Oppo UDP-203 - ris, ros, Q&A og meningsutvekslinger. - Side 2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford Vis post
    Netflix har en ganske god APP på i hvertfall 2016 modellene av Samsung 4K tv'r.
    Selv er jeg mest spent på om den norske Importøren eller de butikk kjedene som vil selge den, tilbyr sonefri brikke både på Blu-ray og DVD sllik jeg har i Oppo BDP-103EU.
    Jeg kjøpte spilleren med disse brikkene ferdig installert og håper denne muligheten kommer på UDP-203 også.
    Mener de fleste sonefrie moddene på Oppo og cambridge brukte http://bluraychip.dk sine kits og ble installert i butikken, eller et annet sted.
    Oppo har jo forsåvidt støttet dette med og si at de ikke ville gjøre noe med firmware oppdatering som saboterer for det, slik de sikkert kunne.
    Men dette er et annet tema, og en av mange grunner vi her liker Oppo.

Anyhoo, ny spiller, nytt chipset så må vel nye sone kits utvikles på ny, og dette vil jo kunne ta en par uker forståelig nok.

Falt for fristelsen dog, siden jeg lener meg mot og beholde 103d uansett. og bestille en samsung på Lefdal, faller prisen så for de spilleren tilbake og med 80 dager retur rett så kan jeg i alle fall få testet UHD-BD til ,man ser hvor høna sparker .

Angående netflix.
    Joda, appen for netflix i tven er ok den, men selve smart systemet i tven min, låser bilde modusen til normal, eller dynamisk.
    Ingen av disse kan kalibreres på noe særlig vis og er sådan noe jeg blir halvt gal av og se på.

Så 1080p i en god bilde modus, eller hyperkomprimert UHD-HDR på hva som egentlig bare er en håndfull serier, dog må jeg innrømme. Marco Polo og Blacklist så veldig kurant ut, men Daredevil i UHD så praktiskt talt ut som en dårlig DVD, og jeg har testa dvd fra 90 tallet på denne tven som ser bedre ut. (Via oppo da )

Det er faktiskt så lite UHD materiale enda på Netflix at jeg tviler jeg gidder beholde abonnementet for dette, om det kommer til demo materiale vil jeg heller bruke disc, eller så fins det så mye bra 4k på Youtube appen som ser bedre ut.
    Så kommer vel også Amazon snart..

En ting med 203 og smart applikasjoner er vel at man kan vel stappe en chromecast eller hva de kaller det nå, i HDMI inngangen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    og bestille en samsung på Lefdal, faller prisen så for de spilleren tilbake og med 80 dager retur rett så kan jeg i alle fall få testet UHD-BD til ,man ser hvor høna sparker .
    Ser Expert er nede i 1.999,- som pris for denne spilleren nå.

Jeg får prøve meg på og skyte dem en mail for pris match.

Eller så jeg var jeg jo fullt forberedt på se noen filmer, og pent pakke inn igjen,
    80 dagers retur rett sier dem.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Chatta først med lefdal om en prismatch og det var død fisk.
    Jaja, jeg bestemte meg da for og bruke retur retten, og buss innom expert i Drammen og henta en.

Akkurat i det jeg kommer inn døra hjemme omtrent ringer lefdal, spilleren hadde gått helt ut av sortimentet deres visstnok så de kunne ikke levere.
    Så spilleren fra dem er kansellert

Jeg har sånn sett bestemt meg for og avvente med Oppo, kanskje neste uhd spiller fra oppo.
    Jeg er så sabla fornøyd med 103d a jeg beholder den så en rimelig uhd spiller som jeg kan plugge rett i tven er da klar biff.
    Fikk enda tre filmer i pakka, og jeg hadde bare en av de fra før hehe.
    Denon AVR-4520 CI

Fikk du også en K8500 med 3 filmer?
    Jeg er overrasket. Fikk en K8500 med Deadpool, Revenant og X-Men Days of Future Past.
    Det er good value for totalt 1.999,-
    (Men måtte bla litt mellom spillerne. De hadde satt fremst de pakkene som ikke hadde 3 filmer bundlet med. Jeg kikket bare etter en som var litt pen og mindre støvete på esken, og da så jeg bakover at det var bundle-utgaver med de 3 nevnte filmene.)

AVForums sa i siste podcast at de regnet med en review Oppo 203 inn i slutten av måneden. Det blir altså uken som kommer.
    Håper de også tester den spillerens egenskaper som cd og sacd-spiller.
    Hovedgrunnen hvis jeg skal kjøpe 203 blir at da kan jeg dumpe standalone cd-spilleren min, og endelig få snurret SACD-platene mine som ikke har vært aktive siden PS3-Phat døde for 6 år siden.

Hopper nok over oppo denne gangen, men jeg har da en 103, jeg absolutt ikke tenker og kvitte meg med.
    Den kan jo til og med oppskalering til 4k@60p, ikke at jeg trenger det, men sacd, dvd-a etc etc er jeg stort fan av.
    Da ser jeg bare denne spilleren som en rimelig oppgradering for den ene funksjon oppoen mangler

Jeg hadde vel litt flaks, og grep en spiller som tilfeldigvis hadde disse tre.
    Har dog deadpool fra før på UHD da.

Har og en pakke med Pacific rim, Jupiter ascending og Batman vs superman på vei.
    Også ble det kasta inn en bestilling på oblivion i uhd utgave, tror den og Jupiter skal gjøre seg godt i HDR.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Når kan den bestilles. Pris kr. 6990.-
    http://www.nobleman.no/products/oppo-udp203

Nå har de fjernet prisen, hvorfor mon tro?
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Fordi det stod på siden at endelig pris ville bli offentliggjort mandag.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Da var spilleren bestilt og betalt med sonefri settet for DVD og Blu-ray.

Oppo UDP-203 - 7.950,-
    Sonefrisett DVD og Blu-ray 1200.-

Fikk også de 3 filmene i The Divergent serien i 4K og HDR versjon i dag.

Sist endret av Wilford; 12-13-2016 kl 13:45

Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    265
    Denne tråden kan med fordel stenges, slik at vi samler oss i den offisielle tråden.

Mer info på wilford.no

Denne tråden er lukket for nye poster - vennligst benytt den offisielle tråden for Oppo UDP-203 for "alt" som har med denne spilleren å gjøre.
    http://avforum.no/forum/blu-ray-spil...ml#post2039128

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Apple TV - ris, ros, Q&A og meningsutvekslinger.
    By Wilford in forum Klubb/entusiasttråder
    Svar: 52
    Siste melding: 06-30-2018, 12:09
  2. Oppo BDP S83 Blu-ray
    By striky in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 960
    Siste melding: 05-06-2012, 11:38
  3. Nuforce Oppo BDP-83SE vs Oppo BDP-83SE
    By Ryback in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 12-28-2010, 19:18
  4. Svar: 416