Arendal Sound : Offisiell Tråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  50
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 98
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her i huset har det også dukket opp noen AS produkter idag

Og som flere har vært inne på , dette er TUNG Hifi , så jeg kjenner det i ryggen i kveld
    Ikke fått testet all verden enda , men må si dette virker MEGET lovende ja - utrolig autoritet i lyden.

For den som ikke ser det , så er det det 2 stk. AS Sub2
    Ikke så bra bilde , og håndklærne er for å få flyttet litt på dem inntil endelig plassering blir bestemt
    -arendal-suber-jpg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

2. Liker Gurba har likt denne posten
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Her i huset har det også dukket opp noen AS produkter idag

Og som flere har vært inne på , dette er TUNG Hifi , så jeg kjenner det i ryggen i kveld
    Ikke fått testet all verden enda , men må si dette virker MEGET lovende ja - utrolig autoritet i lyden.

For den som ikke ser det , så er det det 2 stk. AS Sub2
    Ikke så bra bilde , og håndklærne er for å få flyttet litt på dem inntil endelig plassering blir bestemt
    -arendal-suber-jpg

De er små og søte mot og flytte på Sub-3

Luden blir bedre når de har satt seg

4. Liker Torolan har likt denne posten
    Newcomer Woff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har nå allerede eid to Arendal tower'e og en senter i nesten ett døgn. De har nå stått ti timer med 'pink noise' på ganske høyt nivå og nå er tiden inne til å høre litt på de. I tillegg til å SE UT som om de koster 100.000,- så lyder de nesten sånn også!
    Her har 'gutta' fra LSound virkelig en serie de kan være stolte av! (Jatt med de så lenge som mulig sånn at de ikke dobler prisen til hva høyttalerne er verdt! )
    Mitt anlegg er bare et beskjedent hjemmekino-anlegg hvor Arendal'ene sammen med en SVS PB13-Ultra og tre par med PSB Imagine XB som surroundkanaler står for lyden til et bilde fra LG OLED65E6V.
    Begynner å ligne på noe på de få kvadratmeterne jeg har til disposisjon!
    Eneste som mangler: UTROLIG bra service fra LSound! Skal du kjøpe lyd så kommer du ikke utenom Arendal 1723!

6. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    De er små og søte mot og flytte på Sub-3

Luden blir bedre når de har satt seg
    Ja Sub 3 er nok rimelig uhåndterlig vil jeg tro , litt av et monster rett og slett

Så du merket forskjell etter litt innspilling altså ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja Sub 3 er nok rimelig uhåndterlig vil jeg tro , litt av et monster rett og slett

Så du merket forskjell etter litt innspilling altså ?
    Ja, ble bedre etter og fått brukt de litt

9. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noe å se fram til da ja.
    Venter noen dager med å ta den endelige kalibreringen tenker jeg. Bare nyter dem slik dem er inntil videre

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble medlemJul 2010Innlegg1,381Liker (Gitte)2299Liker (Mottatte)435

Vel , idag har jeg fått gått litt orn'tlig til verks med AS sub 2 , og joda disse kan uten tvil spille dypbass også
    Men det er ikke det at dem kan spille dypbass som imponerer , men måten dem gjør det på !
    Dem har en kontroll og detaljeringsevne over hele bassregisteret som jeg ikke har hørt av suber før. Og jeg har hatt diverse suber opp gjennom årene som jeg har vært veldig fornøyd med - bl.annet flere modeller fra både SVS og XTZ.
    Joda , det var kanskje enda mer dypbass å hente hos SVS f.eks , men det savnes ikke likevel. Litt vanskelig å forklare , men der SVS rister huset ditt , så rister AS subene sofaen din å deg i stedet

Har fått tatt noen målinger og kalibrert litt idag , og tror jeg slår meg til ro med dette. Endte opp med EQ1 , men da har jeg også måttet gjort en del dempinger i dypbassområdet under 40hz.

Og med deling på 80hz mot frontene , så ble det sånn - brukbar respons ned til 16 hz egentlig

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel , idag har jeg fått gått litt orn'tlig til verks med AS sub 2 , og joda disse kan uten tvil spille dypbass også
    Men det er ikke det at dem kan spille dypbass som imponerer , men måten dem gjør det på !
    Dem har en kontroll og detaljeringsevne over hele bassregisteret som jeg ikke har hørt av suber før. Og jeg har hatt diverse suber opp gjennom årene som jeg har vært veldig fornøyd med - bl.annet flere modeller fra både SVS og XTZ.
    Joda , det var kanskje enda mer dypbass å hente hos SVS f.eks , men det savnes ikke likevel. Litt vanskelig å forklare , men der SVS rister huset ditt , så rister AS subene sofaen din å deg i stedet

Har fått tatt noen målinger og kalibrert litt idag , og tror jeg slår meg til ro med dette. Endte opp med EQ1 , men da har jeg også måttet gjort en del dempinger i dypbassområdet under 40hz.

Og med deling på 80hz mot frontene , så ble det sånn - brukbar respons ned til 16 hz egentlig
    -sub-2-80-hz-jpg

13. Liker harman/kardon har likt denne posten
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig hørt Arendal Sound i dag, har skrevet et par kommentarer her: http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post2039545

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i Horten i helga , og synes Arendal Sound hadde fått i stand et flott demorom , der det ble spilt vekselvis stereo og flerkanals med Atmos.
    Og begge deler låt virkelig underholdene i mine ører i allefall. Utrolig bra dynamikk og smekk i disse høyttalerene , samt tegnes det opp et stor og flott lydbilde. Var så heldig å få litt tid i sweetspot med musikk jeg kjenner bra , og foten gikk lett merket jeg Synes dem gjør det uvanlig bra på mannlig vokal , så alt i alt var dette en veldig positiv opplevelse for min del. Kunne kanskje kjørt enda litt mer nivå på subene etter mine smak men.... For jeg vet hva disse subene er gode for

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har også fått øynene opp for dette merket, og lurer på om folk som eventuelt har prøvd forskjellige forsterkere på Tower har noen innspill om hvor kresne de er på elektronikk? Jeg har en Yamaha RX-A2050 og en Emotiva XPA5 jeg ikke har lyst til å bytte ut med det første..
    Sist endret av Sub-Lock; 10-11-2016 kl 17:53

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock Vis post
    Hei! Jeg har også fått øynene opp for dette merket, og lurer på om folk som eventuelt har prøvd forskjellige forsterkere på Tower har noen innspill om hvor kresne de er på elektronikk? Jeg har en Yamaha RX-V2050 og en Emotiva XPA5 jeg ikke har lyst til å bytte ut med det første..
    Kan ikke tenke meg annet enn at dette bør fungere aldeles utmerket
    Etter sigende så skal ikke disse høyttalerne være særlig vanskelige å få til .

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,207
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der gikk jeg på en smell og bestilte meg en sub 2.

Min SVS PB13 ULTRA fikk problemer med forsterkeren. Ser ut for at det var strømforsyningen som røk. Så da må det en ny sub inn i kinoen.

Ny forsterker til SVS-en koster jo godt over 6000kr,- Den er ikke så mye brukt, så skulle jo kanskje spandert det på den.

Men tytt med alt som er nytt.

Kan vel også å få litt for SVS-en? Det er jo et supert element og god kasse.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Og der gikk jeg på en smell og bestilte meg en sub 2.

Min SVS PB13 ULTRA fikk problemer med forsterkeren. Ser ut for at det var strømforsyningen som røk. Så da må det en ny sub inn i kinoen.

Ny forsterker til SVS-en koster jo godt over 6000kr,- Den er ikke så mye brukt, så skulle jo kanskje spandert det på den.

Men tytt med alt som er nytt.

Kan vel også å få litt for SVS-en? Det er jo et supert element og god kasse.
    Grattis
    Det blir moro å høre hvordan du opplever denne..
    Den er nok ikke i nærheten av å hamle opp med PB13 på den aller dypeste bassen. Men jeg må si at jeg allikevel er meget imponert over hva disse subene presterer - både til film og musikk.
    Som jeg har sagt før , så er det som om den rister deg i stedet for huset som andre suber gjerne gjør

Du for holde oss oppdatert..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,207
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Dette kan bli spennende.

Klart det er morro når SVS-en får gulvet til å bølge. Men jeg har savnet litt smekk fra subben. Så det håper jeg at jeg kan få nå.

Edit: I verste fall kan jeg jo kjøpe ny forsterker til SVS-en og kjøre den fra 30hz og ned sammen med AS sub 2. Jeg har jo et elektronisk delefilter liggende. Nytt i eske, aldri brukt.

21. Liker Torolan har likt denne posten
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

23. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Takk. Dette kan bli spennende.

Klart det er morro når SVS-en får gulvet til å bølge. Men jeg har savnet litt smekk fra subben. Så det håper jeg at jeg kan få nå.

Edit: I verste fall kan jeg jo kjøpe ny forsterker til SVS-en og kjøre den fra 30hz og ned sammen med AS sub 2. Jeg har jo et elektronisk delefilter liggende. Nytt i eske, aldri brukt.
    Ja det er jo en mulighet selvsagt.
    Jeg savner ingenting i dypet med mine 2 , men det er klart at når man kommer fra PB13 Ultra så kan det jo tenkes...
    Jeg har tidligere hatt PB10 NSD ,SB12Plus , PC12 Plus og XTZ Cinema , men det er ingen av disse som er i nærheten av å gi den samme opplevelsen som AS Sub2
    Men er det jo et steg opp mtp. prisklasse også da , men likevel - steget er stort lydmessig også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da lagt inn bestilling på 2x Arendal Sound Sunwoofer 1 som skal brukes sammen med Monitorene fra samme produsent. Spennende merke og gleder meg til resultatet. Sammen med tiltak på akustikk siden så tror jeg dette blir veldig bra.

26. Liker Torolan har likt denne posten
    Newcomer Stratosen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2015
    Sted
    Bærum
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å kjøpe det samme selv. Skriv gjerne litt om hva du synes når du har fått testet dette oppsettet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog Vis post
    Har da lagt inn bestilling på 2x Arendal Sound Sunwoofer 1 som skal brukes sammen med Monitorene fra samme produsent. Spennende merke og gleder meg til resultatet. Sammen med tiltak på akustikk siden så tror jeg dette blir veldig bra.
    Så spennende da , du får holde oss oppdatert

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Devil. Arendal Sound Sub2 fikk selskap av AS Tower 1723
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 9134
    Siste melding: 11-12-2016, 09:49
  2. Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)
    By Skrotnisse in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 5025
    Siste melding: 08-16-2016, 19:04
  3. Offisiell tråd DTS:X immersive sound codec.
    By Jan B in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 57
    Siste melding: 03-01-2016, 23:08
  4. Offisiell tråd for JVC DLA-X30, DLA-X70 & DLA-X90
    By Ak in forum Digitale projektorer
    Svar: 162
    Siste melding: 09-21-2013, 20:05
  5. Offisiell tråd for HS-50
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 619
    Siste melding: 10-04-2007, 08:41

Stikkord for denne tråden