Martin Logan - Offisiell tråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 529
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Får jo et par med ML høytalere for prisen av den pakken:???:
    Ja, jeg må innrømme at jeg måtte ut med mer for Stax-ene enn ML-ene...

Pussig prioritering vil nok mange si.... ;-)

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg blir skutt for dette innlegget.. men jeg har ikke peiling..

elektrostatisk? (dette blir bare dummere og dummere, ettersom jeg prøver å formulere spørsmålet i hodet..) sier det som mamma ville sagt det.. hvor kommer lyden fra? de lange søylene med horisontale linjer i liksom?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei - en JÆVLIG tynn membran.... (1,35 mikrometer) ;-)
    Gir deg lyd i området 7Hz - 41.000Hz

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klienten
    hvor kommer lyden fra?
    Sitat AudioCompaniet.no:

Elektrostatiske høyttalere

Hvordan kan lyd reproduseres av en høyttaler man kan se tvers i gjennom? Elektrostatisk energi er svaret.
    Tradisjonell elektrodynamisk høyttalerteknologi benytter mebran av papp eller PVC satt i bevegelse av elektromagnetisme.
    Elektrostatiske høyttalere, derimot, benytter ladede elektroner som tiltrekker og frastøter hverandre. Dette enkle og elegante prinsippet danner grunnlaget for MartinLogans høyttalerteknologi.
    En elektrostatisk lydgiver består av tre deler: Membran, statorer og
    avstandstykker (Figur 1).
    Membranet setter luften i bevegelse, og gjenskaper på denne måten musikken. Statorens jobb er å stå stille. Derfor kalles den stator. Statoren er referansepunktet for det bevegelige membranet. Avstandstykkene holder membranets avstand fast, slik at det fritt beveger seg mellom statorene.
    Når en forsterker sender musikksignaler inn i en elektrostaisk høyttaler, blir signalene omdannet til to høyspenningssignaler med identisk styrke og vendt fase. Høyspenningssignalene tilføres statorne. Resultatet er et elektrostatisk felt skapt av den fasevendte høyspenningen som nå ligger over statorene.
    I feltet oppstår en kraft som samtidig arbeider både med og mot membranet. Membranet vil da bevege seg frem og tilbake, slik at lydbølger skapes.
    Teknikken er kjent som push – pull-drift, og er hovedgrunnen til elektrostatiske høyttaleres eksepsjonelle linejæritet og lave forvregning.

Profesjonelle og anerkjente lydstudioer benytter kondensatormikrofoner av høy kvalitet.
    De vet at kondensatormikrofoner egner seg best til å fange opp lyd med en kvalitet tilnærmet lik vår egen hørsel.
    MartinLogans elektrostatiske høyttalere oppførere seg som en omvendt kondensatormikrofon. Kondensatormikrofonen bruker ett element til å fange opp lydbølgene. MartinLogans elektrostatiske høyttaler bruker også kun ett element for å gjengi mikrofonens lydbølger, ett elektostatisk høyttalelement.
    Grunnet begrensninger i tradisjonelle elektrodynamiske høyttalerelementer, makter ikke ett enkelt dynamisk element å gjeni det fulle toneregisteret på en troverdig måte. Derfor må man med denne teknologien benytte en samling av flere enkeltelementer med ditto delefiltre for å gjenskape vår hørsels fulle toneregister.
    Det er viden kjent at elektrodynamiske høyttalere, og deres tilhørende komplekse og dyre delefiltre, aldri vil bli en perfekt lydgiver for korrekt musikkgjengivelse.
    MartinLogan fortsetter å videreutvikle og perfeksjonere sin elektrostatiske fulltonepanel-teknologi, så du kan ta del i originalopptakets alle nyanser og detaljer i ditt eget hjem.
    Helt siden lydbransjens spede begynnelse har jevn spreding av lyden fra høyttalere vært alle høyttaler-konstruktørers store problem.
    Fulltone storpanel-høyttalere har representert den største utfordringen på grunn av panelets størrelse. Større panel har alltid tidligere betydd dårligere spredning.
    Etter nøysomlig forskning, fant våre ingeniører en elegant og enkel løsning på spredningsproblemet. Ved å bøye panelet i horisontalplanet, oppnådde man et kontrolert spredningsmønster, samtidig som man greide å beholde samtlige av elektrostatpanelets gode egenskaper. Resultatet er MartinLogans unike Curvilinear Line Source

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag!

Foreslår navnebytte på tråden til MARTIN-LOGAN SKRYTETRÅD

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Martin Logan er fantastiske høyttalere. Vurderte en stund merket selv. Etter demo fant jeg ut følgende....
    • Det er ekstremt plasseringsavhengige med et svært begrenset sweetspot (type flytt deg 40cm i sofaen og lydbildet faller nesten sammen).
    Tja, jeg vet ikke helt om jeg er enig med deg der. Jeg vil heller si at de er litt vanskeligere enn en "vanlig" høyttaler. ML er litt mer ego som stereohøyttaler, men man kan da sitte andre steder enn sweetspot og kose seg med musikk. Den beste stereolyden vil man alltid ha i sweetspot (forutsatt korrekt kalibrering) uansett hvilken høyttaler du bruker. Jeg har fortsatt til gode å høre en mer oppløst og detaljert høyttaler, selv om BE 1027 er farlig nærme. Ta deg en tur til Akto, så får vi se om du fortsatt mener det samme etterpå

Edit: Det er forsåvidt helt greit om du ikke liker ML, alle kan ikke like det samme. Kjedelig om alle hadde nøyaktig det samme utstyret. Synes det å dra på demo hos noen ikke nødvendigvis handler om hva som er bra eller dårlig. Mye av morroa er å høre noe nytt

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden kommer fra stort flatt strømførende membran som er strammet opp mellom to statorer. Statorene er vanligvis hullete stive jernpaneler. La oss si den ene statoren har spenning +10kV og den andre -10kV. Man sørger så for at spenningen på det lette membranet mellom den varierer fra +100V til -100V i takt med musikken og membranet vil da bevege seg frem og tilbake mellom statorene. Siden membranet er meget lett vil man få meget raske endringer av bevegelsene for membranet.

Electrostatic loudspeaker - Wikipedia, the free encyclopedia

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er heller ingenting i veien for å kombinere med en dynamisk høyttaler i front. Min Si6C med Heil bånddiskant fremstår som oppløst (ikke hissig) og dynamisk, og med et ganske stort trykk sammenlignet med det jeg har opplevd av Cinema. Under film duger dette veldig bra, og således har jeg oppnådd full effekt både under lytting i stereo med ML og til film med kombinasjonen ML og Audiovector.
    Joda, som jeg også skrev, så går det ann å finne alternative løsninger... Men så lenge man ikke matcher lydsignaturen 100% vil det alltid være et kompromiss... sannsynligvis et kompromiss de som prioriterer stereo er villig til å inngå.
    Er dette såå viktig da? Er av den oppfatning at det aller beste er å ha høyttalere med lik lydsignatur rund baut. Men det er etter min oppfatning ikke altavgjørende om effekthøyttalerene er i eksakt samme serie. Akto sitt oppsett er jo en bekreftelse på dette. Hans Focal JmLab-høyttalere gjør en fullgod jobb under film. Selv bruker jeg Audiovector CX bak, og føler at det passer godt.
    Eksakt samme serie er en ting, helt ulik teknologi er en annen. Kanskje mer og mer viktig er det med gode og riktige bakhøyttalere siden høyoppløslige lydformater og multikanalsmusikk stadig blir mer vanlig. Om jeg ikke husker helt feil, så testet Akto også ML som bakhøyttalere for ikke lenge siden. Jeg ser i utgangspunktet ingen fordeler med å ha ulik lydsignatur på alle høyttalere, men jeg skjønner poenget ditt....
    Kan jo si litt om OHFC også det ;-)
    Det kan du kanskje si, men for å være helt ærlig så ser jeg ikke helt grunnen til at de skulle lyve om noe slikt. Mange har ulike meninger om Geir Tømmervik, men han satt til side så jobber det faktisk noen karer der som har drevet med dette på et høyt plan i relativt mange år og sitter selv med anlegg i 300-500k klassen. For ordens skyld så var det ikke Geir sine uttalelser, men en selger flere har hatt gode erfaringer med (blant annet Majesty her på forumet).
    Igjen enig i det meste. Men angående "snill" og "tøffere musikk"? Her anbefaler jeg deg absolutt et besøk hos Akto. Det aller meste du putter inn i Meridianen hans kommer ut fantastisk, også Rammstein. "Mangel på smell og knall i mellomtonen?" ML er definisjonen på mellomtone ;-)
    Den uttalelsen om smekk i mellomtonen er basert på min demo av Martin Logan Summit med Adyton 1.8 og Wadia 861, på flere reviews av Summit, lesing av folks erfaringer som selv eier Summit (blant annet på hifisentralen) og 2 selgers uttalelser om Summit... Selvfølgelig kan Summit være dårligere på dette punktet enn sine lillebrødre til halve prisen, men det er jo nettopp dette folk sier er fordelen med Summit. (?). Som sagt har jeg ikke hørt på Vantage, men det er kanskje på tide...

Dette med spredningskarakteristikk kan dere selvfølgelig diskutere, men jeg skjønner ikke at dette kan være noe å diskutere i det hele tatt så fremt vi snakker om den teknologien? Selv Mr. Martin Logan himself Akto sier dette i en annen tråd.

Jeg er definitvt ikke negativ til Martin Logan, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg liker Martin Logan ekstremt godt og leker stadig med tanken om disse flotte produktene. Siden dette var en Martin Logan tråd, prøver jeg bare å sette søkelyset på de negative forskjellene mellom elektrostater og tradisjonelle løsninger (de positive er det nok av andre som tar seg av her). Man kan selfølgelig si "da har ikke du vært hos Akto".... nei det har jeg ikke, men det er tydligvis et "problem" om han er den eneste som får til det andre ikke klarer, og da er det IMO enda mer grunn til å nevne det....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg har fortsatt til gode å høre en mer oppløst og detaljert høyttaler, selv om BE 1027 er farlig nærme. Ta deg en tur til Akto, så får vi se om du fortsatt mener det samme etterpå
    Både Martin Logan og Focal Be har sine fordeler og ulemper. Ingen høyttaler er perfekt, så her må man gjøre et kompromiss basert på sin musikksmak, preferanser, lommebok og matching av rom/eksisterende utstyr.

(BTW du sier 1027Be er farlig nærme, betyr det at du har hørt på de? I så fall med hvilken forsterker?)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Edit: Det er forsåvidt helt greit om du ikke liker ML, alle kan ikke like det samme. Kjedelig om alle hadde nøyaktig det samme utstyret. Synes det å dra på demo hos noen ikke nødvendigvis handler om hva som er bra eller dårlig. Mye av morroa er å høre noe nytt
    Dersom du leser igjennom mine innlegg om ML, så ser du at jeg aldri har sagt jeg ikke liker Martin Logan....faktisk tvert i mot.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du kanskje si, men for å være helt ærlig så ser jeg ikke helt grunnen til at de skulle lyve om noe slikt. Mange har ulike meninger om Geir Tømmervik, men han satt til side så jobber det faktisk noen karer der som har drevet med dette på et høyt plan i relativt mange år og sitter selv med anlegg i 300-500k klassen. For ordens skyld så var det ikke Geir sine uttalelser, men en selger flere har hatt gode erfaringer med (blant annet Majesty her på forumet).
    Selv handlet jeg Vista via Oslo HiFi Center. Må si at det var god service fra første stund, og flere av selgerene har garantert vært med en stund i denne bransjen. Som du sier, Geir Tømmervik er det ulike meninger om, personlig har jeg god respekt for han, da jeg ikke har noen grunner til noe annet.. Virker meget dyktig. Kan hende jeg har hatt litt ekstra flaks med service'n, da jeg sikkert er en veldig enkel(vanskelig) kunde når jeg først har bestemt meg. Slike handler på messe er ikke nødvendigvis enkelt, men alle andre forhandlere snakker om leveringstid, slikt har jeg ikke tolmodighet til. Har jeg bestemt meg, må jeg ha det med en gang. "Jeg skal ha med meg Vista hjem i dag, hvor betaler jeg?"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Har jeg bestemt meg, må jeg ha det med en gang. "Jeg skal ha med meg Vista hjem i dag, hvor betaler jeg?"
    Hehe, jeg kjenner følelsen så alt for godt... men det er faktisk herlig å gjøre slikt en gang i blant. :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er viktig i en offisiell tråd å belyse alle aspekter vedrørende merket, og derfor er det bra at det ikke blir bare skryt!

Martin Logan er definitivt ikke fasiten, og det er mange som ikke kan fordra elektrostater.

Jeg har hørt noen oppsett med konvensjonelle høyttalere som spiller fletta av det mitt eget gjør, men innen prisklassen har jeg til gode å høre noe bedre.

Når det er sagt har jeg også fått demo av Summit med vanvittig elektronikk på en messe, men det fanget ikke min interesse. Flatt, kjedelig og overfokusert mellom høyttalerne. Ikke luftig, holografisk og tredimensjonalt som jeg er vandt til.

Jeg er glad tråden engasjerer, og HåkonN er en meget viktig bidragsyter for å balansere det hele. Stort sett resten av oss er vel så farget at vi ikke kan vaskes på mer enn 20 grader

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Man kan selfølgelig si "da har ikke du vært hos Akto".... nei det har jeg ikke, men det er tydligvis et "problem" om han er den eneste som får til det andre ikke klarer, og da er det IMO enda mer grunn til å nevne det....
    Da kan du jo ta turen innom meg når du har tid?
    I tillegg har vi kanskje samme musikksmak - i og med at du benytter coveret til Erotic Lounge i din avatar... ;-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er hovedforskjellene mellom vista og de mindre modellene, ser ut som om de har mindre paneler?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summit, Vantage og Vista har x-stat-paneler - den nye utformingen av både panel og "gitter"

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (BTW du sier 1027Be er farlig nærme, betyr det at du har hørt på de? I så fall med hvilken forsterker?)
    Hørte 1027Be hos "Sven Roger" på forumet med Meridian 557 og en Hegel cd spiller (tror det var forgjengeren til CDP2A) og det låt utrolig oppløst og luftig uten å bli pågående. Synes faktisk det låt så bra at jeg sto og vurderte å gå over til 2-kanals oppsett for å få råd til den med en gang Det er ihvertfall stor sjans for at 1027Be blir min neste høyttaler, må bare få fylt opp kontoen etter sommerens oppgraderinger...

Men.... Preferanser endrer seg etterhvert som man utvikler seg innenfor denne hobbyen, så hva som står hos meg om ett års tid kan jeg jo ikke si 100% sikkert. Hadde vært artig og testet et nytt merke, ikke at det er noe galt med Jmlab, men det gjør jo ikke noe å utvide horisonten litt Jeg har etterhvert også lært meg viktigheten av akkustikk (et undervurdert tema) i rom, og noe som spiller bra i ett rom kan låte jæ**** i et annet...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, for de mindre modellene ser litt "grovere" ut hvis det går an å si det.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du igjen påtar deg rollen som djevelens advokat, Håkon. Du engasjerer deg og diskuterer, og slik blir det (som oftest) gode tråder av.

sannsynligvis et kompromiss de som prioriterer stereo er villig til å inngå.
    Er vel stort sett mennesker med vekt på musikk i stereo som er kundegruppen til Martin Logan ja.

Eksakt samme serie er en ting, helt ulik teknologi er en annen. Kanskje mer og mer viktig er det med gode og riktige bakhøyttalere siden høyoppløslige lydformater og multikanalsmusikk stadig blir mer vanlig. Om jeg ikke husker helt feil, så testet Akto også ML som bakhøyttalere for ikke lenge siden. Jeg ser i utgangspunktet ingen fordeler med å ha ulik lydsignatur på alle høyttalere, men jeg skjønner poenget ditt....
    Sier heller ikke at det er fordeler med ulik teknologi, men det går an å kombinere med godt resultat.

Mente absolutt ikke å starte min egen svertekampanje mot OHFC her, det jeg mente (på en fleipete måte) var at kanskje de som forsøkte å sette opp det systemet hjemme hos kunden ikke hadde kompetansen. Vel vel, vi setter klokt en strek her.... ;-)

Den uttalelsen om smekk i mellomtonen er basert på min demo av Martin Logan Summit med Adyton 1.8 og Wadia 861, på flere reviews av Summit, lesing av folks erfaringer som selv eier Summit (blant annet på hifisentralen) og 2 selgers uttalelser om Summit... Selvfølgelig kan Summit være dårligere på dette punktet enn sine lillebrødre til halve prisen, men det er jo nettopp dette folk sier er fordelen med Summit. (?). Som sagt har jeg ikke hørt på Vantage, men det er kanskje på tide...
    Tror nok ikke at Summit er noe dårligere enn Vista og Vantage, tvert i mot ;-) . Men om en finner store mangler i mellomtonen på Martin Logan, er en kanskje i overkant kresen? Det finnes sikkert like mange meninger om temaet her som alt annet, så at noen finner ulemper og svakheter annerledes enn andre må en bare leve med. Jeg derimot er svært fornøyd med mellomtonen i mine Vista.

Dette med spredningskarakteristikk kan dere selvfølgelig diskutere, men jeg skjønner ikke at dette kan være noe å diskutere i det hele tatt så fremt vi snakker om den teknologien? Selv Mr. Martin Logan himself Akto sier dette i en annen tråd.
    Jeg er helt enig med deg i at Martin Logan har begrenset sweetspot. Dette ble vistnok noe bedret med de nye Xstat-panelene, men det er fremdeles en liten "ego-høyttaler". Men når du først sitter i sweetspot, så sitter det dønn.... ;-) Og i min kino er jeg herre, og spiller musikk for meg...

Siden dette var en Martin Logan tråd, prøver jeg bare å sette søkelyset på de negative forskjellene mellom elektrostater og tradisjonelle løsninger (de positive er det nok av andre som tar seg av her).
    Som Atle sier;

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Stort sett resten av oss er vel så farget at vi ikke kan vaskes på mer enn 20 grader
    Man kan selfølgelig si "da har ikke du vært hos Akto".... nei det har jeg ikke, men det er tydligvis et "problem" om han er den eneste som får til det andre ikke klarer, og da er det IMO enda mer grunn til å nevne det....

Om det er et "problem" å få god lyd for alle andre enn akto, skal ikke jeg mene noe om. Det jeg sier er at jeg enda har til gode å oppleve et Martin Logan-oppsett like bra i et demonstrasjonslokale som hjemme hos Martin Logan-eiere. Teknologien setter noen begrensninger, og de begrensningene egner seg svært dårlig på halvdårlige demonstrasjonsmåter.

BTW: Du er forresten hjertelig velkommen hjem til meg for en lytt også, dersom du skulle være i nabolaget. Om vi har samme musikksmak eller ikke er ikke så viktig, bare du får høre på det du vil.....

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på Vantage på Burmester-elektronikk her om dagen, og må si at det virkelig var fantastisk bra. Tror ikke jeg engang kan forestille meg hvor bra det låter med annen elektronikk og bedre rom. Jeg får leve på bare vann i noen år. Så begynner vel studentøkonomien å strekke til. Slank hadde jeg også blitt

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Selv handlet jeg Vista via Oslo HiFi Center. Må si at det var god service fra første stund, og flere av selgerene har garantert vært med en stund i denne bransjen. Som du sier, Geir Tømmervik er det ulike meninger om, personlig har jeg god respekt for han, da jeg ikke har noen grunner til noe annet.. Virker meget dyktig. Kan hende jeg har hatt litt ekstra flaks med service'n, da jeg sikkert er en veldig enkel(vanskelig) kunde når jeg først har bestemt meg. Slike handler på messe er ikke nødvendigvis enkelt, men alle andre forhandlere snakker om leveringstid, slikt har jeg ikke tolmodighet til. Har jeg bestemt meg, må jeg ha det med en gang. "Jeg skal ha med meg Vista hjem i dag, hvor betaler jeg?"
    Den siste setningen der er også slik jeg liker å handle, og det er slik jeg synes det skal være.. Med mindre man er i butikken for å lytte! Jeg har vært en del på oslo hificenter og jeg må si at jeg har fått bra service der alle gangene jeg har vært der, og nå har jeg også bestilit meg høyttalere derfra og skal hente dem i dag, og hittil har de vært veldig flinke med å følge opp og ringe tilbake til meg!

Til dere andre så synes jeg nesten alltid HåkonN er veldig flink til å komme med sakelige argumenter, og det virker som dere andre også synes det. Jeg liker å følge med på sånne tråder, for dette kan være veldig lærerikt for oss andre unge som en gang i fremtiden kommer til å bruke en formue på et anlegg.. Det har kommet frem mange positive og negative sider ved Elektrostatiske høyttalere.
    Selv om ikke jeg har såå mye å tilføye her så kan jeg jo hvertfall fortelle litt om mine erfaringer med ML. Jeg en av de heldige som har vært på en strålende demo hos Akto og der fikk jeg virkelig høre hva ML er gode for. Jeg har hørt ML en del ganger før, men det var har vært på messer, og hjemme hos Akto var noe helt annet. Så til alle som ikke har hørt ML i et skikkelig opsett i et bra rom må ikke forhånds dømme disse spesielle høyttalerne, for det er virkelig noe som får en til og åpne ørene skikkelig. De har en veldig spessiel spillestil som jeg synes var veldig lett og like, og jeg tror ikke jeg er den eneste som har blitt positivt(overasket) over disse høyttalerne!

Side 2 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •