Apple TV - ris, ros, Q&A og meningsutvekslinger. - Side 3
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Fikk testet litt med Infuse pro5 jeg også i går kveld , og må si det virker lovende så langt

Eneste minuset er vel at man ikke kan bitstreame DTS HD Master og Dolby True HD. Det er den vel snart alene om å ikke fikse - kan det komme via en oppdatering i fremtiden tro ..?

Så mange takk for tipset [MENTION=84507]bjarne85[/MENTION]
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Ingen bistream foreløbig nei. Er det litt avhengig av Apple kanskje?

Men i motsetning til alle andre apper så støtter Infuse 5 Pro DTS hvertfall [emoji12]

Min stuekino:
    LG 65SJ810V, Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, Klipsch RB-41 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTV 4K.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Det skal komme en atmos oppdatering til den så håper muligheten blir der da.

Sitat Opprinnelig postet av borabora Vis post
    Det skal komme en atmos oppdatering til den så håper muligheten blir der da.
    Ja får håpe det

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Det håpe eg og. Då blir ATV4K komplett [emoji16]

Min stuekino:
    LG 65SJ810V, Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, Klipsch RB-41 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTV 4K.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Hei !

har atv4k som jeg kjører opp mot en marantz sr 7011 og videre til et 75´´LG 4 k tv..

Jeg har skrudd av alt som jeg finner av motion enchanger etc i tv og alle bildebehandlingsalternativer er skrudd av..

jeg legger likevel merke til at på f eks skjermspareren i ATV en der man "glir gjennom" byen : så hakker det litt innimellom. ikke noe store greier, bare noen små nykk..

Jeg bruker argon kabler fra HFK som burde støtte stor båndbredde. Har derfor skrudd på HDR og gamma 2:2( er ikke helt sikker på navnet..) sånn at man skulle støtte deep colour ..

Er det noen av dere som ser noe konflikt / ting som burde av/ på for at dette skal forsvinne?

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Hei !

har atv4k som jeg kjører opp mot en marantz sr 7011 og videre til et 75´´LG 4 k tv..

Jeg har skrudd av alt som jeg finner av motion enchanger etc i tv og alle bildebehandlingsalternativer er skrudd av..

jeg legger likevel merke til at på f eks skjermspareren i ATV en der man "glir gjennom" byen : så hakker det litt innimellom. ikke noe store greier, bare noen små nykk..

Jeg bruker argon kabler fra HFK som burde støtte stor båndbredde. Har derfor skrudd på HDR og gamma 2:2( er ikke helt sikker på navnet..) sånn at man skulle støtte deep colour ..

Er det noen av dere som ser noe konflikt / ting som burde av/ på for at dette skal forsvinne?
    De fleste her inne sier at man skal skru all motion control osv.
    Jeg gjør ikke det. Jeg lar min LG TV være som den er. Jeg ser vanlig TV , Blu-ray og 4K film, jeg ser fotball og Formel 1 i 4 K, og vanlig fotball i HD...osv...ingen hakk eller rykk hos meg. Bruker parabol. Ingen ATV. Kun Netflix osv. apper fra min TV. LG UH 850.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    De fleste her inne sier at man skal skru all motion control osv.
    Jeg gjør ikke det. Jeg lar min LG TV være som den er. Jeg ser vanlig TV , Blu-ray og 4K film, jeg ser fotball og Formel 1 i 4 K, og vanlig fotball i HD...osv...ingen hakk eller rykk hos meg. Bruker parabol. Ingen ATV. Kun Netflix osv. apper fra min TV. LG UH 850.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    Takk for svar! Har du aktivert HDR og deep colour? .. og hvilke alternativ bruker du på ATV4K `en i fh til bildeinnstillinger?

For å fortsette monologen men kanskje til andres glede så ekstprimenterte jeg litt med ATV4k og LG `n...

Jeg fikk et ganske bra bilde uten å aktivere HDR på atv og i tv`n... da får jeg tilgang på flere menyer også i tv`n med flere innstillinger i fargeeyemed..
    Men med HDR deep color aktivert på både tv og her aktivert i ATV4k `n blir det mere smell i fargene.. Jeg har dempet litt på farger og kontrast og lys og skrudd på den automatiske funksjonen i ATV4k en som gjør at man aktiverer opprinnelig bildefrekvens etc..

Dessuten var småhakkingen ved panoreringer pga jeg hadde oversett en meny, som inneholdt bla "motion plus" og "stream smoother" .. ikke vet jeg, men jeg liker det ikke og artefaktene forsvant

Nå gjenstår det å prøve Kodi og infuse pro.. har endel gamle rare serier jeg gjerne kunne tenkt å ha tilgjengelige! bruker man en ekstern HDD til lagring og kobler denne opp mot nett?

Dolby Atmos kommer endelig til ATV4 ser det ut til - det er jo gode nyheter
    https://wccftech.com/tvos12-brings-d...-for-apple-tv/

Noen som veit hvordan man kan streame filmer fra nas til apple tv ?

Du må installere en eller annen app - selv bruker jeg Infuse , som jeg har inntrykk av er veldig populær [emoji2]
    Den koster noen kr , men er veldig bra[emoji2]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Vil også anbefale Infuse. Veldig bra og blir stadig oppdatert.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Apple TV gen. 3.
    By Soundfre@k in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 250
    Siste melding: 07-22-2013, 08:18
  2. Apple Tv vs Apple AirPort Express??
    By BlackDragon98 in forum Media- og streamingavspillere