Martin Logan - Offisiell tråd - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 27 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 529
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er utførlig veiledning for de der tenker på å vaske paneler i dusjen.
    http://www.martinloganowners.com/~td...%20Washing.pdf

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg gjette... må koble fra strømmen? ;-)

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Rommet er L formet, der de skal stå i hvert sitt hjørne i den "korteste" delen av L`en.. De kommer til å stå 3,5m fra hverandre og kommer til å måtte fylle 4m * 6 m CA
    Avstanden mellom de høres slett ikke dum ut, men må de står i den korte delen av L'en? Spør fordi jeg har hatt samme form på en stue, og bruk av langsiden fremfor kortsiden av L'en gjorde underverker for de lavere frekvensene.

Hva i alle dager skal drive de??
    Har lenge hatt lyst til å prøve en slik på ML. Så kan ikke du kjøpe en og fortelle om det er verdt det? :-D

Spredningen HVORDAN er den egentlig? jeg har hørt alt fra 0 til gull
    Og hvor nær vegg kan de stå? både til bak og side vegg??
    Må nok bare prøve deg frem litt. Sequel har vel ikke samme panel som i Vantage, men spredningen på sistnevnte er 30 grader.
    Personlig synes jeg størst mulig avstand til sidevegg er en god ting, men liten tvil om at disse elektrostatene gjør det lettere å plassere nær så lange førsterefleksjonene dempes. Mine står 120 cm fra sidevegg akkurat nå, og 105 cm fra bakvegg. Har da målt fra midten av panelets fremside.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er ML Source som front i et hjemmekino oppsett ?

Vurderer dem litt, siden de er så leeekre = ), så hvis de duger meget bra til film, så er jeg keen på å kjøpe dem når tida er inne.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Source er knallgode høyttalere som duger til det meste, sammen med sub til film selvfølgelig. Hvis du har fokus på musikk, og vil ha høyttalere som også klarer seg bra til film kan det kanskje være noe.

Hvilke høyttalere vurderer du de evt opp mot?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slett..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så de på MLOF selv, dette er noe av det mest diskuterte der, de siste tre årene. Fullrange:-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare litt generelle kommentarer.
    RockyIII, jeg mener du må gå å høre elektrostater, der er ikke sjangs i livet du kan lese deg til lyden. For det andre, skal du ha elektrostater som fronter mener jeg du må holde deg innenfor samme fabrikant når det gjelder senter. Samme signatur på lyden er uhyggelig viktig.
    Er ikke helt med på hva du mener med ML er "passe tungtdrevne".....

http://avforum.no/forum/tester-audio...gan-vista.html

Der skrives ikke så mye om det, men å absorbere utstrålingen bak panelet er definitivt en god måte å oppnå god lyd på. Normalt spiller elektrostater like mye bakover som fremover. Den energi der går ut bak reflekteres ut i rommet og skaber noen ganger kaos i lydbildet. Ved å kontrollere den bakut rettede energi oppnås langt bedre lyd.
    Les denne testen : Stereophile: MartinLogan SL3 loudspeaker
    og spesiellt dette : Stereophile: MartinLogan SL3 loudspeaker

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får begynne med et "Hei."

Jeg har etter hvert eneste messe besøk blitt imponert over diverse oppsett med elektrostater. I begge ender av prisskalaen. På tur hjem og dagene som har fulgt, ligger det ett ønske om og en gang prøve dette i eget hjem, med "egen" musikk og med egen hånd på volumkontrollen.
    Men det har blitt med tanken...

Nå har ønske nok en gang begynt å romstere i hodet mitt. Og kanskje denne gangen blir det til noe mer.

Som familieforsørger med stort lån, og rentespøkelse svevende over hodet, vil jeg nok uansett havne i den "billigste" siden av elektrostatverden.

Har nå enebolig. Og kjellerstua har blitt endret til mediarom, med surround anlegg, projektor og det som ellers hører til.
    I stua har jeg dedikert 2-kanals system. Og det er her jeg vurderer å prøve med elektrostater. Selve lytterommet er på ca. 8 x 5 meter, så det blir litt luft å fylle.

Har hørt litt på Abrahamsen sitt oppsett med source, og er direkte imponert over lyden det får frem. Uansett prisklasse...

Vil nok tro source eller evt. purity vil være innenfor min prisramme.

Har fra før effekttrinn fra Bob Carver, Sunfire signature 600. Så vil ikke være helt avhengig av en full aktiv høyttaler.

Har de siste 10-11 årene stort sett lyttet til mine kappa 9.2i, og føler at jeg er klar for noe nytt. Må også innrømme at nå som jeg endelig har enebolig, er det godt å skru opp litt volum uten å tenke på grinete naboer.
    Men er litt usikker på hvordan elektrostater oppfører seg på høye volum. Om i det hele tatt er mulig. Ikke det at jeg ønsker meg en party høyttaler, men av en eller annen grunn nå jeg sitter for meg selv å lytter til musikk, ender volumet høyere og høyere ...

Har også tenkt på å kanskje kombinere med sub fra SVS. Har allerede en PB12-plus/2 som jeg er ganske fornøyd med. Om dette lar seg kombinere er vel en helt annen sak...

Har også så smått luktet litt på klipsch. Men er usikker på om det er noe jeg ønsker i et rent stereo oppsett. De passer kanskje bedre til kjellerens mediarom.

Er det noen som har synspunkter og andre tips, som vil lette mitt søk etter mitt personlige nirvana :-| ?

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger og synspunkt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke helt hva du definerer som å kunne spille høyt, du som er vant til å leve med Kappa 9.2, Colargol. Disse kan virkelig spille opp til cowboy-fest, og direkte sammenliknet er det nok mulig man vil synes Source/Purity er litt puslete. Men, når det er sagt har alle som har vært på besøk hos meg blitt svært overrasket over hvor høyt elektrostater faktisk kan spille før de gir seg. Jeg har selv eid både Vista og Vantage, og har testet Source i en lengre periode. Flere av de som var på besøk hos meg hadde aldri hørt en elektrostat spille skikkelig, og hadde ingen tro på at disse kunne spille syremusikken de hadde med seg. Vel, skal si geipen hang bra når Infected Mushroom ble fyrt opp

Source er litt mer fokusert i bassen enn Vista og Vantage, og er ikke fullt like dynamisk som disse. Men den spiller meget bra sett opp mot de større modellene. Og den koster jo relativt lite som vi har påpekt flere ganger nå.

Det beste du kan gjøre er å prøve det ut selv, for som nielsen sier, det er vanskelig å lese seg fram til hvordan en elektrostat låter. I og med at du har effekt anbefaler jeg deg å starte med å prøve ut Source.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en knall forsterker der passer perfekt til elektrostater. I USA spesielt er Sunfire meget populære til elektrostater, de regnes som "bankers" og det bedste du kan få, uansett pris. Der er en litt annen mentalitet "over there" men det er en annen snak.
    Hvor høyt du kan spille henger sammen med hvordan det lyder, så altså, med en god forsterker får du i pose og sekk.
    Jeg vil våge den påstand at du ikke kan gå feil med elektrostater! Når først folk opplever lyden av vektløshet, fantastiske ultraraske transienter og homogenitet er der ingen vei tilbake, kun fremover.....og fremover betyr aktiv deling, for de der har lyst.
    Selv når du står et helt annet sted i huset kan du høre det er elektrostater der spiller et eller annet sted i huset, så stor forskjell er der.
    Du kan sagtens integrere din SVS med elektrostater, bare sett den til 40 hz el. lign. og eksperimenter.
    Ikke at det betyr så veldig mye kanskje, sikkert velkjent for mange, men jeg kjører jo audio ut fra Get boksen til min Bryston, og når vi ser en film på tv slår jeg forsterkeren på for lyd på lavt volum, og utallige er de ganger hvor konen reagerer på lyder fra gaten, kjøkkenet eller fra katten, og det er selvfølgelig bare lyder der er i filmen. Da er det realistisk nok for meg.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har erfaring med Parasound og ML? Når jeg bytter til Source, må jeg vel trø til med et nytt effektrinn eller er det faktisk en ok match?

Har doxaen som fungerer fint med ML?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa og ML er en super kombinasjon ref. RoKo :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger ML Source på? Er den aktiv?

Er det noen sjapper på Sørlandet som selger ML, har aldri fått lyttet til dem, bare andre elektrostater...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hva ligger ML Source på? Er den aktiv?
    18-20k en plass. Den er ikke aktiv, er purity som er aktiv med 200w forsterker tror jeg.

Doxa er vel en fin match ja tror jeg, men er jo drygent og putte parasounden på center

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Doxa og ML er en super kombinasjon ref. RoKo :-D
    I mitt oppsett er det ingen forsterker som har kunnet fremvise samme åpenhet, romfølelse og holografi som de siste oppgraderte utgavene fra Doxa, samt ikke minst den helt nye. Elektrostater er naturlig nok ekstra gode på å hente frem den florelette detaljeringen Doxa presterer.

Dersom (du mot formodning :roll: ) skulle være på disse kanter, må du gjerne stikke innom!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dersom (du mot formodning :roll: ) skulle være på disse kanter, må du gjerne stikke innom!
    Mer enn gjerne! Jeg har svært lyst til å høre hvordan SL3 utfolder seg hos deg. Jeg plukker også gjerne med meg noen tips om plassering og slikt av deg når anledningen byr seg. Hvem vet, kanskje jeg mot formodning befinner meg i dine trakter med klare intensjoner om audiens også...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endet opp med et par Martin Logan Fresco høytalere till stuen. Så np er jeg også med i klubben ;-)

Lurer på hvilken stereoforsterker som kan drive disse til sin "rettvise"

Holder det at kjøre med f ex en Harman Kardon 3490?

Eller må man upp i noen "klass/er" høyre?

Side 11 av 27 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •