Martin Logan - Offisiell tråd - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 27 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 529
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Dusjer du med klær på da? Jeg gjør ikke, spesielt ikke når jeg har med meg mine kjære i dusjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...vel, jeg har ikke klærne på når jeg dusjer med "min" kjære, men det spørs hva hun hadde sagt hvis hun hadde kommet inn på badet med meg og to paneler i dusjkabinettet

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, he he, heldigvis så ikke konen hva jeg holdt på med. Nei, det å vaske høyttalere er for meg en helt naturlig ting, derimot setter jeg grensen ved å legge kabler i fryseren natten over! Det skulle jo forbedre lyden ifølge noen cryo fanatikere. Kan se det for meg, da hadde konen ringt psykiatrisk hjelp tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ja det er mye rart som skjer i vår lille nerdeverden. Kabler i fryseren har jeg faktisk aldri hørt om før. Kan tenke meg hva fruen selv hadde sagt hvis hun fant et par kabler i fryseren når hun skulle hente kjøttdeig
    Uansett så er jo ikke dusjing med høytalere langt unna det heller, men jeg ser absolutt logikken i å få renset panelene.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, he he, heldigvis så ikke konen hva jeg holdt på med. Nei, det å vaske høyttalere er for meg en helt naturlig ting, derimot setter jeg grensen ved å legge kabler i fryseren natten over! Det skulle jo forbedre lyden ifølge noen cryo fanatikere. Kan se det for meg, da hadde konen ringt psykiatrisk hjelp tror jeg.
    Det er faktisk ikke så borti veggene som man skulle tro!
    Dvs, det er vel egentlig det!
    Teorien bak dette er at jo kaldere en elektrisk leder (kabel) er, jo lavere blir motstanden i denne.
    For at kabelen skal bli en såkalt superleder (null elektrisk motstand), må den imidlertid kjøles ned til minus 273grader, altså ganske langt unna den temperaturen man vanligvis har i sine frysebokser! ;-)

Likefullt utgjør differansen fra romtemperatur til frysebokstemperatur ca 40grader, og det kan muuligens gi målbare utslag med finkalibrert måleutstyr.
    Men at dette skulle gi hørbare forbedringer? Hehe.... ;-)

Man kan ellers lese litt om superledere her: Superleder - Wikipedia

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt spørsmål...

Hva tror dere om ML Source på en klasse-D forsterker...?
    Komer forsterkeren til å klare det eller kneler renheten i lyden i dens forsøk på å levere nok strøm..?
    (Hypex moduler 400watt)

Bonus spørsmål...
    Hva er Source sine svakeste sider mot sine storebrødre, Vista/Vantage

(Har hatt en liten samtale med Tor på tonart...)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Enkelt spørsmål...

Hva tror dere om ML Source på en klasse-D forsterker...?
    Komer forsterkeren til å klare det eller kneler renheten i lyden i dens forsøk på å levere nok strøm..?
    (Hypex moduler 400watt)

Bonus spørsmål...
    Hva er Source sine svakeste sider mot sine storebrødre, Vista/Vantage

(Har hatt en liten samtale med Tor på tonart...)
    Jeg har ingen stor erfaring med Hypex, men har testet ut andre klasse D-forsterkere på bl.a. Vista, og det var ingen god match. Som Vista så er vel også Source en "passiv" høyttaler (dvs ingen innebygget forsterker for bassen). Det var alltid god kontroll og stram og definert i bassgjengivelsen, men i mellotone og spesielt i diskantgjengivelsen hadde de forsterkerne jeg testet med store problemer, det sprakk opp og låt grovkornet og udefinert.

Nå er det jo forskjell også på klasse D som på de andre teknologiene, så som alltid så er moralen "test ut for eget rom og egne ører".

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, å kjøpe Source uprøvd med klasse-D blir for stor gambling for meg, google sier at veldig mange er fornøyde også, men man vet ikke hva de eventuelt har prøvd av annet...
    De har ikke Source i Trondheim, det er bestillingsvare, å han ville ikke bestille uten et sikkert salg...

TonArt Etera til 20.000kr kan jo være litt interessant alternativ til elektrostat...
    Synes det er kjedelig å gå manstream å kjøpe bw 683 også, men akkurat i denne timen ser jeg bw cm-7 som et godt valg... Neste time har jeg en annen tanke...
    Ikke rart det har tatt meg over 5år and counting å kjøpe min første "skikkelige" høyttaler...

(men dette blir offtopic i en ML tråd, beklager... Skulle egentlig bare si takk for svaret Anfield )

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skulle gå litt på stigen, eller se etter brukte?
    Et sett Aeon I som jeg har virker fantastisk bra i rom der ikke er så store, med den rette forsterker får du virkelig magisk lyd.
    Det er en ganske kompakt høyttaler med vanvittig stor lyd, uten svake sider.
    Jeg har aldrig hatt lyst til å oppgradere, men det henger sikkert sammen med forsterkeren jeg bruker også.
    Du kan noen ganger finde de på bruktbørsen, til bruktprisen er det et eventyrligt pris/kvalitetsforhold, helt latterligt faktisk.
    Purity er aktiv dreven så kanskje det er noe også?

Generelt kan man sige, desto større panel, desto større lydbilde.

Er du skeptisk elektrostater MÅ du bare se på Magnepan 1,7 f.eks., eller 1.6 brukt, et av historiens bedste kjøp overhodet til prisen.

Prøver du først paneler er det vanskeligt å gå tilbake, synes jeg da.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte skeptisk til elektrostater, det er en gudommelig gave ingen vanlig høyttaler klare å nå opp til...
    Jeg beguder elektrostater...
    Bittelitt skeptisk til mange år gamle brukte elektrostater, da panelene nærmest har en levetid..

Men jeg har ikke råd til å bytte effekt i tillegg...
    Jeg har heller ikke råd til å gå over 15.000...

Å gjett hva, skulle i begravelse, kom meg 7km hjemmefra så låste ene bremsekalipperen seg å kokte både hjullager og bremsekalipper...
    Å det er ene og alene fordi jeg nå har klart å spart opp penger til høyttalere..... :cry: Ikke fått en skikkelig vurdering enda, blir det mye i rep. så blir det ingen kjøp, er det bare pussing å smøring av calipper så blir det tur og kjøp på lørdag..

Carma is a bitch, biches bite...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ML Source

Du har muligheten til å høre både ML Source, SL3 , Sequel 2 og Quest i ditt nærområde ( Røra/ Verdal). De kan høres både med rør og transistor om ønskelig.
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Ja, å kjøpe Source uprøvd med klasse-D blir for stor gambling for meg, google sier at veldig mange er fornøyde også, men man vet ikke hva de eventuelt har prøvd av annet...
    De har ikke Source i Trondheim, det er bestillingsvare, å han ville ikke bestille uten et sikkert salg...

TonArt Etera til 20.000kr kan jo være litt interessant alternativ til elektrostat...
    Synes det er kjedelig å gå manstream å kjøpe bw 683 også, men akkurat i denne timen ser jeg bw cm-7 som et godt valg... Neste time har jeg en annen tanke...
    Ikke rart det har tatt meg over 5år and counting å kjøpe min første "skikkelige" høyttaler...

(men dette blir offtopic i en ML tråd, beklager... Skulle egentlig bare si takk for svaret Anfield )

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråd flyttet til Klubb/entusiast kategorien etter forespørsel
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har erfaring med Bi amping av vista eller andre høytalere fra ML?

Har i lengre tid drevet mine vista med McIntosh MA2275.
    Veldig fornøyd med den men merker den fort mister pusten når jeg drar på litt.
    Jeg har også ligende et par Midgard Oberon 6.1 fra mitt tidligere oppsett, og har i det siste begynt å leke med tanken på å kjøre 2275en på ESL panelet og MAen på bunnene.

Noen som har erfaringer eller tips.
    Er f.eks veldig spent på hvordan nivå forskjellen blir og om jeg eventuellt må gjøre noe lurt for å få likt nivå på begge ampene.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bi-amper mine, og det fungerer fin-fint!

Dersom du kjører romkorreksjon, skal nok eventuelle forskjeller utviskes greit der.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Projectionist
    Noen her som har erfaring med Bi amping av vista eller andre høytalere fra ML?

Har i lengre tid drevet mine vista med McIntosh MA2275.
    Veldig fornøyd med den men merker den fort mister pusten når jeg drar på litt.
    Jeg har også ligende et par Midgard Oberon 6.1 fra mitt tidligere oppsett, og har i det siste begynt å leke med tanken på å kjøre 2275en på ESL panelet og MAen på bunnene.

Noen som har erfaringer eller tips.
    Er f.eks veldig spent på hvordan nivå forskjellen blir og om jeg eventuellt må gjøre noe lurt for å få likt nivå på begge ampene.
    Har ingen erfaring med den komboen, men jeg vil tro at en biamp-løsning er en meget god ide!
    Noe RoKo jo allerede har bekreftet. ;-)
    Ellers ville jeg kanskje snudd litt på det, mtp bruk av MA2275 på panelene?
    Disse kan jo være ganske krevende mtp impedans oppover i frekvens, og da vil kanskje 75w bli i miste laget?
    Tror kanskje at MO 6.1 vil takle dette bedre.
    Prøv begge kombinasjoner, uansett!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv gjerne begge deler, men velg det settet som gir deg best bredde samt plassering av lydbildet fra panelene.

Panelene trekker ikke SÅ mange watt, selv i de vanskelige områdene.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Prøv gjerne begge deler, men velg det settet som gir deg best bredde samt plassering av lydbildet fra panelene.

Panelene trekker ikke SÅ mange watt, selv i de vanskelige områdene.
    Jeg tror heller ikke det, men det er jo allikevel litt avhengig av hvilket nivå (volum) The Projectionist spiller på?
    Han klager jo litt på at MA2275 sliter litt ved pådrag, så derfor. ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved "pådrag" er det som regel bassområdet som suger ut all saften... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er jo sant.
    Til syvende og sist er det nok basselementet som krever en strømsterk forsterker.
    Uansett er vi vel begge enige om at det er en god ide å prøve begge konstellasjoner, mtp hvilken forsterker som driver hva. ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en god idé!
    Og om det i praksis er noen vits; det vil jo vise seg...

Side 18 av 27 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •