Arendal Sound : Offisiell Tråd - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  5
Like Like:  79
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 190
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,608
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Står den i EQ1 eller EQ2 ?
    EQ1 fyller på litt under 40hz.
    EQ2 er kassetuningen Uten Boost.

Plassering i rommet er vært og gjøre noen justering på.

Den står på EQ1 ja. Har flyttet en del rundt på den, og endt opp med å ha den fremme på høyre side mellom senter og høyre front.

Kan prøve venstre side forran også, men da må det flyttes på forsterkere og slikt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Den står på EQ1 ja. Har flyttet en del rundt på den, og endt opp med å ha den fremme på høyre side mellom senter og høyre front.

Kan prøve venstre side forran også, men da må det flyttes på forsterkere og slikt.
    Nærmere et hjørne gir litt ekstra i bunn

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,608
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Nærmere et hjørne gir litt ekstra i bunn
    Prøvde helt inne i hjørnet uten at det ble noe bedre.

Men jeg tok å bestilte meg en 8033 Cinema, så da får vi se om jeg får temmet litt av unotene i rommet.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,835
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Hm. Jeg får ikke lyden helt til å sitte her hos meg. Så lurer på å innvestere i en DSPeaker antimode.

Men merkelig at jeg ikke har noe output under 25hz. Den faller ca. 6 db fra 25 til 20hz. Sub 2 skal da gå dypere enn det? Kan dette være rommet som gjør?
    Det kan nok være rom og plassering som gjør dette ja , og er det mye gain i rommet ved 25hz f.eks så kan det bli litt slik.
    Så det kan nok tenkes du kan få jevnet ut en del peaker og dermed få mer output nederst med en Antimode.

Mine går dypt nok synes jeg , men det viktigste er jo hvordan dem låter , og det er jo bare helt rått

Her ser du responsen på AS Sub2 hos meg.

-sub-2-80-hz-jpg
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Lurte på om dere kunne hjelpe meg med en liten greie.

Har bestemt meg for å bytte ut B&W 683 anlegget mitt med matchene center og surround sammen med x2 svs subber. Har fra før en eldre Pioneer LX75 og en Rotel RB-1552.

Rommet mitt er ikke stort, ca 15 kvadrat.

Gikk nylig til innkjøp av 320ES 4K projektor, så dette må taes litt etterhvert (økonomi), hvis jeg fortsatt skal være gift osv.

Siden rommet er lite hadde jeg tenkt på følgende

1723 Monitor
    1723 Stands til monitor
    1723 Surround
    1723 Center
    1723 Subwoofer 2 x2

La meg være ærlig å si at lyd er for meg en ganske ny lidenskap. En annen måte å si det på, er at jeg ikke vet mye om hva jeg trenger for å drive dette. I Lyd og bilde sin anmeldelse så sier de at det gikk ok å drive monitor med en reciever til 6000 kr, men anbefalte rx-a3060.

Spørsmålet blir da. Hva anbefaler dere. Å ha i bakhodet at enkel og god auto eq osv er et pluss. Alle dyrere recievere har vel nå bass eq også?

Jeg har tenkt på RX-A3060, Marantz SR7011 eller noe fra Denon. 3060 virker her en del kraftigere (150W). Mens Denon og Marantz har Audyssey, som jeg har hørt mye skryt om.

Dette er jo som sagt for å drive 1723 Monitor. Hva trenger jeg evt for å drive 1723 Tower? RX3060 for å drive center og surround, men hva bør jeg se på å drive frontene? Holder en RX3060 her også, eller bør jeg se på Rotel RB-1590 ( 350W) eller holder det med Rotel RB-1582MKII ( 200W). Evt andre effektforsterkere å se på?

Grunnen til at jeg nevner Tower er fordi med Monitor + stands, så er det veldig nære Tower i pris. Men hvis jeg trenger veldig dyr elektronikk for å drive Tower, blir kostnadene uansett for mye.

Dette ble en lang tråd, med mange spørsmål, men setter veldig stor pris på de som tar seg tid til å lese og svare på det jeg lurer på.

- Henrik

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,835
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med Lsound om dette , men jeg vil si at Tower er minst like lette å drive som Monitor , og kjøper du f.eks en Yamaha 3060 så kommer du nok ganske langt . og særlig når du også bruker suber og kan sette x-over på frontene , så avlastes receiver en del iom. subene tar seg av mesteparten av bassen.

Du får nok ikke hentet hele potensialet i Tower med en 3060 , men jeg vil tro du får et bra resultat du kan leve med en stund , så kan du heller spare opp til et effekt-trinn på frontene på litt lengre sikt...

Men som sagt så hør med Lsound selv hva dem mener
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Newcomer Stratosen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2015
    Sted
    Bærum
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på noe av det samme. Hvis du hører med Lsound hadde det vært supert om du kunne dele med oss hva de gir som svar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,083
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man Tower vis man alligavell skal kjøre deling og suber?? Da gjør vell monitor god nok jobb.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer Stratosen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2015
    Sted
    Bærum
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt tro det. Er mer nysgjerrig på om å drive dem med Yamaha RX-A3060 er en fullgod løsning, eller om de 'skriker' etter mer kraft en hva den forsterkeren kan gi.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk koblet opp en Arendal 1723 Center idag på en Yamaha 2030 og det var god stemning forløbig. Ett beist!!

11. Liker Torolan, Gurba har likt denne posten
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,608
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antimoden ser ut til å være en magisk liten boks. Ganske så flat respons i sweetspot. Men 15 db økning ut mot veggene var ikke så bra. det er tydelig et "vakum" midt i rommet(ikke så uvanlig i kvadratiske rom?) Så nå har jeg flyttet subben bak, og et nytt sveip er på gang.

Det var kanskje litt OT, men poenget kommer nå: For nå fikk Sub 2 svingt seg, og vist seg fra sin beste side. Og nå var det god respons ned under 20 Hz.

13. Liker Torolan har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger vel delingen i Tower såpass høyt oppe at elementene spiller med selv om det deles på for eksempel 80hz.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,835
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Trenger man Tower vis man alligavell skal kjøre deling og suber?? Da gjør vell monitor god nok jobb.
    Trenger å trenger..... Hvorfor selges det biler med mer enn 200hk...

Men ja, man kommer veldig langt med monitorene selvsagt. Men for min del så fant jeg ut at prisdifferansen mellom Tower og Monitor med stativ var så liten at jeg like gjerne kunne kjøpte Tower

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,608
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Trenger å trenger..... Hvorfor selges det biler med mer enn 200hk...

Men ja, man kommer veldig langt med monitorene selvsagt. Men for min del så fant jeg ut at prisdifferansen mellom Tower og Monitor med stativ var så liten at jeg like gjerne kunne kjøpte Tower
    Synd ikke sub 1 har samme bredde som Monitor. Det hadde blitt fine stativer.

Sub 2 blir desverre for lommeboken fine stativer for Klipsch Heresy

17. Liker Torolan har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr Vis post
    Hei

Lurte på om dere kunne hjelpe meg med en liten greie.

Har bestemt meg for å bytte ut B&W 683 anlegget mitt med matchene center og surround sammen med x2 svs subber. Har fra før en eldre Pioneer LX75 og en Rotel RB-1552.

Rommet mitt er ikke stort, ca 15 kvadrat.

Gikk nylig til innkjøp av 320ES 4K projektor, så dette må taes litt etterhvert (økonomi), hvis jeg fortsatt skal være gift osv.

Siden rommet er lite hadde jeg tenkt på følgende

1723 Monitor
    1723 Stands til monitor
    1723 Surround
    1723 Center
    1723 Subwoofer 2 x2

La meg være ærlig å si at lyd er for meg en ganske ny lidenskap. En annen måte å si det på, er at jeg ikke vet mye om hva jeg trenger for å drive dette. I Lyd og bilde sin anmeldelse så sier de at det gikk ok å drive monitor med en reciever til 6000 kr, men anbefalte rx-a3060.

Spørsmålet blir da. Hva anbefaler dere. Å ha i bakhodet at enkel og god auto eq osv er et pluss. Alle dyrere recievere har vel nå bass eq også?

Jeg har tenkt på RX-A3060, Marantz SR7011 eller noe fra Denon. 3060 virker her en del kraftigere (150W). Mens Denon og Marantz har Audyssey, som jeg har hørt mye skryt om.

Dette er jo som sagt for å drive 1723 Monitor. Hva trenger jeg evt for å drive 1723 Tower? RX3060 for å drive center og surround, men hva bør jeg se på å drive frontene? Holder en RX3060 her også, eller bør jeg se på Rotel RB-1590 ( 350W) eller holder det med Rotel RB-1582MKII ( 200W). Evt andre effektforsterkere å se på?

Grunnen til at jeg nevner Tower er fordi med Monitor + stands, så er det veldig nære Tower i pris. Men hvis jeg trenger veldig dyr elektronikk for å drive Tower, blir kostnadene uansett for mye.

Dette ble en lang tråd, med mange spørsmål, men setter veldig stor pris på de som tar seg tid til å lese og svare på det jeg lurer på.

- Henrik
    Jeg har 1723 tower drevet av en parsound 2250 classic. det fungerer meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg skal gå til innkjøp av AS hjemmekinoanlegg med tower, senter, sorround og Sub3 etterhvert.
    Men, først må jeg selge det jeg har. Noen snille sjeler som kan hjelpe meg med å finne riktig pris?
    Se link: http://avforum.no/forum/produkt-og-p...inoanlegg.html

Hvilken receiver vil dere anbefale til AS? Jeg sikler på både Yamaha RX-3050 og Marantz AV8802A.. Noen andre receivere jeg bør vurdere?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monty82 Vis post
    Hei,

Jeg skal gå til innkjøp av AS hjemmekinoanlegg med tower, senter, sorround og Sub3 etterhvert.
    Men, først må jeg selge det jeg har. Noen snille sjeler som kan hjelpe meg med å finne riktig pris?
    Se link: http://avforum.no/forum/produkt-og-p...inoanlegg.html

Hvilken receiver vil dere anbefale til AS? Jeg sikler på både Yamaha RX-3050 og Marantz AV8802A.. Noen andre receivere jeg bør vurdere?
    Marantz AV8802A er ingen receiver, men en prosessor. Dvs at du trenger eksterne effektforsterkere i tillegg. RX-A3050 er erstattet med 3060, men uansett så bør AS Tower ha mer effekt enn en AVR kan klare å gi.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått over til prosessor og ATI effektforsterker. ATI 1807 driver Arendal senteren min veldig bra. Klar oppgradering fra Yamaha 2030en jeg hadde.

Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

noen som har testet arendal subwooferene opp mot jl audio sine fathom serie?

vurderer selv og gå fra f110 til arendal sub 2.

hvordan låter arendal sub 2 på musikk ? eller er dette mer en ren film sub?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    hei.

noen som har testet arendal subwooferene opp mot jl audio sine fathom serie?

vurderer selv og gå fra f110 til arendal sub 2.

hvordan låter arendal sub 2 på musikk ? eller er dette mer en ren film sub?
    Sub-2 har en veldig tight bass, og passer godt til både musikk og film.
    Har hørt JL-F sub bare en gang for mange år siden, så kan ikke utale meg opp mot de.
    Men om du har hørt Ken Kreisel sin 12012. Så skal sub-2 være hakket råere på alle plan.

Mener det er mulighet til og kjøpe og prøve 60 dager om du blir fornøy hos Lsound. Om du ikke er det innen perioden, er det bare og levere den tilbake

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Devil.
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 9140
    Siste melding: 10-05-2017, 00:32
  2. Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)
    By Skrotnisse in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 5025
    Siste melding: 08-16-2016, 19:04
  3. Offisiell tråd DTS:X immersive sound codec.
    By Jan B in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 57
    Siste melding: 03-01-2016, 23:08
  4. Offisiell tråd for JVC DLA-X30, DLA-X70 & DLA-X90
    By Ak in forum Digitale projektorer
    Svar: 162
    Siste melding: 09-21-2013, 20:05
  5. Offisiell tråd for HS-50
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 619
    Siste melding: 10-04-2007, 08:41

Stikkord for denne tråden