Martin Logan - Offisiell tråd - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 529
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til Anfield :

C2 : 7295,-
    Fx2 : 12000,- per par

Disse har en større tweeter enn resten av Motion-serien !
    8)

Sjekk ut ML sine hjemmesider for mer info.

Youtube-filmene er meget informative og forklarende for folk flest. Dette er produsentens syn på saken. Egne erfaringer kan jo selvfølgelig avvike noe i enkelte tilfeller. Se feks på videoen som omtaler sub-innstilling.
    Dette er kun ment som hjelp og til nytte for vanlige kunder. ML har ingen
    intensjoner om å bevise noe eller sette en 100 % fasit.

mvh

Akustisk Bureau / Audiocompaniet

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ML med noen nye fullaktive modeller?
    Jeg hadde Purity en periode, og den innebygde forsterkeren gjorde en svært god jobb på disse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med hvilke underlag ML trives best med? Puter/Spikes/Cones?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Einar

Takk for sist forresten ( Vår-Puls 2011, OHC ) 8)

Det har vært snakk om en ny utgave av Purity som visstnok skal kunne
    veksle mellom å være passiv/aktiv kun ved hjelp av en bryter. Dette er ikke
    bekreftet ennå. Cedia i september vil muligens være stedet !
    Dette er en messe som både ML, Anthem og Paradigm pleier å vise fram nye produkter på.

mvh

Akustisk Bureau / Audiocompaniet as

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme. Snakket litt med Olav i Munchen. Spennende med flytteplanene deres. Gleder meg til å komme innom å se de nye rommene etterhvert.
    Jeg skulle gjerne tatt en tur til Cedia i år, men det starter dagen etter jeg kommer hjem fra ferie i Itali. Tiden strekker dessverre ikke til i høst
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor skal de så flytte?
    Jeg hadde en laaang og hyggelig prat med både Olav og Christian i fjor høst, hvor dette allerede da var et tema.
    Både produkter og folk fortjener jo bedre lokaler!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var mitt første sett med ML handlet inn, Aeon I 8)

Jeg har hatt Klipsch av ymse modeller de siste årene, og har "varm" el.nikk deretter også.
    Jeg føler at jeg mangler litt diskant nå, men er usikker på om det er ørene eller komponentene som gjør det.

Jeg har Yamaha 3067 og Vincent SP-331, har dere noen annbefaling til nytt effekttrinn, eller bør ørene justeres litt tilbake til normalen?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 timer med elektrostater i hjemmet, det har vært 24 veldig gode timer!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklame, javisst, men allikevel en god liten snutt for å beskrive hele Martin Logan sin nye ElectroMotion ESL-serie. Er veldig spent på hvordan effekthøyttalerne og senteren matcher og byr seg frem i tillegg til selve EM ESL-frontene.

[YOUTUBE]0rMUn1DnXto[/YOUTUBE]

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene er jeg spent på, men senter og bakkanaler er jeg mer skeptisk til.

Dog; jeg regner jo med å kunne oppleve dette om ganske kort tid...?
    Det er jo snart tid for messe i Horten (17. - 18. september)! I tillegg er det 10-årsjubileum for denne HiFi Messen :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så skeptisk, RoKo? Er det fordi det ikke er elektrostatpaneler?

Jeg har jo selv opplevd Stage hos Atle, og i hans oppsett var den for meg den store akilleshælen. Produkter med "folded tweeter" har jeg jo selv hatt i eget oppsett før (Audiovector Si6C) og det gav et helt annet skyv enn Stage klarte.

Når det gjelder bakhøyttalerne så synes jeg de er litt spennende med at det er to diskanter og at de kan hjørnemonteres. I mitt rom kan dette vise seg å bli bra (tror jeg, jeg har jo ikke testet dette ut enda). Virker til å kunne spre bra.

Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer tilbake til Martin Logan, men med hvor mye er jeg litt usikker på. Kanskje du kan komme til meg på demo, om de ikke skulle ha dette på messa

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stage var mislykket, men størrelsen på senterkanalen, samt de "store" (not) "wooferne" den har, imponerte ikke.
    Dog er jeg ikke mer fordomsfull enn at jeg ikke har ytterligere tanker før jeg har fått hørt dem - hvor det enn måtte være! Det er jo godt mulig at jeg ganske snart får testet dem selv?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da ble det ikke ElectroMotion i denne omgang. Ene og alene av den grunn at jeg kom over et par med strøkne Vantage i den fargen jeg ønsket meg. Vantage, på grunn av sin justerbare bassmodul, får jeg til å sitte i rommet og fyller rommet mitt godt.

Senter og bakhøyttalere er fremdeles aktuelle da de jo er voicet for å kunne passe til alle høyttalere med Xstat-panelet.

Noen bilder da kanskje??

-img_4581-jpg

-img_4573-jpg

-img_4575-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt stille her i tråden, så jeg får gjøre et forsøk på å lage litt liv... ;-)

Kryssposter denne her fra min egen tråd:

Som den elektrostatfan jeg er, så er det nesten påkrevt å komme med litt nyheter fra Martin Logan. Ganskje godt tempo på produktlanseringene til ML for tiden, og siste skudd på stammen er Montis. Denne vil overta for Spire, og legge seg prismessig mellom Summit X og Spire.

Ikke så dum å se på...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har svært lyst til og prøve dette merke, siden jeg hørte ett par dyrere ML i jula i fjord, har jeg hvert litt nysjerri.
    Sitter igrunn og ser på ML ElectroMotion, noen som har hørt de, eller noen av de andre minste modellene fra ML?
    Er elektrostater høytalerene tunge og drive?
    Noen som har noe formening i om Parasound Halo P3 & A23 ville blitt på disse, eller noen av de andre minste modellene fra ML?
    Bruker i dag Tannoy Eyris DC1, svært gått fornøyd, men i februar flytter jeg, og der er stua større så jeg vil nok trenge gulvstående høytalere for og få litt mer futt...
    Kilde vil være Cambridge DacMagic

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye å svare på her, så en får ta det fra en kant:

Hart hørt ElectroMotion og det er mye bra lydkvalitet å spore der. Det er jo de samme tekniske løsningene i Xstat-panelet til den som på tidligere Vista, og det borger bra. Det var vitterlig en meget god høyttaler til prisen. ElectroMotion er jo en del billigere (Vista kostet ca 30k, EM koster vel 22k).

Elektrostater er ikke så tungdrevne som mange vil ha det til. Spesielt kanskje ikke ElectroMotion, som Martin Logan selv mener er deres mest lettdrevne elektrostat til dato. Elektrostater er litt annerledes enn tradisjonelle dynamiske høyttalere, da de gjerne har sitt problemområde i diskantområdet mer enn i bassområdet. Vista og Vantage som jeg kjenner best har en dip i impedansen på rundt 1,2 ohm rundt 18-19 khz. Spørsmålet er hvor mye "trykk" det er i de frekvensene for forsterkeren å holde orden på, spesielt hvis du ikke spiller altfor høyt.

Jeg har selv drevet Vista med rørtrinn på 2 x 50 watt, transistorforsterkere på 2 x 200 watt og en Arcam AVR350 surroundreceiver på 2 x 120 watt. Sistnevnte er av en helt annen klasse enn andre surroundreceivere, da den jo leverer 1200 VA fra sin strømforsyning.

Med andre ord, Parasound skorter nok ikke på kreftene, da spørs det mer hvordan det står seg klangmessig i dine ører.

Forøvrig vil jeg ikke anbefale deg å gå på mindre ML-varianter enn ElectroMotion om du har råd til det. Det er et stort hopp opp fra Source og Purity til ElectroMotion etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene

Lydsignaturen jeg ønsker og ha i framtiden er varm klang, ivertfall ikke mørk klang. ( Hadde Dali Blue 6006 tidligere, mørk lyd, kjøpte mine nåværede DC1, og en helt ny verden åpnet seg, varm og lys lyd, ihvertfall iforhold til 6006)

Jeg skulle så gjerne ha hørt disse, men da må jeg jo reise halve norge, irriterende

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe aner meg at dine Tannoyer er noe "friskere" enn Martin Logan sin tradisjonelle klangsignatur, men her varierer det mye i forhold til rommet du setter dem i og ikke minst utstyret du kobler til. Usikker på om jeg da ville valgt Parasound til Martin Logan i ditt tilfelle. Cambridge DACen holder nok mål lydsignatursmessig. En nøytral og stram transistorforsterker a la Bladelius Tor/Tyr er mitt tips i så måte, uten at jeg har noen anelse av hva budsjettet ditt totalt sett er.

En annen ting; jeg ville forsøkt å få en hjemmedemo av Martin Logan fremfor å få dem demonstrert i butikk. De pleier sjelden å yte høyttalerne rettferdighet. Jeg ble frelst etter å ha fått dem demonstrert i et meget godt oppsatt system på Fetsund. Alle andre butikkdemoer jeg hadde fått av dem inntil da låt...... ja du vet. Pyton.

Det trenger ikke å være samme høyttaleren du vurderer heller. For lydsignatursmessig er det mye som går igjen på Martin Logan.

Da er det ikke sikkert du trenger å reise så langt heller....

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt ML før, men det var i komboen: Martin Logan Prodigy, Mark Levinson NO432, Mark Levinson NO51, satt i flere timer og hørte Toto, Pink Floyd og div blues.
    Det var en grom stereo, fyttigrisn. For meg og mine ører så kan jeg forklare lyden slik: Meget klar og stor lyd, meget presis bass....
    Men og sammen lingne Lydsignaturen på Prodigy og ElectroMotion blir vel litt drøyt kansje?

Når det gjelder budsjettet, så har jeg tenkt max par og 20000... for høytalere.
    På den andre siden kunne jeg jo selge P3 & A23, og begynne på nytt.
    Tannoyene blir aldri solgt:-D

Må bare si takk til svarene dine Anfield, veldig gode svar for min del:smile:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sådan invitt hadde jeg ikke nølt med, om jeg var deg ags! ;-)

Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •