Oppo UDP-203 - ris, ros, Q&A og meningsutvekslinger.
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265

Oppo UDP-203 - ris, ros, Q&A og meningsutvekslinger.

Ultra HD, UHD, 4k.
    Det begynner å bli endel 4k filmer tilgjengelige etterhvert.

Oppo kommer endelig med ny 4k/UHD Blu-ray spiller nå føre jul, i følge ryktene.
    Spennende å se de første testene av denne spilleren.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		14727_OPPO_BD_UK_Ltd_Oppo_UDP-203_1.png
Visninger:	121
Størrelse:	181.4 KB
ID:		122711   Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		14727_OPPO_BD_UK_Ltd_Oppo_UDP-203_1.png
Visninger:	71
Størrelse:	201.6 KB
ID:		122712  
    Sist endret av Wilford; 11-20-2016 kl 10:52
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Spent på denne. Har ikke 4K projektor, men siden så mange uhd filmer har bedre lydspor er det fristende.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har allerede en tråd om Oppo 203.
    Lettere hvis vi holder informasjonen samlet i én tråd.
    http://avforum.no/forum/blu-ray-spil...highlight=oppo

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Jeg søkte på det før jeg lagde denne og fikk ikke opp noe...

Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    "Oppo's første UHD Blu-ray bliver angiveligt UDP-203"
    Jeg syntes ikke dette er en brukbar overskrift for en tråd som skal være hovedtråd.

Det går jo an å endre denne i ettertid....

Mer info på wilford.no

Bare fordi tråden var den første er det ikke lov festet at den må være den eneste.

Synes det er helt ok, og egentlig best at "rykte" tråder er seperate for de faktiske, langtids dekkende trådene.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Likevel litt tidlig å åpne en ny tråd da vi fortsatt kun lever på rykter om Oppo 203.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Det er mer enn rykter, den er allerede på nettsidene til iden norske importøren.
    http://www.nobleman.no/products/oppo-bdp103eu2

Mer info på wilford.no

Uten fast dato, uten pris = et rykte.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Du kan også lese om den på OPPO's egne sider, der det er bekreftet at den kommer og er derfor ikke et rykte.
    http://www.oppodigital.com/uhd/

Mer info på wilford.no

Hvorfor det ENORME behovet for å få starte sin egen tråd, når det allerede finnes en tråd.
    Og JA, den er ikke lansert, testet, vurdert, vist i aktivitet enda. Så vi må kunne kalle det rykter og forventninger.

Klart du skal få lov til å starte din egen tråd, men hva med å klare å har tålmodighet nok til at den er sluppet?
    Vi har en "mens vi venter på"-tråd. Men du har lyst å ha en tråd til, selv om du på nåværende tidspunkt ikke har noe mer å tilføye.

Flott, topp forumkultur. Flere parallelle tråder som handler om stort sett det samme.
    Grow up!

Hehe, som ikke forumetstekniske problemer er nok så får man i tillegg dritslenging hvis man starer en ny tråd

Han som meg venter vel bare i aktiv spenning på denne her

Og man må jo ærlig innrømme at søke funksjonene på dette forumet kunne verdt en smule mer effektive...

Nå som jeg har fått meg uhd tv med hdr så hadde det jo verdt gøy med uhd-bd spiller (ikke at jeg har mange filmene enda, men det er en annen sak).

Så har jo verdt fristet av Samsungen (pga pris), den nye nedskalerte panasonicen enda mer, det sies jo at Samsungen ikke er like kvass på detaljer og farger og uten dette på stell hva er poenget?

Jeg har jo nå siden nye TVen kom faktisk blitt enda mer glad i min oppo 103D, bildet som kommer ut av denne er bare fabelaktig.
    Denon AVR-4520 CI

Dette klubb/entusiastforumet er ment for mer "positivt pjatt" rundt produkter, eller kall det "fanboytråder, fair and square" om du vil; mens de øvrige tekniske forumene er ment for mer kritisk diskusjon.... Har funka helt greit egentlig, men kan jo kanskje også bli litt rotete mtp flere tråder rundt samme produkt - SPESIELT da kanskje i tilfeller der faktisk produktet p.t. ikke eksisterer.

Dere får prøve å finne ut av om vi skal spleise trådene eller la de ligge separat som de er, at denne tråden ble opprettet som følge av at søkefunksjonen ikke funka er jo kanskje et tegn på både at vi må få bedre skikk på søkefunksjonaliteten her SAMT kanskje at det i dette tilfellet passer seg best å spleise trådene??

Min tanke på det er at begge trådene kan surre videre. Men når produktet blir og få i henda låses begge.
    Og kanskje erstattes av en teknisk tråd og en fanboi tråd.

Den tekniske tråden kunne da i mitt øye være noe mer moderert og strenger tema kontroll enn fan tråden.
    Denon AVR-4520 CI

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Han som meg venter vel bare i aktiv spenning på denne her

Og man må jo ærlig innrømme at søke funksjonene på dette forumet kunne verdt en smule mer effektive...

Nå som jeg har fått meg uhd tv med hdr så hadde det jo verdt gøy med uhd-bd spiller (ikke at jeg har mange filmene enda, men det er en annen sak).

Så har jo verdt fristet av Samsungen (pga pris), den nye nedskalerte panasonicen enda mer, det sies jo at Samsungen ikke er like kvass på detaljer og farger og uten dette på stell hva er poenget?

Jeg har jo nå siden nye TVen kom faktisk blitt enda mer glad i min oppo 103D, bildet som kommer ut av denne er bare fabelaktig.
    Den samsungen er great bang for buck.
    Ser at i USA er den nå nede i 199$
    Noe som burde åpne opp for et black friday tilbud her hjemme i sjiktet 1.999-2.499,-
    Jeg har selv eid Panaonsic UB900, Samsung K8500 og Xbox One S, og må ærlig si at på min 65" JS9505 merket ikke jeg noe særlig forskjell i bildet.
    XBox One S støyer som spiller, og det er enda "lenge" til vi får Atmos og DTS:X (våren engang).
    UB900, en ok spiller, men med app-standard som minner om 2008, og generelt tregere enn Samsungen.
    Samsung K8500, en god spiller, litt mer viftestøy enn UB900, men ikke mye. Mye bedre apps, men vi venter fortsatt på firmware som skal gi Netflix med HDR.

Etter å ha stiftet bekjenskap med alle disse 3, falt valget på K8500 som min daglige spiller, mens jeg venter på 203. Men jeg trenger å lese noen overbevisende reviews av 203. For på de 3 overnevnte, så har jeg sett alt fra reviews som forteller om samme bilde på alle 3, til reviews som forteller at Panasonicen har et bedre bilde. Så jeg vet jo ikke hvem jeg skal stole på.

Pris er også skummelt på Oppo 203.
    Annonsert til 499$ betydde ofte før at vi kunne x10 og si 4.999,- i Norge.
    Men så ryktes det om kanskje 599£, og noen mener kanskje 699£.
    Og vi vet jo godt at pris i £ ofte blir ganget opp med større faktor enn 10. Så at den ender opp på 7.999,- her hjemme, frykter jeg.
    Vi så jo UB900 som debuterte på 9000,- og var nede i 5000,- i løpet av kort tid, før den så stabiliserte seg mot 5.999,-
    Ikke gøy å kjøpe Oppo til 8.000,- for så å se den til 5000,- bare få måneder etterpå.

Ja det er jo det sans og samling skulle tilsi, og det har jo blitt brukt nok penger her, hehe.

Jeg lener meg vel egentlig mer mot og uansett beholde oppo til blueray, sacd, cd etc etc.
    Også skaffe den rimelig dingsen for hva jeg faktiskt trenger.

Får sette opp et pris varsel på den.

Om prisen på oppo blir $500, så hadde jeg forventet en pris rundt 6000 her i Norge.
    De lister jo som kjent ikke opp skatten i amerikanske priser, så vi må i minimum legge på norsk moms etter valuta konverteringen.
    Det er jo absolutt ikke en billig spiller.
    Sist endret av TorTorden; 11-23-2016 kl 00:34
    Denon AVR-4520 CI

Det er derfor jeg er spent på endelig pris på 203.
    Jeg også vurderer å beholde K8500, og satse på en ekstern SACD-spiller.
    Det som skuffer meg mest med 203 er mangel på Netflix i HDR.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Netflix har en ganske god APP på i hvertfall 2016 modellene av Samsung 4K tv'r.
    Selv er jeg mest spent på om den norske Importøren eller de butikk kjedene som vil selge den, tilbyr sonefri brikke både på Blu-ray og DVD sllik jeg har i Oppo BDP-103EU.
    Jeg kjøpte spilleren med disse brikkene ferdig installert og håper denne muligheten kommer på UDP-203 også.

Mer info på wilford.no

Det var nevnt at den sonefrie utgaven av 203 kommer noen uker etter hovedrelease. Men husker ikke kilden akkurat nå.
    Tror en kunne vente det i januar, seneste medio februar.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Apple TV - ris, ros, Q&A og meningsutvekslinger.
    By Wilford in forum Klubb/entusiasttråder
    Svar: 52
    Siste melding: 06-30-2018, 12:09
  2. Oppo BDP S83 Blu-ray
    By striky in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 960
    Siste melding: 05-06-2012, 11:38
  3. Nuforce Oppo BDP-83SE vs Oppo BDP-83SE
    By Ryback in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 12-28-2010, 19:18
  4. Svar: 416