Martin Logan - Offisiell tråd - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 27 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 529
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, enig, det avhenger helt av forsterkeren, litt vanskeligt å uttale seg om før man har prøvd. En 25 watt klasse A kan spille så englene synger mens en 250 watter lyder som en togfløyte.
    Som vi har sett i denne tråden er der også de der finder ut at Yamaha receiveren spiller bra med de.
    Jeg brukte også en Nad 3020 på fulltone elektrostater før, fungerte glimrende.
    Det underlige er at rommet også spiller inn, et litt stort rom krever mer forsterkeri fordi rommet må "lades" med energi. Jeg prøvde f.eks. min Thule IA350B på mine Aeon hvor jeg bodde før og jeg syntes det var virkelig dårlig, derfor har jeg etterlatt med noen bastante meninger om denne forsterker og elektrostater her.
    Men, jeg leste netop igår at en amerikansk bruker så etter forsterker, og prøvde 2-3 stykker uten noe rørte ved sjelen hans, og da prøvde han en Thule PA350B og er nå i himmelen siger han! Så, jeg blev litt perpleks.
    Da jeg kom til Oslo tok det meg bare 2 sekunder sammen med Brystonen før jeg bare måtte ha den. Før det prøvde jeg en Cary digital sak og det var helt dødt.
    Digitale forsterker har vi ikke så god erfaring med sammen med elektrostater, men der er unntak, det avhenger av den enkelte høyttalers impedans kurve.
    Stabile forsterkere som de dyrerer McIntosh, Krell, Bryston, Classé, Nakamichi osv fungerer glimrende, og rør.
    Electrocompaniet er ikke kjendt for å drive de bra, noen har gått opp i røyk også.
    Der ligger en Nakamichi PA7 på bruktbørsen hvis du er interessert i å prøve....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Der ligger en Nakamichi PA7 på bruktbørsen hvis du er interessert i å prøve....
    Det er desverre en Mk I utgave som ikke duger til slike laster, ble jeg fortalt av Akto i Pixels tråd.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en formening om hvordan 45 KL A watt fra Zapsolute vil fungere på ML?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Accuphase og ML

Sitat Opprinnelig postet av rune.hana
    Er det flere her som har erfaring med at ML krever ganske mye effekt?

Det syns jeg vertfall og merke tydelig med mine.... Abrahamsen V4.0 holder rett og slett ikke mål! Tidligere har jeg kun hørt disse på McIntosh.

Så vurderer og prøve Lyngdorf's nye digital forsterker på de, evt. brokoble 2stk Abrahamsen.
    Hva tror dere?

Og hvilken erfaringer er det her på forumet?
    ----
    Som nevnt over, vi har Vantage drevet av en 2*100 Accuphase-forsterker, i et rom på 95m2, og det gir oss alt vi trenger av dynamikk og lydtrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd en Krell KAV400xi på elektrostater eller vet hvorfor så få bruker Krell?

Har lest i Akto sin tråd dette fra HåkonN:
    KAV-400xi blir vel forøvrig ikke akkurat anbefalt på elektrostater....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Noen som har prøvd en Krell KAV400xi på elektrostater eller vet hvorfor så få bruker Krell?

Har lest i Akto sin tråd dette fra Håkon:
    KAV-400xi blir vel forøvrig ikke akkurat anbefalt på elektrostater....

Psssssss.... hadde kav400xi på mine ML Ascent i, og de som fraråder det har ikke hørt den komboen. Det låt glimrende, og Krellen gikk aldri tom for strøm. Den ble dr..varm, men pusteproblemer og dårlig lyd? Bare tull!!!
    Det låt 'varmt', pondus og trøkk i bassen, stereobredde som Hardangervidda og oppløst i som fa.. i hele registeret.
    Det hendte jeg syntes det låt 'klinisk og sterilt', men det var innspillingen som var slik.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer her jeg Jerome.

Det jeg har hørt av andre ved flere ulike anledninger (blant annet fra selger på OHC), er at KAV-400 ikke trives med lave impedanser. På ML går impedansen nesten ned mot kortslutning. Jeg har ikke testet noe slikt selv, så dette blir hear-say.

Audiop har jo testet det på Ascent, så da går det sikkert bra. Kanskje det bare er en myte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Audiop har jo testet det på Ascent, så da går det sikkert bra. Kanskje det bare er en myte.
    Itte berre testet, men brukt sammen i 1,5 år med berre gode minner. :-) Se linken til min hjemmekino under her...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Svarer her jeg Jerome.

Det jeg har hørt av andre ved flere ulike anledninger (blant annet fra selger på OHC), er at KAV-400 ikke trives med lave impedanser. På ML går impedansen nesten ned mot kortslutning. Jeg har ikke testet noe slikt selv, så dette blir hear-say.

Jeg driver mine Sequel II bedre med min Yamaha RX-V1800 en med mine Rotel RB-991 effektforsterkere.

Selverklært Mythbuster.

Edit: Effektmessig synes jeg kanskje Yamaha'n blir litt svak, men renheten i lyden overgår Rotelene stort.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Jeg driver mine Sequel II bedre med min Yamaha RX-V1800 en med mine Rotel RB-991 effektforsterkere.

Selverklært Mythbuster.
    Bedre eller en match som passer bedre?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Bedre eller en match som passer bedre?
    Matchet helt klart bedre med Yamaha - i mine ører.

Noe jeg egentlig synes er litt rart iom at oppe til Gwandarion, så låt det slettest ikke så værst med Rotel, eller hva Ola?

Tror muligens det må ha skjedd noe med Rotelene i ettertid.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe jeg egentlig synes er litt rart iom at oppe til Gwandarion, så låt det slettest ikke så værst med Rotel, eller hva Ola?

Det låt ikke så værst her. Det kan skyldes mange ting, men forsterkeren er vel neppe defekt på noe vis. Det aner meg kanskje at den har litt begrenset med output når lasten blir stor slik at du får en form for kompresjon. At dette ikke hørtes hos meg kan være fordi rommet mitt er langt mindre og dermed ikke krever så mye energi for å fylles med lyd... Neigu om jeg vet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke jeg heller.

Syntes bare etter en ukes tid at de tapte seg noe voldsomt - nesten over natta.

Får prøve å koble de til igjen nå som jeg har blitt vant med Yamaha komboen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil et par Source klare seg i et rom som er ca 4x3.5 bxl ? Det er ca så stor selve lyd delen avstuen min er? Fikk en liten tanke....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil et par Source klare seg i et rom som er ca 4x3.5 bxl ? Det er ca så stor selve lyd delen avstuen min er? Fikk en liten tanke....
    Det burde gå fint. ML mener selv at de har fått Summit til å spille godt helt ned mot 10m². Med den spredningen ML har kan de plasseres noe nærmere sideveggene enn andre høyttalere - gitt at man fortsatt demper førsterefleksjonene.

Jeg synes det spiller bra her på mine skarve 14m², Source er også mindre i størrelse enn Vista noe som burde bidra i positiv retning.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på, Per! Jeg har allerede fått en annen tulling vi begge kjenner til å kjøpe seg et par Sequel.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke enda Ove, men ser ikke bortifra at når jeg har hatt horn en stund er det på tide og prøve enda et ytterpunkt i audiofiliens fantastiske verden:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men din Yamaha har nok en litt annen oppbygning enn en Krell KAV-400. Kanskje det er Rotel 991 som ikke liker slike laster?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel det som kan være spesiellt med elektostater, at motstanden faller som en stein typisk ned mot 1 ohm når man kommer opp mot 20kHz.

Det kreves forsterkere som har meget stabile egenskaper og som ikke så lett går selvsving ved store capasative laster, som er ganske vanlig med elektrostater. Hvordan Yamaha eller Rotel har konstruert og beskytter effekt forsterkerene i de modellen du bruker, vet jeg ikke, men i verste fall kan du risikere at alt tilsynelatende går greit, helt til forsterkeren pga kildemateriale, volum osv bringes ut av kontroll (og hvis ikke sikkringskretsløpene hindrer det), tar kvelden med å vise litt av de magiske røyksignaler som helst ikke børr sive ut av komponentene...

ML har nokk gjort en jobb med å gjøre elektrostat delen lettere å drive for normale forsterkere, for å hindre dette, men generellt børr testing av forsterkere mot elektostater gjøres med forsiktighet.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på, Per! Jeg har allerede fått en annen tulling vi begge kjenner til å kjøpe seg et par Sequel.

Enda en du har jo lurt meg tenker jeg på

Men over til litt info til meg.

Rommet er L formet, der de skal stå i hvert sitt hjørne i den "korteste" delen av L`en.. De kommer til å stå 3,5m fra hverandre og kommer til å måtte fylle 4m * 6 m CA

Hva i alle dager skal drive de??

Spredningen HVORDAN er den egentlig? jeg har hørt alt fra 0 til gull

Og hvor nær vegg kan de stå? både til bak og side vegg??

OG det viktigste: Når jeg får de, HVA er det første jeg skal spille på de??

Side 10 av 27 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •