Martin Logan - Offisiell tråd - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 529
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen

Men ellers, jeg har hatt et lite prosjekt her forleden. Demonterte mine paneler og tok de med i dusjen, selvfølgelig sang jeg for de siden de vanligvis synger for meg.
    De hygget seg med en varm dusj et kvarters tid, blev da tørket av med en chamois, da fikk de litt trykkluft på boks og til slutt blev frisuren lagt i de rette folder med konens hårføner. de formelig struttet av velvære etter den behandling.
    De blev da montert igjen og satt til å hvile i 48 timer.
    Da fikk de strøm på seg igjen og spiller nå som nye, helt utrolig transparens har de fått.
    Spennende prosjekt. Selv hadde jeg aldri våget meg ut på noe slikt, men desto mer morro å lese om de som tør og lykkes... :-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette burde da ikke være noen stor nyhet for oss som følger Martin Logan? Vantage er en av de få, om ikke den eneste i ML-verden, som har denne bassløsningen. Om du ikke tror meg; her er et bilde:

Uansett, om det er en "ekte" transmisjonslinje" eller ikke er meg helt uvesentlig. Basskassen har denne konstruksjonen, med tilhørende fordeler og ulemper. Derfor mitt lille spørsmålstegn om kanskje en lukket konstruksjon kunne være verdt å teste?
    Dette må jo så avgjort kalles en transmisjonslinje?
    Nesten rart at ikke ML fremhever dette, mer enn de gjør?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Som nok er fem-seks år gamle, (det vet nok Rune), og antakelig sårt kunne trenge en tilsvarende behandling!
    Kjøpt i 2006 av Audiocompaniet, så de er nok nyere enn du skulle tro... :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kjøpt i 2006 av Audiocompaniet, så de er nok nyere enn du skulle tro... :-)
    Takker!
    Jeg vet jo at man på bakgrunn av serienummer kan finne ut av dette, men "hard facts" er jo alltid velkommne!
    Men en dusj kunne de antakelig nytt godt av uansett?
    Jeg er i alle fall ikke redd for å prøve!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fint bilde Anfield, takk for det, meget interessant.
    Jeg er svak for transmisjonlinje bass.

På MartinLogan Owners Club forum er der en link hvor du kan se når de er produsert.

Ja, endelig tok jeg mot til meg, var veldig skeptisk en stund fordi jeg ikke helt skjønte hvor ledningene til panelene gik, og de så ut til å være veldig stramme, men det var nu ikke noe problem egentlig, meget enkel operasjon.
    Jeg brukte almindelig varmt vann som man dusjer seg med, kanskje en tanke varmere. Ingen såpe, jeg satte dusjhodet på "massage", da kom der 5 stråler, og justerte mengden så det ikke spøytet for mye på meg selv, arbeidet meg da oppefra og ned, tok både for-og bakside av panelet.
    Jeg hadde egentlig ikke noe problem med panelene, men kunne se de var litt "duggede", og etter en prat med Audiocompaniet kom jeg frem til at svevestøy er ganske vanlig her i byen, og det har en tendens til å komme inn gjennom lukkede vinduer. Man kan kanskje fjerne dette med trykkluft på boks, men det tar jo litt tid, og kjøper man luft på boks ved Clas Ohlsson kan de jo koste litt også. Støvsugeren kan hvertfald ikke ta dette av igjen. Vasking er jo nesten gratis.
    Høyttalerne virker mer effektive enn før vasking, men det er sikkert bare placebo.
    Nye paneler koster ca. 5500,- så det er ikke så galt.
    Jeg bruker nå posene der kom med høyttalerne når de ikke er i bruk, men jeg lurer på om der er andre passende poser derute der kanskje kunne være mere præsentable, noen ideer?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å lese!
    Svevestøv forekommer vel over alt, ikke bare i byen vil jeg tro?
    Om jeg "finkikker" på mine paneler, så kan jeg jo ane et slags belegg (kall det gjerne dugg), på membranet, konsentrisk plassert i forhold til hullene i statoren.
    Med tanke på at membranet i seg selv veier mindre enn et gram, så er det jo ikke urimelig å anta at dette belegget vil påvirke i negativ retning?
    Det ser dermed ut til at jeg vil få en litt morsom oppgave, i de nærmeste dagene. ;-)

Noen passende poser vet jeg dessverre ikke om. Men dette bør vel kunne lett la seg løse, om man har en symaskin tilgjengelig?
    Hansen & Dysvik syr jo også gardiner på bestilling, så et par passende poser bør jo gå som en lek.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse konsentriske "merker" i hullene vil ikke forsvinne, jeg er nesten overbevist om at de har vært der alltid. Men, der har vært en del snakk om det på ML Forum. Jeg vet ikke helt hva det er for noe.
    Ja, sjefen på Audiocompaniet sagde at dette svevestøv leder elektrisitet så man kan forestille seg at effektiviteten daler.
    Skal du ta av panelene må du la de stå en stund uten strøm først, men vær sikker på du vet hvordan panelet skal demonteres først.
    Martin Logan Shower Cleaning PDF - MartinLogan Club (MLC)

Mine gamle Audiostatic ES10 sluttet helt å spille så tungdrevne blev de, men den gang tenkte jeg ikke på å vaske panelene, hadde heller ikke turt det alene, jeg bare kjøpte nye paneler.

Kjempebra tip med Hansen & Dysvik, jeg skal jaggu prate med de.

Anfield, bruker du spesielle nettkabler tll dine Vantage?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker disse:

En relativt gunstig investering, skjermet og ser bra ut. Om de har noen hørbar effekt? For å være helt ærlig; jeg har ikke AB-testet....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oyaide. Har selv samme støpsel, 079.
    Er det Tunami kablen, eller en annen?

Jeg skal flytte snart og har planer om Oyaide støpsel i vegg, PR innstallasjonskabel, Furutech TP60E fordeler og da Tunami med 004 til forsterker.
    Hadde tenkt PR med kabelstrømpe og Oyaide til høyttalerne også. Blir jo fort noen kroner der...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse konsentriske "merker" i hullene vil ikke forsvinne, jeg er nesten overbevist om at de har vært der alltid. Men, der har vært en del snakk om det på ML Forum. Jeg vet ikke helt hva det er for noe.
    Ja, sjefen på Audiocompaniet sagde at dette svevestøv leder elektrisitet så man kan forestille seg at effektiviteten daler.
    Skal du ta av panelene må du la de stå en stund uten strøm først, men vær sikker på du vet hvordan panelet skal demonteres først.
    Martin Logan Shower Cleaning PDF - MartinLogan Club (MLC)

Mine gamle Audiostatic ES10 sluttet helt å spille så tungdrevne blev de, men den gang tenkte jeg ikke på å vaske panelene, hadde heller ikke turt det alene, jeg bare kjøpte nye paneler.

Kjempebra tip med Hansen & Dysvik, jeg skal jaggu prate med de.

Da var det min tur til en runde med paneler i dusjen!
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1492321

Ellers vil nok Hansen & Dysvik få besøk av meg også, i morgen. ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ellers vil nok Hansen & Dysvik få besøk av meg også, i morgen. ;-)
    Om du titter i forpakningen du fikk med av meg så har du jo stoffposer der - om enn kanskje ikke verdens lekreste med overdådige broderier og blonder... De fulgte med originalt i tillegg til plastovertrekkene, som jeg aldri har fått surret meg til å ta med til deg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, plastovertrekk?? :twisted:
    Det hadde jo vært riktig vakkert om du husker å ta med deg disse i morgen(?) da!
    Ellers bruker jeg jo de stoffgreiene når jeg reiser vekk i helger og på ferie, men de plastovertrekkene høres jo unektelig bedre ut!
    Da ser det jo ut til at jeg kan vente litt med mitt besøk hos Hansen & Dysvik?

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg vurderer nå å kjøpe et par MartinLogan Clarity av en på jobben.
    Hva mener dere om disse lydmessig og hva mener dere disse er verd i kroner...

Ser dere driver og dusjer med de, er dette virkelig nødvendig??
    Gjøres dette ofte??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, plastovertrekk?? :twisted:
    Det hadde jo vært riktig vakkert om du husker å ta med deg disse i morgen(?) da!
    Ellers bruker jeg jo de stoffgreiene når jeg reiser vekk i helger og på ferie, men de plastovertrekkene høres jo unektelig bedre ut!
    Da ser det jo ut til at jeg kan vente litt med mitt besøk hos Hansen & Dysvik?

Dessverre så er jeg nok ikke hjemom før jeg reiser til deg i morgen, siden jeg reiser rett fra jobb. Men fortvil ikke, plastovertrekkene er beregnet til å pakke inn hele den emballerte høyttaleren (med strømper, skumplast og papp) før den puttes i transportesken, for å forhidre at de skades av fukt under transporten. Det er rett og slett to svære halvtykke plastposer og ikke akkurat noe luksushotell for høyttalerne. Fortvil dog ikke, jeg skal nok få de med før eller siden

Sitat Opprinnelig postet av ICE_84
    Hei

Gjøres dette ofte??
    Clarity har jeg dessverre ikke hørt, så jeg ikke uttale meg stort om lyden. For å fastslå en real bruktpris er det kjekt å vite alder og stand, siden det ofte henger tett sammen med prisen.

Ta det helt med ro. Vasking av panelene er ikke noe man behøver å gjøre ofte, men etter lang tid i bruk vil det feste seg noe støv og skitt på elektrostatpanelene, som man kan vaske bort helt gratis - fremfor å kjøpe nye paneler.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så da blir det nok H & D allikevel da!
    Kanskje jeg klemmer til med noe blomstret gardinstoff?

Og neida ICE_84, vask av paneler er ikke noe du behøver å gjøre titt og ofte!
    Mine er imidlertid ca fire år gamle, og du vet - luften er jo full av støv.
    Derfor kan det jo lønne seg å gjennomføre en vask, ikke minst fordi det som nevnt er gratis, i forhold til å kjøpe nye paneler!
    Her er forøvrig en link til en omtale: Martin Logan Clarity Reviews

Googler du litt, så vil du garantert finne flere. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse dekorative posene?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vet du hva!
    De fortjener definitivt noe bedre! 8)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ICE_84
    Hei

Gjøres dette ofte??
    Electrostatic loudspeaker - Wikipedia, the free encyclopedia
    Elektrostater er en meget delikat høyttaler, enheten der frembringer lyd er på tykkelse av et menneskehår og veier faktisk ingenting. Denne folie tilføres spenning. Om folien er utsatt for kondens, fuktighet osv vil partikler klepe seg til folien, og over tid vil konduktiviteten falde, den blir hardere å drive, diskanten falder av i nivå og panelet må skiftes.
    Ved å blåse folien av med trykkluft på boks en gang iblant, støvsuge de for hår osv, og kanskje vaske de en gang iblant forlenger man levetiden drastisk, så elektrostater er ikke en innstaller-og-glem høyttaler, de må virkelig tas vare på.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen....