethos strålende. Jeg verker etter å teste ut en god rørkombo på Ethos, da den jo har en aktiv bassmodul som klarer seg godt alene. Da skal rørforsterkeren "bare" dra panelet. Og med tanke på hvor godt den høyttaleren låter på de transistorforsterkerne jeg har brukt på dem, er jeg mer enn spent på hva en god rørforsterker kan gjøre.

(Men jeg er jo fornøyd som jeg er nå, husk å si det til seg selv. Ikke bytte igjen nå..... :-) )

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Greit nok å skule mot utlandet og hva ting koster der, men det er langt fra alltid noen sannhetsformel det heller. Tenk heller på hvilke høyttalere den sloss mot i prisklassen. Om den da er verdt pengene spiller det etter min mening liten rolle hva den koster i andre land. Norge, med sin økonomi, skiller seg sånn seg ut og alt er ikke sammenlignbart med et så enkelt regnestykke som salgspris på en vare.

Men det kan vi ta i en helt annen tråd enn her. For ElectroMotion er en fantastisk høyttaler til prisen, det er min påstand. Og det er noe med den fantastiske sammenhengende og homogene lyden fra panelene. Er en først blitt hektet er det fort gjort å ha fått en kjærlighet for livet. Undertegnede er vel et lite bevis på det.... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ikke tolke alt i verste mening, Scrooge :-)

Er jo ingen hemmelighet at rørforsterkere har en forvrengning som kan låte annerledes enn mange transistorforsterkere, men alle forsterkere har en eller annen form for forvrengning. Så akkurat det ville jeg ikke brydd meg for mye om. Det er viktigere å konsentrere seg om det en hører. Bruk egne ører.

Men en rørforsterker er ikke en rørforsterker. Det er minst like mange forskjeller klangmessig på rørforsterkere som transistorforsterkere. Jeg har selv hørt rørforsterkere låte meget nøytralt og "transistoraktig", og det motsatte med transistorforsterkere som låter som det rørforsterkere har fått rykte på seg for å låte; avrundet topp, strålende mellomtone og myk og svampete bass.

Men; rørforsterkere har ofte en meget god egenskap i forhold til elektrostater og det er at de oftere takler de impedansesvingningene som disse høyttalerne kan by på. Og akkurat det kan være en svært viktig egenskap, langt viktigere enn hvor mange watt forsterkeren spytter ut. IMO.

Har selv brukt Rogue Stereo 90 og McIntosh MC275 på Vista med strålende resultat. Også Copland CTA-405, men den ble altfor myk og svampete i bassen og holdt på langt nær så god kontroll på basselementet som de to første gjorde.

Der er de aktive modellene som Vantage og ikke minst den nye Ethos strålende. Jeg verker etter å teste ut en god rørkombo på Ethos, da den jo har en aktiv bassmodul som klarer seg godt alene. Da skal rørforsterkeren "bare" dra panelet. Og med tanke på hvor godt den høyttaleren låter på de transistorforsterkerne jeg har brukt på dem, er jeg mer enn spent på hva en god rørforsterker kan gjøre.

(Men jeg er jo fornøyd som jeg er nå, husk å si det til seg selv. Ikke bytte igjen nå..... :-) )
    Neida Rune, jeg var vel kanskje litt for rask der... ;-)

Noe som nok har sammenheng med at jeg har en (idiotisk?) oppfatning omkring en "radiorørløsning" som forsterkeri.
    Egentlig ganske dumt, men det bittelille jeg har hørt av rørforsterkere har nok mye av skylden for min noe snevre oppfatning av en slik kombo.
    Paradoksalt nok har jeg jo mer eller mindre "vokst opp" med glødende anoder (eller var det katoder?) bak et skall av glass. Og joda, synet av disse fasinerte meg!
    Men lyden derimot? Hmm, jeg har nok sikkert noe å lære / erfare, hva slikt angår....
    Og samtidig; Rørforsterkeren er jo gitt den "verste" jobben hva drift av "bare panelene" angår, og som teknisk sett er den tyngste jobben mtp fallende impedans når frekvensene går i taket?
    Jeg får liksom dette ikke til å gå ihop, i forhold til hva som kreves i en slik (strømkrevende) situasjon.
    Noe har jeg nok gått glipp av, og har ingen problemer med å innrømme det.
    Fortsatt står det igjen å overbevise meg om at jeg tar feil!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut .... synes nå jeg 8) ....

Må og innrømmet at synet av et glødende rør er fasinerende selv om det for ARC sin del stort sett er pakket inn i boksen. Ser det er flere med positive erfaringer på nett.

Blir det noe i helga så skal dere få høre hva jeg synes !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Høres bra ut .... synes nå jeg 8) ....

Må og innrømmet at synet av et glødende rør er fasinerende selv om det for ARC sin del stort sett er pakket inn i boksen. Ser det er flere med positive erfaringer på nett.

Blir det noe i helga så skal dere få høre hva jeg synes !
    Ble ikke noe av Demo'n da forsterkersettet blir solgt til en Bergens kar. Kanskje like greit da jeg ikke vet om jeg er helt klar for rør - enda.

Regner med at det var en kar for det er vel ikke noe kvinnfolk driver med dette ? 8) 8)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ble ikke noe av Demo'n da forsterkersettet blir solgt til en Bergens kar. Kanskje like greit da jeg ikke vet om jeg er helt klar for rør - enda.

Regner med at det var en kar for det er vel ikke noe kvinnfolk driver med dette ? 8) 8)
    Men hva gjør vel det når det blir en Pass Labs x250.5 i stedet :-D

Forforsterkersøket er i gang. Enn så lenge får Hegel eller BelCanto duge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver for tiden mine Vista med en McIntosh MA2275 og er veldig fornøyd med det. Kunne godt hatt litt mer strøm når jeg virkelig vill dra på men etter som jeg bor i en leilighet er det egentlig ikke noe problem.
    Jeg gikk fra Midgard Oberon 6.1 til McIntoshen og det var en enorm forskjell. 6.1 er jo som kjent en veldig dårlig match med elektrostater, så er mulig at jeg hadde blitt overasket uansett hva jeg hadde byttet til.
    Men at rør fungerer kjempe bra på ML er jeg veldig ening i!

Mvh
    Torstein

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Pass Labs x250.5 på plass, det vil si ikke helt da det må jobbes litt for å intergere en forsterker på 23x48x54cm og 50 kg :roll:.

Førsteinntrykker er veldig bra. Den har den litt varme/amerikanske klangen jeg hadde på Xindak men er klarere i toppen og mye strammere i bassen. Hegel ble for slank og trengte en sub i bunnen på mine Vista. Pass har mer trøkk i bunnen, men den passer forsatt bra med en sub som nå kuttet på 80 hz.

Forløping kjører jeg directe fra BelCanto DAC 1.5 og det låtet som sagt bra, men det blir vel en pre etterhvert slik at jeg får koblet bl.a. platespiller.

Som sagt må forsterkeren integreres, og jeg tenker på å sette den mellom høytalerne og strekke rundt 10 m XLR kablet til den.Eller så blir det en større rack som kan takle et beist av en forsterker .
    Synspunkter på dette ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her med synspunkter på matchen mellom Copland 504 og mine ML Source?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Purity vs Electromotion?

Noen som har en formening av hva som er best av ML Purity og Electromotion? Jeg antar det er forsvinnende små forskjeller, men har mulighet til å få ta i et par nye Purity 3000kr billigere enn Electromotion så lurte på om jeg skal gå for Purity

Planen vil på lang sikt kunne være å få bygget et par Hypex NC400 som ser ut til å være en god kombinasjon med disse høytalerene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Den største forskjellen er vel at Purity er en fullaktiv høyttaler, mens EM ESL er en passiv løsning. Disse blir jo derfor vanskelig å sammenligne direkte. EM ESL mot Vista blir vel mer i samme gate
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er fullt klar over dette. Men sett at man feks. kjører Purity på ekstern forsterker. Hvilken av Purity og Electromotion vil da låte best på samme forsterker?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke så mange har sammenlignet dette direkte.
    Jeg testet endel eksterne forsterkere når jeg hadde Purity, men ingen av dem ga et bedre lydbilde totalt sett enn den innebygde løsningen som var avstemt til høyttalerne.
    Purity er en veldig bra konstruksjon som gir mye for pengene, men idag ville jeg likevel gått for de nye EM ESL
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RPA
    Joda, er fullt klar over dette. Men sett at man feks. kjører Purity på ekstern forsterker. Hvilken av Purity og Electromotion vil da låte best på samme forsterker?
    Har testet Purity og gikk for Vista i stedet. Generelt sett kan man vel nesten si at jo større panel jo bedre, så står det melleom Purity og Electromotion ville jeg valgt det siste. Men, ja du kan kjøre Purity på ekstern forsterker for å tilpasse lyden din smak. Den innebygde ga meg ikke den lyden jeg ville så jeg kjørte den på en ekstern Xindak xa6950.

Har du is i magen så kommer det en brukt ML for salg fra tid til annen. Ikke lenge siden jeg så en Vista til 19' - her eller på Sentralen.

Side 25 av 27 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •